Φανατισμός: ἀρρωστημένη πίστη!
Ὑπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη
Τατιάνα Γκορίτσεβα:«Καλύτερα νά πολεμᾶς τήν πίστη σου, παρά νά τήν ὑπερασπίζεσαι, ξευτελίζοντάς την!».
Ἡ Ἐκκλησία δέν κινδυνεύει ἀπό τούς «τελῶνες», ἀλλά ἀπό τούς χριστιανούς πού ἔχουν πίστη φαρισαίου· ἱκανή γιά φασαρίες, ἔριδες, μάχες· πίστη-φανατική...!
Σάββατο, 21.5.1927, μνήμη τῶν Ἁγίων
Κωνσταντίνου καί Ἑλένης, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Χρυσόστομος θά
λειτουργοῦσε στόν ὁμώνυμο Ναό τοῦ Πειραιᾶ· πῆγε στό Ναό, ἀλλά δέν λειτούργησε· ἐξ αἰτίας φανατικῶν παλαιομερολογιτῶν· εἶχαν καταστρώσει ἐν
ψυχρῷ τό σχέδιό τους..
Ἡ ἐφημερίδα τῆς ἐποχῆς «Τηλέγραφος»
τήν ἄλλη μέρα (22.5. 1927) ἔγραφε:
Στό Ναό περίμενε τόν Ἀρχιεπίσκοπο ἕνας (παλαομερολογίτης) κουρέας· ἔβγαλε ἀπό τή θήκη τό ψαλίδι, ὅρμησε στόν Ἀρχιεπίσκοπο,
τόν ἔπιασε ἀπό τά γένεια, καί προσπάθησε νά τά κόψει. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
στήν προσπάθειά του νά προφυλαχθεῖ, τραυματίσθηκε ἀπό τό ψαλίδι στό δεξί του
μάγουλο, ἐνῶ στόν δείκτη τοῦ χεριοῦ ἔγινε βαθιά τομή· «κάτω ὁ αἱρετικός»,
«ἀνάξιος, ἀνάξιος», «νά φύγει ὁ Ἑβραῖος», φώναζαν οἱ παλαιομερολογῖτες.
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
στή συνέχεια εἰσήχθη στό Νοσοκομεῖο.
Οἱ «δράστες» εἶχαν τήν ψευδαίσθηση, ὅτι ὑπερασπίσθηκαν τήν πίστη.
Ὅταν εἶσαι τή
νύκτα στό δάσος στό ἀπόλυτο σκοτάδι (λέει ἕνας Ἅγιος) ἕνα δένδρο μπορεῖ
νά τό ἐκλάβεις ὡς ἄνθρωπο· ἕνα πρόβατο, ὡς βράχο· κ.λ.π. Ὅταν φύγει τό
σκοτάδι, καί ἔρθει τό φῶς τοῦ ἥλιου, θά δεῖς ὅτι τό δένδρο δέν ἦταν
ἄνθρωπος, ὁ βράχος δέν ἦταν πρόβατο· καί ἄλλα παρόμοια.
Tά πάθη, οἱ προκαταλήψεις γίνονται σκοτάδι,
πού σκεπάζουν τήν ἀνθρώπινη διάνοια, κάνοντας τόν ἄνθρωπο νά βλέπει
ἄλλα ἀντ’ἄλλων. Φανατισμός!
Καί
ὡς φανατικός ἔχει τό «χάρισμα» νά βλέπει τόν φανατισμό στούς ἄλλους, καί ποτέ
στόν ἑαυτό του...


10 σχόλια:
Στην εποχή μας κυρίαρχο στοιχείο μεγάλης μερίδας πιστών είναι η αρρωστημένη πίστη του φανατισμού. Ποιος φταίει; η εκκλησιαστική αδράνεια της διοίκησης και ο φόβος για τα ακραία αυτοί στοιχεία που έχουν την δύναμη της φωνής και των εκδηλώσεων. Όσο η Εκκλησία δεν αντιδρά τόσο αυτοί θα θεριέψουν ως την Λερναία Ύδρα. Έπρεπε να υπάρχει Ηρακλής αλλά που;;;;
Ο φανατισμός κληρικών της εκκλησίας έχει οδηγήσει πολλούς από μας τους πιστούς μακριά από την εκκλησία.
Χαϊδεύουν αυτούς τους φανατικούς για να μην πω ότι τους προστατεύουν ενώ θα έπρεπε να τους βγάλουν σαν την μύγα από το γάλα για να μην πω ότι αν είναι κληρικοί θα έπρεπε να καθαιρεθούν και αν είναι λαϊκοι θα έπρεπε να αφοριστούν και να μην ξαναπατήσουν ποτέ μέσα στην εκκλησία για να κατανοήσουνε το κακό το οποίο κάνουν
Ο φανατισμός τώρα πλέον είναι από κύκλους στις διοικούσας Εκκλησίας
Πάμε από το κακό στο χειρότερο
Φως στο τούνελ δεν υπάρχει
Ορισμένοι τύποι χριστιανών το παίζουν φανατικοί για να φανούν οι ήρωες. Αυτούς τους ήρωες με την παντούφλα θα έπρεπε οι δεσποτάδες όχι μόνον να τους έχουν βάλει σε αργία, αλλά θα έπρεπε εδώ και τώρα να κάνουν επισκοπικό δικαστήριο να τους στείλουν στο Συνοδικό Δικαστήριο και να τους βγάλουν τα ράσα και να τους ξυρίσουν έτσι όπως έκανε ο Άγιος Γερβάσιος Παρασκευόπουλος ως πρωτοσύγκελος την εποχή του Χρυσάνθου Φιλιππίδη ως Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος που ξεβρώμισε την Αθήνα από πολλούς ανίκανους, ανάξιους και θεατρίνους παπάδες. Εάν γίνονταν να μπαίνουν κληρικοί και να βγαίνουν λαϊκοί τότε θα είχαν παραδειγματιστεί πολλοί από αυτούς που ξέρουν ότι φωνάζουν στου κουφού την πόρτα.
Αγανακτισμένος Κληρικός.
Οι παλαιοημερολογίτες ας κάνουν ότι τους αρέσει. Το πρόβλημα είναι μέσα στην Εκκλησία μας με φανατικούς αποτειχισμένους που σκάβουν τα θεμέλια της ενότητας και άλλους που τα βάζουν με ιεράρχες και τους αφήνουν αυτοί στο απυρόβλητο. Η πολλή αγάπη δεν κάνει καλό γιατί καταντά αδυναμία. Κατάντησε και η Εκκλησιαστική διοίκηση με τους κληρικούς Δημόσιους Υπάλληλους να μην μπορεί να κάνει κάτι. Όλα χωλαίνουν σε αυτό το κράτος.
Μήπως η δικιά μας πνευματική χλιαρότητα , βλέπει τους σωστούς χριστιανούς ως φανατικούς καί δεν εννοούμε εννοείται σωστό τον παλαβό προαναφερθέντα παλαιοημερολογίτη...
Ο π. Γεώργιος φλωροφσκυ έλεγε ότι πολλές φορές το μέτρο της αλήθειας είναι η μειοψηφία, δλδ το " μικρόν ποίμνιον", που λέει και το Ευαγγέλιο Λουκ 12-32)...
Είναι ανάγκη να υπάρχουν διαιρέσεις λέγει ο απ. Παύλος στην Α προς Κορινθίους επιστολή για να φαίνεται και ποιος πιστεύει.
Αλλά λέει όμως πιο κάτω, ότι εγώ αυτό που παρέλαβα , αυτό και σας παρέδωσα.
Η Αγία Γραφή καλεί να γίνουμε όλο και πιο σταθεροί και αμετακίνητοι στην πίστη. Α.κορν 15-58)
Να παραμείνουμε ενωμένοι μέσα από την αληθινή γνωσηΙωαν 15-6)
Και την αγάπη του Θεού. Ιουδ1-22),&
Να φυλαχτουμε να μην παρασυρθούμε από την πλάνη. Ιουδ 14-17).-
Εξαρτάται πώς εννοούμε τον φανατισμό. Μπορεί να ήταν φανατικός ο πρόδρομος,ο Χρυσόστομος, ο Πενταπόλεως Νεκτάριος, ο Καντιώτης...
Ἅγιος Νεκτάριος : Ὁ χαρακτὴρ τοῦ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτοῦΠηγή: Ἁγ. Νεκταρίου, «τὸ Γνῶθι σαυτόν», σ. 179 Ὁ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴς κέκτηται μὲν ζῆλον ἀλλ᾿ οὐ κατ᾿ ἐπίγνωσιν, πλανᾶται ἐν ταῖς σκέψεσι καὶ ἐνεργείας αὐτοῦ καὶ ἐργαζόμενος δῆθεν ὑπὲρ τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ παραβαίνει τὸν νόμον τῆς πρὸς τὸν πλησίον ἀγάπης.Ὁ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴς ἐν τῇ ζέσει τοῦ ζήλου αὐτοῦ πράττει τὰ ἐνάντια, πρὸς τὰς διατάξεις τοῦ Θείου νόμου καὶ πρὸς τὸ Θεῖον θέλημα.Ὁ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴς διαπράττει τὸ κακόν, ὅπως ἐπέλθῃ τὸ ὑπ᾿ αὐτοῦ νοούμενον ἀγαθόν.Ὁ ζῆλος τοῦ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτοῦ εἶναι πῦρ διαφθεῖρον, πῦρ καταναλίσκον· ἡ καταστροφὴ προπορεύεται αὐτοῦ καὶ ἡ ἐρήμωσις ἕπεται αὐτῷ.Ὁ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴς εὔχεται τῷ Θεῷ νὰ ῥίψῃ πῦρ ἐξ οὐρανοῦ καὶ νὰ κατακαύσῃ πάντας τοὺς μὴ δεχομένους τὰς ἀρχὰς καὶ πεποιθήσεις αὐτοῦ.Τὸν μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴν χαρακτηρίζει μῖσος πρὸς τοὺς ἑτεροθρήσκους ἢ ἑτεροδόξους, ὁ φθόνος καὶ ὁ ἐπίμονος θυμός, ἡ ἐμπαθὴς ἀντίστασις πρὸς τὸ ἀληθὲς πνεῦμα τοῦ θείου νόμου, ἡ παράλογος ἐπιμονὴ ἐν τῇ ὑπερασπίσει τῶν ἰδίων φρονημάτων, ὁ παράφορος ζῆλος πρὸς κατίσχυσιν ἐν πᾶσιν, ἡ φιλοδοξία, ἡ φιλονικία, ἡ ἔρις, καὶ τὸ φιλοτάραχον.Ὁ μὴ κατ᾿ ἐπίγνωσιν ζηλωτὴς εἶναι ἄνθρωπος ὀλέθριος .http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/agios-nektarios/character_of_non-awared_zealot.htm
Θα σας απαντούσα αυτό που είπε ο αγ. Γρηγόριος Νύσσης , ότι " δεν υπάρχει ανάγκη άλλης διδασκαλίας , εξοθεν της εκκλησίας " διότι " αλλοτριας φωνάς μη ακούειν".
Διότι είναι αδύνατον να τύχουν θείας ελλάμψεως, οι εκτός Ορθ. Βαπτίσματος," σοφοί. Αγ.Γρηγοριος Παλαμάς.
Συνεπώς,ο,τι και να πούμε,δεν νοθευονται οι αγ.Πατερες και δεν είναι εγωισμός αυτό.
"Εν οις δε Θεός το κιδυνευομενον,οξείς και απαραίτητους και μήτε προς αδοξιαν δυσχεραίνειν,ίνα μη γεννη η Εκκλησία διευθαρμενων δογμάτων,ίνα μη εις
Πλειους διανεμηθη το κακό".
Αγ.Γρηγοριος Παλαμάς.
Ο δε Μάξιμος
" Φυλάξτε την Καλήν Παρακαταθήκην των Πατέρων ότι Άκτιστος η Θεία Χάρις ως φύσεως ενέργεια Θεού" και κατά τον αγ.Ισαακ τον Σύρο,ωςΔοξα της φύσεως αυτού.
Δημοσίευση σχολίου