Μέ σκουλήκια ἤ μέ φωτιά;
Ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη
Ἤδη ἡ καύση τῶν νεκρῶν ἔχει εἰσέρθει
καί στήν πατρίδα μας. Καί βεβαίως ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί εἴμαστε ὑπέρ τῆς ταφῆς
τῶ νεκρῶν· γιατί αὐτό ὁρίζει ἡ μακρόχρονη παράδοσή μας. Ὅμως, ἄν κάποιος Ὀρθόδοξος Χριστιανός, γιά διαφόρους
λόγους, ἀντί γιά ταφή, ἐπιλέξει τήν καύση, πρέπει νά κηδευθεῖ ἀπό τήν Ἐκκλησία; Ἄν ὄχι, γιατί; Ἐπειδή, ἐπιλέγει νά «φαγωθεῖ» τό σῶμα του ἀπό τή φωτιά καί
ὄχι ἀπό τά σκουλήκια;
Ἡ παράδοση δέν εἶναι δόγμα. Ὅταν ὑπάρχει σοβαρός
λόγος, (ὄχι γιά ἐφφέ...), μπορεῖ νά ἀθετηθεῖ. Ἦταν π.χ., παράδοση οἱ
αὐτοκτονοῦντες νά μήν κηδεύονται. Ὅμως, ἡ Ἐκκλησία κατ'οἰκονομία τούς κηδεύει.
Γεγονός: ἕνας σκότωσε (2017) τήν πεθερά του, τή γυναίκα του, τήν κόρη του, καί αὐτοκτόνησε,
καί κηδεύθηκε ἀπό τήν Ἐκκλησία· καί τοῦ ἔψαλλαν: «μακαρία ἡ ὁδός ἧ πορεύῃ σήμερον, ὅτι ἡτοιμάσθη σοι
τόπος ἀναπαύσεως!». Εἶναι ἀνάγκη νά θεσπισθεῖ μιά εἰδική νεκρώσιμη ἀκολουθία γιά τούς αὐτοκτονοῦντες. Τόσες καί τόσες νέες ἀκολουθίες εἰσάγονται
στήν Ἐκκλησία· καί χωρίς λόγο...!
Καί ἐφόσον οἱ αὐτοκτονοῦντες κηδεύονται ἀπό τήν Ἐκκλησία, γιατί νά μήν κηδεύονται καί οἱ χριστιανοί πού ἐπιλέγουν τήν καύση τοῦ νεκροῦ τους σώματος; Συγκρίνεται αὐτή ἡ καινοτομία μέ τίς (ἐφάμαρτες...) καινοτομίες πού γίνονται στήν Ἐκκλησία μας; Καί μάλιστα χωρίς νά ὑπάρχει λόγος, ἀλλά ἁπλά γιά τό θεαθῆναι;!
Ὑπάρχουν θέματα στήν Ἐκκλησία, πού χρειάζονται ἐπειγόντως λύσεις· ὄχι μέ τό «ἀποφασίζω, διατάσσω», ἀλλά μέ νηφάλιο διάλογο.
29 σχόλια:
Δεν περιμένω και δεν ελπίζω τίποτε από την σημερινή διοικούσα Εκκλησία η οποία είναι σαν να μη ζει, σαν να μην βιώνει, σαν να μη βλέπει τα προβλήματα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί, στον λαό τον οποίο ποιμαίνει. Αν και έχω την εντύπωση ότι η ποιμαντική είναι στον αυτόματο πιλότο χωρίς προγραμματισμό. Θα πρέπει να γραφεί μια νέα ιερολογία της νεκρώσιμης ακολουθίας ώστε να ανταποκρίνεται σε κάποιες περιστάσεις. Ακόμα ας προβληματίσουν την Ιεραρχία προβλήματα που υπάρχουν σήμερα και να δώσει λύση Σθνοδική και όχι αυτόβουλα από κάθε ένα.
Με σκουλήκια ή με φωτιά ή με πολλούς άλλους τρόπους με ακολουθία ή χωρίς ακολουθία ο Παράδεισος έχεις τις πόρτες ανοιχτές για όσους πιστεύουν και ελπίζουν στην Ανάσταση. Αν ο Θεός από τις πέτρες μπορεί να κάνει παιδιά δεν μπορεί από τις στάχτες ή τους βυθούς της θάλασσας
Καμία σχέση δεν έχουν με την εκκλησία όσοι προτιμούν την πυρά από την ταφή
Έχουν θέσει τον εαυτόν τους εκτός εκκλησίες
Άλλα πράγματα έλεγε ο Π. Βασίλειος πριν από μερικά χρόνια και για τους αυτόχειρες και για την καύση. Έτσι συμβαίνει όταν δέχεσαι οδηγίες.
Που είναι οι προτροπές του Π. Βασιλείου να κρατούμε τις παραδόσεις;
Κατά την γνώμη μου είναι θέματα που δεν μπορεί γενικώς να τα λύσει άλλος, ει μη μία Οικουμενική Σύνοδος. Κατ'οικονομίαν και αναλόγως των περιστάσεων, αποφασίζει για επιμέρους περιπτώσεις, με διάκριση και αίσθημα ευθύνης, ο οικείος Μητροπολίτης ή ο νόμιμος αναπληρωτής του βάσει σχετικών κατευθυντηρίων οδηγιών της Ιεράς Συνόδου.
Μερικοί ανυπομονούν καί θέλουν όσο το δυνατόν το συντομότερο να μπουν και σωματικώς στην "φωτιά"🔥🔥🔥!!!
Παρακαλώ να ερωτηθεί και να δηλώσει ο Π. Βασίλειος, αν το σώμα του μετά τον θάνατό του, θέλει να καεί ή να ταφεί.
« Μέ σκουλήκια ἤ μέ φωτιά;»
Τό παραπάνω ἐρώτημα-δίλημμα πού θέτει ὁ σεβαστός π. Βασίλειος στήν κρίση μας, μοναδικό σκοπό ἔχει νά μᾶς φέρει στήν δύσκολη θέση τῆς ἐπιλογῆς, ἑνῶ τέτοιο θέμα δέν τίθεται καθώς ἡ ἀλήθεια εἶναι μία καί μοναδική «...ἕως τοῦ ἀποστρέψαι σε εἰς τὴν γῆν, ἐξ ἧς ἐλήφθης, ὅτι γῆ εἶ καὶ εἰς γῆν ἀπελεύσῃ·» (Γεν. γ΄19).
Καί στό σημεῖο αὐτό νά ἐπισημάνω κάτι πού θεωρῶ πώς παρερμηνεύεται.
Ἕνα νεκρό σῶμα τό τρῶνε τά σκουλήκια ὅταν παραμένει ἄταφο, ὅταν ὅμως ταφεῖ ἐπέρχεται ἡ σήψη χωρίς νά φαγωθεῖ ἀπό τά σκουλήκια.
Ὡστόσο, ἀφοῦ οἱ συνθῆκες τό ἐπιτρέπουν νά τεθεῖ ἕνα τέτοιο ἐρώτημα καί νά ἔχει ὁ πιστός, κατά παράβαση τῆς Παράδοσης, ἐπιλογή, ἄς τεθεῖ καί ἄς διαμορφωθεῖ ὡς κατωτέρω, ὥστε νά προσεγγίζη τήν πραγματικότητα:
Φυσική σήψη τοῦ σώματος μετά θάνατον καθώς ἔθος ἐστί ἤ ρίψη στήν πυρά γιά ὁλοκληρωτική ἐξαφάνιση;
Μέ σεβασμό,
Θεόδωρος Σ.
Το θέμα νομίζω δεν είναι τι θα έκανε προσωπικά ο καθένας εάν θα ζητούσε να τα ταφεί η να αποτεφωθεί το σώμα του. Το θέμα είναι ότι ορισμένοι άνθρωποι προτιμούν την αποτέφρωση αλλά είναι πιστοί χριστιανοί και θέλουν να τους γίνει και η εξόδιος ακολουθία και τα μνημόσυνα γιατί εμείς να αποκλείσουμε σε αυτούς τους πιστούς χριστιανούς αυτήν την δυνατότητα
Ορισμένο θέματα ας μην τα παίρνουμε προσωπικά αλλά να τα βλέπουμε μέσα στην γενική εκκλησιαστική σφαίρα
Στην εποχή μας υπάρχει δυνατότητα να διαλέξει ο καθένας το ένα ή το άλλο είδος η εκκλησία γιατί να αποκλείει αυτούς οι οποίοι θέλουν από την αποτέφρωση;
Η καύση των νεκρών δέν είναι απλώς αλλαγή τρόπου διάλυσης του σώματος, αλλά έχει ιδεολογικό βάρος προερχόμενο από τον Ινδουιστικό καί Βουδιστικό κόσμο.
Επομένως, δέν θα πρέπει να εξετάζεται άν, όσοι την επιλέγουν, έχουν ήδη διακόψει τις σχέσεις τους με τον Χριστιανισμό καί έχουν στραφεί σέ άλλες κατευθύνσεις ;
Χριστὸς Ἀνέστη!
"Διαβάζοντας τὶς ἀναφορὲς σχετικὰ μὲ τὶς σκέψεις τοῦ Πατέρα Βασιλείου Μπακογιάννη γιὰ τὴν καύση τῶν νεκρῶν, αἰσθάνομαι τὴν ἀνάγκη νὰ ἐκφράσω τὴν ἔντονη διαφωνία μου. Παρὰ τὸ σεβασμὸ ποὺ τρέφω πρὸς τὸ πρόσωπό του καὶ τὴν ἀναγνώριση τῆς θεολογικῆς του κατάρτισης, δὲν μπορῶ νὰ συνταχθῶ μὲ ὁποιαδήποτε ἄποψη ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ ὑποβαθμίζει τὴν ἱερότητα τοῦ ἀνθρώπινου σώματος, ἀκόμη καὶ μετὰ θάνατον.
Πιστεύω βαθιὰ στὴν παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία εὐλογεῖ τὴν ταφὴ ὡς τὴν ἐνδεδειγμένη πρακτική. Ἡ ταφὴ συνδέεται ἄρρηκτα μὲ τὴν πίστη στὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καὶ τὴν προσδοκία τῆς κοινῆς ἀνάστασης. Τὸ σῶμα, ὡς ναὸς τῆς ψυχῆς καὶ φορέας τῆς θείας χάριτος κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἐπίγειας ζωῆς, ἀξίζει σεβασμοῦ καὶ τιμῆς ἀκόμη καὶ ὅταν ἡ ψυχὴ ἔχει ἀναχωρήσει.
Ἡ καύση, παρὰ τὶς σύγχρονες ἀνάγκες ἢ τὶς διαφορετικὲς πολιτισμικὲς ἀντιλήψεις ποὺ μπορεῖ νὰ ἐπικαλεῖται ὁ Πατέρας Βασίλειος, μοῦ φαίνεται νὰ ἀπομακρύνεται ἀπὸ αὐτὴ τὴ βαθιὰ θεολογικὴ ἀλήθεια. Θεωρῶ ὅτι ἡ διατήρηση τῆς παράδοσης τῆς ταφῆς ἀποτελεῖ μιὰ ἰσχυρὴ δήλωση πίστης στὴν παντοδυναμία τοῦ Θεοῦ καὶ στὴν ἐλπίδα τῆς αἰώνιας ζωῆς.
Γιὰ τοὺς λόγους αὐτούς, ἐκφράζω τὴν πλήρη διαφωνία μου μὲ ὁποιαδήποτε σκέψη ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ ὁδηγήσει στὴν ἀποδοχὴ ἢ τὴν ἐξομάλυνση τῆς πρακτικῆς της καύσης τῶν νεκρῶν στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Ἐπιπλέον, θὰ πρότεινα στὸν Πατέρα Βασίλειο νὰ ἑστιάσει περισσότερο σὲ πνευματικὰ ζητήματα ὅπως ἡ δύναμη τοῦ κομποσκοινιοῦ καὶ ἡ σημασία τῆς προσευχῆς, τὰ ὁποῖα θεωρῶ πιὸ οὐσιαστικὰ γιὰ τὴν πνευματικὴ καθοδήγηση τῶν πιστῶν."
Ἀληθῶς Ἀνέστη ὁ Κύριος! Καὶ ὁ Κύριος ἐτάφη καὶ ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, πατῶν θάνατον θανάτῳ."
Συνταξιοῦχος καθηγητὴς μαθηματικῶν (Νικόλαος Π. Εν Ἀρκαδία)
Για μια ακόμη φορά μας εκπλήσσει αρνητικά ο π. Βασίλειος.
