Την Κυριακή μετά τα Φώτα, 9
Ιανουαρίου 2021, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος τέλεσε τη
Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Πατρών.
Στην ομιλία του ο Θεοφιλέστατος αναφέρθηκε στα Ιερά και χαριτόβρυτα
Μυστήρια της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας ως μέσα χορηγήσεως της Θείας
Χάριτος.
Το Ιερό Βάπτισμα είναι το Μυστήριο διά του οποίου ο πιστός εισέρχεται εις την Εκκλησία και καθίσταται μέλος της. Αποτελεί την θύρα εισόδου εις την Εκκλησία και απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής στα άλλα Ιερά Μυστήρια. Κατά τον Μ. Βασίλειο το Βάπτισμα είναι : «αἰχμαλώτοις λύτρον, ὀφλημάτων ἄφεσις, θάνατος ἁμαρτίας, παλιγγενεσία ψυχῆς, ἔνδυμα φωτεινόν, σφραγὶς ἀνεπιχείρητος, ὄχημα πρὸς οὐρανόν, βασιλείας πρόξενος, υἱοθεσίας χάρισμα».
Το Χρίσμα είναι το Μυστήριο διά του οποίου ο βαπτισθείς χρίεται με Άγιο Μύρο και λαμβάνει τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, ενισχυόμενος στην εν Χριστώ ζωή, η οποία ξεκινά με το βάπτισμά του. Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος είναι ποικίλα.
Στο βιβλίο του Ησαϊα αναφέρονται επτά εξ αυτών: «Καὶ ἀναπαύσεται ἐπ’ αὐτὸν Πνεῦμα Κυρίου· Πνεῦμα σοφίας καὶ συνέσεως· Πνεῦμα βουλῆς καὶ ἰσχῦος· Πνεῦμα γνώσεως καὶ εὐσεβείας· καὶ ἐμπλήσει αὐτὸν Πνεῦμα φόβου Θεοῦ». (Ησ. 11,2-3) . Ο Απόστολος Παύλος στην προς Γαλάτας Επιστολή του αριθμεί εννέα εξ αυτών : «ὁ καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά,εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, πρᾳότης, ἐγκράτεια » (Γαλ. 5,22).Η Θεία Ευχαριστία είναι το Μυστήριο κατά το οποίο, διά της ευλογίας
του ιερέως, ο άρτος και ο οίνος μεταβάλλονται σε Σώμα και Αίμα Κυρίου και
μεταδίδονται εις τους πιστούς εις άφεσιν αμαρτιών και ζωήν αιώνιον. Είναι η
δεσποτική τράπεζα, το φάρμακο της αθανασίας, το αντίδοτο του μη αποθανείν. Ο
πιστός κοινωνώντας, κατάλληλα προετοιμασμένος, του Τιμίου Σώματος και
Αίματος γίνεται σύσσωμος και σύναιμος Χριστού, αναζωογονείται,
καθαρίζεται και προγεύεται τη χαρά του Παραδείσου.
Το Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως είναι εκείνο διά του
οποίου παρέχεται στον πιστό, που ειλικρινά μετανοεί για τις αμαρτίες του και
τις εξομολογείται ενώπιον του ιερέως, άφεση αμαρτιών. Ο Θεοφιλέστατος
τόνισε ότι είναι λανθασμένη και εγωιστική η πρακτική ορισμένων χριστιανών να
εξαγορεύονται τις αμαρτίες τους όχι ενώπιον του πνευματικού πατρός αλλά ενώπιον
των αγίων Εικόνων. Ο ίδιος ο Κύριος μας ίδρυσε το μυστήριο της μετανοίας μετά
την Ανάστασή του, παραγγέλοντας προς τους μαθητές του : «λάβετε Πνεῦμα Ἅγιον·
ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται»
(Ιωάν. 20, 22-23).
Η Ιεροσύνη είναι το Ιερό Μυστήριο κατά το οποίο διά της ευχής και της
επιθέσεως των χειρών του Επισκόπου η Θεία Χάρις κατέρχεται επί τον
χειροτονούμενον και τον προχειρίζει σε έναν από τους τρεις βαθμούς της
ιεροσύνης ( διάκονος, πρεσβύτερος, επίσκοπος).
Ο Γάμος είναι το Ιερό Μυστήριο κατά το οποίο η Θεία Χάρις
αγιάζει την ένωση των συζύγων (ανδρός και γυναικός) και τους ενισχύει στην
κοινή τους ζωή. Ο Θεοφιλέστατος επισήμανε ότι οι τελέσαντες πολιτικό γάμο ή
σύμφωνο συμβίωσης στερούνται την αγιαστική χάρη του Μυστηρίου του Γάμου.
Το Ευχέλαιον είναι το Ιερό Μυστήριο κατά το οποίο αγιάζεται υπό του
ιερέως έλαιον και χρίονται δι'αυτού οι πιστοί προς ίασιν ψυχής και σώματος.
Ο Θεοφιλέστατος προέτρεψε τους πιστούς να καταφεύγουν στην αγιαστική
χάρη των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας για να αντλούν δύναμη και αγιασμό στον
πνευματικό τους αγώνα και να προγεύονται επί γης Παράδεισο.
Κλείνοντας την ομιλία του, μετέφερε τις δέουσες πατρικές ευχές και ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Χρυσοστόμου προς το Χριστεπώνυμο πλήρωμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου