Την πρώτη ιερατική σύναξη
συγκάλεσε σήμερα Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ως
Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως
Αιτωλίας και Ακαρνανίας.
Η ιερατική σύναξη πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και συμμετείχαν οι ιερείς των Αρχιερατικών Περιφερειών Μεσολογγίου, Αστακού, Βονίτσης και Κατούνας.
Ο Σεβασμιώτατος, αρχικά, αναφέρθηκε στη σχέση του με την Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Από την επικοινωνία του με τον ιεροκήρυκα αρχιμ. Βενέδικτο Πετράκη και τον γέροντά του, τον άγιο Καλλίνικο επίσκοπο Εδέσσης γνώρισε τον Μητροπολίτη Ιερόθεο, του οποίου το όνομα φέρει. Ως Μητροπολίτης Ναυπάκτου στη συνέχεια είχε στενή επικοινωνία αγάπης και αλληλοεκτιμήσεως με τον Μητροπολίτη Θεόκλητο. Και με τον Μητροπολίτη Κοσμά όμως συνδεόταν από τα μαθητικά τους χρόνια και στη συνέχεια ως Μητροπολίτες στον ίδιο Νομό είχαν αγαστή συνεργασία και επικοινωνία. Ευχήθηκε ο Θεός να τους αναπαύει και να τους αξιώνει της Θείας Λειτουργίας στο ουράνιο θυσιαστήριο.
Στη συνέχεια μίλησε με θέμα: «Η Θεία Λειτουργία και η πνευματική ζωή».
Διάρθρωσε την ομιλία του σε εφτά κεφάλαια.
Ανέλυσε ετυμολογικά τον όρο «λειτουργία», λέγοντας ότι είναι έργο του λαού και ως λαός θεωρείται «ὁ λαός τοῦ Θεοῦ ὁ ἅγιος», οι βαπτισμένοι και οι βεβαιόπιστοι.
Ο άνθρωπος πλάστηκε να είναι λειτουργικό όν και να έχει διαρκή κοινωνία με τον Θεό. Αμάρτησε και έχασε αυτή την κοινωνία και εισήλθε σε μια «παραλειτουργία». Με την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού, με τον πνευματικό του αγώνα, την προσευχή του και τη Χάρη του Θεού επιστρέφει πάλι στη λειτουργία και τη κοινωνία με τον Θεό.
Αναφέρθηκε στους κυριότερους λειτουργικούς τύπους τονίζοντας ότι μέσα στη Μεγάλη Σαρακοστή τελούνται και οι τρεις πιο γνωστές Θείες Λειτουργίες (Μεγάλου Βασιλείου, Ιωάννου Χρυσοστόμου, Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων) γιατί η Εκκλησία κατεξοχήν αυτή την περίοδο προσφέρει όλο το βάθος της πνευματικής ζωής.
Ανέλυσε τις τρεις ιερατικές τάξεις, τις «τάξεις των τελούντων», στηριζόμενος στην θεολογία του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, ο οποίος συνδέει τους τρεις βαθμούς της ιερωσύνης με τα τρία μυστήρια της Εκκλησίας και τους τρεις βαθμούς της πνευματικής ζωής και ανέλυσε συνοπτικά τους όρους κάθαρση, φωτισμό και θέωση.
Έπειτα μίλησε για τις τρεις τάξεις των τελουμένων, όπου εντάσσονται οι μοναχοί, τους οποίους ο άγιος Διονύσιος ονομάζει θεραπευτές, οι πιστοί και οι καθαιρόμενοι, επισημαίνοντας ότι η Εκκλησία προσεύχεται ξεχωριστά για την κάθε τάξη.
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο εισχώρησε η εκκοσμίκευση στην θεολογία και στην ποιμαντική της Εκκλησίας.
Ολοκληρώνοντας αναφέρθηκε στα στοιχεία της ιεράς ησυχίας και της νήψεως που υπάρχουν μέσα στην Θεία Λειτουργία και με αυτόν τον τρόπο συνδέεται στενά η λειτουργία στην καρδιά, η λειτουργία στον Ιερό Ναό και η ουράνια Θεία Λειτουργία.
Ακολούθησε διάλογος με τους ιερείς, όπου ο Σεβασμιώτατος απάντησε στις ερωτήσεις και τις απορίες που έθεσαν.
Η ιερατική σύναξη πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και συμμετείχαν οι ιερείς των Αρχιερατικών Περιφερειών Μεσολογγίου, Αστακού, Βονίτσης και Κατούνας.
Ο Σεβασμιώτατος, αρχικά, αναφέρθηκε στη σχέση του με την Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Από την επικοινωνία του με τον ιεροκήρυκα αρχιμ. Βενέδικτο Πετράκη και τον γέροντά του, τον άγιο Καλλίνικο επίσκοπο Εδέσσης γνώρισε τον Μητροπολίτη Ιερόθεο, του οποίου το όνομα φέρει. Ως Μητροπολίτης Ναυπάκτου στη συνέχεια είχε στενή επικοινωνία αγάπης και αλληλοεκτιμήσεως με τον Μητροπολίτη Θεόκλητο. Και με τον Μητροπολίτη Κοσμά όμως συνδεόταν από τα μαθητικά τους χρόνια και στη συνέχεια ως Μητροπολίτες στον ίδιο Νομό είχαν αγαστή συνεργασία και επικοινωνία. Ευχήθηκε ο Θεός να τους αναπαύει και να τους αξιώνει της Θείας Λειτουργίας στο ουράνιο θυσιαστήριο.
Στη συνέχεια μίλησε με θέμα: «Η Θεία Λειτουργία και η πνευματική ζωή».
Διάρθρωσε την ομιλία του σε εφτά κεφάλαια.
Ανέλυσε ετυμολογικά τον όρο «λειτουργία», λέγοντας ότι είναι έργο του λαού και ως λαός θεωρείται «ὁ λαός τοῦ Θεοῦ ὁ ἅγιος», οι βαπτισμένοι και οι βεβαιόπιστοι.
Ο άνθρωπος πλάστηκε να είναι λειτουργικό όν και να έχει διαρκή κοινωνία με τον Θεό. Αμάρτησε και έχασε αυτή την κοινωνία και εισήλθε σε μια «παραλειτουργία». Με την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού, με τον πνευματικό του αγώνα, την προσευχή του και τη Χάρη του Θεού επιστρέφει πάλι στη λειτουργία και τη κοινωνία με τον Θεό.
Αναφέρθηκε στους κυριότερους λειτουργικούς τύπους τονίζοντας ότι μέσα στη Μεγάλη Σαρακοστή τελούνται και οι τρεις πιο γνωστές Θείες Λειτουργίες (Μεγάλου Βασιλείου, Ιωάννου Χρυσοστόμου, Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων) γιατί η Εκκλησία κατεξοχήν αυτή την περίοδο προσφέρει όλο το βάθος της πνευματικής ζωής.
Ανέλυσε τις τρεις ιερατικές τάξεις, τις «τάξεις των τελούντων», στηριζόμενος στην θεολογία του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, ο οποίος συνδέει τους τρεις βαθμούς της ιερωσύνης με τα τρία μυστήρια της Εκκλησίας και τους τρεις βαθμούς της πνευματικής ζωής και ανέλυσε συνοπτικά τους όρους κάθαρση, φωτισμό και θέωση.
Έπειτα μίλησε για τις τρεις τάξεις των τελουμένων, όπου εντάσσονται οι μοναχοί, τους οποίους ο άγιος Διονύσιος ονομάζει θεραπευτές, οι πιστοί και οι καθαιρόμενοι, επισημαίνοντας ότι η Εκκλησία προσεύχεται ξεχωριστά για την κάθε τάξη.
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο εισχώρησε η εκκοσμίκευση στην θεολογία και στην ποιμαντική της Εκκλησίας.
Ολοκληρώνοντας αναφέρθηκε στα στοιχεία της ιεράς ησυχίας και της νήψεως που υπάρχουν μέσα στην Θεία Λειτουργία και με αυτόν τον τρόπο συνδέεται στενά η λειτουργία στην καρδιά, η λειτουργία στον Ιερό Ναό και η ουράνια Θεία Λειτουργία.
Ακολούθησε διάλογος με τους ιερείς, όπου ο Σεβασμιώτατος απάντησε στις ερωτήσεις και τις απορίες που έθεσαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου