Ο …
«ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ» ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Ήθελα να γράψω θετικά από την αρχή, αλλά είπα,
«περίμενε, θα εμφανιστούν, τέτοια ευκαιρία δεν τη χάνουν». Φυσικά οι γνωστοί
αυτόκλητοι «προστάτες» της … «Ορθοδοξίας», οι «φρουροί
της πίστεως», οι αντίστοιχοι «φρουροί της επαναστάσεως»!
Και δεν άργησαν, ξεσπάθωσαν! Αυτός ο … «αιρετικός» και τα τοιαύτα, όλο
«το πακέτο» με «όλο ίδια και τα ίδια του μυαλού τους ροκανίδια»!
Πού να καταλάβουν οι δείλαιοι ότι ο Πάπας Φραγκίσκος μ’ αυτή τη λιτή διατύπωση: «Όποιος πλησιάζει την Εκκλησία, πρέπει να βρει ανοιχτές πόρτες», και τον πρότερο συσχετισμό της «χτύπησε φλέβα όνομα και πράμα χριστιανική»! Πώς να τους δώσεις, δηλαδή, να καταλάβουν, ότι έτσι ακριβώς έγινε τότε και με το Χριστό; Ότι θεολόγοι και παπάδες, Γραμματείς, και Φαρισαίοι, και Αρχιερείς τον καταδίκασαν ως … «αιρετικό»; Γιατί έκανε, λέει, θαύματα, που θα πει σκορπούσε αγάπη κι ευεργετούσε και το Σάββατο, και βεβύλωνε έτσι τη μεγάλη του Νόμου της ανάπαψης μέρα!
Από την άλλη πάλι δεν ήταν «αιρετικός» ο Χριστός; Δεν είχε πει και ομολογήσει. «Φωτιά ήρθα να βάλω στη γη, και τι άλλο θέλω αν έχει κιόλας ανάψει» και τα καθεξής;-Λκ.12,49. Και αυτή η φωτιά δεν είναι η χωρίς όρους και όρια Αγάπη; Και δεν τη σήκωσε στους ώμους του «μέχρι θανάτου, θανάτου δε Σταυρού»;-Φλπ.2,8. Κι αυτή η Αγάπη δεν είναι που κάνει παρανάλωμα του πυρός, που κάνει στάχτη κάθε στενό και στεγνό τυπικό;
Μπορεί η
Εκκλησία να αρνηθεί την Αγάπη αυτή; Και δεν την αρνείται όταν η αγκαλιά της
Αγάπης της είναι στον όποιο άλλο κλειστή; Με άλλα λόγια παπάς πιο πολύ, αλλά
και απλός χριστιανός μπορεί να είναι στην Αγάπη κλειστός; Και μήπως ο Πάπας
Φραγκίσκος μ’ αυτά που λέει, και ίσως παραπέμπουν και στους κατά Χριστόν σαλούς
μοιάζει να είναι σε ευθεία Χριστού «αιρετικός»;
Με άλλα λόγια, αδελφοί μου, είναι να απορεί κανείς πώς κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι «παίξε-γέλασε» το να είσαι σήμερα και πάντα όντως και ουσία χριστιανός!
Αθανάσιος Κοτταδάκης
21 σχόλια:
Στην πολυκατοικία μας είναι μια κυρία που έχει σχέσεις με κάποιο θρησκευτικό σύλλογο. Καλή κυρία, είναι πάντα κοκέτα, με μαλλιά βαμμένα και φτιαγμένο στο κομμωτήριο μόνιμα. Στις βόλτες της φοράει παντελόνι. Κάνει κάτι στο διαμέρισμα που τον λέει κύκλο. Προ 4 ετών με πλησιάζει και μου λέει Μαρία μου να σε γράψω σε ένα εκκλησιαστικό περιοδικό δεκαπενθήμερο για να μπαίνει ο λόγος του Θεού στο σπίτι σου. θα στο φέρνω εγώ, μας το στέλνουν από την Αθήνα στο σύλλογο και η συνδρομή είναι 15 ευρώ κάνουμε μια προσπάθεια εγγραφής νέων συνδρομητών μην μου το αρνηθείς. Όλο το χρόνο κάθε 15 μέρες θα στο βάζω στην πόρτα σου. Τι να κάνω γράφτηκα. Μου το φέρνει και πάντα μου ζητά την συνδρομή. Στον κύκλο δεν πάω. Το διάβασα κάποιες φορές έλεγε διάφορα αγιωτικά. Κάποτε κτυπούσε τον Βαρθολομαίο για παρέες με τον Πάπα. Βλέπεις κ. Κοτταδάκη, για τους Κομουνιστές εχθρός είναι ο καπιταλισμός, για τους θρησκεύοντας ο Παπισμός. Όλα τα στραβά τα κάνει ο Πάπας, όταν την συναντώ και έχω χρόνο και διάθεση, την ανάβω λέγοντάς της για τον Πάπα υπέρ, και ξεχνά εργασίες βρίζοντας τον Πάπα.
Της είπα κάποτε μα η κόρη σου πάει στην Yoga και μου απαντά πάει για να απελευθερωθεί από τον άγχος και να ηρεμίσει με την γυμναστική Yoga μου απάντησε. Το περιοδικό κάποτε έλεγε ενάντια σε αυτή την γυμναστική, αλλά αφού την κάνει η κόρη της δεν είναι κακό. Μην κουράζεσαι κ. Κοτταδάκη ο Πάπας για τις θρησκεύουσες κυρίες είναι κάτι σαν το κόκκινο πανί για τον ταύρο. Το έχω παρατηρήσει και εδώ πολλές φορές με το πάθος γράφουν κατά του τρισκατάρατου Πάπα χωρίς να κοιτάζουν ότι ο ιερέας του Αγρινίου καταδικάστηκε στην Λευκάδα για την αποπλάνηση παιδιών. Όλα τα κάνουν οι παπικοί…..
Υπάρχουν και φωνές που με νηφαλιότητα λένε την αλήθεια. Μου τηλεφώνησε κληρικός και μου είπε καλά τα λέει ο Κοτταδάκης να το διαβάσεις και πρόσθεσε δεν τολμάω να το πω δημόσια γιατί θα γίνω μαύρο πρόβατο. Τα κάστανα λίγοι έχουν το θάρρος να τα βγάλουν από την φωτιά. Συγχαρητήρια κ Κοτταδάκη τους τα είπες όπως πρέπει.
Καλό. Επιτέλους μας έχουν τρελάνει οι ακραίοι.
Συγκλονιστική απάντηση-τοποθέτηση με αγιογραφική κατοχύρωση. Με εμπειρία Θεολόγου πραγματικού και εκλεκτού συγγραφέα. Σας ευχαριστώ με αναπτέρωσε….
Μια φωνή που ορθοτομεί και τοποθετεί το όλο θέμα σε σωστές βάσεις.
Πολύ καλά τα λέτε αρθρογράφος και σχολιαστές ...Αλλά τόσους σύγχρονους αγίους έχουμε, κανένας δεν είπε ένα καλό λόγο για τον πάπα και τους παπικούς ...όλοι αιρετικό τον θεωρούσανε και ήταν κάθετοι στο θέμα των ανοιγμάτων που γίνονται από τους αρχιερείς και του θεολόγους μας με την παπική εκκλησία ... Πολύ φοβάμαι πως δεν θα καταλάβουμε για πότε θα γίνουμε Ουνίτες..εμμεσα ή άμεσα .. Ο Θεός να μας φυλάξει...
« Και αυτή η φωτιά δεν είναι η χωρίς όρους και όρια Αγάπη; ..... Κι αυτή η Αγάπη δεν είναι που κάνει παρανάλωμα του πυρός, που κάνει στάχτη κάθε στενό και στεγνό τυπικό;»
Ἄραγε ποιά νά εἶναι αὐτή ἡ Ἀγάπη χωρίς ὅρους καί ὅρια πού προσάπτει ὁ ἀξιότιμος κ.καθηγητής στόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό;
Μήπως τό «ἐὰν μὴ μετανοῆτε, πάντες ὡσαύτως ἀπολεῖσθε.» ; (Λουκ. ιγ΄2-3.)
Μήπως τό «πᾶν οὖν δένδρον μὴ ποιοῦν καρπὸν καλὸν ἐκκόπτεται καὶ εἰς πῦρ βάλλεται.» ; (Ματθ.γ΄ 10).
Μήπως τό «ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν·»; (Ματθ. ε΄19).
Μήπως τό «ὅστις δ᾿ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς.»; (Ματθ. ι΄33).
Μήπως τό «ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι.» ; (Μαρκ. η΄34).
Μήπως τό .....
Στίς ἀνωτέρω δειγματοληπτικές προτροπές καί παραινέσεις τοῦ Κυρίου μας ψάχνω νά βρῶ τήν χωρίς ὅρους καί ὅρια Ἀγάπη του ἀλλά εἰς μάτην.
Ἀντιθέτως,καί ὅρους βάζει καί ὅρια θέτει καί προϋποθέσεις ἀπαιτεῖ.
Ἡ ἀγάπη Του δέν εἶναι ἀπροϋπόθετη.
Καί μιά βασική καί θεμελιώδης προϋπόθεση εἶναι ἡ μετάνοια.
Ἄν ἀτενίσουμε νοερά τόν φρικτό Γολγοθᾶ θά ἰδοῦμε ἐκατέρωθεν τοῦ Σταυροῦ τοῦ Κυρίου μας, κρεμασμένους τούς δύο ληστές ἐκ τῶν ὁποίων ὁ ἕνας γίνεται ὁ πρῶτος οἰκήσας τόν Παράδεισο «ἀμὴν λέγω σοι, σήμερον μετ᾿ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.» (Λουκ. κγ΄43) ἐνῶ ὁ ἄλλος ἀπορρίπτεται.
Τόν ἄλλο ληστή γιατί δέν τόν ἔσωσε ὁ Κύριος;
Ποῦ εἶναι ἡ ἀγάπη Του γι’αὐτόν;
Μήπως κι αὐτός δέν τόν παρακαλοῦσε λέγοντάς Του: «εἰ σὺ εἶ ὁ Χριστός, σῶσον σεαυτὸν καὶ ἡμᾶς» (Λουκ. κγ΄39);
Ἤ μήπως καί τόν ἔβριζε;
Ἀλλά ἀκόμα κι αὐτό νά ἔκανε, ὁ Χριστός ἀπό ἀγάπη δέν ἔπρεπε νά τόν βάλει κι αὐτόν στόν Παράδεισο ὅπως καί τόν ἄλλο;
Γιατί ἐπέδειξε διαφορετική ἀντιμετώπιση σέ δύο πλάσματά του στίς πιό δραματικές στιγμές τῆς ζωῆς των.
Τί ἦταν αὐτό πού «ἐμπόδισε» τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ νά ἐνεργήσει στόν ἕνα ἐνῶ ἐνήργησε στόν ἄλλο;
Κάποιος βασικός ὅρος φυσικά, κάποια πρωταρχικῆς σημασίας προϋπόθεση.
Καί αὐτός ὁ ὅρος, αὐτή ἡ προϋπόθεση γιά νά ἐνεργήσει ἡ ἀγάπη Του ἦταν ἡ μετάνοια.
Αὐτό σημαίνει πώς παρόλο πού «ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστίν» (Α΄ Ἰω. δ΄8) ἀλλά καί παρόλη τήν παντοδυναμία Του «δέν μπορεῖ» νά κάνει τίποτε ὅταν «ἐμποδίζεται» ἀπό τήν ἀμετανοησία μας.
«Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστίν» ἀλλά ἡ ἀγάπη Του ρέει πλουσία μόνο στόν προσερχόμενο ἐν μετανοία.
Ἄλλωστε καί ἡ πρώτη λέξη τοῦ γλυκυτάτου μας Ἰησοῦ ὅταν ἄρχισε τή δημόσια δρᾶσι Του ἦταν: «μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.» (Ματθ. δ΄17 ).
Μέ ἐκτίμηση.
Θεόδωρος Σ.
Το θέμα δεν είναι τι ισχυρίζεται αυθαίρετα ο κ. Κοτταδάκης αλλά τι φρονούν οι Σύνοδοι που καταδικάζουν τον παπισμό ως αίρεση και οι πατέρες.
Παρακαλώ να δημοσιευθεί το σχόλιό μου.
Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φιλοπαπική και φιλοουνιτική ατμόσφαιρα σε διάφορα ιστολόγια, που δημιουργείται μέ άρθρα και σχόλια, τα οποία προσπαθούν να δημιουργήσουν κλίμα συμπαθείας για τους Λατίνους, οι οποίοι παρουσιάζονται ως ....θύματα κακεντρέχειας και μίσους εκ μέρους των Ορθοδόξων.
Ενώ δηλαδή πρίν από την Τουρκοκρατία υπήρχε στην Ελλάδα Λατινοκρατία, με φοβερή καταπίεση των Ορθοδόξων για να εκλατινιστούν, σήμερα οι Λατίνοι παρουσιάζονται ότι δέν απολαμβάνουν πολλής αγάπης και αποδοχής από τους Ορθοδόξους.
Πιθανόν το φαινόμενο αυτό, της δημιουργίας θετικού κλίματος για τους Παπικούς, να είναι συμπτωματικό, πιθανόν όμως, όπως λέγεται, να έχει σχέση με την προετοιμασία για την αναγγελία κάποιας μορφής "Ενώσεως", που τοποθετείται το 2025, όταν θα συμπληρωθούν 1700 χρόνια από την Α' Οικουμενική Σύνοδο, στην οποία συμμετείχαν και οι Δυτικοί.
Αν ισχύει το δεύτερο, τότε η "αγάπη" θα προταθεί και θα υπερτονιστεί, επειδή οι Δογματικές διαφορές είναι ανυπέρβλητες και δέν υπάρχει σημείο σύγκλεισης σε αυτόν τον τομέα.
Το δημοσίευσε το σχόλιό σου και με αυτά που γράφεις κάνεις μια τρύπα στο νερό. Η Εκκλησία σε κάθε Σύνοδο ορθοτομεί τον Λόγο της Αλήθειας. Δεν μας αφορούν το τι είπε κάθε γέροντας αν το είπε, που το είπε, σε τι απάντησε. Μας ζαλίζεται με τον γεροντισμό και την καπήλευση των συγχρόνων Αγίων. Φτάνει ποια. Ο Κοτταδάκης μεταφέρει την γνώμη της Εκκλησίας και όχι μεμονωμένων ανθρώπων.
Η Εκκλησία είναι εν πορεία. Πάντα έκανε διάλογο με ετερόδοξους ή αιρετικούς. Ο Γρηγόριος ο Παλαμάς έκανε διάλογο όχι με Χριστιανούς αλλά με Μουσουλμάνους. Ο Χριστός μας θέλει να σωθεί κάθε άνθρωπος. Η Εκκλησία αυτό κάνει. Το ότι υπάρχουν και κάποιοι αρτηριοσκληρωτικοί δεν τους δίνει σημασία ας πάνε να κάνουν παρέα με τους παλαιοημερολογίτες που κατάντησαν χειρότεροι από τις προταστεντικές παραφυάδες. Οι διαφωνούντες να αποτειχιστούς για να μην τους ακούμε. Ας πάνε στο καλό και πίσω μην γυρίσουν αν δεν αλλάξουν μυαλά.
π. Αλέξιος
2:12 σοβαρέψου πάραυτα. Μεμονωμένες είναι οι γνώμες που υποστηρίζουν ότι οι παπικοί δεν είναι αιρετικοί. Σύνελθε.
Πάλι καλά που υπάρχουν και οι άγιοι, όπως ο αγαπημένος Όσιος Σωφρόνιος του Έσσεξ.
Και λέγει ο άγιος:
Μὲ τὸν τρόπο ποὺ προσεύχονται οἱ Δυτικοὶ δὲν μποροῦν νὰ καταλάβουν τὶς πολύωρες προσευχὲς τῶν Ὀρθοδόξων Μοναχῶν. Αὐτοὶ μὲ μισῆ ὥρα προσευχὴ κουράζονται, γιατί προσεύχονται μὲ τὸ μυαλό, διανοητικά. Οἱ Ὀρθόδοξοι προσευχόμαστε μὲ τὸν νοῦ (καρδιακά).
Οἱ Ἰουδαῖοι προσεύχονταν μὲ τὴν λογική τους. Τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς δόθηκε στοὺς Ἀποστόλους τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ὡς πύρινες γλῶσσες καὶ κατάλαβαν ἕνα ἄλλο εἶδος προσευχῆς, τὴν καρδιακὴ προσευχή. Πρώτη φορὰ προσεύχονταν μὲ τὴν καρδιά τους.
Ὑπάρχει μεγάλη διαφορὰ μεταξὺ Ἀνατολῆς καὶ Δύσεως.
Ἕνας Δυτικὸς ποὺ βαπτίζεται Ὀρθόδοξος, θὰ περάσει πολλὰ χρόνια μέσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, μὲ καθοδήγηση ἐμπείρου πνευματικοῦ ὁδηγοῦ γιὰ νὰ ἀποκτήσει καθαρὸ Ὀρθόδοξο φρόνημα καὶ ἦθος…
Αὐτὸς εἶναι ο λόγος ποὺ ΔΕΝ μπορεῖ νὰ γίνει «ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν»…
Ἡ «ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν» εἶναι δύσκολη, ἕως ἀδύνατη!
Ὅσοι ὁμιλοῦν γιὰ «ἕνωση Ἐκκλησιῶν» δὲν γνωρίζουν οὔτε τὴν νοοτροπία τῶν ἑτεροδόξων οὔτε τὸ ὕψος τῆς Ὀρθοδοξίας!
Δὲν ἐπιθυμῶ νὰ γίνει, τουλάχιστον τώρα, ἡ «Ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν», διότι οἱ Ρωμαῖοι (Λατίνοι) δὲν θὰ ἀλλάξουν, ἀλλὰ καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι θὰ διαφθαροῦν…
Νὰ κρατοῦμε τὴν Ὀρθόδοξη πίστη!
Καί, ἐπειδὴ ζοῦμε σὲ δύσκολους καιρούς, θὰ λάβουμε μισθὸ περισσότερο ἀπὸ ἄλλους ἀνθρώπους ποὺ ἔζησαν τὶς παλαιότερες ἐποχὲς καὶ κράτησαν τὴν πίστη...
~ Όσιος Σωφρόνιος του Έσσεξ
Επιλεγμένα αποσπάσματα απο το βιβλίο «Οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ» (Β έκδοση), του Μητρ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, Ιεροθέου Βλάχου.
Kαι φυσικά δεν μπορώ να μην αναφωνήσω ξανά.. Πάλι καλά που υπάρχουν οι άγιοι, όπως ο χαρισματικός γέροντας Εφραίμ της Αριζόνα.
Και μας λέγει ο άγιος:
''Όλοι όσοι πιστεύουν αληθινά, αγαπούν εν αληθεία, όσοι δεν πιστεύουν αληθινά αγαπούν εν υποκρίσει. Εμείς ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί αγαπούμε όλους και επιθυμούμε να έρθουν σε επίγνωση της αληθείας. Έτσι μας δίδαξε «ο Θεός της αγάπης» έτσι αναπαύεται η συνείδησίς μας...
Λέγουν να ενωθούμε οι Ορθόδοξοι με τους Ρωμαιοκαθολικούς και εν συνεχεία με τους Προτεστάντας και με όλες τις γνωστές και άγνωστες αιρέσεις που επενόησε ο Διάβολος εν ονόματι τού Χριστιανισμού...
Κατόπιν να ενωθούν και με τους Μωαμεθανούς, τους Ιουδαίους, κατ' επέκτασι με τους Βουδδιστάς, Βραχμανιστάς, Σιντοϊστάς και με όλες γενικά τις θρησκείες της υφηλίου.
Φρονούμεν ότι η Ορθοδοξία δεν έχει καμμία θέση ανάμεσα σ' αυτό το συνονθύλευμα των πλανών και των αιρέσεων. Αυτό το δόλιο «οικουμενικό» κατασκεύασμα δεν αποσκοπεί στην αναζήτηση της αληθείας, αλλά κατά τον π. Χαράλαμπον Βασιλόπουλον: «είναι ένα ανακάτεμα αφανισμού της Αλήθειας...»
Είναι μία προσπάθεια όχι να βρουν την αλήθεια οι πλανεμένοι, αλλά να την χάσουν και εκείνοι που την έχουν, εκείνοι δηλαδή που πιστεύουν στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία...».
~ Άγιος γέροντας Εφραίμ της Αριζόνα
(Απόσπασμα από τον ένθρονιστήριον λόγον του Γέροντος 1974)
Και πάλιν και πολλάκις... πάλι καλά που υπάρχουν οι άγιοι, όπως ο άγιος Πορφύριος ο καυσοκαλυβίτης. Που λέγουν την αλήθεια, και τα αντίθετα απο την πλάνη σύγχρονων αβίωτων στοχαστών.
''Δὲν μπορεῖς νὰ εἴπης εἰς τοὺς Παπικούς, ὅτι ἔχουν Χάριν καὶ Μυστήρια. Δὲν ἔπρεπε ὁ Πατριάρχης νὰ μεταβῆ εἰς τὴν Ρώμην, διότι αὐτοὶ κερδίζουν, χωρὶς νὰ διορθώνωνται καὶ ζημιοῦται ἡ Ὀρθοδοξία. Ὁ Παπισμός εἶναι μόνον ὑπερηφάνεια...''
(ομιλεί ο ίδιος ο Ἅγιος Πορφύριος )
''Προσεύχομαι ο Θεός να σας δώσει φώτιση να καταλάβετε, ότι δεν έχει σχέση η θρησκεία μας με άλλες θρησκείες, η Ορθοδοξία.
Τώρα όμως όλος ο κόσμος, διάφορες νοοτροπίες, διάφοροι άνθρωποι και μεγάλοι, που ούτε καν πιστεύουν ότι υπάρχει Θεός, έχουν τη γνώμη ότι δεν πρέπει να υπάρχουν πολλές θρησκείες, διότι διχάζουν τους ανθρώπους και τους φέρνουνε σε ''έχθρα''...
Και όλοι φροντίζουν, μικροί, μεγάλοι και κράτη και ολόκληρες αυτές.. να γίνει μία θρησκεία. Και θα γίνει με ένα τρόπο τέτοιο. Ότι όλες οι θρησκείες είναι το ίδιο. Θα φτιάξουμε μια νέα θρησκεία Αυτό το κάνουνε οι... Σιωνισταί.
Και εργάζονται πολύ γι’ αυτό το πράγμα. Οι άνθρωποι ν’ αφήσουνε… να βγάλουν μία ''νέα θρησκεία καλή'', (οικουμενισμό). Και ν’ αφήσουμε ότι υπάρχει κόλασις, ότι υπάρχει σατανάς και κάτι τέτοια. Ενώ η ορθοδοξία το σατανά τον έχει βάλει ως δόγμα. Δεν τα ξέρετε, Μέσα στο ευαγγέλιο είναι γραμμένα. Άμα αρνηθείς το σατανά, θα πει ότι δεν είσαι ορθόδοξος...''
~ Ἅγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
Όσο τον κτυπούν τόσο δυνατότερος γίνεται ο Πάπας, ο οποίος είναι στην έδρα του την Ρώμη, και τον αναγνωρίζουν όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και οι Ορθόδοξες Εκκλησίες, με μοναδικό επιτίμιο την ακοινωνησία. Όσοι τον υβρίζουν είναι εκτός εκκλησίας, διότι το μυαλό τους έχει δαιμονική σύγχυση από τον εγωισμό τους. Οι Πατέρες παλαιοί και νέοι επίκριναν την στάση του Πάπα για να επιστρέψει σύντομα στην Κοινωνία μαζί μας και όχι για να τον απομακρύνουν.
Όλοι σχεδόν οι σύγχρονοι Άγιοι έχουν αναφερθεί στους παπικούς και όλοι συμφωνούν στο ότι είναι αιρετικοί όπως και στο θέμα του οικουμενισμού .Δυστυχώς όμως πολλοί, κληρικοί και λαϊκοί κλείνουν τα αυτιά τους...και λένε τα δικά τους
Πάτερ Αλέξιε ο Αγιος Γρηγοριος ο Παλαμάς θεωρούσε τους παπικούς αιρετικούς ... Όλοι οι αρτηριοσκληρωτικοί που αναφέρεστε που κάποιοι από αυτούς είναι άγιοι (βλέπε Άγιοι Παίσιος, Πορφύριος κλπ) διαφωνούσαν και διαφωνούν με τα ανοίγματα γιατί πολύ απλά οι παπικοί είναι αιρετικοί ,αμετανόητα εμμένοντες στην αίρεση και ως εκ τούτου οι διάλογοι είναι ανώφελοι..
Μάλλον πατέρες άλλων δογμάτων έχεις στο νου σου εσύ ....
Να σου θυμίσω τότε και αν δεν γνωρίζεις να μάθεις αδερφέ ότι όταν η εκκλησία αποφάσισε να ενωθεί με τον πάπα ένας άγιος Μάρκος ευγενικός -μια μεμονωμένη περίπτωση την έσωσε....
Όλοι σχεδόν οι πατέρες καταδικάζουν τον παπισμό ως αίρεση. Ο Μέγας Φώτιος, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, ο Άγιος Νεκτάριος, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, ο Άγιος Παίσιος, ο Άγιος Πορφύριος και αμέτρητοι άλλοι. Επίσης υπάρχουν αρκετές συνοδοι που καταδικάζουν τις αιρέσειςκαι τις κακοδοξίες του παπισμού. Η μεγάλη σύνοδος του 879 στην Κωνσταντινούπολη που είχε όλα τα χαρακτηριστικά οικουμενικής συνόδου (καταδίκασε την αίρεση του Φιλιόκβε). Η σύνοδος της Κωνσταντινουπολεως το 1054. Οι ησυχαστικες συνοδοι επί Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά το 1341, 1347 και 1351. Η σύνοδος του 1351 (είχε όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία οικουμενικής συνόδου) με την παρουσία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά απεφάνθη για το ότι η ενέργεια του θεού είναι ακτιστη. Καταδίκασε την αίρεση του Βαρλααμ και Ακινδυνου (ταύτιση της ακτιστης ουσίας με την ακτιστη ενέργεια και ότι επομένως ο Θεός επικοινωνεί με τον άνθρωπο με κτιστες ενέργειες). Συνεχίζουν οι παπικοι να πιστεύουν στην αίρεση του actus purus. Σύνοδος της Κωνσταντινουπολεως το 1440, της Ρωσσιας το 1441, των Ιεροσολύμων το 1443, της Κωνσταντινουπολεως το 1450. Σύνοδος της Κωνσταντινουπολεως το 1484 (καταδίκασε την ψευδοσυνοδο της Φερραρας- Φλωρεντίας). Επίσης οι συνοδοι της Κωνσταντινουπολεως το 1722 και το 1727. Ακόμα η σύνοδος της Κωνσταντινουπολεως το 1756 με την συμμετοχή των πατριαρχων της Ανατολής που επανέφερε τον αναβαπτισμο όλων των δυτικών που επεστρεφαν στην εκκλησία. Ακολουθούν οι συνοδοι της Κωνσταντινουπολεως το 1838, το 1848 (καταδικάζει τον παπισμό ως αίρεση) και 1895. Η εκκλησία είναι υπέρ των διαλόγων με τους αιρετικούς με σκοπό την επιστροφή τους. Όσοι μας κατηγορείτε ότι δεν έχουμε αγάπη για τους εκτός εκκλησίας αδελφούς μας κάνετε λάθος. Φυσικά και έχουμε αγάπη. Όμως αγάπη εν αληθεία. Η αγάπη εν τω ψεύδει δεν είναι η αληθινή, η ευαγγελική αγάπη. Σύντομα θα καταλήξει σε σκάνδαλο και πειρασμό. Μέσα στον χώρο της αλήθειας μπορει να ευδοκιμήσει η ανιδιοτελής και ευαγγελική αγάπη. Η αλήθεια υπάρχει εκεί που υπάρχει ο Χριστός μας. Ο Χριστός να μας ελεήσει. Καλό Σαββατοκύριακο.
Δημοσίευση σχολίου