Πρὸς τὸν εὐλαβῆ κλῆρο καὶ τὸν εὐσεβῆ λαὸ τῆς Ἱερᾶς
Μητροπόλεως Πισιδίας
Προσφιλεῖς πατέρες, ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφὲς ἐν Χριστῷ,
Ὁ Κύριος μᾶς ἀξιοποίησε γιὰ ἄλλη μία φορὰ νὰ ἑορτάσουμε
ἕνα ἱστορικὸ γεγονός, τὸ ὁποῖο μεταμόρφωσε γιὰ πάντα ὄχι μόνον τὴν πορεία τῆς ἀνθρώπινης
ἱστορίας, ἀλλὰ καὶ τὸν κόσμο: τὴν κατὰ σάρκα Γέννηση τοῦ Κυρίου μας, Θεοῦ καὶ
Σωτῆρος Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ. Ἕνα γεγονός, ποὺ ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος
καὶ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος συνοψίζει μὲ θαυμασμὸ σὲ μία φράση: «Καὶ ὁ
Λόγος σάρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» (Ιω. 1:14).
Ἕνα γεγονός, ποὺ πολλοὶ δυσκολεύονται νὰ κατανοήσουν, ἀφοῦ ὑπερβαίνει τὴν ἀνθρώπινη λογική. Πῶς, πράγματι, μπορεῖ τὸ Ὑπερβατικὸ νὰ γίνει καταληπτό; Πῶς μπορεῖ τὸ Αἰώνιο νὰ γίνει θνητό; Πῶς μπορεῖ ὁ Δημιουργὸς νὰ γίνει κτῖσμα; Κι ὅμως, πολὺ σωστά, ἡ Ἐκκλησία ψάλλει αὐτὴ τὴν ἡμέρα: Ἡ Παρθένος σήμερον, τὸν ὑπερούσιον τίκτει, καὶ ἡ γῆ τὸ Σπήλαιον, τῷ ἀπροσίτῳ προσάγει. Ἄγγελοι μετὰ Ποιμένων δοξολογοῦσι. Μάγοι δὲ μετὰ ἀστέρος ὁδοιποροῦσι· δι' ἡμᾶς γὰρ ἐγεννήθη, Παιδίον νέον, ὁ πρὸ αἰώνων Θεός (Κοντάκιον τῆς ἑορτῆς).
Πράγματι, ἀπὸ αἰώνων, ἡ ἀνθρωπότητα, συνειδητὰ ἢ ἀσυνείδητα,
ἀναζητοῦσε μέσῳ τῆς θρησκείας ἢ τῆς φιλοσοφίας τὴν προέλευση αὐτῆς τῆς
μικροσκοπικῆς σπίθας μέσα της: τὴν προέλευση τῆς θεϊκῆς εἰκόνας καὶ ὁμοίωσης μὲ
τὴν ὁποία δημιουργήθηκε (πρβλ. Γεν. 1:26). Δυστυχῶς, οἱ περιορισμοὶ τῆς φύσης τὴν
ἐμπόδισαν νὰ τὴν προσεγγίσει καὶ νὰ συναντήσει τὸν Θεό, τὸν Δημιουργό.
Πράγματι, ὄντας ἡ ἴδια δημιουργημένη, ἡ ἀνθρωπότητα δὲν μποροῦσε νὰ ὑπερβεῖ τὰ ὅρια
τῆς δημιουργίας.
Καὶ γι' αὐτὸν τὸν λόγο, ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς ἔρχεται νὰ
συναντήσει τὴν ἀνθρωπότητα, γίνεται ἄνθρωπος μέσῳ τῆς Παναγίας καὶ τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος καὶ κατοικεῖ ἀνάμεσά μας. «Μυστήριον ξένον, ὁρῶ καὶ παράδοξον! οὐρανὸν
τὸ Σπήλαιον· θρόνον Χερουβικόν, τὴν Παρθένον· τὴν φάτνην χωρίον· ἐν ᾧ ἀνεκλίθη ὁ
ἀχώρητος, Χριστὸς ὁ Θεός· ὃν ἀνυμνοῦντες μεγαλύνομεν» (Εἱρμὸς 9ης ᾠδῆς). Αὐτὸ τὸ
σπουδαῖο «μυστήριον τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν, νυνὶ δὲ
φανερωθὲν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ» (Κολ. 1:26), χορηγεῖ στὴν ἀνθρωπότητα ὄχι μόνο τὴ
δυνατότητα νὰ γνωρίσει τὸν Θεό, ἀλλὰ καὶ νὰ συμμετάσχει στὴ θεία ζωὴ καί, ὡς ἐκ
τούτου, νὰ ἀποκτήσει τὴν πληρότητα τῆς ζωῆς, νὰ κληρονομήσει τὴν αἰώνια ζωή. Ὅπως
γράφει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος, «ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτόν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν
τέκνα Θεοῦ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ» (Ἰω. 1:12).
Ἔτσι, σίγουρα γιορτάζουμε ἕνα γεγονὸς ἀπὸ τὸ
παρελθόν, ἀλλὰ παραλλήλως ἕνα γεγονὸς ποὺ μᾶς εἰσάγει ἤδη στὸ μέλλον, στὴν ἐπερχόμενη
Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Πράγματι, ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ποὺ ἀναμένεται στὸ μέλλον ἔρχεται
σὲ ἐμᾶς στὸ πρόσωπο τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, ποὺ γεννήθηκε σήμερα ἀπὸ τὴν
Παρθένο στὴ Βηθλεέμ. Μέσῳ αὐτοῦ τοῦ κοσμικῶν διαστάσεων γεγονότος, ὁ
Χριστιανισμὸς σίγουρα διακρίνεται ἀπὸ ὅλες τὶς ἄλλες θρησκεῖες καί, κατὰ μία ἔννοια,
παύει νὰ εἶναι θρησκεία, ἐπειδὴ καμία θρησκεία δὲν ἔχει δεῖ ποτὲ τὴν ἐνσάρκωση
τοῦ Θεοῦ, οὔτε μπορεῖ κανεὶς νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι ὁδηγεῖ στὴ θέωση τοῦ ἀνθρώπου.
Ὅλα αὐτὰ κατέστησαν δυνατὰ μὲ τὴν κατὰ σάρκα
Γέννηση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καί, στὴ συνέχεια, μέσῳ τῶν Παθῶν καὶ τῆς
κατὰ σάρκα Ἀνάστασης τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος ἐγκαινίασε ἕνα νέο
στάδιο στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία καὶ ἔδωσε στὴν ἀνθρωπότητα τὴ δυνατότητα νὰ εἰσέλθει
ἀπὸ τώρα στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μέσῳ τῆς ἕνωσής μας μὲ τὸν
Χριστὸ στὸ Βάπτισμα καὶ τὸ Χρῖσμα μας, καὶ μέσῳ τῆς κοινωνίας μὲ τὸ Σῶμα καὶ τὸ
Αἷμά Του στὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τὸ ὁποῖο συντηρεῖ τὴ ζωὴ μᾶς ἐν
Χριστῷ.
Ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ
καὶ ἀδελφὲς ἐν Χριστῷ,
Μὲ αὐτὲς τὶς
σκέψεις, σᾶς ἐκφράζω τὶς θερμὲς εὐχές μου γιὰ τὴ Γέννηση τοῦ Κυρίου καὶ Σωτῆρά
μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ σᾶς προτρέπω νὰ μὴν παραμελεῖτε αὐτὸ τὸ μεγάλο δῶρο ποὺ μᾶς
ἔχει δοθεῖ: τὴν δυνατότητα νὰ συμμετέχουμε στὴ θεία ζωή. Ἂς σπεύσουμε νὰ πιοῦμε
ἀπὸ αὐτὴ τὴν πηγὴ τῆς ἀθανασίας! Ἂς μὴν
παραμελοῦμε τὴν εὐκαιρία ποὺ μᾶς δίνεται νὰ συμμετέχουμε στὶς λειτουργικὲς ἀκολουθίες
καὶ τὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας καὶ νὰ λαμβάνουμε τακτικὰ τὴ Θεία Κοινωνία, νὰ ἐμβαθύνουμε
τὴ γνώση μας γιὰ τὸν Θεὸ μέσῳ τῆς μελέτης τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ νὰ μαρτυροῦμε τὴ
νέα μας ἐν Χριστῷ ζωὴ μέσῳ τῆς ἀγάπης μας, τῆς κοινωνίας μας καὶ τῆς ἀλληλεγγύης
μας μὲ κάθε ἕναν ἀπὸ τοὺς ἐν Χριστῷ ἀδελφοὺς καὶ ἀδελφές μας. Εἴθε Αὐτὸς ποὺ γιὰ
τὴ σωτηρία μας γεννήθηκε στὴ Βηθλεὲμ νὰ εὐλογήσει τὸν στέφανον τοῦ ἐνιαυτοῦ τῆς
χρηστότητός Αὐτοῦ (Ψάλμ. 64:12)!
Ἀττάλεια,
Χριστούγεννα 2025
+ Ο Πισιδίας Ἰώβ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου