Τρίτη 29 Απριλίου 2025

MAXIMUS HΑERETICUS JESUS CHRISTUS - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

  MAXIMUS HΑERETICUS JESUS CHRISTUS

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

      Κάποιο χέρι πέρασε από γραπτά-και Επισκόπων-που έγραψαν μερικά αυταπόδεικτα θετικά για τον Επίσκοπο Ρώμης Πάπα Φραγκίσκο, που κοιμήθηκε στο όνομα του Κυρίου και ήταν πια απέναντι «στον κρίνοντα αυτόν»-Ιω,12,48. Χέρι που σε όλα έγραψε ανώνυμα βέβαια την εξής ίδια φράση. «Μήπως ασχολούμαστε πέραν του ορίου με τον αιρετικό πάπα;» Το «αιρετικός» τον έκαιγε και ήθελε να μας συγκρατήσει. Στο γραπτό του Επίσκοπου Σιγκαπούρης πρόσθεσε και άλλα τινά, ευθυγραμμισμένα στη γνωστή στους ειδότες στενό-μικρό-γραφική(sic) αγωνία του για την πίστη, αυτά με ψευδωνυμία.

    Αλλά ! Οποία εδώ η σύμπτωση ή «σύμπτωση» ! «Αιρετικός», μάλιστα Μέγιστος, ας πούμε έτσι, ότι ήταν κι ο Ιησούς Χριστός ! Ως ολοκάθαρα φαίνεται από αυτά που ρητά και δημόσια δήλωσαν απαντώντας στον Πόντιο Πιλάτο οι καταδικάσαντες Αυτόν Αρχιερείς. «Ημείς νόμον έχομεν, και κατά τον νόμον ημών οφείλει αποθανείν, ότι εαυτόν Θεού υιόν εποίησεν»-Ιω.19,7. Αυτή είναι η αιτιολογική βάση της καταδικαστικής κατά του Χριστού  απόφασης όλων εκείνων που στην πιο κρίσιμη ώρα της ανθρώπινης ιστορίας δείχτηκαν μικροί, πολύ μικροί, μικροί ως εκεί που δε βρίσκεις να το πεις λόγια !

      Αυτά, και να μην επεκταθώ γιατί το πράγμα θα πάει πολύ μακριά, και μπορεί να φτάσουμε να αναδυθεί και η από άλλη οδό μετά ταύτα μικρή, πολύ μικρή, μικρότατη «χριστιανική» μικρότητα. Που θα συνοψιζόταν στον ακόλουθο παράξενο όχι όμως δυσεξήγητο στοχασμό. «Άξιζε κάτι καλύτερο στον … καημένο το Χριστό», που είπε αν θυμάμαι καλά όχι μια φορά ο Αμίλκας Αλιβιζάτος Καθηγητής μας στο Πανεπιστήμιο.

     Όμως, να κλείσω με το εξής που διάβασα ως λεχθέν από το μακαριστό Πάπα Φραγκίσκο. «Μετά την εκλογή του, στο πρώτο γεύμα με τους καρδιναλίους, υπό λιτές συνθήκες, στον ξενώνα της Αγίας Μάρθας, του ζήτησαν να κάνει μια πρόποση, και ήταν αυτή. «Εύχομαι να σας συγχωρέσει ο Θεός, γιατί με εκλέξατε»-Ευάγγελου Βενιζέλου, «Ο Πάπας ως σάρκινος άνθρωπος», Καθημερινή 27.4.25 σ.17.

    Όποιοι ξέρουν να διαβάζουν προσεκτικά, δεν μπορεί παρά να  καταλαβαίνουν, αν αυτό δεν είναι μεγάλο καρφί σε Δύση και Ανατολή για το ότι : Τα δυο κύρια, καίρια, κορυφαία «ιδιώματα» του Χριστού. «Η άκρα Ταπείνωση και η χωρίς όρια Αγάπη», που ο Πάπας Φραγκίσκος μετά, στο διάβα του προσπάθησε να επισημάνει και αναδείξει όσο και όπως μπορούσε, στο πέρασμα του χρόνου, στο λεγόμενο ιστορικό Χριστιανισμό, πέρασαν σε δεύτερο πλάνο, επισκιάστηκαν ! «Η δυτική χριστιανοσύνη εγκατέλειψε τη Βασιλεία του Θεού για χάρη μιας πολιτείας καλοβολεμένης μέσα στην ιστορία … Η ανατολική Ορθοδοξία πάλι απολησμονήθηκε υπερβολικά μέσα στην κοινωνία των αγγέλων και τη λειτουργική «θεωρία» του ουρανού»-Π. Ευδοκίμωφ, «Η Ορθοδοξία» !

     Και, συν τοις άλλοις, όχι λίγο και από τούτο, δυο χιλιάδες χρόνια και, μετά το Χριστό, ο κόσμος ελέγχεται-κυβερνιέται από δυνάμεις λεγόμενες του Χριστού, φέρουσες ουσιαστικά την αντίθετη-αντίθεη σφραγίδα ! Και φυσικά ενεργούν κατά τα δικά της προστάγματα όλως και εντελώς αλλιώς απ’ αυτά, Ταπείνωση και Αγάπη, που είναι, και έδειξε ότι είναι ο Χριστός, κι  επικύρωσε αιμάτινα με τη θυσία του πάνω στο Σταυρό !

******   ***   ******

     «Χριστός Ανέστη», λοιπόν, όμως αυτό που μόνο όντως μαζί Του, ήτοι, με τη Χάρη Του, που αν, και μακάρι, να «υπέρ επερίσσευε» ! Ιδιαίτερα σήμερα, που ποιος μπορεί να πει, ότι δεν «επλεόνασεν η αμαρτία», στον κόσμο ! Με όχι μικρή ευθύνη και όλων ημών των χριστιανών, βάσης και πιο πολύ κορυφής, οι οποίοι «μεριμνούμε και τυρβάζουμε περί πολλά», και κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε ότι, «ενός εστί χρεία», του αμέριστου δίδυμου. «Ταπείνωση και Αγάπη», ζωντανά, άμεσα, βίωμα συνάμα και πράξη, στη ζωή μας !

Αθανάσιος Κοτταδάκης

28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Λίγα λόγια ακόμη για τον πάπα καί έγινα παπικός!

Ανώνυμος είπε...

Ω ΠΟΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΙΣ!!

Ανώνυμος είπε...

Βασιλικότερος του Βασιλέως ο κ . Κοτταδάκης !!

Ανώνυμος είπε...

Πάντα θα υπάρχει μία μειοψηφία που το κρέας θα το λέει ψάρι. Ο Πάπας είναι χριστιανός σχισματικός αλλά όχι αιρετικός. Όλοι μιλούν για σχίσμα της Εκκλησίας και όχι για αίρεση.

Ορφέας είπε...

https://youtube.com/shorts/CCS1jPnWYsM?si=lwxASbkpuAfNkpz3

Κύριε κοταδάκη

ο συμπαθής αυτός καρδινάλιος με κοσμική αμφίεση που τραγουδάει για έναν κόσμο που "χωρίς θρησκεία" που "δεν αξίζει κανείς να πεθάνει για τίποτε" είναι ένας εκ των υποψηφίων για την θέση του προκαθημένου της παπικής εκκλησίας στην κάποτε θέση Πέτρου, της πέτρας της εκκλησίας
Η εκεί κατάσταση δεν είναι για αγαπολόγια και νεκρολογίες με Πιλάτους.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πνευματικός μου, κληρικός παραδοσιακός μου σύστησε τηλεφωνικά να σας διαβάσω, λέγοντάς μου εμπιστευτικά πως σωστά τα γράφει και μάλιστα τολμά να τα δημοσιεύσει. Αν τα έλεγα εγώ μου είπε θα με πετροβολούσαν οι δικοί μας. Αυτός ο φόβος διαιωνίζει τις αντιθέσεις και προξενεί κακό.

Ανώνυμος είπε...

"Ουκούν, ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν, και διά τούτο αυτών εχωρίσθημεν ..... αιρετικοί εισίν άρα και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν".

Αγιος Μάρκος Ευγενικός, Επίσκοπος Εφέσου για τούς ρωμαιοκαθολικούς.

Ομως νομίζω ότι είναι μεγάλη ασέβεια να αποκαλείται αιρετικός ο Κύριος, επειδή έτσι τόν ονόμασαν οι Γραμματείς καί οι Φαρισαίοι.
Εμείς ως Χριστιανοί θα επαναλαμβάνουμε αυτά που έλεγαν αυτοί ;
Πρέπει να υπάρχει μέτρο σε αυτά που γράφουμε καί γι αυτό όπως διαγράφονται τα υβριστικά σχόλια, έτσι θα πρέπει να διαγράφονται καί άρθρα που περιέχουν ασεβείς εκφράσεις για Ιερά Πρόσωπα.
Δέν είναι σωστό να υπάρχουν αρθρογράφοι που δέν τούς αγγίζει κανείς, ακόμη καί όταν υπερβαίνουν τα εσκαμμένα.

Ανώνυμος είπε...

Ορφέα τι νομίζεις ότι μας πρόσφερες; Το είδα σε πρωινάδικο ελληνικό αυτό το βίντεο. Τι σε πείραξε το ότι ομολογεί την πίστη του φορώντας τον Σταυρό; Και τον Κύριο τον κατηγόρησαν ότι τα πίνει μετά τελωνών και πορνών! Ή το ότι είναι ντυμένος φυσιολογικά όπως οι ιερείς μας της ορθόδοξης Εκκλησίας εδώ στην Γερμανία. Αν δεν το γνωρίζεις πολλοί από τους δικούς μας κληρικούς που έρχονται για λίγες ημέρες εδώ από την Ελλάδα τα βγάζουν τα ράσα και κυκλοφορούν φυσιολογικά και όταν φεύγουν μια από τα ίδια.
Με τους καθολικούς μας χωρίζουν κάποια μικροπράγματα και μας ενώνει ο Χριστός. Είναι καλοί άνθρωποι όπως και εμείς. Το ίδιο και οι ιερείς τους.

Ανώνυμος είπε...

Αυτά τα έλεγε ο Μάρκος ο Ευγενικός τότε… σήμερα λέει άλλα η Αγία Εκκλησία

Ανώνυμος είπε...

Που είδες να υπερβαίνει τα εσκεμμένα ο αρθρογράφος κ. Κοτταδάκης. Από όσα γνωρίζω λέει ότι λέει η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το αν μειοψηφούντες κληρικοί λένε άλλα είναι για τον εαυτό του και τίποτα άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Μάρκος Ευγενικός, Επίσκοπος Εφέσου για τούς ρωμαιοκαθολικούς έλεγε τις απόψεις τους που στην εποχή του άλλοι τον άκουγαν και άλλοι όχι. Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι Συνοδική. Μπορεί καθένας να λέει ότι θέλει αλλά η Σύνοδος αποφαίνεται και όχι κάποιος ακόμα και αν είναι Άγιος. Σου φέρνω ως παράδειγμα τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης.

Ανώνυμος είπε...

Τίποτα δεν μας εκπλήσσει πλέον... είμαστε άξιοι της τύχης μας με την αγαπολογία των καιρών μας!
Η πλάνη προχωρά καί στούς "εκλεκτούς"!

Ανώνυμος είπε...

Ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ήταν το τελευταίο ανάχωμα που στάθηκε απέναντι στον οικουμενισμό . Ρώτησε τους καθηγητάδες κοιτώντας την κάμερα,στην συνέντευξή του στον μακαρίτη τον Τράγκα.."για πείτε μου είναι εκκλησία ο πάπας...";

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια υπέροχο το κείμενο γεμάτο με αλήθειες οι οποίες ενοχλούν ορισμένους αρτηριοσκληρωτικούς χριστιανούς που το μόνο που ξέρουν είναι να πετούν πέτρες

Ανώνυμος είπε...

«Αιρετικός», μάλιστα Μέγιστος, ας πούμε έτσι, ότι ήταν κι ο Ιησούς Χριστός !

Εἶναι λυπηρό καί μέγα λάθος τόν φθόνο πού εἴχαν γιά τό Χριστό καί τήν κατηγορία πού Τοῦ στήριξαν περί δῆθεν βλασφημίας, ἐμεῖς νά τήν θεωροῦμε ὡς «αἵρεση» καί τόν Κύριο ὡς «αἱρετικό».
Μέ αὐτό τό συλλογισμό θά τολμήσω νά πῶ πώς μοιάζει σάν νά δικαιολογοῦμε τήν πράξη τους καί νά τούς ρίχνουμε καί δίκιο, ἀφοῦ γιά τά πιστεύω τους ὁ Χριστός ἦταν ἕνας «αἱρετικός καί μάλιστα Μέγιστος».
Συγγνώμη, ἀλλά εἶναι ἡ πρώτη φορά πού ἀκούω μιά τέτοια θεωρία καί προσέγγιση τῆς φθονερῆς στάσης τῶν γραμματέων καὶ ἀρχιερέων.
Μήπως χάσαμε τή σημασία καί τό νόημα τῆς λέξης «αἵρεση»;
Μήπως καί νά ἀνακαλούσαμε;
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.

Ορφέας είπε...

Ανώνυμε, εάν εσύ θεωρείς ομολογία το συγκεκριμένο τραγούδι με τους συγκεκριμένους στίχους που πάνω κάτω αναιρούν το μισό σύμβολο της πίστεως (καθολικών και ορθοδόξων) στα χείλη ενός υποψηφίου προκαθημένου νομίζω ο διάλογος περιττεύει.

Ανώνυμος είπε...

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αποκαλεί τον Κύριο, "Maximus Haereticus" (Μέγιστο Αιρετικό) καί τον συγκρίνει μέ τον Πάπα ;
Δείξε μας πού το λέει αυτό, να τό δούμε κι εμείς.

Ανώνυμος είπε...

Οσοι σχολιαστές δέν αρκούνται στα λόγια του Αγίου Μάρκου Ευγενικού, μπορούν να διαβάσουν έργα του Μεγάλου Φωτίου, του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, του Αγίου Αθανασίου Παρίου, των Κολλυβάδων Αγιορειτών Πατέρων, του Αγίου Νεκταρίου, του Αγίου Κοσμά Αιτωλού.
Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε, ότι το 1441 είχε πράγματι υπογραφεί Ενωση με τους ρωμαιοκαθολικούς (πράγμα που μερικοί επιθυμούν να γίνει καί σήμερα), χωρίς αυτοί να υποχρεωθούν να διορθώσουν τις πλάνες τους, αλλά το 1484 έγινε νέα Σύνοδος που ακύρωσε την προηγούμενη καί επανέφερε την Ορθόδοξη Πίστη.
Επομένως, το οτι είμαστε σήμερα Ορθόδοξοι, το οφείλουμε πρώτα στη Θεία Πρόνοια καί κατόπιν στους αγώνες μερικών Αγίων καί ευλαβών Κληρικών καί λαικών.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Μετά λύπης μας,απο όσα κατάλαβα ,μάλλον πρέπει να ομολογήσουμε κατά πολλούς την πλάνη μας και να επανορθώσουμε εμείς όσα τότε δεν μπόρεσαν οι άγιοι Πατέρες,μετά απο τόσα συγγράμματα,τόμους,θυσία,συνοδους. για την ορθόδοξη πίστη μας για την οποία έλεγαν οι άγιοι μας Πατέρες ότι ήταν το καυχημα μας, η καλη κληρονομιά;
Πώς θα γίνει αυτό;!
Εφόσον δεν οδηγεί στην ένταξη τους στην ορθ.Εκκλησια, μια ένωση θα πείσει τι;
Οτι ούτε υπήρχαν άλλα ούτε υπάρχουν διαφορες,ότι δεν ήταν ούτε είναι αιρετικοί.Οτι ούτε υπήρξε αλλά ούτε κ υπάρχει αίρεση,αιρέσεις απώλειας όπως λέγει το Ευαγγέλιο;
Θα πάμε κόντρα στο Ευαγγέλιο,κόντρα σε όλα;

