Σήμερα, η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Αποστόλου Τιμοθέου και του Οσιομάρτυρα Αναστασίου του Πέρσου.
Ο Τιμόθεος υπήρξε πιστός μαθητής του Παύλου και παραλήπτης των δύο Επιστολών του, Προς Τιμόθεον Α΄ και Β΄. Τις λεγόμενες «Ποιμαντικές Επιστολές», δηλ. αυτές που απευθύνονται σε ποιμένες-επισκόπους που έχουν την ευθύνη τοπικών Εκκλησιών, όπως ο Τιμόθεος, που ποίμανε με αυταπάρνηση την Εκκλησία της Εφέσου στη Μ. Ασία.
Η πρώτη συνάντηση τους έγινε στην πατρίδα του Λύστρα, όταν είχε επισκεφθεί την πόλη ο Απόστολος Παύλος. Τα χαρίσματα και η ελληνομάθεια του Τιμόθεου εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα και από τη στιγμή εκείνη έγινε ακόλουθος του Παύλου στη δεύτερη περιοδεία του.
Ο Απόστολος Τιμόθεος συνεργάστηκε, επίσης, με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη, πριν από την εξορία του στην Πάτμο. Μαρτύρησε και ετάφη στην Έφεσο, ενώ, αργότερα, το ιερό του λείψανο μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη και εναποτέθηκε στο ναό των Αγίων Αποστόλων.
Ο Άγιος Αναστάσιος ήταν Πέρσης την καταγωγή και έζησε τον 7ο αιώνα μ.Χ. στα χρόνια του βασιλιά των Περσών Χοσρόη Β’ (590-628 μ.Χ.) και του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Ηρακλείου.
Όταν το 614 μ.Χ. οι Πέρσες κυρίευσαν τα Ιεροσόλυμα, πήραν μαζί τους ως λάφυρο τον Τίμιο Σταυρό. Λόγω των πολλών θαυμάτων που έγιναν στην Περσία από την παρουσία του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, πολλοί Πέρσες ενδιαφέρθηκαν να γνωρίσουν τη διδασκαλία του Ναζωραίου. Μεταξύ αυτών και ο Μαγουνδάτ, όπως αρχικά ονομαζόταν ο Αναστάσιος. Γι’ αυτό πήγε στα Ιεροσόλυμα, όπου βαπτίσθηκε και έκάρη μοναχός στη Μονή του Αββά Ιουστίνου (κατ’ άλλους στη Μονή του Αγίου Σάββα) και μετονομάσθηκε Αναστάσιος.
Επισκέφθηκε στη συνέχεια την Καισάρεια της Παλαιστίνης, όπου ο διοικητής Μαρζαβανά πληροφορήθηκε ότι είναι χριστιανός και, επειδή απέτυχε να τον μεταπείσει, διέταξε να τον αποκεφαλίσουν. Το μαρτύριό του Αγίου Αναστασίου έγινε το 628 μ.Χ. με άλλους 70 Χριστιανούς Μάρτυρες.
Η είσοδος του ανθρώπου στην Εκκλησία και η αξιοποίηση των αγιαστικών πράξεων αυτής εξαγιάζουν και μεταμορφώνουν τον όλο άνθρωπο, ανεξάρτητα εθνικής ή πολιτιστικής καταγωγής.
Του
Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου