Φίλες και φίλοι
Συνεχίζουμε τη σειρά των podcast με προτάσεις ανάγνωσης
Σήμερα σας έχουμε μια αλλιώτικη βιβλιοπρόταση
Διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο ενός καλαίσθητου βιβλίου:
Γίνεται να μάθεις Ορθογραφία παίζοντας;
Γίνεται να θυμάσαι κανόνες και εξαιρέσεις;
Ένας έμπειρος εκπαιδευτικός μέσα από 45 μαθήματα μαθαίνει στα παιδιά Ορθογραφία, σαν να είναι παιχνιδάκι!
Με απλούς, κατανοητούς κανόνες και ασκήσεις εμπέδωσης. Όλα δοκιμασμένα στη σχολική τάξη.
Για παιδιά Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Το βιβλίο είναι κατάλληλο και για εκπαιδευτικούς.
Όπως καταλαβαίνετε, η σημερινή μας πρόταση ανάγνωσης αφορά σε ένα βιβλίο Ορθογραφίας!
Μα, καλοκαιριάτικα; ίσως σκεφτεί κάπως
Όταν η Ορθογραφία γίνεται παιχνιδάκι, τότε ναι! ένα τέτοιο παιχνιδάκι είναι το πιο κατάλληλο βιβλίο για εμάς τους γονείς που αγωνιούμε διαπιστώνοντας πως το παιδί μας κάνει βασικά λάθη ορθογραφίας και θέλουμε να καλύψει τα κενά, χωρίς να βαρεθεί, χωρίς να μιμείται το μάθημα του σχολείου
Σαν παιχνιδάκι δηλαδή
Όπως ακριβώς είναι και ο τίτλος του βιβλίου
Ας δώσουμε όμως, το λόγο στο συγγραφέα του βιβλίου κ. Γιάννη Παναγιωτόπουλο εκπαιδευτικό με μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης και διευθυντή του 65ου ΔΣ Πατρών, που με πολλή χαρά δέχθηκε να μας πει δυο λόγια
Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια, που συνεργαζόμαστε με τον κ. Παναγιωτόπουλο
Επανειλημμένα μας έχει προτείνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης μας
Γιατί πολλά παιδιά κάνουν λάθη στο καταληκτικό κομμάτι των λέξεων τη στιγμή που αυτό διδάσκεται ευρέως στο δημοτικό σχολείο;
Γιατί όταν βρισκόμαστε σε ηλεκτρονικό περιβάλλον (sms, email, facebook, twitter) έχουμε την τάση να είμαστε πιο χαλαροί στην τήρηση των ορθογραφικών κανόνων;
Άραγε το γεγονός ότι οι περισσότεροι επεξεργαστές κειμένου στον ηλεκτρονικό μας υπολογιστή μπορούν να διορθώνουν τα ορθογραφικά λάθη με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού, δεν μας λύνει το πρόβλημα;
Ή μήπως η χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο μπορεί να σώσει την κατάσταση;
Απέναντι στα παραπάνω εύλογα ερωτήματα η έκδοση του νέου βιβλίου 45 ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ από τις φιλόξενες εκδόσεις ΕΑΡ είναι μία πρόκληση.
Μία πρόκληση που απευθύνεται βασικά στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου, στους εκπαιδευτικούς αλλά και όσους ενηλίκους θα ήθελαν να εξασκηθούν πάνω στην ορθή γραφή της γλώσσας μας.
Αλλά γιατί είναι σημαντικό να μάθουμε ορθογραφία; μας ρωτούν συχνά οι μαθητές μας, οι μικροί μας φίλοι.
Γιατί η γλώσσα μας και κατ’ επέκταση και η ορθογραφία συνιστά στοιχείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς θα απαντούσαμε αμέσως. Η ελληνική γλώσσα ομιλείται και γράφεται συνεχώς επί 4.000 τουλάχιστον έτη. Και αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να της δίνουμε την αξία που απαιτείται και να μην την παραγκωνίζουμε.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε εδώ ότι η ελληνική ορθογραφία είναι ιστορική. Γράφουμε δηλαδή με τον τρόπο που έγραφαν οι πρόγονοί μας. Για παράδειγμα, η λέξη «Αθηναίοι» είναι γραμμένη με αυτή τη μορφή και στις επιγραφές του 5ου αιώνα π.Χ. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι η γραφή και πιο συγκεκριμένα η ορθογραφία μας έχει μείνει αναλλοίωτη στους αιώνες, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη γλώσσα μας.
Επίσης η ορθογραφία είναι απαραίτητη για την επικοινωνία. Όταν γράφουμε σωστά, οι άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν το μήνυμά μας πιο εύκολα. Ας δούμε τις ομόηχες λέξεις που δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε αν δεν τις γράψουμε σωστά. Για παράδειγμα η αντωνυμία «αυτή» γράφεται με η όταν λέμε αυτή η κοπέλα ενώ στον πληθυντικό αριθμό «αυτοί» (με οι) όταν είναι πολλοί για παράδειγμα οι άνθρωποι. Έχουμε όμως και το «αυτί» (με ι), το όργανο ακοής μας…
Το ίδιο συμβαίνει και με τα ρήματα, καθώς μπορούμε να διακρίνουμε το β’ πληθυντικό της ενεργητικής από το γ’ ενικό της παθητικής φωνής.
Για παράδειγμα: Eσείς νοικιάζετε το σπίτι (το ρήμα με ε στο τέλος) για να το ξεχωρίσουμε από το σπίτι νοικιάζεται (που γράφεται με αι).
Τέλος, όλοι έχουμε δει ανορθογραφίες σε πινακίδες, σε υπότιτλους ή γενικά σε ανακοινώσεις που προκαλούν ειρωνικά ή και χλευαστικά σχόλια. Καλώς ή κακώς, στη νεοελληνική και σε άλλες κοινωνίες η ορθογραφία θεωρείται βασικό κριτήριο για την παιδεία και την καλή χρήση της γλώσσας. Όταν ξέρουμε ότι γράφουμε σωστά, νιώθουμε πιο σίγουροι και πιο ικανοί.
Το βιβλίο 45 Απλά μαθήματα Ορθογραφίας με την υπέροχη εικονογράφηση της Λιάνας Δενεζάκη και την επιμέλεια του Θανάση Χατζή των εκδόσεων "Έαρ" (Εκδόσεις Έαρ) επιθυμεί να συνεισφέρει στην εκμάθηση και εμπέδωση του κομματιού της ορθογραφίας που υπακούει σε κανόνες, δηλ. το καταληκτικό κομμάτι των λέξεων. Φιλοδοξεί δε να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και όλων εκείνων που θα ήθελαν να εξασκηθούν στην ορθή γραφή της γλώσσας μας.
Συνεχίζουμε τη σειρά των podcast με προτάσεις ανάγνωσης
Σήμερα σας έχουμε μια αλλιώτικη βιβλιοπρόταση
Διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο ενός καλαίσθητου βιβλίου:
Γίνεται να μάθεις Ορθογραφία παίζοντας;
Γίνεται να θυμάσαι κανόνες και εξαιρέσεις;
Ένας έμπειρος εκπαιδευτικός μέσα από 45 μαθήματα μαθαίνει στα παιδιά Ορθογραφία, σαν να είναι παιχνιδάκι!
Με απλούς, κατανοητούς κανόνες και ασκήσεις εμπέδωσης. Όλα δοκιμασμένα στη σχολική τάξη.
Για παιδιά Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Το βιβλίο είναι κατάλληλο και για εκπαιδευτικούς.
Όπως καταλαβαίνετε, η σημερινή μας πρόταση ανάγνωσης αφορά σε ένα βιβλίο Ορθογραφίας!
Μα, καλοκαιριάτικα; ίσως σκεφτεί κάπως
Όταν η Ορθογραφία γίνεται παιχνιδάκι, τότε ναι! ένα τέτοιο παιχνιδάκι είναι το πιο κατάλληλο βιβλίο για εμάς τους γονείς που αγωνιούμε διαπιστώνοντας πως το παιδί μας κάνει βασικά λάθη ορθογραφίας και θέλουμε να καλύψει τα κενά, χωρίς να βαρεθεί, χωρίς να μιμείται το μάθημα του σχολείου
Σαν παιχνιδάκι δηλαδή
Όπως ακριβώς είναι και ο τίτλος του βιβλίου
Ας δώσουμε όμως, το λόγο στο συγγραφέα του βιβλίου κ. Γιάννη Παναγιωτόπουλο εκπαιδευτικό με μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης και διευθυντή του 65ου ΔΣ Πατρών, που με πολλή χαρά δέχθηκε να μας πει δυο λόγια
Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια, που συνεργαζόμαστε με τον κ. Παναγιωτόπουλο
Επανειλημμένα μας έχει προτείνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης μας
***
Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς φίλοι της Βιβλιοθήκης Πύργου,Γιατί πολλά παιδιά κάνουν λάθη στο καταληκτικό κομμάτι των λέξεων τη στιγμή που αυτό διδάσκεται ευρέως στο δημοτικό σχολείο;
Γιατί όταν βρισκόμαστε σε ηλεκτρονικό περιβάλλον (sms, email, facebook, twitter) έχουμε την τάση να είμαστε πιο χαλαροί στην τήρηση των ορθογραφικών κανόνων;
Άραγε το γεγονός ότι οι περισσότεροι επεξεργαστές κειμένου στον ηλεκτρονικό μας υπολογιστή μπορούν να διορθώνουν τα ορθογραφικά λάθη με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού, δεν μας λύνει το πρόβλημα;
Ή μήπως η χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο μπορεί να σώσει την κατάσταση;
Απέναντι στα παραπάνω εύλογα ερωτήματα η έκδοση του νέου βιβλίου 45 ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ από τις φιλόξενες εκδόσεις ΕΑΡ είναι μία πρόκληση.
Μία πρόκληση που απευθύνεται βασικά στους μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου, στους εκπαιδευτικούς αλλά και όσους ενηλίκους θα ήθελαν να εξασκηθούν πάνω στην ορθή γραφή της γλώσσας μας.
Αλλά γιατί είναι σημαντικό να μάθουμε ορθογραφία; μας ρωτούν συχνά οι μαθητές μας, οι μικροί μας φίλοι.
Γιατί η γλώσσα μας και κατ’ επέκταση και η ορθογραφία συνιστά στοιχείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς θα απαντούσαμε αμέσως. Η ελληνική γλώσσα ομιλείται και γράφεται συνεχώς επί 4.000 τουλάχιστον έτη. Και αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να της δίνουμε την αξία που απαιτείται και να μην την παραγκωνίζουμε.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε εδώ ότι η ελληνική ορθογραφία είναι ιστορική. Γράφουμε δηλαδή με τον τρόπο που έγραφαν οι πρόγονοί μας. Για παράδειγμα, η λέξη «Αθηναίοι» είναι γραμμένη με αυτή τη μορφή και στις επιγραφές του 5ου αιώνα π.Χ. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι η γραφή και πιο συγκεκριμένα η ορθογραφία μας έχει μείνει αναλλοίωτη στους αιώνες, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη γλώσσα μας.
Επίσης η ορθογραφία είναι απαραίτητη για την επικοινωνία. Όταν γράφουμε σωστά, οι άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν το μήνυμά μας πιο εύκολα. Ας δούμε τις ομόηχες λέξεις που δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε αν δεν τις γράψουμε σωστά. Για παράδειγμα η αντωνυμία «αυτή» γράφεται με η όταν λέμε αυτή η κοπέλα ενώ στον πληθυντικό αριθμό «αυτοί» (με οι) όταν είναι πολλοί για παράδειγμα οι άνθρωποι. Έχουμε όμως και το «αυτί» (με ι), το όργανο ακοής μας…
Το ίδιο συμβαίνει και με τα ρήματα, καθώς μπορούμε να διακρίνουμε το β’ πληθυντικό της ενεργητικής από το γ’ ενικό της παθητικής φωνής.
Για παράδειγμα: Eσείς νοικιάζετε το σπίτι (το ρήμα με ε στο τέλος) για να το ξεχωρίσουμε από το σπίτι νοικιάζεται (που γράφεται με αι).
Τέλος, όλοι έχουμε δει ανορθογραφίες σε πινακίδες, σε υπότιτλους ή γενικά σε ανακοινώσεις που προκαλούν ειρωνικά ή και χλευαστικά σχόλια. Καλώς ή κακώς, στη νεοελληνική και σε άλλες κοινωνίες η ορθογραφία θεωρείται βασικό κριτήριο για την παιδεία και την καλή χρήση της γλώσσας. Όταν ξέρουμε ότι γράφουμε σωστά, νιώθουμε πιο σίγουροι και πιο ικανοί.
Το βιβλίο 45 Απλά μαθήματα Ορθογραφίας με την υπέροχη εικονογράφηση της Λιάνας Δενεζάκη και την επιμέλεια του Θανάση Χατζή των εκδόσεων "Έαρ" (Εκδόσεις Έαρ) επιθυμεί να συνεισφέρει στην εκμάθηση και εμπέδωση του κομματιού της ορθογραφίας που υπακούει σε κανόνες, δηλ. το καταληκτικό κομμάτι των λέξεων. Φιλοδοξεί δε να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και όλων εκείνων που θα ήθελαν να εξασκηθούν στην ορθή γραφή της γλώσσας μας.
***
Φίλες και φίλοι
το βιβλίο 45 ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
μπορείτε να το δανειστείτε από τη βιβλιοθήκη μας
Ευχαριστούμε τον συγγραφέα κ. Γιάννη Παναγιωτόπουλο που ήταν σήμερα
μαζί μας
την εταιρεία Ψηφιακό Άλμα
και ιδιαίτερα τον κ. Ανδρέα Αλεξόπουλο
Σας χαιρετούμε
και σας ευχόμαστε να περνάτε καλά όπου κι αν είστε
συντροφιά πάντα μ' ένα καλό βιβλίο!
5 σχόλια:
Άρτια παρουσίαση.
Όλα καλά όλα ωραία. Το πήρα το βιβλίο και είναι προσεγμένο γιατί ο συγγραφέας έχει εμπειρία από τάξη.
Δεν μου αρέσει η λέξη podcast ποτγκαστ θα μου άρεσε να ήταν στην ελληνική ή και στην ελληνική.
Πολύ ωραία δουλειά.
Είναι αξιόλογη η συνολική δουλειά που κάνει η βιβλιοθήκη στον Πύργο και η άξια Διευθύντριά της. Κοιτάξτε το site που δείχνει αρκετά πράγματα. Η δική μας Βιβλιοθήκη της Πάτρας τι;;;;
ΚΕ Παναγιωτόπουλε καλή επιτυχία σε ό,τι κάνετε!
Το βιβλίο αξίζει και πρέπει να διαδοθεί γιατί θα ωφελήσει τα παιδιά αλλά και μας. Καλό, πρακτικό και κατάλληλο δώρο για αυτές τις μέρες των διακοπών και της ανάπαυλας από το σχολείο. Και εις άλλα κ. Παναγιωτόπουλε. Ευχαριστίες και στην σπουδαία συγγραφέα και διευθύντρια κ. Κατσιάπη για την παρουσίαση.
Δημοσίευση σχολίου