Και ενώ έχουμε στο μυαλό μας τον αγ.Ιωαννη τον ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ,ο οποίος έλεγε προέχει η ενότητα της πίστεως και του δόγματος,
Ο άλλος Ιωάννης ο Σεβ.Περγαμου,έπειθε ότι πρωτεύον θέμα είναι το πρωτείο.
Το πρωτείο το οποίο είναι δόγμα της παπικής Εκκλησίας απαρασαλευτο κ μοναρχικό;
Ο ΟΙκουμενισμος σε όλο του τον άθλο η ένωση όχι με την αιρεση ,αλλά των αιρέσεων....

Και αυτή την ισότητα των Αποστόλων ακόμα, την διέλυσε ο παπισμός ,υψώνοντας τον Πέτρο έναντι των Αποστόλων και τον Πάπα,πάνω απο όλους τους ιεράρχες της εκκλησίας.
Απο που να το θυμηθεί κανείς? Μήπως η αγάπη δεν περιέχει την αλήθεια εντός της; Μήπως θέλησαν να έρθουν πιο κοντά μας ενώ μας χωρίζουν έτη φωτός ;
...αφου όσα έγιναν ως προσπάθεια ήταν κατά της ορθοδόξου πίστεως ,κατά όλου του οικοδομηματος της Μιας ,Αγίας,Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας!!!
Και όχι υπέρ αυτης αφού είναι και θέμα και θέμα ενότητας αιρεσεων γι'αυτό και είναι ο Οικουμενισμός , Παναιρεσις.
Από που προκύπτει ότι πρέπει να ομολογήσουμε την πλάνη μας τελικά;!
Η κοινωνία μετά πάσης κακοδοξίας ,κάνει τους πιστούς να χάσουν την ορθόδοξη πίστη τους και αναθεματίζει τους λαϊκούς ,οι δε κληρικοί έχουν αλλα επιτίμια.

Με πόνο ψυχής !!!



Ανώνυμος είπε...

Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός διαφωνούσε με τις συμπροσευχές καί τίς επισκέψεις ορθοδόξων επισκόπων στην πάπα.
Γίνεται ο διάλογος έλεγε μεταξύ θεολόγων από τίς δύο πλευρές,αν καί οι καθολικοί ,όπως έλεγε ,δεν θέλουν διάλογο από μηδενική βάση αλλά από δω και μπρος.
Στην ουσία εις μάτην η προσπάθεια...

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΗΝ ΚΗΔΕΊΑ ΤΟΥ ΠΆΠΑ ΈΨΑΛΛΑΝ ΟΙ ΟΥΝΊΤΕΣ ΤΟ ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΆ. ΚΑΜΙΆ ΑΝΤΊΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΆΛΟ ΑΥΤΌ "ΑΓΚΆΘΙ" ΤΗΣ ΟΥΝΊΑΣ!!

Ανώνυμος είπε...

Πόσο μας λείπουν οι θεολόγοι τύπου Τρεμπέλα καί οι επίσκοποι τύπου Καντιώτη!
Είμαστε για κλάματα...

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός είναι επίκαιρος, αφού δεν υπάρχει μετάνοια των παπικών καί επιστροφή στην αλήθεια.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς από τα σχόλια διαφαίνεται ότι δεν "βγαίνει λευκός καπνός"από μας τους ορθοδόξους, ενώ θα έπρεπε να κατανοούμε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή αγαπάμε τον άνθρωπο όχι όμως την αίρεση καί εν προκειμένω την παπική...

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Σε όσους από 2014-δες Αθ.Κοττ.κριτική παρουσίαση βιβλίου. «Η Δύση Ανακαλύπτει την Ανατολή» π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλου-δεν παραλείπουν να μου ρίχνουν ανώνυμα ή ψευδώνυμα τη γνωστή ΓΟΧ καρβουνόσκονη και τα «άλλα αντί άλλων τους», έχω να σημειώσω τα ακόλουθα για τη διαδρομή του. «Άρχοντες λαού συνήχθησαν κατά του Κυρίου κλπ.
1. Αρχές ακόμα, και ο Χριστός, Σάββατο στη Συναγωγή της Ναζαρέτ διαβάζει προφήτη Ησαϊα, γράφοντα περί Μεσσία. Τους λέει ίσια και καθαρά, ότι αυτά αναφέρονται σε μένα ! Από τη μια θαυμάζουν, από την άλλη απορούν, θυμώνουν, τον αρπάζουν, τον πάνε έξω από την πόλη, σ’ ένα γκρεμό να τον ρίξουν ! «Αυτός όμως πέρασε ανάμεσά τους και έφυγε» !- Λουκά 4,16-30. Απαρχή αυτό της αρνητικής στάσης απέναντί του.
2. Για τα θαύματα που τους έκανε με όση πολλή την αγάπη διασπείρουν τη δυσφημία. «Εν τω Βελζεβούλ τω άρχοντι των δαιμονίων εκβάλλει τα δαιμόνια»-Μκ.3,24.
3. Κάνουν μια πρώτη απόπειρα να τον συλλάβουν, αλλά οι μπράβοι τους γυρίζουν άπρακτοι, και απροκάλυπτα τους δηλώνουν το λόγο. «Ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος ως ούτος ο άνθρωπος», και η συνέχεια δείχνει πολλά. «Μήπως κι εσείς πλανηθήκατε; Μήπως τον πίστεψε κάποιος από τους άρχοντες ή τους Φαρισαίους εκτός από αυτό τον καταραμένο λαουτζίκο;»-Ιω.ζ.46-49.
……………………………………………………………………………………………………………
4. Με την ανάσταση του Λάζαρου, και τα της εισόδου στα Ιεροσόλυμα η αντίθεση απέναντι στο Χριστό έφτασε στο μη περεταίρω, και η υπόθεση πέρασε στα επείγοντα. Που διευκόλυνε η προδοσία, σύλληψη, «η δίκη», η ερώτηση Αρχιερέα Καϊάφα. «Σε εξορκίζω στο όνομα του αληθινού Θεού να μας πεις αν εσύ είσαι ο Μεσσίας, ο Υιός του Θεού». «Σύ είπας», η απάντηση του Χριστού. «Ναι είμαι ! Ακριβώς όπως το είπες, και σύντομα θα με δείτε ν’ ανεβαίνω στον ουρανό, στα δεξιά του Θεού κλπ», που έκανε τον Καϊάφα μπαρούτι! Έσχισε θεατρικά τα ρούχα του, αναφώνησε. «Αυτό είναι βλασφημία στο Θεό». Καταδίκη κλπ. Τι καταδίκη; Καταδίκη Ιησού Χριστού για μέγιστη γι αυτούς βλαστήμια -αίρεση..
5. Πράγμα που επαναλαμβάνεται ρητά και δημόσια ενώπιον του Πιλάτου. «Ημείς νόμον έχομεν, και κατά το νόμον ημών οφείλει αποθανείν ότι «εαυτόν Θεού υιόν εποίησεν-Ιω.19,7. Επικυρώνεται έτσι η καταδίκης τον έχοντα το δικαίωμα της εκτέλεσης της. Τι άλλο δείχνει αυτό «μωροί και τυφλοί» εσείς, Θεέ μου συγχώρα με; Δε δείχνει αυτό που γράφω ότι Αυτή είναι η αιτιολογική βάση της καταδικαστικής κατά του Χριστού απόφασης όλων εκείνων-ένθεν κακείθεν-που στην πιο κρίσιμη ώρα της ανθρώπινης ιστορίας δείχτηκαν μικροί, πολύ μικροί, μικροί ως εκεί που δεν παίρνει, ως εκεί που δεν βρίσκεις λόγια να το πεις και να το αποδώσεις !
6. Πάμε τέλος στο μακαριστό Φραγκίσκο, σκέτο ως θέλει ο ίδιος. Αυτά που μπόρεσε και έκαμε, όσο μπόρεσε και όσο έκαμε, δεν αποτελούν αιχμηρότατο καρφί αφυπνιστικό πρώτα και κύρια στη Δυτική Εκκλησία όπου ηγήθηκε; Ότι αλλά μας είπε ο Χριστός να κάνουμε στον κόσμο, κι εμείς αλλού πήγαμε; Ότι βάλαμε σε δεύτερο πλάνο την ταπείνωση, που οδηγεί στην ανασύνταξη, και την αγάπη που ειρηνεύει τους ανθρώπους ! Ή ευρύτερα, δεν έχει αλήθεια όση πολλή η παράθεση Π. Ευδοκίμωφ. «Η Δυτική χριστιανοσύνη εγκατέλειψε τη Βασιλεία του Θεού για χάρη μιας πολιτείας καλοβολεμένης μέσα στην ιστορία … Η ανατολική Ορθοδοξία πάλι απολησμονήθηκε υπερβολικά μέσα στην κοινωνία των αγγέλων και τη λειτουργική «θεωρία» του ουρανού» !
Δικαίωμά σας να συνεχίσετε να επιμένετε στο αντιθετικό δίδυμο πίστη-αίρεση, αλλά μήπως πρέπει να μην ξεχνάμε όλοι ότι το πίστη μόνο του, χωρίς το, «δι αγάπης ενεργουμένη», είναι «κύμβαλον αλαλάζον», ως γράφει, αναλύει, θεμελιώνει ο Απόστολος των Εθνών Παύλος. Ήτοι ότι η Αγάπη ως βίωμα και πράξη απτή υπερβαίνει τα πάντα και είναι αυτό που τελικά μετράει; Αθανάσιος Κοτταδάκης
Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Δέν είχατε κανένα λόγο να αποκαλέσετε τον Κύριο "Maximus Haereticus" καί να τόν συγκρίνετε με τον Πάπα.
Τα υπόλοιπα είναι "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε".

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Διαβάστε προσεκτικά, γράψτε επώνυμα. Είναι λίαν-λίαν επιεικώς αστείο εκείνο το "αποκαλέσατε".
"Maximus Haereticus". Πρόκειται για απλή καταγραφή της αυταπόδεικτα συναγόμενης από μέρους του Εβραϊκού θρησκευτικού κατεστημένου "δίκης" και "καταδίκης" και σχετικής Ρωμαϊκής έγκρισης διαδικασίας. Αποδίδεται έτσι το μέγεθος της "παράβασης" και του "παραβάτη" που θεωρούν, κούνια που τους κούναγε, ότι έπιασαν ! "Το δε περισσόν εκ του πονηρού" !
Όσο για να αναφερόμενα στον Πάπα Φραγκίσκο δεν έχουν την παραμικρή σχέση ή σύγκριση -Άπαγε της βλασφημίας ! -με το Χριστό. Αποτελούν αυτοτελή απάντηση στην καραμέλα "αιρετικός" και "τα άλλα αντί άλλων" της γνωστής ανωνυμίας και ψευδωνυμίας που διάβασα. Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Η παναιρεση του οικουμενισμού καλά κρατεί!