Πρόκειται για αληθινή ζωή που τη γεύεται κάποιος, χωρίς οι άνθρωποι γύρω του να
αντιλαμβάνονται. Όταν η οπτασία έχει ως αντικείμενο ουράνιες πραγματικότητες,
τότε λέγεται θεοψία.. Στην Παλαιά Διαθήκη, θεόπτης ονομάζεται ο Μωυσής. Στην
Καινή Διαθήκη, θεόπτης είναι κατεξοχήν ο απόστολος Παύλος.
«Με δύο οράματα έχει σχέση η μεγάλη μεταστροφή του Παύλου, δύο οράματα στη Δαμασκό.
Του σφραγίστηκαν του Σαύλου για λίγο τα μάτια, αλλά με τα μάτια της ψυχής του
είδε όραμα θεϊκό. Πριν από το δικό του, ή μάλλον ταυτόχρονα με το δικό του, με
άλλο όραμα μίλησε ο Θεός για τον Παύλο.
Ο Κύριος εμφανίζεται σε έναν ταπεινό του δούλο, τον Ανανία. Του μιλάει για
τον Σαύλο, για το καινούργιο του όπλο προς εξάπλωση της βασιλείας του Θεού. Του
αποκαλύπτει το παγκόσμιο ευαγγελικό έργο που θα συντελέσει ο εκλεκτός πλέον του
Θεού, Σαύλος.»
Την ίδια ώρα που εμφανίζεται στον Ανανία ο Κύριος, συνέχισε ο π. Δανιήλ, την
ίδια ώρα εμφανίζεται και στον Σαύλο. Του εμφάνισε τον Ανανία, τον οδηγό του για
τον δρόμο της επιστροφής και το έργο του κηρύγματος.
Κανείς από όσους μιλάνε για τον Παύλο, τόνισε, δεν έχει σκεφθεί ότι ο ανάδοχος
του στη νέα πίστη, υπήρξε ένας απλοϊκός χριστιανός, ο Ανανίας. Αυτός ευλόγησε
τον πρώην διώκτη, για να γίνει η θερμότερη καρδιά του χριστιανισμού.
Το Άγιο Πνεύμα άνοιξε τα μάτια του τυφλωμένου Σαύλου και του αποκαλύπτεται όλη
η αλήθεια του Ευαγγελίου. Με το τρίτο όραμα, που περικλείει την ταχύρυθμη
αποκάλυψη στον Σαούλ, όλου του Ευαγγελίου, όλης της ζωής του Χριστού και
κράτησε ίσως κλάσματα του δευτερολέπτου.
Τα οράματα της Δαμασκού, συμπληρώνονται στις δύο διηγήσεις που έκανε ο Παύλος
στα Ιεροσόλυμα, πορευόμενος για το μαρτυρικό του τέλος.
«Η μία διήγηση έγινε ενώπιον του χιλίαρχου Λυσία και των στρατιωτών του, που
έσπευσαν να σώσουν τον Παύλο από τον ξυλοδαρμό των φανατισμένων Ιουδαίων.
Στην απολογία του ο Παύλος, διηγείται όσα συνέβησαν στην Δαμασκό, με κάποιες
επιπλέον λεπτομέρειες, όπου φαίνεται ότι η θεϊκή λάμψη της παρουσίας του
Χριστού, σκοτείνιασε τα μάτια του Σαύλου.
Το γεγονός της Δαμασκού διηγείται και πάλι λίγες ημέρες αργότερα ο Παύλος,
μπροστά στον βασιλιά Αγρίππα. Αναφέρεται πάλι το όραμα του
Κυρίου στον Σαύλο, αλλά και μία υπόσχεση για μελλοντικές εμφανίσεις
του Κυρίου στον Παύλο.»
Άλλο όραμα, είναι εκείνο που είδε ο Παύλος λίγο μετά την μεταστροφή του στην
Δαμασκό. Όταν μετά το θαύμα της Δαμασκού, επέστρεψε στην Ιερουσαλήμ και πήγε
στο Ναό, είδε τον Κύριο να του μιλά και να του αποκαλύπτει τον αποστολικό δρόμο
που θα βαδίσει.
