ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΙΑΣ
ΣΙΩΠΗΣ.
Μια από τις παρεπόμενες συνέπειες της βάρβαρης εισβολής του Καίσαρα στα
interra corporis (ενδότερα) της Εκκλησίας για την επιβολή όρων λατρείας -εξ΄ αιτίας(;)
του κορωνοίού- διαφόρων των υπό της ΔΙΣ αποφασισθέντων, υπήρξε και η διχογνωμία
εάν η μη αντίδραση της Εκκλησίας στην εισβολή αυτή συνιστούσε ή όχι σιωπηρή
αποδοχή της συγκεκριμένης Αποφάσεως. Θεωρούμε ότι αποτελεί βαρεία προσβολή κατά
της ΔΙΣ και όλης της Ιεραρχίας να θεωρείται ότι η ρητώς εκπεφρασμένη Απόφαση
της 16/3/2020 για ''λιτή'' τέλεση της Θείας Λειτουργίας τις Κυριακές μεταξύ 7-8
πμ ήταν δυνατόν όχι μόνο να αναιρεθεί με ένα ...πρωθυπουργικό twitter αλλά και
να αντικατασταθεί με ο,τι το twitter διεκέλευε, επειδή δεν υπήρξε ανταπάντηση!!
Ανήκουστη επί δημοκρατικού πολιτεύματος η ανωτέρω εκδοχή και αμάρτυρη
τουλάχιστον από μεταπολιτεύσεως και εντεύθεν. Η Απόφαση της 16/3 ΙΣΧΥΕΙ
κανονικά και μόνο το εκδόσαν διοικητικό όργανο (ΔΙΣ) είναι αρμόδιο να την
καταργήσει με ΝΕΑ Απόφαση η οποία θα ρυθμίζει το θέμα (τέλεση πάσης φύσεως
ιεροπραξιών) διαφορετικά.
Εξυπακούεται ότι η σχετική διαδικασία δεν
υποκαθίσταται ούτε από ...παραμυθητικές εγκυκλίους, ούτε πολύ περισσότερο από
τυπικές διαβιβάσεις της αρμόδιας συνοδικής υπηρεσίας των κυβερνητικών αποφάσεων
(ΚΥΑ) στους Ιερούς Ναούς με οδηγίες εφαρμογής. Εν κατακλείδι και ανεξαρτήτως
των ανωτέρω αναφερομένων και επειδή ουδείς δύναται να ανιχνεύσει την βούληση
του άλλου πιο αυθεντικά από εκείνον τον ίδιον, ας ερωτηθούν τα μέλη της ΔΙΣ τι
εξέφραζε την πραγματική θέληση και βούλησή τους. Η εν Συνόδω Απόφασή των της
16/3 ή η μετά το ... twitter επιβληθείσα διαδικασία. Ευτυχώς στον τόπο αυτόν
παρά την γενική επί δεκαετίες κατεδαφιστική προσπάθεια εξακολουθούν να
ευδοκιμούν ''εν περισσεία'' και η κοινή λογική και το κοινό περί δικαίου
αίσθημα. Συνεπώς οι ζηλωτές και ομολογητές Κληρικοί, μνήμονες της ιερατικής
κλήσεως και αποστολής τους, οι οποίοι κατήλθαν σε σύγχρονες κατακόμβες για να
μην στερήσουν τα παιδιά τους την Ουράνια τροφή, έστω και αν -όπως συμβαίνει
άλλωστε εν καιρώ διωγμών- η τελεσιουργία του Μυστηρίου ενδεχομένως να μην ήταν
η απολύτως τυπική, αποθησαύρισαν ''θησαυρούς εν Ουρανοίς'' και ανθρωπίνως εις
ουδεμία παράβαση και μάλιστα αυτήν της ανυπακοής υπέπεσαν.
Και όμως, σιωπηρή συναίνεση υπάρχει αλλά αυτή ανιχνεύεται στην εντελώς
αντίθετη κατεύθυνση εκείνης στην οποίαν επιχειρούν να την ανακαλύψουν ή να την
κατασκευάσουν οι ''νομιμόφρονες''. Τεκμαίρεται λοιπόν η εν λόγω σιωπηρή
συναίνεση από την αποχή των οικείων Επισκόπων από οιονδήποτε εις βάρος
των ''απείθαρχων'' Ιερέων τους πειθαρχικού μέτρου ακόμη και απλής επιπλήξεως,
μολονότι η κατ΄ αυτών δημοσιογραφική και όχι μόνον υστερία ωθούσε έντονα προς
τούτο. Πράγματι μια στοιχειωδώς σοβαρή λογική ανάλυση των δεδομένων θα
απεδείκνυε περίπου αναμενόμενη αυτήν την ατιμωρησία. Πιο συγκεκριμένα εφ΄
όσον προϊόντος πλέον του χρόνου ο ένας κατόπιν του άλλου, δίχως ουσιαστικά
εξαίρεση, οι Ιεράρχες καταγγέλλουν ότι κατά την επιβολή των περιοριστικών
μέτρων η Εκκλησία υποβιβάστηκε χαμηλότερα από τα βενζινάδικα και τα κρεοπωλεία
εκφράζοντας θλίψη και αγανάκτηση, λογικό και επόμενο είναι να ανακουφίζονται
και να καμαρώνουν ''εν τω κρυπτώ'' γιατί μέλη της δικής τους πνευματικής
ιερατικής οικογένειας ανέλαβαν να... εξαλείψουν τις ανισότητες. Να πράξουν
δηλαδή εκείνοι, αψηφώντας συλλήψεις, προσαγωγές, κυνηγητό, λοιδορίες,
εξοντωτικά πρόστιμα, αυτό το οποίο οι ίδιοι ως Επίσκοποι όφειλαν ή επιθυμούσαν
να πράξουν αλλά δεν τόλμησαν φοβούμενοι κυρίως ή μάλλον αποκλειστικά τον
κοινωνικό και τηλεοπτικό κανιβαλισμό.
Αλλά (πολύ) πέρα και (πολύ) πάνω από την χρησιμότητα της δι'
αντιπροσωπεύσεως εκπληρώσεως του επισκοπικού καθήκοντος οι ''ανυπάκουοι''
και ''αντάρτες'' Κληρικοί θα αποτελέσουν ίσως την ύστατη συνηγορία των
Επισκόπων τους ενώπιον του φρικτού Κριτηρίου ''εν Εκείνη τη Ημέρα'' όταν
απολογούμενοι θα ψελλίσουν: ''Nαι Κύριε ήμουν δειλός ,δεν σε υπερασπίστηκα, έστερξα
να κλείσουν οι Εκκλησίες Σου, προτίμησα την βολή μου παρά να κακοπαθήσω
ελάχιστα για Σένα. Αλλά να εδώ βρίσκονται οι Στρατιώτες και οι Ομολογητές που
Σου πρόσφερα. Δικά μου παιδιά είναι, καρποί της ταπεινής μου ποιμαντορίας.
Λοιπόν ίδε την ταπείνωσιν και τον κόπον μου και άφες πάσας τας αμαρτίας μου''.
Αμήν γένοιτο. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Υποναύαρχος ΛΣ(ε.α) Γεώργιος Λουκάκης
Πτυχιούχος Τμήματος Δημοσίου
Δικαίου και Πολιτικών Επιστημών Νομικής Αθηνών.
2 σχόλια:
Ο κ. Γεώργιος Λουκάκης όπως σχεδόν πάντα τα γράφει καλά και ελληνορθόδοξα.
Ελληνας
Ευχαριστούμε τον κ. Γεώργιο Λουκάκη για τα καλά του άρθρα.
Αντινεωτεριστής
Δημοσίευση σχολίου