Σήμερα η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Πουπλίου Αθηνών και του Ιερομάρτυρος Μαρίου Σεβαστείας. Επίσης, εορτάζουμε την ανακομιδή των ιερών λειψάνων του Αγίου Νικηφόρου πατριάρχου Κων/πόλεως.
Ο Άγιος Νικηφόρος χειροτονήθηκε Πατριάρχης Κων/πόλεως το Πάσχα του 806 μ.Χ. Επί βασιλείας του εικονομάχου Λέοντος του Ε΄, αναγκάστηκε να παραιτηθεί και να ζήσει εξόριστος για δεκατρία χρόνια σε μοναστήρι. Μετά το θάνατο του αυτοκράτορα Λέοντα, επανήλθε στην Κωνσταντινούπολη, επί ημερών Μιχαήλ Α΄. O βασιλιάς υποσχέθηκε να επαναφέρει το Νικηφόρο στην Πατριαρχία, με την προϋπόθεση να μην ανακινήσει πλέον το ζήτημα της αναστήλωσης των Αγίων εικόνων. O Άγιος δε συμφώνησε, κι έτσι απομακρύνθηκε και πάλι από την Κωνσταντινούπολη.
Εκοιμήθη οσιακά στις 2 Ιουνίου του έτους 828 μ.Χ. Μετά το θρίαμβο των Αγίων εικόνων, την απομάκρυνση του Πατριάρχου Ιωάννου από το θρόνο και την εκλογή του Μεθοδίου, ενεκρίθη από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα η ανακομιδή των λειψάνων του μακαριστού Πατριάρχου Νικηφόρου στην Κωνσταντινούπολη.
Έτσι, ο Κωνσταντινουπόλεως Μεθόδιος, ακολουθούμενος από ιερείς και πλήθος πιστών, μετέβη στη μονή του Αγ. Θεοδώρου, όπου βρισκόταν το σεπτό λείψανο, το οποίο μετέφερε με το βασιλικό πλοίο στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί, το υποδέχθηκαν με μεγάλες τιμές οι άρχοντες και η Σύγκλητος και στη συνέχεια το απέθεσαν στη Μεγάλη Εκκλησία. Κατόπιν το μετέφεραν στο Ναό των Αγίων Αποστόλων στις 13 Μαρτίου, την ίδια ημερομηνία κατά την οποία ο Άγιος είχε εξοριστεί.
Ο σύγχρονος άνθρωπος απορεί για την τιμή που οι Χριστιανοί απονέμουν στα ανθρώπινα λείψανα. Η εξήγηση είναι απλή. Ο πεπερασμένος άνθρωπος ως ψυχοσωματική οντότητα είναι εικόνα του αληθινού Θεού. Βαπτίζεται και μυρώνεται ο όλος άνθρωπος. Το ιερό λείψανο θάβεται και συγχωνεύεται με το χώμα, αλλά δεν εξαφανίζεται. Παραμένει άφθορο και ευωδιάζει για την παρηγοριά των ανθρώπων. Όταν εγκαινιάζεται νέος Ναός, τοποθετούνται ιερά λείψανα στο κέντρο της Αγίας Τραπέζης που θεωρείται ως ο Γολγοθάς και ο Τάφος τους Σωτήρος Χριστού.
Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου