Αγιοι Ισίδωροι Λυκαβηττού: Οι εξηγήσεις του
Ιερωνύμου για το πόρισμα και η εργαλειοποίηση του Σταυρού
Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρεται στην περίπτωση των
Αγίων Ισιδώρων, τονίζοντας πως επέλεξε να λειτουργήσει ως πατέρας με κατανόηση
και όχι ως αυστηρός κριτής
Τα «χαρτιά» του ανοίγει, για
πρώτη φορά σε δημόσια τοποθέτησή του, ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος για το
θέμα των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού και προσωπικά του «θαυματοποιού» πατρός
Δημητρίου Λουπασάκη.
Μετά την αναφορά του στην Ιερά
Σύνοδο, ο κ. Ιερώνυμος επιλέγει να απαντήσει στα ερωτήματα που ήρθαν στο
προσκήνιο, ιδίως μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της Αρχιεπισκοπής που
περιλαμβάνει βαριές κατηγορίες σε βάρος του π. Δημητρίου -συμπεριλαμβανομένης
επί της ουσίας και της αμφισβήτησης των «θαυμάτων» που λαμβάνουν χώρα στο ναό-
με αρκετούς μάλιστα μιλούν για «θάψιμο» της υπόθεσης.
«Ήρθε η ευθύνη σε μένα. Εγώ τι
είμαι στρατιωτικός διοικητής, διευθυντής αστυνομίας ή είμαι και πατέρας; Πείτε
ότι έχετε ένα παιδί που παρεκτρέπεται δεν θα προσπαθήσετε να το συμβουλεύσετε;
Είπα να σηκώσω το βάρος αλλά να γίνω και πατέρας. Δεν είναι μόνο αυτός. Είναι
16 παιδιά 25 με 30 ετών. Μία κοινότητα χωρίς νομική ύπαρξή. Τους κάλεσα, μίλησα
με τα παιδιά τους είπα θέλετε να γίνετε μοναχοί; Εδώ δεν ισχύει αυτό, δεν
υπάρχει μοναστήρι. Δεν πρέπει να τα βοηθήσω;» δηλώνει ο Αρχιεπίσκοπος σε
συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής».
Ο ίδιος, πάντως, σπεύδει να
αναγνωρίσει πως το κείμενο του νυν μητροπολίτη Λαρίσης, που έκανε τη σχετική
έρευνα, είναι μεν πολύ σκληρό, αλλά όχι μακριά από την πραγματικότητα.
Όπως αποκαλύπτει ο κ. Ιερώνυμος,
έχει δώσει διορία πέντε ημερών στον π. Δημήτριο Λουπασάκη και στους μοναχούς
που τον ακολουθούν, να εγκατασταθούν σε ένα ίδρυμα, σε ένα νομικό εκκλησιαστικό
πρόσωπο στη Βάρη. «Αν πουν ότι δέχονται, θα το παρακολουθήσουμε. Αν πουν
«μένουμε εδώ», θα γίνει ό,τι λένε οι κανόνες της Εκκλησίας και ό,τι λένε οι
νόμοι του Κράτους».
Σχετικά με τον Σταυρό που
χρησιμοποιεί ο π. Δημήτριος, ο Αρχιεπίσκοπος δηλώνει πως δεν θα του επιτραπεί
να χρησιμοποιείται και πως θα τοποθετηθεί σε προθήκη για να «μην επιτρέπεται η
εργαλειοποίησή του» και όποιος επιθυμεί θα τον προσκυνά.
Αναλυτικά οι απαντήσεις του Αρχιεπισκόπου
Ερώτηση: Υπάρχουν μέσα στην εκκλησία συμπεριφορές που απομακρύνουν τους
πιστούς το θέμα στους Αγίους Ισιδώρους τι είναι και πώς θα αντιμετωπιστεί;
Όσοι δεν έχουν ασχοληθεί με τα
εκκλησιαστικά κάνουν ένα λάθος. Νομίζουν ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται
κάτι τέτοιο.
Πολλές φορές έχει γίνει οι
χριστιανικές οργανώσεις. Έτσι ξεκίνησαν ήταν Απλά πιο ευγενικές. Εδώ υπάρχει
πολλή αλαζονεία. Το 50 με 60 όλη η Ελλάδα κυβερνιόταν από χριστιανικές
οργανώσεις ζωή. Ζωή, Σωτήρας Καντιώτης κτλ. Όλοι αυτοί έτσι ξεκίνησαν έτσι
ξεκινάει και αυτό τώρα.
Έχει όμως μία αλαζονεία, δεν
ξέρουμε με ποια ελατήρια. Μας απασχόλησε και μας απασχολεί.
Πολλοί άνθρωποι που πονάνε πήγαν
εκεί και έρχονται εδώ απογοητευμένο. Είναι φαινόμενο που ήρθε και θα φύγει.
Η εκκλησία έδωσε εντολή στον Άγιο
Λαρίσης, τότε αρχιμανδρίτη, και έκανε μία έρευνα πολύ καλή και τον παραπέμπει
στα δικαστήρια. Πολύ σκληρό κείμενο, αλλά όχι μακριά από την πραγματικότητα.
Ήρθε η ευθύνη σε μένα. Εγώ τι
είμαι στρατιωτικός διοικητής, διευθυντής αστυνομίας ή είμαι και πατέρας; Πείτε
ότι έχετε ένα παιδί που παρεκτρέπεται δεν θα προσπαθήσετε να το συμβουλεύσετε;
Είπα να σηκώσω το βάρος αλλά να
γίνω και πατέρας. Δεν είναι μόνο αυτός. Είναι 16 παιδιά 25 με 30 ετών. Μία
κοινότητα χωρίς νομική ύπαρξή. Τους κάλεσα, μίλησα με τα παιδιά τους είπα
θέλετε να γίνετε μοναχοί; Εδώ δεν ισχύει αυτό, δεν υπάρχει μοναστήρι. Δεν
πρέπει να τα βοηθήσω;
Ερώτηση: Υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν πηγαίνουν σε έναν άνθρωπο που
λέει ότι η θεραπεία βρίσκεται σε έναν Σταυρό που ανήκει προσωπικά σε αυτόν όχι
στην Εκκλησία
Φαίνεται ότι πείστηκαν να φύγουν.
Θα τους δώσω ένα μοναστήρι παλιό στη Βάρη που θα γίνει κανονικό μοναστήρι με
νόμο, παρακολούθηση κτλ. Θα έχουν κανόνες, θα πειθαρχούν κάπου.
Τους έδωσα περιθώριο λίγων ημερών
και περιμένω σε 5 μέρες απάντηση. Αν πουν ότι δέχονται, θα το παρακολουθήσουμε.
Αν πουν «μένουμε εδώ», θα γίνει ό,τι λένε οι κανόνες της Εκκλησίας και ό,τι
λένε οι νόμοι του Κράτους.
Αν πάνε σε νόμιμο μοναστήρι και
πάνε οι αφελείς, είναι υπόλογοι οι ίδιοι, αλλά θα είναι κάτι που ελέγχεται, ενώ
τώρα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος.
Δεν επιτρέπεται η εργαλειοποίηση
του Σταυρού. Θα μπει σε μία προθήκη στη μόνη που θα πάνε και όποιος θέλει
μπορεί να προσκυνάει.
Δεν έχω δεχθεί ποτέ πιέσεις από
ισχυρά πρόσωπα για τον ιερέα των Αγίων Ισιδώρων. Δεν ισχύει.
23 σχόλια:
Μακαριώτατε σε όσα είπατε στην συνέντευξη κάνετε τεράστιο λάθος ως «Πολλές φορές έχει γίνει οι χριστιανικές οργανώσεις. Έτσι ξεκίνησαν ήταν Απλά πιο ευγενικές. Εδώ υπάρχει πολλή αλαζονεία. Το 50 με 60 όλη η Ελλάδα κυβερνιόταν από χριστιανικές οργανώσεις ζωή. Ζωή, Σωτήρας Καντιώτης κτλ. Όλοι αυτοί έτσι ξεκίνησαν έτσι ξεκινάει και αυτό τώρα.». Για να μας πείτε πότε εργαλειοποίησαν και τι οι «οργανώσεις»; αυτοί ζούνε στην αφάνεια δεν προβάλουν τα πρόσωπα ούτε τα πεπραγμένα τους.
Με αυτή την κουβέντα σας αφήνετε υπονοούμενα και για τον Γεροντά και ευεργέτη σας τον Μητροπολίτη Θηβών Νικόδημο Γραικό που ήτα της Ζωής; Δεν θα σας πω κάτι παραπάνω μα μόνο ότι εκφράζω την θλίψη μου.
π. Βασίλειος Θεοδωρόπουλος
Συμφωνώ με τον Μακαριώτατο, αλλά άργησε...
Άργησε πολύ!
Τέτοιες πληγές πρέπει να τις αντιμετωπίζει ο κάθε "πατέρας" νωρίς, πριν κακοφορμίσουν...
Προκαλώ τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Β΄ να κατονομάσει έστω και ένα από τα μέλη των: ΖΩΗΣ, ΣΩΤΗΡ, ΣΤΑΥΡΟΣ που χρησιμοποιούσανε οποιοδήποτε σταυρό ή οτιδήποτε και να κάνουν ‘’Θαύματα’’ όσο και να ψάξει δεν θα βρει κανέναν κληρικό ή λαϊκό, και αυτό γιατί αυτοί πιστεύουν και δεν είναι θεομπαίχτες. Φτάνει η λάσπη του Σεραφείμ τώρα την σκυτάλη την έλαβε ο Ιερώνυμος Β΄;
Δεν νομίζω να αφήσουνε το τσιφλίκι για να πάνε σε μια Μονή που θα προσκυνούνε οι πιστοί τον εντός προθήκης τον ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟ; Σταυρό. Τα θαύματα; Φέρνουν πολλά. Αυτή η συνοδεία με αυτά ανδρώθηκε… Στάχτη στα μάτια θα είναι το μοναστηράκι.
Εδώ χρειάζεται ο ηγούμενος της Πετράκη για να του μάθει έστω και ολίγη υπακοή.
Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία ακόμα και στον πατέρα. Η παραβολή δεν μπορεί να γίνει σήμερα. Τα έως τώρα δείχνουν ότι η ελπίς θα πεθάνει.
Παντελώς άδικη, άσχετη και ανεπέρειστη η αναφορά του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου του Β στις ιεραποστολικές αδελφότητες.
Εάν μιλούσε κάποιος άσχετος θα υπήρχαν κάποια ελαφρυντικά.
Ομιλεί, όμως, ένας άνθρωπος που γνωρίζει τα των αδελφοτήτων.
Και γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν μπορεί να ισχύσει εν προκειμένω οιοσδήποτε παραλληλισμός.
Και όμως, προέβη στον ατυχέστατο και ανυπόστατο παραλληλισμό.
Η κρίση ανήκει στους αναγνώστες του blog.
ΓΑΛΗΝΟΣ
Είναι η ηλικία... Τι δεν καταλαβαίνετε;
Εδώ και χρόνια είναι γνωστό το πόρισμα με τις βαρύτατες παραβάσεις του ελεγχόμενου ιερέα. Παρόλα αυτά ο αρμόδιος επίσκοπος επέτρεψε να συνεχίζεται μέχρι σήμερα η εξαπάτηση των απλών ή αφελών και ο σκανδαλισμός των υπολοίπων πιστών.
Είναι αυτή υπεύθυνη πατρική στάση;
https://orthodoxia.info/news/otan-o-archiepiskopos-anevike-ston-lyk/
Άραγε καταλαβαίνουμε πόση ζημιά στις απλές ψυχές μπορεί να έχει προκληθεί με όλα αυτά?
Πόσοι μπορεί να μην ξαναπεράσουν την πόρτα ενός ναού, όχι γιατί κλονίστηκαν για τον π.Δημήτριο και τους άλλους πατέρες, όσο γιατί βλέπουν την επίσημη Εκκλησία να διορθώνει με τρόπο σκληρό και κοσμικό.
Δεν θα μπορούσαν πιο αθόρυβα και σε κλίμα χριστιανικό να γίνει οποιαδήποτε παρέμβαση?
Οι δημοσιογραφοι τι θέση έχουν σε όλα αυτά?
Έτσι υπέδειξε ο Χριστός στο Ευαγγέλιο να διορθώνουμε τους αδελφούς μας?
Κι όταν μεταξύ των προσώπων της Αγίας Τριάδας την κρίση έχει μόνο ο Υιός, εμείς με ποιο δικαίωμα κρίνουμε τόσο σκληρά και δημόσια και χωρίς να είμαστε αρμόδιοι και καταδικάζουμε ανθρώπους που έχουν ντυθεί το ράσο?
Μήπως τα έχουμε όλα ισοπεδώσει?
Όσοι έχουν βρεθεί στους Αγίους Ισιδώρους καταλαβαίνουν το άδικο και υπερβολικό στις κατηγόριες...
Κι όσοι ακούν με απορία όλα αυτά, πριν βγάλουν συμπεράσματα, ας συμμετάσχουν πρώτα σε μία Θ.Λειτουργία, εκεί στον λόφο του Λυκαβητού.
Δεν είναι τυχαίο, που ενώ τις προηγούμενες μέρες, ακούγονταν τόσα αρνητικά στα Μ.Μ.Ε, οι πιστοί "πλημμύρισαν" τον ευλογημένο αυτόν τόπο...
Το σχόλιο το Μακαριωτάτου για τις αδελφότητες τις αδικεί και μας ξαφνιάζει, γιατί στο παρελθόν ο ίδιος έδειχνε εκτίμηση σε μία τουλάχιστον από αυτές τις ιεραποστολικές προσπάθειες.
Τί να υποθέσουμε?
Ο μακαριώτατος δεν κατάλαβε μάλλον τι είπε. Μην τον παρεξηγείτε.
Δεν είναι η ηλικία. το χρήμα είναι...
Προσοχή στον σκανδαλισμό των ψυχών....
Όλοι αυτοί που ανεβαίνουν και προσκυνούν και λειτουργούνται στους Αγίους Ισιδώρους πως θα νιώθουν με αυτά τα δυσμενή σχόλια?
Γιατί πρέπει να καλλιεργούμε τον φανατισμό και στα της Εκκλησίας?
Αυτό μας δίδαξε το Ευαγγέλιο?
Αν ο Χριστός ήταν ανάμεσά μας και Τον καλούσαν να παρέμβει στους Αγίους Ισιδώρους πως θα το έκανε?
Προφανώς όχι με τον τρόπο και την ένταση και την έκταση που δίνουν οι επίσημοι φορείς της Εκκλησίας στις μέρες μας...
Ας προβληματιστούμε...
Ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε για αλαζονεία στους Αγίους Ισιδώρους.
Από πού το συμπεραίνει?
Αν κάποιος θέλει να διαπιστώσει την αλήθεια δεν έχει παρά να γνωρίσει τους ανθρώπους που διακόνησαν όλα αυτά τα χρόνια στον λόφο του Λυκαβητού.
"οι χριστιανικές οργανώσεις. Έτσι ξεκίνησαν ήταν Απλά πιο ευγενικές. Εδώ υπάρχει πολλή αλαζονεία. Το 50 με 60 όλη η Ελλάδα κυβερνιόταν από χριστιανικές οργανώσεις ζωή. Ζωή, Σωτήρας Καντιώτης κτλ. Όλοι αυτοί έτσι ξεκίνησαν έτσι ξεκινάει και αυτό τώρα".
τι εννοεί; ότι εξαγόραζαν και οι οργανώσεις τον τότε Αρχιεπίσκοπο;
Οι ανακρίσεις για την υπόθεση των Αγίων Ισιδώρων έχουν ξεκινήσει από το 2014, καί ακόμη η υπόθεση δέν έχει περατωθεί, αν καί πέρασαν ήδη 8 χρόνια. Οπως εξήγησε ο Αρχιεπίσκοπος ήθελε να συμπεριφερθεί πατρικά καί όχι υπηρεσιακά, καί ακόμη και σήμερα δίνει ευκαιρία επιλογής στην ομάδα των ανθρώπων που βρίσκονται εκεί, ώστε να λυθεί το θέμα συναινετικά.
Δυστυχώς όμως η ίδια ανοχή δέν επεδείχθη στην περίπτωση του μακαριστού Μητροπολίτη Αιτωλίας Κοσμά και του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ, οι οποίοι εκλήθησαν τάχιστα να δώσουν εξηγήσεις σε Εκκλησιαστικούς Ανακριτές, επειδή έκαναν το Επισκοπικό τους καθήκον το Πάσχα του 2021.
Στην μία περίπτωση λοιπόν (άν καί τα αδικήματα, όπως λέγεται, είναι σοβαρά) υπάρχει πατρική συμπεριφορά, ενώ στην άλλη περίπτωση (χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει αδίκημα) η συμπεριφορά είναι καθαρά υπηρεσιακή.
"Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της γής".
Πες τα Χρυσόστομε!
http://aktines.blogspot.com/2022/10/blog-post_69.html?m=1
Σχετικό σχόλιο εδώ.
Τα λάθη που έγιναν από την επίσημη Εκκλησία για το θέμα της πανδημίας και για τους 2 αγιους επισκόπους ήταν πολλά και σοβαρά. Μακάρι να μην επαναληφθούν στο μέλλον!
ΖΗ ΚΥΡΙΟΣ!!!
Δημοσίευση σχολίου