Ἀόρατα τά χαράγματα
Ἀρχιμ. Δανιὴλ Ἀεράκη
Τό ὅτι ἢ λέξις «ἀντίχριστος»
δὲν ὑπάρχει στὴν Ἀποκάλυψι, εἶναι πασίγωστο. Τὸ ὅτι γιὰ πολλοὺς ἀντίχριστους
μιλάει ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης στὴν πρώτη του Ἐπιστολὴ (β' 18-23), καὶ αὐτὸ εἶναι
πασίγνωστο. Ὅπως ἐπίσης πασίγνωστο καὶ αὐτονόητο εἶναι, ὅτι ἔρχονται καὶ θὰ ἐρχωνται
μυριάδες ἀντίχριστοι, ὅσοι ἀρνοῦνται τὸν Χριστὸ ὡς Σωτῆρα, ὅσοι πολεμοῦν τὸν
Χριστό.
Ἐκεῖνο, πού δὲν ἔχουν προσέξει πολλοὶ εἶναι τὰ
ἅγια χαράγματα. Μιλᾶνε μόνο γιὰ τὸ ἕνα χάραγμα τοῦ θηρίου (Ἀποκ. κεφ.
ιγ'), καὶ καμμία μνεία δὲν κάνουν γιὰ τὰ πολλὰ σφραγίσματα (χαράγματα) τοῦ Θεοῦ
στοὺς πιστούς, πού ἀναφέρονται καὶ αὐτὰ στὴν Ἀποκάλυψι. Ἀναφέρουμε:
«Καί ἐρρέθη ταῖς ἐξουσίαις (τῶν
ἀκρίδων), ἵνα μὴ ἀδικήσωσι τὸν χόρτον τῆς γῆς οὐδὲ πᾶν χλωρόν, οὐδὲ πᾶν
δένδρον, εἰ μὴ τοὺς ἀνθρώπους οἵτινες οὐκ ἔχουσι τὴν σφραγῖδα τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τῶν
μετώπων αὐτῶν» (Ἀποκ. θ' 4). Ἔχουν οἱ χριστιανοὶ καμμία σφραγῖδα στὸ
μέτωπο; Κανένα χάραγμα; Ὄχι. Δὲν εἶναι, λοιπόν, χριστιανοί; Καὶ βέβαια εἶναι. Ἁπλῶς
τὸ χάραγμα τοὺς εἶναι συμβολικὸ καὶ ἀόρατο.
Εἶχαν καμμία σφραγῖδα στὸ μέτωπό
τους οἱ ἅγιοι μάρτυρες, οἱ ὅσιοι, οἱ πατέρες; Ὄχι. Ἑπομένως δὲν ἦσαν
χριστιανοί; Ἀσφαλῶς ἦσαν. Τὸ εἶχαν τὸ σφράγισμα καὶ τὸ χάραγμα, ἀλλά ἀόρατο!
Γιατί, λοιπόν, τὸ εὐλογημένο
σφράγισμα καὶ χάραγμα, γιὰ τὸ ὁποῖο μιλάει ὁ Ἰωάννης στὴν Ἀποκάλυψι στὰ
ζ', θ' καὶ ιδ' κεφάλαια, εἶναι συμβολικά, καὶ μόνο το σφράγισμα τοῦ θηρίου (Ἀποκ.
ιγ' 16) θὰ εἶναι πραγματικό; Ἐξηγῆστε οἱ ταράζοντες τὸν κόσμο: Γιατί τὸ χάραγμα
τοῦ θηρίου εἶναι πραγματικό, καὶ τὰ σφραγίσματα τοῦ Θεοϋ στοὺς ἁγίους (σὲ
μέτωπο καὶ χέρια) εἶναι συμβολικά;
• Μόνο στὸν ἐγκέφαλο πλανεμένων
καὶ ἀκραίων προτεσταντῶν τῆς Ἀμερικῆς μπορεῖ νὰ ἀναζητηθῆ ἐξήγησις. Τὸ πῶς τώρα
ἀπό κεῖ ἦρθε ἐδῶ, αὐτὸ εἶναι ἕνα ἄλλο μυστήριο, ἑπτασφράγιστο, ἢ μᾶλλον μιὰ ἐπιτυχία
τοῦ Διαβόλου.
Μὲ τὸ εἰσιτήριο (κάρτα) ὄχι τοῦ
πολίτη, ἀλλά τοῦ οὐρανοπολίτη ἀσχολοῦνται οἱ ἅγιοι. Δὲν εἴμαστε τῆς
γῆς αὐτῆς πολίτες. Λέει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος: «Οὐκ εἰ πολίτης, ἀλλ᾽ ὁδίτης εἶ
καὶ ὁδοιπόρος. Μὴ εἴπῃς· Ἔχω τήνδε τὴν πόλιν, καὶ ἔχω τήνδε. Οὐκ ἔχει οὐδεὶς
πόλιν. Ἢ πόλις ἄνω ἐστί» (Ε .Π.Ε. 33,120). Μετάφρασις : Δὲν εἶσαι πολίτης, ἀλλά
διαβάτης καὶ ὁδοιπόρος. Μὴν πῆς, ἔχω αὐτὴ τὴν πόλι ἢ ἔχω τὴν ἄλλην. Κανένας δὲν
ἔχει πόλι, μόνιμη κατοικία. Ἡ πόλις μας εἶναι πάνω.
• Οἱ χριστιανοὶ ἐδῶ περπατᾶμε μὲ διπλῆ
σφραγῖδα στὸ μέτωπο. Ἡ μία ἢ δική μας : Ἡ ὁμολογία. Ἡ ἄλλη
τοῦ Χριστοῦ: Ἡ χάρις. Δέχονται οἱ ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ τὸ ΧΑΡαγμα
τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
• Ὑπάρχει καὶ ἄλλο ἅγιο
σφράγισμα στὴν Ἀποκάλυψη (ζ' 2). Οἱ δοῦλοι τοῦ Θεοῦ ἔχουν χάραγμα στὸ
μέτωπο; Ὄχι. Καὶ ὅμως εἶναι χριστιανοί. Μὲ μαγικὸ τρόπο οὔτε κακὸ
οὔτε καλὸ μποροϋν νὰ μᾶς κάνουν οἱ ἄλλοι. Πάντοτε θὰ ἰσχύη τό τοῦ Χρυσοστόμου: «Τὸν
ἐαυτὸν μὴ ἀδικοῦντα οὐδεὶς παραβλάψαι δύναται».
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος προσπαθοῦσε νά
χαραχτῆ στὶς καρδιὲς ὅλων ὁ «Ἰησοῦς Χριστὸς ἐσταυρωμένος» (Γαλ.γ' 1). Πῶς Τὸν
χάραζε; Μὲ τὴν ἀόρατη χαρακτικὴ τέχνη. Μὲ τὸ χρωστῆρα τοῦ
λόγου του.
• Οἱ χριστιανοὶ δὲν φοβόμαστε τὸν
ἕναν ἀριθμό, εἴτε εἶναι 666 ἢ 777 ἢ 888! Τὰ ἀναρίθμητα ἁμαρτήματα
μᾶς φοβόμαστε. Δὲν φοβόμαστε τὸν ἀντικείμενον. Στηριζόμαστε στὸν κείμενον,
«ὅς ἐστιν Ἰησοῦς Χριστὸς» (Α´ Κορ. γ' 12).
• Οἱ χριστιανοὶ ἕνα χάραγμα
ποθοῦν. Νὰ γραφτῆ τὸ ὄνομά τους στὸν κατάλογο τοῦ οὐρανοῦ (Λουκ. ι´
20).
1 σχόλιο:
Να τα διαβάσουν με προσοχή τα όσα γράφει εδώ ο σπουδαίος ερμηνευτής της Αγίας Γραφής και γνώστης των Πατρικών κειμένων οι φαντασιόπληκτοι συνωμοσιολογοί ’’χριστιανοί’ που τους αρέσει να μεταφέρουν ψεύδη των προτεσταντικών παραφυάδων και να εκφοβίζουν τους χριστιανούς που δεν γνωρίζουν αρκετά περί της πίστεως μας.
Δημοσίευση σχολίου