Ένα ακόμη όραμα, συνέχισε ο π. Δανιήλ, είναι εκείνο της νέας κλήσεως για την
ευαγγελική εξάπλωση. Ο Παύλος τώρα καλείται να περάσει από την ανατολή στη δύση
και να μεταλαμπαδεύσει το φως του Ευαγγελίου στους Έλληνες και γενικότερα στους
Ευρωπαίους.
Το έκτο όραμα που ανέφερε ο π. Δανιήλ, είναι η εμφάνιση του Κυρίου στον Παύλο,
όταν βρίσκονταν στην Κόρινθο και είχε συναντήσει την τρομοκρατική μανία των
Ιουδαίων εναντίον του. Κι εκεί που ήταν έτοιμος να φύγει, τον σταμάτησε το
θεϊκό όραμα και έμεινε εκεί για ενάμιση χρόνο ακόμη.
Το επόμενο όραμα, το είδε ο Παύλος μέσα στη φουρτούνα, όταν οι Ρωμαίοι
στρατιώτες τον μετέφεραν για να τον παραδώσουν στην Ρώμη. Και ο Κύριος τον
βεβαίωσε ότι όχι μόνο εκείνος, αλλά και όσοι βρίσκονταν στο πλοίο, για χάρη
του, θα σωθούν.
Θέλησαν μερικοί να αμφισβητήσουν τη γνησιότητα του μεγάλου Παύλου. Όλα τα
ανεχόταν εκτός από το να αμφισβητήσουν την αποστολικότητα του. Μεγάλο
επιχείρημα γνησιότητας, είναι οι φανερώσεις του Χριστού στον Παύλο.
«Καμία σχέση δεν έχει ο Παύλος με τους οραματιστές που εκμεταλλεύονται την
αφέλεια των πιστών και μιλάνε για όνειρα, για οράματα και αποκαλύψεις.
Ο Παύλος είχε «ειδικό ασύρματο» που επικοινωνούσε με τον ουρανό. Λέγεται
αποκάλυψη, φανέρωση, φωτισμός, χάρις. Οράματα σαν του Παύλου, μόνο θεωμένοι
άνθρωποι μπορεί να έχουν δει. Κι αν πράγματι έχουν φθάσει σε κάθαρση και
έλλαμψη, επ’ ουδενί λόγω κάθονται να δηγηθούν τι είδαν.»
Ο Παύλος είχε πολλές αποκαλύψεις που δεν τις φανέρωνε. Την φοβερότερη αποκάλυψη
και οπτασία αναγκάστηκε να την αναφέρει, γιατί του αμφισβητούσαν την γνησιότητα
της αποστολικότητας του.
Και πάλι, κράτησε μυστική την ουράνια οπτασία, όπου ανέβηκε μέχρι τρίτου
ουρανού, για δεκατέσσερα χρόνια και μάλιστα, την παρουσίασε σε τρίτο πρόσωπο.
Ο π. Δανιήλ, ολοκληρώνοντας την ομιλία του, αναφέρθηκε στα στοιχεία εκείνα που
διαφοροποιούν τα οράματα του Παύλου, από τα ψευτοοράματα μερικών, που είναι
πλανεμένες και δαιμονικές καταστάσεις, ή αγυρτείες, ή ανισορροπίες.
Κανένα από τα οράματα του δεν αναφέρεται σε αποκαλύψεις μελλοντικών γεγονότων,
σε καταστροφές, σε ικανοποίηση περιέργειας. Αλλά, αφορούν στην αποστολική
κλήση, στην πορεία του Ευαγγελίου, στον καθορισμό του κηρύγματος.
«Δεν εμφανιζόταν ο Κύριος στον Παύλο, για να του πει ότι θα πρέπει να
μαζέψουν οι άνθρωποι τρόφιμα γιατί θα γίνει πόλεμος, ή ότι έρχεται ο
αντίχριστος, όπως λένε οι ψευτοοραματιστές, οι απατεώνες. Δεν λέει τέτοια ο
Θεός.
Ο Θεός εμφανιζόταν στον Παύλο, για δύο κυρίως λόγους. Για να του αποκαλύψει
το Ευαγγέλιο Του και για να κατευθύνει την πορεία του και τον ευαγγελικό του
λόγο.
Τα οράματα του Παύλου, δεν έχουν καμία σχέση με αγυρτείες και σχιζοφρένειες
μερικών, που τους πιστεύει δυστυχώς ο κοσμάκης.»
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου / Ι. Ν. Ευαγγελιστρίας Πειραιώς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου