«Ε, όχι και κηρύγματα του Πάπα!»
π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος
Φτάνουν σε μας αρνητικά και
απορριπτικά σχόλια ευσεβών φανατικών, που νομίζουν την απαγόρευση σκέψης
ποιότητα πίστης! Τα σχόλια αφορούν το γεγονός ότι δημοσιεύουμε-αναρτούμε
κείμενα διδασκαλίας του Πάπα ή άλλων χριστιανών με τους οποίους (ως μη ώφελε,
και σκανδαλίζοντας τους εκτός Εκκλησίας!!) είμαστε (δαιμονικά) χωρισμένοι!
Σ’ όλα αυτά λέμε κι εμείς αυτό
που είπε ο αββάς Παύλος ο απλούς όταν βρέθηκε μπροστά σε ένα γεγονός...
"διαφοροποίησης"(!): Μά τόν Ἰησοῦν, οὐ μέλλει με!! Το ίδιο ακριβώς
λέμε κι εμείς: Δεν είναι δικό μας θέμα το δαιμονικό έργο να θέλουμε να βάλουμε
φράχτες στις ενέργειες του Πνεύματος του Θεού.
«Τό Πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ» φωνάζουμε, αλλά επι της ουσίας δεν το πιστεύουμε! Θέλουμε να έχει... σύνορα! Νάναι μόνον σε μας. Ο Χριστός είναι δικός μας! Η απορία των σκεπτόμενων σε όλα αυτά είναι: Το ξέρει Αυτός; Συμφωνεί; Είστε σίγουροι;
Πολλές φορές όπως στο παρελθόν (Αριθμ. 11,28) «οἱ παρεστηκότες Μωσεῖ» λένε «κώλυσον» αυτούς! Ο «Μωϋσής» ο σημερινός όμως πρέπει ανεπίφθονα να απαιτήσει όπως και εκείνος ο αρχαίος: «Είθε να μπορούσε να κάνει κάποιος όλον τον λαό του Κυρίου προφήτες (Διδασκάλους δηλαδή) όταν ο Κύριος δώσει το Πνεῦμα του σ’ αυτούς».
Δεν έχουμε να ευχηθούμε κάτι σ’
αυτούς παρά μόνον καλύτερη τύχη από εκείνων των παλαιών...!!
Ο Χριστός θέλει πάντας ἀνθρώποις
σωθῆναι. Το Πνεύμα του Κυρίου πνέει όπου θέλει και δεν γνωρίζουμε πόθεν έρχεται
και πού υπάγει! Ο Κορνήλιος ήταν ειδωλολάτρης. Η χήρα του Ηλία επίσης. Ο Θεός
είναι Θεός εκπλήξεων. Ας αφήσουμε τον εαυτό μας να εκπλαγεί. Η έκπληξη και η
χαρά είναι οι δυνάμεις που ενεργοποιούν τον ψυχικό δυναμισμό να αποφασίσει να
ακολουθήσει τον Χριστό «ὅπου ἄν ἀπέρχη...».
19 σχόλια:
Με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια. Απαντάς και εσύ Αναστάσιε για κείμενα που αναρτάς. Συμφωνώ με την εκκλησιολογική απάντηση του π. Θεοδοσίου. Ο Θεός να φωτίσεις τους διαμαρτυρόμενους Ορθόδοξους.
Υπέροχη απάντηση προς όλους μας.
Τους Πατέρες της Εκκλησίας και τους Αββάδες πολλοί τους χρησιμοποιούνε ως όνομα. Δεν έχουν διαβάσει το τι λένε γιατί τους έχουν για την βιβλιοθήκη για να νομίζουν οι άλλοι ότι γνωρίζουν οι αδιάβαστοι τα λεγόμενά τους.
Είναι φανερό ότι χρειάζονται μερικές καλόπιστες διευκρινίσεις για το αρθρο αυτό.
1. Δέν απαγορεύεται σε κανέναν να σκέπτεται, ούτε φυσικά στον Πάπα. Το θέμα είναι άν τα προιόντα της σκέψεως είναι κατάλληλα για την ψυχική ωφέλεια των αναγνωστών. Καί εφ' όσον υπάρχουν χιλιάδες σελίδες Πατερικών κειμένων που δέν γνωρίζουμε, ας προβάλλουμε πρώτα αυτα, και αφού τα εμπεδώσουμε, ας ασχοληθούμε με απόψεις εξωεκκλησιαστικών προσώπων.
2. Οι εκτός Εκκλησίας δέν έχουν λόγο να σκανδαλίζονται, διότι τα εκκλησιαστικά θέματα δέν τους αφορούν.Ας επιστρέψουν πρώτα στην Εκκλησία καί κατόπιν θα ιδούν τα θέματα στη σωστή τους προοπτική.
3. Κανείς δέν βάζει φράχτες στις ενέργειες του Πνεύματος του Θεού. Πώς θα μπορούσε άλλωστε ; Το Αγιον Πνεύμα πνέει όπου θέλει, αλλά μερικοί άνθρωποι έχουν κλείσει τις πόρτες και τα παράθυρα της ψυχής τους καί δέν Τού επιτρέπουν να εισέλθει. Αυτό φαίνεται καί από τούς ατέρμονες και αδιέξοδους διαλόγους εξ άλλου.
4. Τον "δαιμονικό" χωρισμό των Χριστιανών δέν τον έκαναν οι "ευσεβείς φανατικοί", αλλά η Εκκλησία με Αποφάσεις Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, οι οποίες απέκοψαν τους αιρετικούς από την Εκκλησία, για να μήν μολυνθούν και άλλοι Χριστιανοί από τις αιρετικές ιδέες.
5. Τούς επόμενους αιώνες προέκυψαν και αποφάσεις Πατριαρχών και γνώμες Αγιων και Οσίων, που συνέχισαν να διαφωτίζουν τους πιστούς για το σωστό και το λάθος, κάθε φορά που προέκυπτε ετεροδιδασκαλία.
6. Ο Κορνήλιος και η χήρα που φιλοξένησε τον Προφήτη Ηλία ήσαν καλοπροαίρετοι. Μακάρι να τούς μοιάσουν όλοι οι σχισματικοί και αιρετικοί καί να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ολοι το επιθυμούμε αυτό.
Οι απαντήσεις του π. Θεοδοσίου ήταν καλόπιστες και κατοχυρωμένες.
Το όσα αναφέρεις είναι τα ίδια αναμασημένα ευφυολογήματα που δεν έχουν κάποια αξία.
Το να απαντήσει οποιοσδήποτε θα χάσει τον χρόνο του.
Ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων είναι στο εκκλησιαστικό πνεύμα. Οι δημοσιεύσεις πνευματικών θεμάτων χριστιανών εκτός ορθοδοξίας ωφελούν. Αν οι δημοσιεύσεις περιέχουν αιρετικές δοξασίες να υπάρχει διαμαρτυρία. Διάφοροι χριστιανοί λένε και σωστά. Το βιβλίο Παύλος του Holzner που κυκλοφορεί και οφείλει τόσες δεκαετίες δεν το έχει γράψει ορθόδοξος. Και δεν είναι το μόνο. Μήπως πρέπει να οδηγηθούν στην πυρά. Ας προσγειωθεί ο 2.41 στην πραγματικότητα.
Φίλε μου αν ψάξεις θα δεις ότι όσοι επίσκοποι μας σπούδασαν στο εξωτερικό παίρνοντας κάποιο τίτλο έκαναν τις σπουδές τους στα ‘’αιρετικά’’ πανεπιστήμια και όμως είναι Μητροπολίτες στον Ορθόδοξη Ελλάδα και τυγχάνουν ποιμενάρχες μας. Οι συντριπτική πλειοψηφία των Καθηγητών των θεολογικών μας σχολών έκαναν και αυτοί μετεκπαίδευση σε καθολικά ή προτεσταντικά κλπ. πανεπιστήμια. Σε παρακαλώ πρόσεχε το τι γράφεις να έχουν και κάποια λογική.
Ο ίδιος του προηγούμενου σχόλιου.
Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ:
ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ, ΟΠΟΥ ΤΟ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ"
Δε γλυτώνει κανείς πάτερ μου από τους ψευδώνυμους ή ανώνυμους της γενικόλογης και αυτάρεσκης μικρόνοιας τύπου 2,41. Αθανάσιος Κοτταδάκης
Προς 5:25: μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Αυτό φανερώνει το περιεχόμενο και το ύφος του σχολίου σου.
«Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας εἶναι ἡ μόνη ἀσφαλής ὁδός σωτηρίας».
(π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
Ἐπειδή τό θέμα Πίστη καί σωτηρία ψυχῆς εἶναι τά πιό σημαντικά πράγματα στή ζωή μας, ἀντιγράφω καί καταθέτω ἀποσπασματικά σχετικά ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΜΙΜΗΣΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥ» ΤΟΥ ΘΩΜΑ ΚΕΜΠΗΣΙΟΥ τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγ.Βλασίου κ. Ἱεροθέου, ἀπό τό ἱστολόγιο:
http://trelogiannis.blogspot.com/2013/01/blog-post_9077.html
ὅπου ὁ Σεβασμιώτατος καταδεικνύει τούς ἐλοχεύοντες κινδύνους ἀπό τήν μελέτη μή ὀρθοδόξων κειμένων περί Πίστης, σωτηρίας, μετανοίας κλπ.
.....Το βιβλίο «μίμησις Χριστού» είχε ευρυτάτη κυκλοφορία και εγαλούχησε πολλές γενιές Χριστιανών, ακόμη δε και Ορθοδόξων. Τυπώθηκε για πρώτη φορά το 1475 και είναι από τα πρώτα βιβλία που τυπώθηκαν και κυκλοφόρησαν εντύπως μετά από την Αγία Γραφή. Ο συγγράψας το βιβλίο αυτό παρέμενε άγνωστος, αφού ο ίδιος δεν θέλησε να βάλη το όνομά του πάνω σε αυτό, αλλά όμως έχει αποδοθή στον Θωμά Κεμπήσιο, που υπήρξε ένας παπικός ασκητικός συγγραφεύς που έζησε μεταξύ του τέλους του ΙΔ’ αιώνος και τις αρχές του ΙΕ αιώνος (1380-1471).
..... Βέβαια, είναι γεγονός ότι όταν κανείς διαβάση «την μίμησιν του Χριστού» θερμαίνεται συναισθηματικά, άλλ’όμως εκτρέπεται, χωρίς να το καταλάβη, από την γνήσια έκφραση της Ορθοδόξου Παραδόσεως.
.....Ο συγγραφεύς στην αρχή του βιβλίου, καθορίζοντας την έννοια της μιμήσεως του Χριστού και ερμηνεύοντας τον λόγο του Χριστού «ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήσει εν τη σκοτία, άλλ’ έξει το φως της ζωής» (Ιω. η 12), λέγει ότι ο Κύριος μας καλεί να μιμηθούμε την ζωή Του και να ακολουθήσουμε «το παράδειγμά Του αν ποθούμε πραγματικά το φως το αληθινό». Η ερμηνεία αυτή είναι ακαθόριστη, άγευστη και άοσμη. Το φως της ζωής που είναι το άκτιστο φως, ερμηνεύεται πολύ επιφανειακά, και μάλιστα λέγεται ότι θα φθάσουμε εκεί εάν ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Χριστού.
...... Η μελέτη του βιβλίου «η μίμησις του Χριστού» αποδεικνύει ότι είναι εντελώς ξένη προς την Ορθόδοξη θεολογία. Ο συγγραφεύς αποφεύγει την δογματική αναφορά.
....... Η παραθεώρηση του δόγματος από την ζωή του Χριστιανού ανοίγει τον δρόμο για την ευσεβιστική θεώρηση της πνευματικής ζωής.
...... Μάλιστα, αν θελήση κανείς να σχολιάση από πατερικής πλευράς πολλές φράσεις, τότε θα διαπιστώση την παρέκκλιση από την Ορθόδοξη Πνευματικότητα.»
Καί καταλήγει ὁ Σεβασμιώτατος σέ κάτι τό ὁποῖο προβληματίζει καί κρούει τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου γιά ἀνάλογες περιπτώσεις:
«.....Είναι, βέβαια, γεγονός ότι είναι αρκετά δύσκολο να καταλάβη κανείς ότι το περιεχόμενο «της μιμήσεως του Χριστού» δεν κινείται μέσα σε ορθόδοξα πλαίσια και δεν μπορεί να βοηθήση τον Χριστιανό. Αυτό συμβαίνει, γιατί, δυστυχώς, έχουν χαθή από τον πολύ κόσμο τα κριτήρια της Ορθοδόξου Πνευματικότητος, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Έχω την γνώμη ότι αυτό το σημείο είναι το πιο επικίνδυνο και κρίσιμο στις ημέρες μας. Μπορεί κάποιος να διαβάση τρία βιβλία περί προσευχής γραμμένα από ένα Ορθόδοξο, ένα Παπικό και ένα Προτεστάντη και να μη καταλάβη το υπόβαθρο κάθε βιβλίου, ούτε τις προϋποθέσεις με τις οποίες γράφτηκε, αλλά να θεωρήση ότι και τα τρία βιβλία είναι εξ ίσου καλά και ωφέλιμα.»
Μέ σεβασμό κι ἐκτίμηση
Θεόδωρος Σ.
Είναι πολύ ενδιαφέρον να ανατρέξουμε στην παραπομπή που παραθέτει ο Θεόδωρος Σ. καί να διαβάσουμε όλο το άρθρο του Σεμασμιωτάτου, διότι εκεί θα δούμε ότι, όπως αναφέρει ο Σεβασμιώτατος, ακόμη και η Ιερά Σύνοδος έκανε λάθος και εξέδωσε σύσταση, ότι το βιβλίο είναι δήθεν ωφέλιμο, πράγμα που δέν ισχύει από Ορθοδόξου απόψεως, διότι "συνετέλεσε στη δυτικοποίηση των Ορθοδόξων", αλλά καί ότι το ίδιο πνεύμα που υπάρχει στο βιβλίο αυτό, επηρέασε τη συγγραφή καί άλλων "ορθοδόξων" βιβλίων από Ορθόδοξους συγγραφείς, Κληρικούς και λαικούς, τα οποία δημιούργησαν πολλά προβλήματα στην Εκκλησιαστική ζωή.
Πρόκειται για πολύ διαφωτιστικό άρθρο, που δέν είναι ευρέως γνωστό.
Εύγε στον Σεβασμιώτατο καί στον Θεόδωρο Σ., που το ανεκάλυψε.
Το βιβλίο αυτό παρόλα όσα λέει ο Θεόδωρος Σ και ο Ναυπάκτου Ιερόθεος γαλούχησε και βοήθησε πολλούς Ορθοδόξους. Ακόμα και σήμερα η προσφορά του είναι μεγάλη. Ας κοιτάξουν ότι οι προ ημών γενιές είχαν σεβασμό στην Πίστη διαβάζοντας απλά και πρακτικά βιβλία. Από τότε που μας μεταφέρουν κάποιοι την «βαθιά» θεολογία βλέπουμε την κατάντια της κοινωνίας. Τα λόγια του Πάπα βοηθούν περισσότερο με την απλότητά τους από τις βαρύγδουπες εγκυκλίους των δεσποτάδων που ούτε και οι ιερείς μπορούν να διαβάσουν από μικροφώνου κάνοντας λάθη πόσο μάλλον να καταλάβουν.
Δεν δέχομαι αυτά που λέει ο Ναυπάκτου. Είναι προσωπικές του απόψεις. Ας πάρει θέση η Σύνοδος και να μας πει να μην το διαβάζουμε. Γιατί όμως ο Θ.Σ. μας μιλάει για την Μίμηση και δεν απαντά για τον Παύλο. Λέω μόνο αυτό για να μην παραθέσω πλειάδα άλλων βιβλίων. Ας μας απαντήσει και για το ότι Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι, Μητροπολίτες, κληρικοί και Θεολόγοι σπουδάσανε σε πανεπιστήμια της αλλοδαπής που τους δίδαξαν αιρετικοί Καθηγητές;
Θεόδωρε Σ., απορώ με τον Άγιο Ναυπάκτου που βρήκε τινα παρέκκλιση στο " να ακολουθήσουμε «το παράδειγμά Του αν ποθούμε πραγματικά το φως το αληθινό»" όταν ο ίδιος σε γραπτά του αλλά και σε κηρύγματά του μας λέει καθαρά ότι ο Κύριος είναι η Κόλαση των αμετανόητων αμαρτωλών και έχοντας ως "στήριγμα" τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά μας λέει ότι το πυρ της κόλασης είναι Άκτιστο δηλαδή, το επαναλαμβάνω, ο Κύριος είναι το πυρ της κόλασης.
Αν θυμηθούμε και το "Πορεύεσθε ἀπ' ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ" όπου καθαρά και ξαστερα μας λέει ο Ίδιος ο Κύριος ότι θα διώξει τους κατηραμενους μακρυά Του στο αιώνιο πυρ όπερ σημαίνει επουδενί ΔΕΝ ταυτίζεται ο Κύριος με το πυρ της Κόλασης τότε η απορία είναι μια: Ορθοτομει ο Άγιος Ναυπακτου λέγοντας τέτοια πραγματα;
Με σεβασμό και εκτίμηση
Νικόλαος Ιορδάνου
Η Ακτιστη Χάρις του Θεού είναι αυτή που θα δούν οι άνθρωποι κατά την Δευτέρα Παρουσία. Η Θεία Χάρις είναι σαν το πύρ που έχει φωτιστική καί καυστική ιδιότητα. Οσοι είναι άξιοι θα βλέπουν την Χάρι σαν φώς καί θα νοιώθουν τον Παράδεισο, όσοι είναι ανάξιοι θα βλέπουν την Χάρι σάν πυρ καί θα καίονται, βιώνοντας την Κόλαση.
Αυτή είναι η γενική ιδέα των όσων αναπτύσσει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου βασιζόμενος στον Αγιο Γρηγόριο Θεολόγο, τον Ισαάκ τον Σύρο, τον Ιωάννη Σιναίτη, τον Γρηγόριο Παλαμά, καί άλλους Πατέρες.
Η πλήρης ανάπτυξη του άρθρου υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο
https://www.sostis.gr/blog/item/604-paradeisos-kai-kolasi-mni
Ούτε ένα σχόλιο ;;!!
Τέθηκε ζήτημα για το αν ορθοτομούν οι θεολόγοι μας και η μόνη
αντίδραση(πάλι καλά!!!) η παραπομπή από κάποιον αναγνώστη σ'αυτα που
λέει ο Άγιος Ναυπάκτου ερμηνεύοντας κάποιους αγίους και στηριζόμενος
στον αγιο Γρηγόριο τον Παλαμά για τον οποίον υπάρχει γραπτή αναφορά
από τον Νικηφόρο Γρηγορά ότι ο Άγιος Γρηγόριος έλεγε ότι το πυρ της
Κόλασης είναι Άκτιστο δηλαδή ο Κύριος είναι η Κόλαση!!!
Μα, με τι ασχολούνται οι χριστιανοί;;
Νικόλαος Ιορδάνου
Ο Βαρλαάμ. ο Ακίνδυνος, ο Νικηφόρος Γρηγοράς και οι ομόφρονες τους μπορούν να λένε ό,τι θέλουν, αλλά οι απόψεις τους έχουν καταδικαστεί Συνοδικώς, από Σύνοδο που συνεκάλεσε στην Κωνσταντινούπολη το 1351 ο Πατριάρχης Κάλλιστος Α'.
Θέλεις να μας πεις, ανώνυμε, ότι Συνοδικώς έχουμε δεχθεί οι ορθόδοξοι το 1351 ότι ο Κύριος είναι η κόλαση;;;!!
Απίστευτο;;!!
Δώστε μας τότε τις αποφάσεις αυτής της Συνόδου για να πράξουμε τα δέοντα!!
Νικόλαος Ιορδάνου
Δημοσίευση σχολίου