Οι Αυτοκτονούντες δεν κηδεύονταν όχι για την τιμωρία τους αλλά προς παραδειγματισμό των ζωντανών να αποτρέπονται από την σκέψη της αυτοκτονίας. Άλλωστε δεν σημαίνει ότι όποιος κηδεύεται με την τάξη της εξοδίου Ακολουθίας σώζεται ή όποιος αυτοκτονονεί χάνεται αφού δεν ξέρουμε αν πριν ξεψυχήσει μετανόησε ή αν είχε σώας τας φρένας κλπ Κύριος είδε... Η εκκλησία ως μάνα έβαλε την οικονομία της κηδείας σε αυτοκτονούντες υπό ενός ιερέα γιατί μπορεί κάποιος σε μια στιγμή τρέλλας ή κάποιος που έχει ψυχολογικά προβλήματα να έφτασε στην τραγική αυτή κατάληξη και ο πόνος τής μάνας π.χ. η των άλλων συγγενών να επιβαρύνεται κατά πολύ με το να φεύγει ο άνθρωπός τους αδιάβαστος.
Το θέμα της καύσης όμως δεν επιδέχεται καί καλώς καμιά συγκατάβαση...
Ο Κυριός γεννήθηκε Σταυρώθηκε , ετάφη καί Ανέστη,. δεν κάηκε.
Συνεχώς ανακαλύπτουμε τάφους αρχαίων Ελλήνων και μη...Τα ιερά λείψανα δεν προέρχονται από στάχτη..
Έπειτα η καύση αποτελεί ιεροσυλία και ασέβεια στο νεκρό σώμα γιατί δεν καίγεται εντελώς με την καύση αλλά στην συνέχεια μπαίνει στο μπλέιντερ καί τρίβονται τα οστά καί εν συνεχεία μπαίνει στο σταχτοδοχείο για φύλαξη ή ρίψης στον ωκεανό...
Μήν δημιουργούμε θέματα και προβληματισμούς καθαρά κοσμικούς...
Βέβαια οποίος θέλει "μπορεί" να κάνει το κορμί του ότι θέλει, όπως πρόσφατα κάποιος ηθοποιός, άφησε εντολή το σώμα του όταν πεθάνει να πάει για πειράματα στις ιατρικές σχολές!
Μακριά όμως από την ευλογία του Θεού...
Ο π. Βασίλειος λέει ότι ως ορθόδοξοι χριστιανοί είμαστε υπέρ της ταφής, και σίγουρα ο ἰδιος δεν θα επιλέξει να καεί το σώμα του, αλλά θέτει το ερώτημα για κάποιον που θα θελήσει να καεί το σώμα του αν θα πρέπει να κηδευθεί, και λέει όταν υπάρχει λόγος, γίνεται οικονομία, οι παραδόσεις σήμερα καταλύονται χωρίς να υπάρχει λόγος, όπως γράφει για εφφέ Μερικοί δεν προσέχουν τι διαβάζουν
Καλέ μου άνθρωπε, μη γράφεις πράγματα που δε γνωρίζεις. Και στην ταφή σκουλήκια τρώνε το σώμα του ανθρώπου!
Η άποψη ότι δεν μεσολαβούν μικροοργανισμοί στη σήψη μετά την ταφή μου θύμισε κάποιες περί επίπεδης γης ή περί του ότι το φως διαδίδεται ακαριαία και όχι με την ταχύτητα του φωτός κλπ.. Άμα στηρίζουμε έτσι τα επιχειρήματα μας ας μη μιλάμε καλύτερα.
Γιατί δεχόμαστε την ταφή των αυτόχειρων, που δεν επιτρέπεται από την Εκκλησία, και δεν δεχόμαστε την καύση των νεκρών, που δεν έχει πάρει απόφαση η Εκκλησία;
Όπως έχει πολύ σωστά ειπωθεί, είναι προφανές πλέον ότι η επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι ο προτεσταντισμός, αφού ο καθένας λέει και πιστεύει ό,τι θέλει.
Και έτσι συνεχώς προοδεύουμε, διαρκώς οπισθοχωρούντες.
Τί κρίμα...
Σας πληροφορώ ότι στο αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας, υπάρχουν ιερείς, οι οποίοι - εφόσον τους ζητηθεί από τους οικείους - προθυμότατα διαβάζουν την επιμνημόσυνη δέηση, πριν την καύση του νεκρού.
Οπότε μην ανησυχείτε, το θέμα θα βρει τη λύση από μόνο του και η Εκκλησία, στο τέλος θα την αποδεχτεί, θέλοντας και μη.
Προς 5:47.
Γιατί να επιλέξει κάποιος την καύση,η οποία στην Ελλάδα τουλάχιστον πριν λίγο δεν ήταν ούτε καν στην φαντασία μας καί τώρα με ευκολία και προμελέτη το επιλέγει χωρίς την έγνοια του Ευαγγελίου...
Τελικά στις μέρες μας ο καθένας κάνει το δικό του ευαγγέλιο στην ζωή του καί αν του το επισημάνεις γίνεται εχθρός σου..!
Ο π. Βασίλειος δεν είναιι υπέρ της καύσης επειδή ξέρω πώς σκέπτεται σε κανέναν δεν συνιστά την καύση του νεκρού, τον έχω ακούσει να λέει πόσο ὠφέλιμο είναι για τους ζωντανούς οι τάφοι των νεκρών, οι σχολιαστές αυτά που γράφουν δεν τα αναφέρει ο π. Βασίλειος
Ακριβώς το θέμα θα λυθεί μόνο του. Η εκκλησία δεν χρειάζεται να κάνει κάτι
"Ρουκέτα"που ταράζει νερά το άρθρο.
Ξαναδιάβασα το άρθρο και συμφωνώ απόλυτα, δεν υποστηρίζει την καύση των νεκρών, είναι υπέρ της ταφής των νεκρών, απορώ οι σχολιαστές γιατί γράφουν άλλα αντ' ' άλλων
Ο τρόπος που το θέτει ελαχιστοποιεί την αξία τής ταφής λέγοντας "αν κάποιος επιλέξει για κάποιον λόγο την καύση, δεν επιτρέπεται η κηδεία επειδή το σώμα θα το φάει η φωτιά καί όχι τα σκουλήκια ";...σαν να λέει ο πεθαμένος είτε καεί είτε θαφτεί λίγο μας ενδιαφέρει...
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
« Μέ σκουλήκια ἤ μέ φωτιά; »
Ἀγαπητέ Ἀνώνυμε 30 Απριλίου 2025 στις 5:52 μ.μ., Χριστός Ἀνέστη!
Ἐπειδή τό θέμα καί τό θέαμα, μέ τό ὁποίο ἀσχολήθηκε ὁ σεβαστός π. Βασίλειος, εἶναι ἐκ φύσεως ἀποκρουστικό κι ἐπειδή μιά εἰκόνα ἰσοδυναμεῖ μέ χίλιες λέξεις, ἔρχεται τό παραπάνω ἐρώτημα-δίλλημα ἔτσι ὅπως εἶναι διατυπωμένο νά προκαταλάβει τήν ἀπάντηση.
Διότι, πόσοι ἄραγε ἀπό ἐμᾶς δέν θά προτιμήσουμε τήν πυρά ἀπό τό ἀπαίσιο θέαμα τῶν σκουληκιῶν νά ἀναδεύονται πάνω στό νεκρό σῶμα μας καί νά τό κατατρώγουν;
Γιά τό λόγο αὐτό ἀνέφερα πώς στήν ταφή δέν ὑπάρχουν σκουλήκια ὅπως γίνεται ὅταν παραμείνει ἄταφο ἕνα σῶμα, ἀλλά ἡ ἀποσύνθεση ἐπέρχεται ἀπό μικροοργανισμούς (ἀναερόβιους) πού ἀναπτύσονται καί εἶναι ἀόρατοι διά γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ ὅπως βακτήρια ἤ μύκητες.
Ἄς μήν παίζουμε λοιπόν τό παιχνίδι τῶν ἐντυπώσεων μέ ἀποκρουστικές εἰκόνες ἰκανές νά διαμορφώσουν ἀπόψεις καί ἐπιθυμίες ἀντίθετες μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ: «...ἕως τοῦ ἀποστρέψαι σε εἰς τὴν γῆν, ἐξ ἧς ἐλήφθης, ὅτι γῆ εἶ καὶ εἰς γῆν ἀπελεύσῃ·» (Γεν. γ΄19).
Τί πιό θεάρεστο ἀπό τήν ἐναπόθεση ἑνός νεκροῦ σώματος στήν φυσική φθορά του μέσω τῆς ταφῆς ἀπό τήν βίαιη ἐξαφάνισή του ριπτόμενο στήν πυρά;
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Το θέμα δεν είναι τόσο απλό...
Η Εκκλησία τιμά τον άνθρωπο με την κηδεία!!!
Στερούσε την κηδεία από τον αυτόχειρα λόγω του ότι θα εμπόδιζε τους υπόλοιπους να αυτοκτονήσουν διότι οι άλλοι λογάριαζαν την ώρα της ταφής που δεν του διαβάζονταν οι ευχές ότι κοίτα σα το σκυλί πετιέται.
Και ο άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως ,έλεγε ότι η Εκκλησία που κάνει κηδεία στους αυτόχειρες ψεύδεται μάλιστα εντός του ναού διαβάζονται,ψεύδεται ενώπιον Θεού και λαού,διότι η νεκρώσιμος ακολουθία προϋποθέτει ότι ο νεκρός ήταν πιστός χριστιανός και πως αυτοκτόνησε επειδή έχασε την πίστη του στο Θ εο,άρα και από μόνος του θέτει τέρμα στη ζωή του,και πως θα τον καλέσει στην αιώνια ζωή;!
(Αγ.Νεκταριου Πενταπόλεως: περί αληθούς και ψευδους μορφώσεως).
Οπόταν το να κάψουν οι άνθρωποι το σώμα τους που δεν είναι στην παράδοση της εκκλησίας μας,αλλά με την θέληση τους να το κάνουν ,εσείς πιστεύετε ότι πρέπει να του γίνουν τα μνημόσυνα και η νεκρώσιμη ακολουθία ,και μετέπειτα να καεί στην πυρά,για να ακολουθήσουν κ άλλοι και άλλοι και να γίνει συνήθεια αυτό,ώστε οι εξουσίες να το καθιερώσουν;
Άλλο χωρίς την θέληση του να καεί όπως έγινε με τα Τέμπη,η από κάποιο ατύχημα.
Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Καθώς ανεβαίνει η ψυχή προς τον Δημιουργό έχει ανάγκη τις ευχές της Εκκλησίας!
....και είναι τιμή για τον νεκρό η ταφή.
Άρα η Εκκλησία πρέπει να διδάξει την ορθόδοξη πίστηΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΦΗ γιατί είναι ,είναι περιφρόνηση πιστεύω προς τον Δημιουργό και προς το έργο Του,ο άνθρωπος να θαβεται όπως τα ζώα η να καίγεται επειδή το έκανε και ο ένας κ ο δεύτερος κλπ είτε δεν γνώριζε,είτε έτσι πίστευε.
Έχει δουλειά η Εκκλησία ως προς αυτό το κομμάτι,που πάει να γίνει συνήθεια....
Χριστός Ανέστη!!!
Χρειάζεται το ερώτημα απάντηση;
Αλλά το ζήτημα είναι ότι κάνουν κ οι πιστοί ο,τι θέλουν,ο,τι τους βολεύει.
Δεν είναι έτσι όμως! Η Εκκλησία έχει μια τάξη !!!!
Έβλεπα σε ένα βίντεο τους ξένους πάνω στο τζάκι είχαν βάζα πήλινα του παππού,της γιαγιάς στάχτες,του πατέρα,της μητέρας...και πάει λέγοντας.
Πόσες στάχτες θα κληρονομήσουν οι απόγονοι ακόμα;
Συμφωνώ με τον σχολιαστή 11.16!
Ε Λ Ε Ο Σ ! ! ! Βρείτε έναν Άγιο που ζήτησε να τον κάψουν. Όλα τα άλλα περί του ότι δεν καταλάβαμε καλά είναι για παιδιά νηπιαγωγείου.
Αγαπητέ Θεόδωρε Σ.,
το ξανά έγραψες παραπάνω και είναι λάθος. Ίδιοι μικροοργανισμοί τρώνε το σώμα ειτε ταφεί είτε μείνει άταφο. Η μόνη διαφορά ότι μπορεί να βρεθεί κανένα ζώο άγριο στο άταφο και να φάει κι αυτό. Ρώτα κανέναν γιατρό να πειστείς!
Δημοσίευση σχολίου