Κυριακή 6 Ιουνίου 2021

Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: ''Ο μονόδρομος λέγεται εμβόλιο''

 

  Συνέντευξη του Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο".

«Οι νέοι της Πατρίδος μας σήμερα βιώνουν απορία και φόβο. Απορούν για το παρόν και φοβούνται το μέλλον. Την Εκκλησία δεν τη γνωρίζουν αλλά θα ήθελαν πολύ να την εμπιστευθούν» λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος που ήταν από τους πρώτους που μίλησαν για τη σημασία των εμβολιασμών.

Για να λυτρωθούμε οριστικά από τον κορωνοϊό «ο μονόδρομος λέγεται εμβόλιο παρά τις ενδεχόμενες - και δόξα τω Θεώ - ελάχιστες παρενέργειες» ξεκαθαρίζει χωρίς κανέναν δισταγμό ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθιμος.

Στη συνέντευξή του στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» μιλάει για τη σχέση των νέων με την Εκκλησία και επισημαίνει πως η Ιεραρχία και οι κληρικοί πρέπει να εκσυγχρονίσουν τον τρόπο και τον λόγο τους.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών, το 2022, από την ίδρυση της Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως, λέει ότι πρέπει να εξετάσουμε τη μελλοντική πορεία της σε σχέση με τα ανατολικά και βόρεια σύνορά της.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη του κ. Ανθίμου στον Μάνο Χαραλαμπάκη:

Ήσασταν από τους πρώτους που μιλήσατε για την ανάγκη των εμβολιασμών. Εμβολιαστήκατε; Και τι λέτε σε όσους ακόμη διστάζουν;

Ναι, είναι αλήθεια αυτό, στην περίοδο που η πανδημία φάνταζε ανίκητη και μόνη ελπίδα μας ήταν «κάποιο» εμβόλιο.

Τώρα, φυσικά, τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα, «το θηρίο» τιθασεύεται, οι άνθρωποι ξέρουμε να προστατευόμαστε με μάσκες και αποστάσεις, αλλά για να λυτρωθούμε οριστικά, ο μονόδρομος πάλι λέγεται εμβόλιο, παρά τις ενδεχόμενες και - δόξα τω Θεώ - ελάχιστες παρενέργειες.

Βεβαίως, εμβολιάσθηκα με το διπλό της Pfizer, πριν τους τροφίμους και τους εργαζομένους των Ιδρυμάτων μας.

Δεν το κρύβω ότι είχα κι εγώ δισταγμούς, όμως, έκανα τον σταυρό μου και προχώρησα.

Οι Χριστιανοί θα έπρεπε να πρωτοπορήσουμε θυσιαστικά στον εμβολιασμό, ώστε να επιφορτιστούμε εμείς τις όποιες παρενέργειες και έτσι να προστατεύσουμε τους άλλους συνανθρώπους μας.

Ίσως αυτή η άποψη φαίνεται αλτρουιστική, όμως ο Χριστός είχε πει ότι «δεν υπάρχει μεγαλύτερη αγάπη από το να θυσιάζεται κάποιος για τους φίλους του» (Ἰω. 15,13).

Η Εκκλησία θα βγει αλώβητη από την πανδημία;

Αλώβητη δεν θα βγει, αλλά θα βγει κερδισμένη. Κάποτε, ένας σοφός ιεράρχης μού είχε πει ότι «η Εκκλησία ποτέ δεν χάνει, πάντα κερδίζει».

Και επειδή τίποτε στην Εκκλησία δεν συμβαίνει «ερήμην» του θελήματος του Θεού, φαίνεται ότι ήταν θέλημά Του «να πάθουμε για να μάθουμε».

Φαίνεται πως είχαμε λησμονήσει την ανθρωπολογία της Θεολογίας μας, αλλά και την εκκλησιολογία της Πίστεώς μας.

Φαίνεται πως είχαμε ασχοληθεί περισσότερο με «τα βαρύτερα του Νόμου και εγκαταλείψαμε την δικαιοσύνη, την ευσπλαχνία και την πίστη» (Ματθ. 23,23).

Αλληθωρίζαμε προς τα μελλούμενα και δεν αντιγράψαμε την πλούσια σε εφευρετικότητα και χωρίς αδιέξοδα Παράδοσή μας, οπότε, δεν επεκταθήκαμε «έμπροσθεν, διώκοντες κατά σκοπόν, επί το βραβείον της άνω κλήσεως» (Φιλιπ. 3,13-14).

Οπότε τώρα, με τόσα θύματα στον χώρο μας, αν συνεχίσουμε να υψηλοφρονούμε θα βλάψουμε την Εκκλησία.

Αν όμως οι Χριστιανοί χαμηλώσουμε το υπερήφανο φρύδι μας, τότε η Εκκλησία μας θα δοξαστεί. Συνήθως, εξαιτίας μας βλασφημείται (Ρωμ. 2, 24).

Τι περισσότερο θα ήθελαν οι νέοι από την Εκκλησία για να έρθουν πιο κοντά της; Τι σας λένε;

Οι νέοι της Πατρίδος μας σήμερα βιώνουν απορία και φόβο. Απορούν για το παρόν και φοβούνται το μέλλον.

Την Εκκλησία δεν τη γνωρίζουν αλλά θα ήθελαν πολύ να την εμπιστευθούν. Την εκτιμούν όταν γνωρίσουν την υγιή πλευρά της, οπότε, γι’ αυτή «τη γνωριμία», εμείς χρειάζεται να μοχθήσουμε πολύ.

Χρειάζεται να προσγειωθούν και να εκσυγχρονιστούν δύο πράγματα: ο λόγος μας και ο τρόπος μας. Επειδή αυτό μας διδάσκει η μακραίωνη Παράδοσή μας.

Η οποία υπάρχει για να απαλλάσσει τους ανθρώπους από ενοχές και τύψεις, για να δίνει χαρά και ελπίδα για ζωή και για να λυτρώνει από τον φόβο του θανάτου.

Εξάλλου, αυτό εννοούσε ο απόστολος Παύλος όταν έγραφε ότι «έγινε τα πάντα για όλους, ώστε με κάθε τρόπο να σώσει έστω μερικούς» (Α' Κορ. 9,22).

Σε ποιους τομείς χρειάζεται «εκσυγχρονισμό» η Εκκλησία;

Συνήθως μας φοβίζει αυτή η λέξη, όταν δεν έχουμε πίστη στο χυμένο Αίμα του Χριστού και όταν δεν εμπιστευόμαστε αρκετά την Παράδοσή μας.

Η Εκκλησία, μέσα στη δισχιλιόχρονη πορεία της, έκανε εξαιρετικούς ιστορικούς συμβιβασμούς και ποιμαντικά άλματα, προκειμένου να καθαρίσει πληγές, να σκουπίσει δάκρυα, να διασκεδάσει θλίψεις, να βγάλει από αδιέξοδα, να δώσει χρώμα και ήλιο, να διδάξει αγάπη και ανοχή, να προτείνει ελευθερία και ομορφιά, να δείξει ουρανό και άνοιξη.

Γι’ αυτά σταυρώθηκε ο Χριστός και αυτά υπεύθυνα μας παραδίδει η Ορθόδοξη Παράδοσή μας. Όσοι τα φοβούνται, είναι γιατί δεν πιστεύουν «στη ζωή και στο περισσόν ζωής» (Ιω. 10.10).

Ο επόμενος στόχος για τη Μητρόπολη;

Το 2020 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την ενσωμάτωση της Θράκης στον εθνικό κορμό της Ελλάδος, όμως η πανδημία δεν επέτρεψε τους ανάλογους εορτασμούς που είχαν σχεδιαστεί.

Οι γιορτασμοί των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση δεν αφήνουν κανένα αποτύπωμα στη Θράκη, αφού εξαίρεσαν τελείως την προσφορά της, γεγονός με τραγικά επιζήμιο εθνικό συμβολισμό.

Το 2022, όμως, συμπληρώνονται 100 χρόνια από την επίσημη πατριαρχική Πράξη με την οποία ιδρύθηκε η Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως.

Οπότε, θεωρώ ότι είναι ανάγκη να εξετάσουμε πώς μια μικρή μητρόπολη βίωσε και πολιτεύθηκε συνυπάρχοντας αρμονικά με άλλες πολιτισμικές παραδόσεις, Μουσουλμάνων, Αρμενίων, Ισραηλιτών κ.λπ.

Αλλά το βασικότερο· πώς προδιαγράφεται από δω και πέρα η πορεία μας, με τα βόρεια σύνορά μας, πολιτικώς ανύπαρκτα, πνευματικώς ομόδοξα, αλλά ακόμα ιστορικώς καχύποπτα. Και τα ανατολικά σύνορα, στρατιωτικώς μεν σιδηρόφρακτα, πολιτισμικώς δε ορθάνοιχτα.

Δεν ξέρω πόσο θα μπορέσουμε οικονομικά να ανταποκριθούμε σε μια τέτοια επετειακή πρόκληση, αλλά θα τολμήσουμε ένα επιστημονικό στίγμα στον γεωπολιτικό χάρτη της ραγδαία διαφοροποιούμενης περιοχής μας.

Επειδή όσα συμβαίνουν σήμερα στη Θράκη, αύριο θα επεκταθούν σε ολόκληρη την Πατρίδα μας.

Πηγή: tanea

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όταν οι δεσποτάδες πλασάρουν το εμβόλιο έχουν αυξημένη ποιμαντική ευαισθησία και επαινούνται από την κρατική προπαγάνδα και τους νεροκουβαλητες της.
Όταν οι κληρικοί μεταφερουν τις επιφυλαξεις που έχουν διατυπωσεις έγκριτοι επιστήμονες για τις συνέπειες εμβολίων που ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ, είναι συνομωσιολογοι. Η κρατική προπαγάνδα και οι νεροκουβαλητες της έχουν έτοιμη την αντιρρηση: τι δουλειά έχουν οι παπάδες με την Ιατρική!!!
Δοξαστε τη νεοελληνική ευφυΐα...
π. ΑΚΓ

Kalemis είπε...

Πάρα πολύ σωστά όσα λέτε!!!

Ανώνυμος είπε...

Περιμένω με αγωνία την απάντησή σας π. ΑΚΓ http://anastasiosk.blogspot.com/2021/05/blog-post_618.html
Σχόλιο 1:19
Σ. Ζ

Ανώνυμος είπε...

Ένας Μητροπολίτης που τολμάει να εκφρασθεί να πει τα όσα έχει στο μυαλό του χωρίς σκοπιμότητες και υποκρισίες. Μιλάει με ευθύτητα και λέει τα πράγματα όπως πρέπει να γίνουν για το καλό της Αγίας μας Εκκλησίας και του Έθνους μας.
(παραβλέπω τα όσα λένε παπάδες που είναι εγκλωβισμένοι στις ιδεοληψίες τους)

Ανώνυμος είπε...

Στις οικογένειες αυτών, που έκανε παρενέργειες σοβαρές το εμβόλιο τι λέει ο Σεβασμιώτατος, ότι δεν πειράζει θυσιάστηκε ο άνθρωπός σας; Μήπως είναι καλύτερη η σιωπή;

Ανώνυμος είπε...

Καλώς τονε.....

Ανώνυμος είπε...

Οι κληρικοί π. Α. θα πρέπει να πειθαρχούν σε όσα λέει η προϊσταμένη τους αρχή ή αν δεν το επιθυμούν υπάρχει και η σιωπή. Γνωστά τα περιστατικά ασθένειας και θανάτων ιερέων στην περιφέρειά σας και η ασθένεια και ο θάνατος λαϊκών στελεχών της Εκκλησίας. Μπορεί το εμβόλιο να έχει ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ αλλά είναι μια λύση. Το όχι στο εμβόλιο, όχι στην μάσκα, όχι στις αποστάσεις δεν μου παρέχουν ασφάλεια. Τις συνομωσιολογίες τις έχουν επινοήσει μικρή μερίδα κληρικών και επιστημόνων που δεν μου προτείνουν κάτι που θα μπορούσε να με προστατεύσει. Από το τίποτα καλό και το εμβόλιο με την ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ. Ο Μεγάλος Αγιασμός αποδείχθηκε ανεπαρκής. Πέρα από την κριτική σας δώστε μου κάτι που θα μου προσφέρει την ελπίδα.

Ανώνυμος είπε...

Εύστοχο σχολιο

Ανώνυμος είπε...

Δέσποτα κοιτάξτε τούς άδειους ναούς σας καί τον εκκλησιασμό καί αφήστε τον εμβολιασμό, είναι θέμα ιατρικό....

Ανώνυμος είπε...


Το θέμα είναι ιατρικό αλλά διάφορα καλογέρια που τους θεωρούνε ορισμένοι φωτισμένους Γέροντες-γκουρού της Εκκλησίας πολεμούν με λύσσα τον εμβολιασμό. Ο δεσπότης πρέπει να προστατεύσει το ποίμνιό του από αυτούς τους προβατίσχημους γέροντες που είναι η μεγαλύτερη πληγή και από τους σχισματικοαιρετικούς για την Εκκλησία.
παπά-Γιώργης

Ανώνυμος είπε...

Σιγα βρε μεγαλε.
Αν ήσουν πραγματικός άνδρας θα υπέγραφες κανονικά.
Τα υπόλοιπα που γράφεις είναι τζάμπα μαγκιές από δειλά ανθρωπακια

Ανώνυμος είπε...

Ξέχασα.
Είμαι ο γνωστός π. ΑΚΓ

Ανώνυμος είπε...

Οι ναοί στην περιφέρεια της Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως είναι γεμάτοι. Ο πιστός κόσμος εκκλησιάζεται. Ο Μητροπολίτης μας είναι άξιος και δραστήριος.

Ανώνυμος είπε...

Αφήστε τον κόσμο ελεύθερα να επιλέξει τον εμβολιασμό καί μην βάζετε το χέρι στην φωτιά, υπέρ τού εμβολιασμού, όπως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπακτού.

Ανώνυμος είπε...

Μάθε να γράφεις την λέξη "προβατίσχημους" σωστά, παπα-Γιώργη και κοίτα μην είσαι εσύ ο σχισματοαιρετικός και όχι αυτοί που νομίζεις...

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Κάποια πράγματα είναι μονόδρομοι!

Τουλάχιστον,ο,τι πάθουμε από τα εμβόλια,θα είμαστε σε θέση πριν πεθάνουμε να πουμε

Σευχαριστω Θεέ μου!Τουλάχιστον πεθαίνω Ορθόδοξος.
(!)