Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025

Γυναῖκες στό ἀναλόγιο; - π. Βασιλείου Μπακογιάννη

Γυναῖκες  στό ἀναλόγιο;
 
Ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη
 
      Στό διαδίκτυο βλέπουμε σέ διάφορες ἐνορίες, ἰδιαίτερα τῆς περιοχῆς Ἀθηνῶν, γυναῖκες, ἀκόμα καί νεαρές  στήν ἡλικία, νά ἀνεβαίνουν στό ἀναλόγιο, καί νά ψέλνουν μέ τούς ἄνδρες. Σωστό;
        Ἀπό κοσμική σκοπιά εἶναι σωστό· ὡραῖο· ἰσότητα...! Ὅμως, ἡ οὐσία εἶναι, ἄν εἶναι σωστό ἀπό πνευματική, ἐκκλησιαστική σκοπιά. Ἀλίμονο, ἄν ὡς μέλη τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, κρίνουμε κοσμικῶς τά πράγματα. 
     Γιά τό συγκεκριμένο θέμα «Γυναῖκες στό ἀναλόγιο;», ἔχουμε ἤδη ἀσχοληθεῖ (anastasios 10.6.2019). Ἀσχολούμαστε ξανά· γιατί τό θέμα ὑπάρχει, καί «ἐπαυξάνεται».
        
        Ἀπό τό ξεκίνημα τῆς Ἐκκλησίας οἱ γυναῖκες εἶχαν στούς ναούς τό δικό τους ξεχωριστό  χῶρο· τόν γυναικωνίτη. Ὅταν ἔψελνε  ὅλο τό ἐκκλησίασμα, ἔψελναν καί αὐτές, ἀλλά ἀπό ἐκεῖ· ἀπό  τή θέση τους.
       Ὅταν ὁ Παῦλος ὁ Σαμασοτεύς (3ος αἰ.) ὡς ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας, ἔκανε τήν καινοτομία, καί ἔφτιαξε χορωδία ἀπό μονάζουσες ἀσκήτριες,  γιά νά ψάλλουν ἀνήμερα τοῦ Πάσχα, ἡ κίνησή του θεωρήθηκε, ἀπό Τοπική Σύνοδο, ὡς  τόλμημα-θράσος· «ὅποιος ἄκουγε τή χορωδία αὐτή, θά ἔφριττε!»,  διεκήρυττε ἡ Σύνοδος. (Παναγιώτης Τρεμπέλας. «Ἡ γυνή ἐν  τῇ ψαλμωδίᾳ», σελ. 25).
        Εἶναι ἀξιοσημείωτο, βαρυσήμαντο, ὅτι, ὅταν στίς ἐνορίες εἰσῆλθε ὁ θεσμός τῶν ἱεροψαλτῶν (5ον αἰ., καί μετά), ὁ θεσμός περιλάμβανε μόνο ἄνδρες καί καθόλου γυναῖκες· ἀκόμα καί τό διακόνημα τοῦ ἀναγνώστη (!) ἀνατίθετο σέ ἄνδρες!
         Αὐτή ἦταν καί  εἶναι ἡ μακρόχρονη τάξη τῆς Ἐκκλησίας· καί ὡς μέλη της ὀφείλουμε, ὑποχρεούμαστε νά τή σεβόμαστε καί νά τήν τηροῦμε. Ἄν ἡ Ἐκκλησία ἦταν  ἰδιοκτησία μας, θά εἴχαμε κάθε δικαίωμα  νά κάνουμε ἐδῶ ὅ,τι μᾶς ἀρέσει.  
          Ἐρώτημα: Ἄν  σέ κάποια γιορτή,  στό ναό τῆς ἐνορίας,  δέν ὑπάρχουν ἄνδρες ψάλτες,  θά πρέπει νά μένει ὁ ναός χωρίς ψάλτη; Ἐννοεῖται ὅτι ἐξ ἀνάγκης,  θά ψάλλουν οἱ γυναῖκες.  Ὅμως, ἄλλο αὐτό·  καί ἄλλο ὅταν ὑπάρχουν ἄνδρες ψάλτες. Εἶναι ἐπικίνδυνο πρᾶγμα, νά θέτουμε στόν ἴδιο «παρονομαστή» ὅλες τίς καταστάσεις.
               
       Θεωρεῖται συστολή, σεμνότητα, ταπεινότητα, εὐλάβεια γιά τή γυναῖκα, ἡ ὁποία  ἀνεβαίνει στό ἀναλόγιο  καί συμψάλλει μέ τούς ἄνδρες; Μπορεῖ νά ἐπαινεθεῖ γι'αὐτό; Θεωρεῖται ἐπίσης συστολή, σεμνότητα, ταπεινότητα, εὐλάβεια γιά τούς ἄνδρες νά συμψάλλουν στό ἀναλόγιο  μέ γυναῖκες; Μπορεῖ νά ἐπαινεθοῦν γι'αὐτό; 
          
          Καί δέν  σημαίνει ὅτι ἐπειδή τό τυπικό αὐτό  ἱκανοποιεῖ (;) τόν ἐφημέριο καί τούς ψάλτες τοῦ Ναοῦ, ἱκανοποιεῖ ταυτοχρόνως  καί ὅλο τό ἐκκλησίασμα!

  Τό ἐκκλησίασμα ἀποτελεῖται, κατά μεγάλο ποσοστό, ἀπό ἡλικιωμένους, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν συνηθίσει σέ τέτοιες καινοτομίες· καί ὅταν στήν ἐνορία τους βλέπουν τέτοια πράγματα, ὑποσυνείδητα ξενίζονται· ταράζονται.

         Καί τό κύριο μέλημα τοῦ καλοῦ ποιμένα,ἐν ὥρᾳ λατρείας τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἡ εἰρήνη τοῦ ἐκκλησιάσματος· «ἐν εἰρήνῃ τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν». Ἀμήν.

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάποτε οι άνδρες καθόταν χωριστά από τις γυναίκες. Τώρα αδειανά τα καθίσματα των γυναικών και αυτές κάθονται μέσα στους άνδρες λες και ψάχνουν για γαμπρό. Να ψέλνουν οι γυναίκες αλλά όχι μέσα στους άνδρες και μάλιστα νεαρές αν και τις περισσότερες φορές χορωδιακά στο ψαλτήρι είναι μια παραφωνία η συμμετοχή της γυναίκας με την φωνή του άνδρα.

Ανώνυμος είπε...

Δύο χιλιάδες χρόνια και η γυναίκα θεωρείται κατώτερη του άνδρα!!!
Και θέλουν οι ορθόδοξοι να θεωρούνται πρωτοπόροι στο δρόμο της αγάπης και της ισότητας!
Αστειότητες!

Ανώνυμος είπε...

Εδώ αρχίζουν καί μπαίνουν στο ιερό βήμα για διακονία κατά την "νέα τάξη" της εκκλησίας μας!!

Ανώνυμος είπε...

Και γιατί καθιερώθηκαν οι άνδρες ως μόνιμοι ιεροψάλτες;
Είναι σεμνό να ψάλλουν άνδρες και άσεμνο να ψάλλουν γυναίκες;
πβρ

Ανώνυμος είπε...

Από την στιγμή που γίναν οι υποχωρήσεις δεν υπάρχει ελπίδα επαναφοράς στην τάξη.

jean alatzo είπε...

" Τό ἐκκλησίασμα ἀποτελεῖται, κατά μεγάλο ποσοστό, ἀπό ἡλικιωμένους, ..." Αυτό κι΄αν είναι ΤΟ μεγάλο,ίσως μέγιστο , ποιμαντικό πρόβλημα (κατά το λαϊκό εδώ σε θέλω κάβουρα....),το αν κάθονται χώρια οι άντρες ,η ψέλνουν και οι γυναίκες ,είναι το λιγότερο ,όσο για το αν υπηρετούν γυναίκες στο ιερό ,αυτές έχουν ειδική ευχή και προϋποθέσεις. Να προσέξουμε το "διυλίζοντες τον κώνωπα...."

Ανώνυμος είπε...

Όπως λέμε στο χωριό μας "διάβηκε η σκύλα τον λαγό"...
Οι γυναίκες παντού μπροστά πλέον...

Ανώνυμος είπε...

«Πανέμορφος» ρατσισμός….χριστιανικοτατος…υλοποίηση του αποστολικού …ουκ ενι αρσεν και θηλυ….!!!!
Από τον πατέρα Βασίλειο τον φίλο μου που φαντάζεται….γυναικωνιτες χαχα στους ναούς πριν την Τουρκοκρατία…Σε ποιο βυζαντινό ναό υπάρχει γυναικωνίτης ?? Με καφασωτό άραγε ??? Μη μου πει κάποιος για το υπερώον της αγίας Σοφίας …δεν ήταν γυναικωνίτης. Γινόντουσαν και σύνοδοι εκεί…
Λέτε η διακόνισσα Ολυμπιάδα του αγίου Χρυσοστομου να …εποιη τας διατριβας …στον ….γυναικωνιτη…?? Η κοινωνική επιρροή στην Τουρκοκρατία έβαλε γυναικωνιτες στους στους ναούς με καφασωτά και ξεχώρισε τις πόρτες εισόδου ανδρών και γυναικών…Ξέχασες ,π.Βασιλειε τι τράβηξε ο μακαρίτης ο γέροντας μας για να ενοποιήσει την πόρτα εισόδου στους ναούς…???
Είναι να απορεί κανείς με τον μισογυνισμό που δέρνει πολλούς …εκκλησιαστικούς…Από τα παραπάνω σχόλια μόνον ένας σχολιαστής ( 11.11) κουρασμένος από τον ρατσισμό μας , μας εμπαίζει σωστά…κινδυνεύοντας να …
«πετάξει μαζί με το νερό και το μωρό»….και θα φταίμε εμείς για αυτό….
Έχουν προβλήματα πίστεως οι σύγχρονοι και ‘‘μείς τον…χαβά μας…αλλά τούρκα…!!!!!
Συγχωρείστε με αλλά μερικά δεν…καταπίνονται….!!!
π.Θεοδοσιος Μαρτζούχος

Ανώνυμος είπε...

Εδώ έχουν μπει οι ορχήστρες και τα μπουζούκια στον ναό σε διάφορες εκδηλώσεις έχουμε να δούμε πολλά ακόμα, μίμηση της δυτικής παπικής εκκλησίας.

jean alatzo είπε...

ΣΥΝΑΦΈΣ και το πολύ συζητημένο θέμα των διακονισσών . https://www.tomtb.com/?p=14860&page=2

Ανώνυμος είπε...

Φτιάξτε καί παπαδίνες τοτέ!
Άραγε ο θεός είναι ρατσιστής που έδωσε την ιεροσύνη μόνο στους άνδρες;
Το ότι ο άνδρας καί γυναίκα έχουν ξεχωριστή σε μερικές περιπτώσεις αποστολή, σημαίνει ότι καταλύεται η ισότητα που λέει ο Απ.Παύλος;
Το ότι για αιώνες οι τοιχογραφίες των ναών θέλουν τους Αγίους δεξιά και τις Αγίες αριστερά , σημαίνει ότι οι Αγίες υποβιβάζονται;
Η τάξη στην εκκλησία έχει τον ιερό σκοπό της...

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Βασίλειος πολύ σωστά αναλύει το θέμα καί δεν αποκλείει τις γυναίκες από το αναλόγιο όταν υπάρχει ανάγκη.
Όμως δεν είναι σωστός ο αχταρμάς άνδρες γυναίκες στο αναλόγιο διότι ο άνθρωπος "πειράζετε"περισσότερο τις ιερές αυτές στιγμές. Γι'αυτό ανέκαθεν οι γυναίκες κάθονταν ξεχωριστά από τούς άνδρες στούς ναούς καί επειδή οι γυναίκες πάντα είναι περισσότερες από τους άνδρες είχαν και την επιλογή του γυναικωνίτη.
Τώρα αλλάζουν τα πράγματα ραγδαίως καί γυναίκες μαζί με τους άνδρες στα αναλόγια και γυναίκες στα καθίσματα των ανδρών ντυμένες όπως όπως και γυναίκες στα εκκλησιαστικά συμβούλια μαζί με άνδρες στο παγκαρι, ντυμένες μανεκέν(ενώ μέχρι τώρα τις ξέραμε στα συμβούλια του Φιλοπτώχου) και και και...!
Υπάρχουν και παραδείγματα με γυναικείες ανάρμοστες "εμφανίσεις"που σκανδαλίζουν λόγω της αταξίας αυτής...

Ανώνυμος είπε...


π. Θεοδόσιε,
Όταν ο Απ. Παύλος δε γκρεμίζει τα όποια στερεότυπα για τις γυναίκες και τις θεωρεί δούλες των ανδρών τί να περιμένει κανείς από όλους τους άλλους αγίους και μη!... ποιος θα πάει κόντρα στον Απ. Παύλο!!!
Λέει γαρ: "...πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα ακαταλύπτω τη κεφαλή καταισχύνει την κεφαλήν αυτής. εν γαρ εστιν και το αυτό τη εξυρημένη. ει γαρ ου καταλύπτεται γυνή, και κειράσθω. Ει δε αισχρόν γυναικί το κειράσθαι ή ξυράσθαι, κατακαλυπτέσθω. Ανήρ μεν γαρ ουκ οφείλει κατακαλύπτεσθαι την κεφαλήν εικών και δόξα θεού υπάρχων. η γυνή δε δόξα ανδρός εστιν. ου γαρ εστιν ανήρ εκ γυναικός αλλά γυνή εξ ανδρός. και γαρ ουκ εκτίσθη ανήρ δια την γυναίκα αλλά γυνή δια τον άνδρα. "
Και μόνο από αυτό το χωρίο βλέπουμε την προσήλωσή του στα αρχαία στερεότυπα δημιουργηθέντα υπό ανθρώπων ....
για κάτι τέτοιο δε κατηγορήθηκαν κι οι φαρισαίοι από τον Κύριο;; : " Ματθ. 15,8 ἐγγίζει μοι ὁ λαὸς οὗτος τῷ στόματι αὐτῶν καὶ τοῖς χείλεσί με τιμᾷ, ἡ δὲ καρδία αὐτῶν πόῤῥω ἀπέχει ἀπ᾿ ἐμοῦ·
Ματθ. 15,9 μάτην δὲ σέβονταί με, διδάσκοντες διδασκαλίας ἐντάλματα ἀνθρώπων."

Διδασκαλίες, εντάλματα, ανθρώπων τα περί γυναικός κι ας είναι και του απ. Παύλου (Α Κορ. 7,37 ὃς δὲ ἕστηκεν ἑδραῖος ἐν τῇ καρδίᾳ, μὴ ἔχων ἀνάγκην, ἐξουσίαν δὲ ἔχει περὶ τοῦ ἰδίου θελήματος, καὶ τοῦτο κέκρικεν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ, τοῦ τηρεῖν τὴν ἑαυτοῦ παρθένον, καλῶς ποιεῖ.
Α Κορ. 7,38 ὥστε καὶ ὁ ἐκγαμίζων καλῶς ποιεῖ, ὁ δὲ μὴ ἐκγαμίζων κρεῖσσον ποιεῖ.)
Όχι μονο ο σύζυγος της γυναικός είναι ο αφέντης της αλλά και ο πατέρας της!!!

Ναι μεν δεν εκτίσθη ανήρ δια την γυναίκα αλλά γυνή δια τον άνδρα αλλά κι η γυνή επλανήθη υπό του Σατανά ενώ ο ανήρ ανίκανος να έχει τη δική του κρίση κατήντησε παρακολούθημα της γυναικός, ο αφελής!!!
Το δίκαιο θα ήταν το ανάποδο, ο ανήρ να είναι αιωνίως υποταγμένος στη γυναίκα μετά το φιάσκο των πρωτοπλάστων!

Ο σχολιαστής των 11:11

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς υπάρχουν κληρικοί παραδοσιακοί, όπως ο πατήρ Βασίλειος.
Στην εποχή της πλήρους αναθεώρησης των πάντων είναι ευτύχημα να ακούγεται η ορθόδοξη άποψη.

Ανώνυμος είπε...

Ο όσιος Παίσιος στο Μοναστήρι του στη Σουρωτή, ἐβαλε νόμο, στις ακολουθίες οι ἀνδρες να είναι σε πλήρη απομόνωση από τις γυναίκες....

Ανώνυμος είπε...

Καλή νύχτα και" καλό ξημέρωμα"πνευματικό...

Ανώνυμος είπε...

Ο σχολιαστής 11:11 ευρισκόμενος εκτός τόπου και χρόνου,καταλάθος φαίνεται ασχολήθηκε με τον Απόστολο Παύλο καί γι'αυτό μήν τον παρεξηγείτε...

Ανώνυμος είπε...

Μα καθολου δεν τους ενδιαφέρει η σεμνότητα,τους εαυτούς τους κοροϊδευουν και εκτίθενται. Το να είναι κατώτερη από τον άνδρα η γυναίκα τους ενδιαφέρει.Αυτο φαίνεται και από τα σχόλια.Ο καθένας ψάχνει τον μισογυνισμό του να τον στηρίξει εκκλησιαστικά.Οσο για την σύγκριση κάποιων με την ιεροσύνη της γυναίκας ,ανουσια και άκυρη σύγκριση καθώς είναι μυστήριο. Η Ψαλτική δεν είναι μυστήριο.

Επίσης,αν οι ηλικιωμένοι σκανδαλιζονται να το κοιταξουν.κι εγώ σκανδαλίζομαι από τις κορώνες και τα πομπώδη ψαλσίματα.αν κάτσουμε κ ασχοληθούμε με το τι ενοχλεί τον καθένα δεν είμαστε εκκλησία. Ο καθένας να κοιτάει τον εαυτό του.
Κάπου κάπου χάνεται η ουσία ... Μου θυμίζει εκείνους τους έξυπνους πριν 2000 χρόνια που κατηγόρησαν τον Κύριο ότι έφτιαξε πηλό το Σάββατο.

Ἰ. Ἀ. Ἠ. είπε...

Το ευκολότερο πράγμα σήμερα είναι να περνιέται κανείς για μοντέρνος και προοδευτικός.
Κρίνοντας μάλιστα με τα σημερινά δεδομένα κοινωνικές συνθήκες που ίσχυαν πριν από 2.000 χρόνια.
Το ότι κατηγορείται για μισογυνισμό ο Απόστολος Παύλος δεν θέλω να το πιστέψω. Αλλά το διαβάσαμε κι αυτό...
Επί της ουσίας τώρα: όποιος έχει ακούσει άνδρες και γυναίκες να ψάλλουν στο ίδιο ψαλτήρι ξέρει πολύ καλά γιατί δεν επιτρέπεται αυτό. Επειδή αλλιώς ψέλνει ο άνδρας και αλλιώς η γυναίκα, και η κοινή ψαλμωδία ακούγεται και είναι εντελώς αταίριαστη.
Όταν ψέλνουν μόνο γυναίκες στα μοναστήρια, αυτό το πρόβλημα δεν υφίσταται και κανείς ποτέ δεν είπε κάτι.
Ούτε βέβαια και όταν ψέλνουν σε κάποιο ναό όπου δεν υπάρχει άνδρας να ψάλει.
Γιατί λοιπόν δημιουργούμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν;

Ανώνυμος είπε...

Η όποια αυστηρότητα του απ. Παύλου εξαντλείται στους Ιουδαίους χριστιανούς που επέμεναν στην περιτομή για τους οποίους είπε και το περίφημο,
"Γαλ. 5,12 ὄφελον καὶ ἀποκόψονται οἱ ἀναστατοῦντες ὑμᾶς ".

Κουβέντα για την δουλεία ή τη συμπεριφορά προς τις γυναίκες ωσάν να ήτανε οικόσιτα παρά μόνο λόγια ανώδυνα που δε δημιουργούν προβλήματα με τις δύο τρομερές ομάδες, τους άντρες και τους έχοντες δούλους δλδ τους πλούσιους!!
Γιαυτους που έχουν δούλους θα έπρεπε να πει να πάνε να κόψουν τα όργανά τους πλην όμως τι μας λέει;
" Α Κορ. 7,21 δοῦλος ἐκλήθης; μή σοι μελέτω· ἀλλ᾿ εἰ καὶ δύνασαι ἐλεύθερος γενέσθαι, μᾶλλον χρῆσαι."!
Απίστευτο;
Αυτοί που θέλαν να κρατήσουν την περιτομή να πάνε να ακρωτηριαστουν κι αυτοί που θέλουν δούλους να τους κρατήσουν αλλά μόνο να είναι καλοί μαζί τους!
Αν και θεωρεί τη Νέα Διαθήκη ανώτερη του Νόμου δε βλέπει ότι μ'αυτα που λέει αναδεικνύει τον Νόμο ανώτερο μιας και στο Νομό δεν επιτρέπονταν να έχεις δούλο ομοεθνή Εβραίο!!!??
Δε χρειάζεται να ξαναπώ τα σχετικά με τις γυναίκες/οικόσιτα ...

Ο σχολιαστής των 11:11

Ανώνυμος είπε...

Για όλους όσοι ,ανωτέρω, διάκεινται με σχόλιά τους εχθρικά προς τις γυναίκες!
Όλα είναι επινοημένα και εφαρμοσμένα κατά πώς βολεύει το "ισχυρό" φύλο προς εξυπηρέτησιν αυτού!!!
Η ισότητα μέσα στην εκκλησία έχει, ήδη, καταλυθεί από τις μισογυνικές απόψεις και πρακτικές πολλών ιερωμένων και αρχιερέων!
Δεν ανεχόμαστε τις γυναίκες στα αναλόγια των εκκλησιών αλλά μια χαρά ανεχόμαστε την παρουσία τους ως μέλη χορωδιών, όταν πρόκειται για "χάπενινγκ"!
Και, επιπλέον, όταν τις χρειαζόμαστε ως νεωκόρισσες για την εξυπηρέτηση του ναού είναι χρήσιμες!!!

Ανώνυμος είπε...

Ουδέν σχόλιο δεν αντιτίθεται στις γυναίκες, αλλά στην αταξία..

Ανώνυμος είπε...

Πώς όχι? Aπό το άρθρο και κάποιες τοποθετήσεις υπονοείται ότι την αταξία την προκαλούν οι γυναίκες και ότι "σκανδαλίζονται" οι άρρενες!

Ανώνυμος είπε...

Η αταξία αυτή τελευταίως δημιουργήθηκε από την τελευταίως"αταξία"των γυναικών...

Ανώνυμος είπε...

Τι βολικό να φορτώνετε τις αμαρτίες και τα δεινά της ανθρωπότητας στις γυναίκες?

Ανώνυμος είπε...

Οι ρόλοι άλλαξαν πλέον...

Ανώνυμος είπε...

Ναι κάτι γριές που βλέπουμε δεξιά ψάχνουν για γαμπρό... εύστοχο

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς, η φράση ανήκει στο χωριό σας πίσω από τον ήλιο

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ είπε...

Ξεχνάς αδελφέ μου ότι ο Χριστιανισμός εξυψωσε την γυναίκα απο Res ( πράγμα) στην ισότητα με τον άνδρα. Εδώ το άρθρο άλλο θέλει να πει.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ είπε...

Στον π. Θεοδόσιο Μαρτζουχο. Πάτερ τα σέβη μου. Θα μείνω μόνο στον ( χριστιανικό μισογυνισμο..) που αναφέρατε. Ο αρθρογράφος δεν απέκλεισε τις γυναίκες από το ψαλτηρι??????? Μπορούν να ψάλλουν όταν δεν υπάρχουν άντρες ψάλτες λέει το άρθρο. Αρα;;;;; που είναι ο μισογυνισμος του π. Βασιλειου;;;; Μετά οι αντρικές φωνές δεν ταιριάζουν με τις γυναικείες και κουράζουν αυτες οι εναλλαγές. Τι όμορφα ακούμε στα γυναικεία μοναστήρια τις καλόγριες; ;;;; και ένα τελευταίο, όσο και να προσπαθείς να αποφύγεις τον πειρασμό από την διπλανή σου γυναίκα στο ψαλτηρι ΔΎΣΚΟΛΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ. Προσκυνώ Βασίλειος Δημ Γιαννάκης.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ είπε...

Πολύ σωστά. Και μόνο αυτά;;;; Στην Ανασταση πριν κάμποσα χρόνια ημουνα διπλα απο το Δεσποτικο με την λαμπάδα μου. Μπροστα μου ακριβώς μια γυναίκα με φτιαγμένο το μαλλί στην τρίχα. Με το Δεύτε λάβετε φως, άναψα την λαμπάδα μου και σε κάποια στιγμή φούντωσε το μαλλί της από την λαμπάδα μου.....Τρόμαξα!!!!? γρήγορα έκανα όλες τις κινήσεις να την σβήσω..... Της ζήτησα συγγνώμη.. Κατά την γνωμη μου πρέπει να είχε βάλει πολύ λακ στο μαλλί της το οποίο είναι εύφλεκτο. Στο μυαλό μου ηλθε κατ ευθείαν η σκέψη. (Κυρά μου..... δεν καθόσουν διπλα στις γυναίκες????? τι θέλεις στους άντρες;;;;;) Ηθελεστα ΚΑΙ παθεστα....)

Ανώνυμος είπε...

Πατέρα Θεοδοσίε...το Βυζάντιο οι μουσικοί χοροί, ήταν μικτοι ή αμιγείς;