Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

Η επιβολή των μειονοτήτων - Του Θεόδωρου Κοντίδη

Η επιβολή των μειονοτήτων

Του Θεόδωρου Κοντίδη 

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν ανήκουν σε κανέναν αποκλειστικά. Μια χώρα, μια πόλη τους φιλοξενεί, τους οργανώνει και καλεί τους αθλητές, αλλά και τις χώρες από όπου προέρχονται σε μια αθλητική εκδήλωση άμιλλας, γιορτής, συνάντησης και συναδέλφωσης. Ο οικοδεσπότης υποδέχεται και σέβεται τους καλεσμένους του. Αυτό κάναμε στην Αθήνα το 2004, με μια γιορτή για την οποία είμαστε πάντα υπερήφανοι.

Στην αντίστοιχη τελετή στο Παρίσι οι οργανωτές και οι εμπνευστές της εκδήλωσης θέλησαν να παρουσιάσουν τις αξίες της κοινωνίας τους και την ιστορία της μέσα από την κουλτούρα της λεγόμενης «αφύπνισης», woke, που δεν δέχεται ηθικούς και εκφραστικούς περιορισμούς. Επί της ουσίας, χωρίς περίσκεψη και χωρίς αιδώ, χρησιμοποίησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες για να προωθήσουν τα δικά τους κοινωνικά, πολιτικά σχέδια, παρότι αυτό δεν επιτρέπεται από τον κανονισμό των Ολυμπιακών Αγώνων.

Είδαμε διάφορες επίμαχες σκηνές που ξεσήκωσαν άμεσα αντιδράσεις από όλον τον κόσμο, από διαφορετικές χώρες και θρησκείες και δεν χρειάζεται ούτε θέλω να αναφερθώ παραπάνω σε αυτές. Δεν ήξεραν άραγε οι οργανωτές ότι με αυτές τις σκηνές θίγουν την ευαισθησία, τη νοοτροπία άλλων ανθρώπων, προσβάλλουν την αίσθηση αξιοπρέπειας που έχουν, ότι τους φέρνουν σε δύσκολη θέση; Ασφαλώς το ήξεραν. Θέλησαν όμως να επιβάλουν σε όλους αυτές τις σκηνές.

Μας είπαν, σας αρέσει δεν σας αρέσει, θα σας το δώσουμε με το ζόρι. Τώρα έχουμε τα μέσα, τώρα μπορούμε να μπούμε στα σπίτια σας, θα σας τα σερβίρουμε σε σας και στα παιδιά σας, θέλετε δεν θέλετε. Γιατί είμαστε καθεστώς και κάνουμε αυτό που θέλουμε. Θα το εφαρμόσουμε πάνω σας. Παράλληλα, οι ίδιοι μιλούν για αποδοχή, συμπερίληψη, αδελφοσύνη και αγάπη. Κάθε άνθρωπος, λένε, μπορεί να πάρει μέρος στη γιορτή μαζί μας.

Αυτοί οι άνθρωποι ζουν σε άλλον πλανήτη. Εχουν άραγε βγει ποτέ από το παρισινό διαμέρισμά τους; Ποιος θα πάρει θέση σε αυτό το τσίρκο; Ο Αφρικανός; Ο Ασιάτης; Ο Κινέζος; Ο Ινδός; Ο Μεξικανός; Ο χριστιανός; Ο μουσουλμάνος; Γιατί να προσβάλεις αυτούς που καλείς και σου δίνουν τη δυνατότητα να τους μιλήσεις; Πώς μπορείς να καλείς και να προσβάλλεις συγχρόνως;

Αυτό που συνέβη είναι ότι μια μικρή μειονότητα σε μερικές δυτικές χώρες θέλησε να επιβάλει τον δικό της τρόπο σε όλες τις χώρες της υφηλίου, χωρίς ίχνος σεβασμού στους άλλους. Κι επειδή η πρόκληση είναι η συνταγή τους, είχαν και έξτρα πρόκληση σε έναν βολικό και ακίνδυνο γι’ αυτούς στόχο, τους χριστιανούς. Δεν έχω λόγια για να περιγράψω την αγένεια, το θράσος, την αλαζονεία, τον ναρκισσισμό αυτών των ανθρώπων. Μια εκδήλωση αλληλοσεβασμού και συνάντησης βάλθηκαν να τη μετατρέψουν σε γεγονός περιφρόνησης, εγωκεντρισμού και διαχωρισμού των ανθρώπων.

Εκμεταλλεύτηκαν όχι μόνο τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την επικοινωνία που προσφέρουν, εκμεταλλεύτηκαν, όχι μόνο τους αθλητές που προετοιμάστηκαν για τους αγώνες, αλλά και την ίδια τη Γαλλία. Καταλαβαίνω την απογοήτευση και τον πόνο πολλών Γάλλων φίλων. Δεν είναι αυτή η Γαλλία με την τεράστια προσφορά της στον πολιτισμό, στις επιστήμες, στα γράμματα και τις τέχνες. Μετά ήρθαν οι ψευτοδικαιολογίες και η ψευτοσυγγνώμη τους, αλλά με την ανάλογη ειρωνεία: «Αν κάποιος προσβλήθηκε, λυπούμαστε».

Αν μη τι άλλο, έδειξαν ποιους θεωρούν εχθρούς τους: τους χριστιανούς και την Εκκλησία τους. Αυτή η εχθρότητα και η χλεύη από τέτοιο ήθος, τέτοια παιδεία, τέτοια αισθητική, δεν μας μειώνει. Αντιθέτως.

Ο κ. Θεόδωρος Κοντίδης είναι αρχιεπίσκοπος Καθολικών Αθηνών.

Πηγή: Καθημερινή

1 σχόλιο:

Theo είπε...

Να ρωτήσω και τον αρχιεπίσκοπο των Ρωμαιοκαθολικών της χώρας μας:
Σας ενόχλησε η κατά την άποψή σας "έξτρα πρόκληση σε έναν βολικό και ακίνδυνο γι’ αυτούς στόχο, τους χριστιανούς" στη σχετικά μακρινή Γαλλία. Έστω!
Η παγανιστική τελετή της αφής της ολυμπιακής φλόγας, με τις τόσες "ιέρειες", την "πρωθιέρεια" και την προσευχή στον ψευτοθεό Απόλλωνα ("πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια" διαβάζουμε στους Ψαλμούς) που άρχισε το 1936 από τους Αγώνες που οργάνωσαν οι φιλοπαγανιστές Ναζί και έκτοτε συνεχίζεται ανά τετραετία στην Αρχαία Ολυμπία δεν σας έχει ενοχλήσει καθόλου;
Γιατί αυτή η επιλεκτική ενόχληση;