π.
Δημητρίου Μπόκου
Στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής Β΄ Ματθαίου αναφέρεται η κλήση των πρώτων μαθητών και αποστόλων του Χριστού. Εφέτος
μάλιστα η Κυριακή αυτή εμπίπτει στην εβδομάδα των αγίων Αποστόλων, μέσα
στην οποία έχουμε τη μεγάλη εορτή των κορυφαίων Πέτρου και Παύλου (για τους
οποίους γίνεται και η νηστεία που προηγείται) και τη δευτερότερη εορτή (σύναξη)
των δώδεκα Αποστόλων, ο καθένας απ’ τους οποίους βέβαια έχει και την
κανονική ιδιαίτερη εορτή του.
Κατά το Ευαγγέλιο λοιπόν, οι πρώτοι μαθητές Πέτρος και Άνδρέας, Ιάκωβος και Ιωάννης, ψαράδες της Γαλιλαίας, είχαν την κρίσιμη συνάντησή τους με τον Χριστό πάνω στην ώρα της δουλειάς τους. Ο Χριστός δεν τους κάλεσε να αλλάξουν δουλειά. Τους είπε να συνεχίσουν να είναι αλιείς, αλλά να ψαρεύουν πλέον ανθρώπους. «Δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων». Έτσι, οι απλοί αυτοί ψαράδες έγιναν διδάσκαλοι της οικουμένης. Αποτελούν τα θεμέλια της Εκκλησίας. Τα μεγάλα αγκωνάρια όπου στηρίζεται η οικοδομή του Θεού.
Η διδασκαλία τους γίνεται η αμετακίνητη βάση
της αλήθειας που ο Θεός αποκάλυψε στον κόσμο. Ο Χριστός το ξεκαθάρισε μια για
πάντα αυτό, όταν δήλωσε ότι πάνω στην ομολογία των αποστόλων θα οικοδομήσει την
Εκκλησία του. Και ότι πάνω στη βάση αυτή η Εκκλησία θα παραμένει ασάλευτη στους
αιώνες. «Επί ταύτη τη πέτρα οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν και πύλαι Άδου ου
κατισχύσουσιν αυτής». Η άσειστη αυτή πέτρα, ο ακλόνητος βράχος όπου με
απόλυτη ασφάλεια εδράζεται η Εκκλησία, είναι η πίστη ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, που έγινε και άνθρωπος για τη δική μας σωτηρία. «Παν πνεύμα ο
ομολογεί Ιησούν Χριστόν εν σαρκί εληλυθότα, εκ Θεού εστι». Και επειδή η
αλήθεια ταυτίζεται με το πρόσωπο του Χριστού, άρα πρώτος θεμέλιος, «κεφαλή
γωνίας», ακρογωνιαίος λίθος, είναι ο ίδιος ο Χριστός.
Οι απόστολοι, επειδή ακριβώς ομολογούν και
κηρύττουν αυτόν τον Χριστό, γίνονται και αυτοί με τη σειρά τους θεμέλιοι λίθοι της
Εκκλησίας. Γι’ αυτό και αυτή λέγεται αποστολική. Και παραμένει
αποστολική, όσο κρατάει την παράδοση των αποστόλων, ό,τι δίδαξαν και «παρέδοσαν
ημίν οι απ’ αρχής αυτόπται και υπηρέται γενόμενοι του Λόγου». Γι’ αυτό και ο
απόστολος Παύλος δεν διστάζει να διακηρύξει με ρηξικέλευθο τρόπο: «Ακόμα και αν
εμείς οι απόστολοι, ή άγγελος εξ ουρανού κηρύττει σε σας άλλο ευαγγέλιο,
διαφορετικό από αυτό που σας κηρύξαμε, ας είναι απόβλητος, ξένος και χωρισμένος
από τον Χριστό» (Γαλ. 1, 8).
Ας μένουμε απλανείς, θεμελιωμένοι πάνω στην
αλήθεια της αποστολικής μας Εκκλησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου