Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ Κ.Κ. ΘΕΟΦΙΛΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΣΙΝΑ ΦΑΡΑΝ ΚΑΙ ΡΑΪΘΩ Κ. ΔΑΜΙΑΝΟΝ

 Πρὸς
τὸν Ἱερώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Σινᾶ, Φαράν καὶ Ραϊθώ
κ. Δαμιανόν

Μετὰ συνοχῆς ψυχῆς καὶ προσεκτικῆς ἀναγνώσεως ἐλάβομεν τὴν ὑφ’ ὑμῶν ἀπεσταλμένην Ἐπιστολήν πρὸς τὸ Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων, δι’ ἧς ἐκφράζεται ἡ βούλησις ὅπως τὸ Πατριαρχεῖον ἀναλάβῃ πνευματικῶς καὶ κανονικῶς τὴν διαχείρισιν τοῦ σοβοῦντος ζητήματος, ὅ ἀφορᾷ τὴν ἐκκλησιαστικὴν κατάστασιν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ.

Ἡ ἀναφορὰ αὕτη ἀποτελεῖ σαφῆ ὁμολογίαν ὅτι, συμφώνως πρὸς τοὺς Ἱεροὺς Κανόνας καὶ τὴν ἀδιασάλευτον Παράδοσιν τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, τὸ Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων φέρει τὴν πνευματικὴν καὶ κανονικὴν ἁρμοδιότητα ἐπὶ τῆς Σταυροπηγιακῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ, ἐξ ἧς καθίσταται φανερὸν ὅτι ὁ ἐπιζητούμενος ἔντιμος συμβιβασμὸς δύναται νὰ προέλθῃ μόνον διὰ τῆς ἀνεγνωρισμένης κανονικῆς ὁδοῦ καὶ ὑπὸ τὴν ποιμαντικὴν μέριμναν τοῦ Θρόνου τῆς Σιωνίτιδος Ἐκκλησίας.

Ἐκτιμῶμεν ἐν Κυρίῳ τὴν ἐκ μέρους ὑμῶν ἐκδήλωσιν ἐμπιστοσύνης καὶ ἐκκλησιαστικῆς συνέσεως, καὶ ἀνταποκρινόμενοι εἰλικρινῶς εἰς τὴν πρόσκλησιν τῆς Ὑμετέρας Ἱερότητος, ἐπιβεβαιοῦμεν ὅτι τὸ Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων προτίθεται νὰ κινήσῃ τὴν πρέπουσαν ἐκκλησιαστικὴν διαδικασίαν, ἀποστέλλον εἰς ὑμᾶς τριμελῆ ἐπιτροπήν, ἵνα ἐν πνεύματι ἀληθείας, καταλλαγῆς καὶ συνεργασίας μετὰ τῆς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητος, καταβληθῇ πᾶσα δυνατὴ προσπάθεια πρὸς εὔκτατον καὶ εἰρηνικὴν ἐπίλυσιν τοῦ ἀνακύψαντος θέματος.

Ἤδη δὲ ἐπεκοινωνήσαμεν τηλεφωνικῶς μετὰ τῆς Ὑμετέρας Ἱερότητος, ἵνα διαβεβαιώσωμεν ὅτι εἴμεθα ἀγρυπνοῦντες καὶ συμπροσευχόμενοι, ὥστε μὴ καταβάλλῃ ὑμᾶς «θλῖψις ἢ στενοχωρία» (Ρωμ. η΄ 35), ἀλλ’ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ νὰ πληροῖ καὶ φωτίζῃ πᾶσαν κίνησιν.

Εὐχόμεθα δὲ ἐκ τοῦ Παναγίου καὶ Ζωοδόχου Τάφου, ὅπως ὁ Ἀρχιποίμην Χριστὸς ἐμπνέῃ πάντας ἡμᾶς πρὸς τὰ ἀληθινὰ καὶ ἀγαθά, καὶ ὁ θεοβάδιστος τόπος τοῦ Σινᾶ συνεχίζῃ νὰ μαρτυρῇ ἁγιότητα, ταπείνωσιν καὶ εἰρηνικὴν ἀνάβασιν πρὸς Θεόν καί διατελοῦμεν.

Μετ’ ἀρίστων Πατριαρχικῶν εὐχῶν,

† ΘΕΟΦΙΛΟΣ Γ΄
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η επιστολή του Πατριάρχου στην ελληνική έκδοση της ιστοσελίδας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, διατυπωμένη σε λόγια «εκκλησιαστική» γλώσσα, αναφέρει ότι το Πατριαρχείο θα αναλάβει δράση για την ειρήνευση στη «Σταυροπηγιακή Μονή του Σινά. Στην αγγλική έκδοση της ίδιας ιστοσελίδας η Μονή αναφέρεται ως «Patriarchal and Stavropegial» (=Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή). Λάθος στη μετάφραση; Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι μια ελληνική μετάφραση της αγγλικής μετάφρασης του ελληνικού πρωτοτύπου (!!) είναι αυτή που κυκλοφόρησε κατά κόρον στο διαδίκτυο και είναι αυτή την οποία δημοσιεύει και ο αγαπητός Αναστάσιος.

Έστω και έτσι, με τις δύο εκδοχές. Πότε και πού εις τον αιώνα τον άπαντα η Μονή Σινά υπήρξε ή αναφέρθηκε, έστω και μία φορά, ως Σταυροπηγιακή; Μήπως τα σιγίλλια των Πατριαρχών και οι σωζόμενες συνοδικές αποφάσεις δεν αναφέρονται σε αυτή υπογραμμίζοντας ότι « διατελεῖ αὐτόνομος, αὐτοδέσποτος, ἐλευθέρα, ἀσύδοτος καὶ ἀκαταπάτητος καὶ μηδενὶ θρόνῳ [ενν. πατριαρχικῷ] ὑποκειμένη»;

Στην παρούσα κρίση της Μονής Σινά είναι προφανές ότι ούτε ο γέροντας Σιναίου ούτε οι αντιδράσαντες Πατέρες μπορούν να δεχθούν για την Μονή τους, την οποία υπεραγαπούν, την υποβάθμιση του καθεστώτος της σε Σταυροπήγιο των Ιεροσολύμων, προκειμένου να νικήσουν στην παρούσα ενδο-οικογενειακή διένεξη. Και οι δύο πλευρές προσέφυγαν στον Μακαριώτατο Ιεροσολύμων κάνοντας χρήση του «εκκλήτου», και όχι επειδή η Μονή είναι Σταυροπήγιό του, ούτε για να καταστεί τώρα τέτοιο.

Επομένως, η «ειρηνική μεσολάβηση» της Αγίας Πόλεως, η Οποία φέρεται να ενθάρρυνε ποικιλοτρόπως τους Πατέρες στην κίνησή τους, αναδεικνύεται στην πράξη κενό γράμμα. Game of thrones ή (επί το εκκλησιαστικότερον) «ἐπὶ οἶκον Δαυὶδ τὰ φοβερὰ τελεσιουργεῖται».

Λίγα πράγματα πρέπει να είναι πιο εμετικά από την «εκκλησιαστική» πολιτική.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ δύσκολη η κατάσταση.
Η Μονή του Σινά είναι σαν Πατριαρχείο- το λέω σχηματικά. Διοικείται από την Ιερά Σύναξη και ο Ηγούμενος είναι Αρχιεπίσκοπος και πρόεδρος της Συνάξεως, όπως ο Πατριάρχης της Συνόδου.
Αυτοκρατορική Μονή με αυτοδιοίκητο και κυριαρχία, νομική και ουσιαστική, επί των εδαφών, των κτηρίων και των περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων. Ιδιοκτήτης και κάτοχος ανυπολογίστου αξίας θησαυρών και κειμηλίων (βιβλίων, εικόνων, αμφίων, χειρογράφων…). Μόνη κυρίαρχος. Άνευ ανάγκης περαιτέρω νομικής τεκμηρίωσης, καθότι κατέχει τη μέγιστη δυνατή κατά άνθρωπον, στους αιώνες συνεχούς λειτουργίας της.
Πως είναι δυνατόν ο πρόσκαιρος και ελάσσων να μπορεί να δώσει στον αιώνιο και μείζονα; Το αντίθετο ισχύει.
Αιώνες εξ ιδρύσεώς της, με καθεστώς εδραιωμένο με συγίλλια, χρυσόβουλα, αυτοκρατορικά προνόμια και κατοχύρωση από τη θρησκεία του Ισλάμ με προστατευτική εντολή του Μωάμεθ (αχτιναμέ).
Πρωτίστως όμως αποτελεί εδραίωμα και καύχημα του ασκιτικού και μοναχικού πνεύματος, μέγιστο ύψος πνευματικότητας, σύμβολο και μετέωρο, μεταξύ ουρανού και γής. Σταθμός αδιαλείπτου προσευχής και γεννήτωρ Αγίων, όπως του Αγίου Ιωάννου συγγραφέως της Κλίμακος και του Αγίου Στεφάνου με το άφθαρτο λείψανο σε στάση αιώνιας προσευχής.
Με την Αγία Κορυφή, την Βάτο, το φρέαρ του Μωυσέως, αποτελεί διαχρονική σφραγίδα του Παναγίου Πνεύματος από την Παλαιά Διαθήκη και με τα λείψανα της Αγίας Αικατερίνης της Πανσόφου και Μεγαλομάρτυρος, γίνεται θύρα της Βασιλείας των Ουρανών.
Στις μέρες μας, άλλη μια προσπάθεια του διαβόλου και των οργάνων του θέτει σε κίνδυνο τη Μονή, σπέρνοντας τη διχόνοια, και βάζοντας τη μακρά χείρα των αδηφάγων πολιτικών επάνω της.
Πρώτα αμφισβητήθηκε το Ιερό της Αυτοδιοίκητο (από πολιτικούς και δυστυχώς και εκκλησιστικούς), κατόπιν το ιδιοκτησιακό της καθεστώς και η νομική της υπόσταση και σίγουρα ως τελικό στόχο έχουν την προσβολή της ουσίας της, των θησαυρισμάτων της, τη μετατροπή της σε τουριστική ατραξιόν, μουσειακό είδος. Με απώτερο στόχο την πολυθρησκευτική εισβολή, την αλλαγή δηλαδή του Ορθοδόξου χαρακτήρα της, της ουσιαστικότερης προσφοράς της ανά τους αιώνες - έτσι νομίζουν!
Οι πρόσφατες αποφάσεις των δικαστηρίων της Αιγύπτου, κάθε άλλο παρά ισχύ έχουν, βρήκαν όμως πρόσφορο έδαφος, λόγω της εγκατάλειψης από το ελληνικό κράτος εδώ και δεκαετίες, της γενικότερης υποχώρησής μας από τα Κέντρα του Ελληνισμού, ιδίως της Αφρικής, του αυξανόμενου ισλαμικού φανατισμού, της εωσφορικής εβραϊκής/σιωνιστικής ισχύος που κατέχει και ελέγχει το παγκόσμιο χρήμα και τα κέντρα εξουσίας, και δυστυχώς μιας διασπασμένης και εχθρικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Οι παρεμβάσεις εκκλησιαστικών έξωθεν της Μονής μόνο συμβουλευτικές μπορούν να είναι, πλήν Οικουμενικής Συνόδου.
Ο δε προφάτως ψηφισμένος νόμος του ελληνικού κοινοβουλίου για ΝΠΔΔ, είναι εντελώς ανεπέρειστος, με προφανείς και αφανείς ιδιοτελείς σκοπούς. Η γνωστή πρακτική της αρπαγής.
Αδελφοί, διάγουμε περίοδο νηστείας, και μάλιστα του Δεκαπενταυγούστου που είναι αφιερωμένη στη μάνα μας, την Υπεραγία Θεοτόκο. Να κάνουμε προσευχή και παράκληση στην Παναγία μας, να σκεπάσει το Σινά, όπως η Νεφέλη στην Παλαιά Διαθήκη, να διαλύσει τις επιθέσεις του εχθρού και να επιφέρει ειρήνη και ενότητα. Και Μετάνοια, γιατί η βάση όλων αυτών που συμβαίνουν, είναι οι αμαρτίες μας και η απομάκρυνσή μας από το θέλημα του Θεού.
Με αφορμή το Σινά, ας χαμηλώσουμε λίγο το ύψος του εγωισμού μας και με ταπεινό φρόνημα να δείξουμε λίγη μετάνοια, μια αχτίδα επιστροφής στην Εξομολόγηση και τη Θεία Λειτουργία και Ευχαριστία.
Μην ξεχνάμε οτι «Ει ο Θεός μεθ’ ημών ουδείς καθ’ ημών». Και ο Θεός που είναι πατέρας θα κάνει το έλεός Του, όπως έλεγε ο μέγας π. Αυγουστίνος, επίσκοπος Φλωρίνης.
Καλή Παναγιά.

jean alatzo είπε...

12:19 μ.μ.......λόγω της εγκατάλειψης από το ελληνικό κράτος εδώ και δεκαετίες, της γενικότερης υποχώρησής μας από τα Κέντρα του Ελληνισμού,.....Από την εποχή αποτείναξης της αποικιοκατίας ,η συχνή αλλαγή καθεστώτων στην Αφρική δεν μπορούσε να αφήσει περιθώρια επεμβάσεων,ρυθμίσεων κλπ εκεί που άλλοτε είχαμε ακμάζουσες παροικίες πχ Κογκό κατατμημένο .Σουδάν .Αιθιοπία .....

Ανώνυμος είπε...

Είχαμε ευκαιρίες αλλά δεν τις εκμεταλλευτήκαμε.
Για δε το επίσημο κράτος ας μην πούμε τίποτα.
Είναι γνωστά. Σχεδόν μειοδοσία.
Βέβαια το χειρότερο είναι ότι εγκαταλείψαμε τα Ιερά μας Κέντρα, όχι τα εδάφη ή τις επιχειρήσεις.
Αποσυνδεθήκαμε και από τις αρχαίες πηγές και από το χριστιανικό ήθος.
Μόνο κατ’ όνομα χριστιανοί. Αυτά είναι τα πιο σπουδαία Κέντρα.
Όσον αφορά την αποικιοκρατία, και τις αλλαγές των διοικήσεων, η παρέμβαση του Δυτικού κόσμου ήταν και είναι ότι χειρότερο και για την καθημερινότητα και για την πνευματική ζωή!
Μόνο καταστροφή και εκμετάλλευση.. Ο Θεός να βάλει το χέρι του.