Τρία σχόλια
από τον κ. Αθανάσιο Κοτταδάκη στο:
1. α.
Οικουμενικό Πατριαρχείο, Κύπρος, Σλαβικές Χώρες, ουδέν πρόβλημα ! Πώς και
γιατί; β. Ελλάδα. Κυθήρων, Ναυπάκτου, Ν. Σμύρνης, Μεσογαίας, Δημητριάδος
πέντε ενέργειες ή προτάσεις διαφορετικές, Διαρκής Ιερά Σύνοδος, αργά και
πρόταση μη ρεαλιστική, δια της σιωπής αποδοχή της Κυβερνητικής Απόφασης, που
ασφαλώς ως όλα τα ανθρώπινα δεν αλάθητη. «Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου».
2. Μαθητές
των Φαρισαίων και Ηρωδιανοί ρωτούν το Χριστό. «Έξεστιν δούναι κήνσον Καίσαρι ή
ου»; Γνους δε ο Ιησούς την πονηρίαν αυτών, ζητάει κήνσον, του δίνουν δηνάριο,
ρωτάει, απαντούν, η εικόνα και η επιγραφή είναι του Καίσαρα, και εντέλλεται:
«Απόδοτε τα Καίσαρος, Καίσαρι, και τα του Θεού τω Θεώ»-Μτ.22,17κε. Με
βάση αυτό ο Απ. Παύλος εντέλλεται για τότε και για πάντα. «Πάσα ψυχή
εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω…»-Ρμ.13,1. Πότε; Και όταν η Εξουσία ήταν
απολυταρχική, ειδωλολατρική, και μανικά εναντίον της Εκκλησίας διωκτική ! Τα
συμπεράσματα δικά σας.
3. Ενδεικτικά
από το γραπτό Αγίου Περγάμου Ιωάννη για τα της μετάδοσης κορονοϊού από ατυχή
κατάλοιπα στην Αγία Λαβίδα. «… Στην Λειτουργία του Αγίου
Ιακώβου του Αδελφοθέου, οι πιστοί λαμβάνουν την Θεία Κοινωνία ξεχωριστά,
χωριστά το Σώμα από το Αίμα του Κυρίου … Είναι καλύτερο για τους πιστούς, να
λαμβάνουν το Σώμα του Χριστού το οποίο θα έχει εμβυθισθεί προηγουμένως στο Αίμα
του Χριστού. Κατ᾽ αυτόν τον τρόπο θα αποφεύγεται η εξάπλωση του ιού
… Μολονότι η Εκκλησία δεν έχει σκεφθεί ιδιαίτερα για άλλους
τρόπους, νομίζω ότι θα πρέπει να το πράξει … Η Εκκλησία πρέπει να
βρει μια λύση … προκειμένου να αποφύγει τις κατηγορίες ότι εμείς οι
Χριστιανοί μεταδίδουμε λοιμώξεις ή ασθένειες … Με την επικρατούσα πρακτική της
λήψης της Θείας Κοινωνίας, νομίζω ότι, στην περίπτωση που η νόσος εξαπλωθεί,
πολλοί θα κατηγορήσουν τους Χριστιανούς ότι είναι ένοχοι και πολλοί θα πουν ότι
η Εκκλησία διέδωσε την μόλυνση. Ερώτηση. Υπάρχει ευθύνη της
Εκκλησίας προς την κοινωνία και προς την κτίση; Μητρoπολίτης
Ιωάννης: «Σαφέστατα υπάρχει».
Αθανάσιος
Κοτταδάκης
14 σχόλια:
Το ότι παίρνει απο τον Ιω.Ζηζιούλα, σαν να παίρνει απο αυθεντία, μας κάνει να καταλαβαίνουμε το είδος κύματος κινείται...
Κρίμα!!
Στα ανωτέρω προσθέτω από παραγρ. 12. «Απόλυτα και κατηγορηματικά», της ανάρτησης «Η Λειτουργία της Κυριακής ως επίκεντρο ζωής».
«… Η Ορθοδοξία είναι και απόλυτα ξεκάθαρη και κατηγορηματική … Μετά τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων ο Άρτος και ο Οίνος είναι αυτό τούτο το Άγιο Σώμα και αυτό τούτο το Τίμιο Αίμα του Χριστού ! Ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων επισημαίνει ρητά και επιβλητικά. «Αυτού-Χριστός-αποφηναμένου και ειπόντος περί του άρτου. «Τούτο μου εστί το σώμα» τις τολμήσει αμφιβάλλειν λοιπόν; Και αυτού διαβεβαιωσαμένου και ειρηκότος. «Τούτο μου εστί το αίμα», τις ενδοιάσει ποτέ, λέγων μη είναι αυτού το αίμα; Ώστε μετά πάσης πληροφορίας ως σώματος και αίματος μεταλαμβάνομεν Χριστού. Εν τύπω γαρ άρτου δίδοται σοι το σώμα, και εν τύπω οίνου δίδοταί σοι το αίμα, ίνα γένη μεταλαβών σώματος και αίματος Χριστού σύσσωμος και σύναιμος Χριστού. Ούτω γαρ και χριστοφόροι γινόμεθα, του σώματος αυτού και του αίματος εις τα ημέτερα αναδιδομένου μέλη» !
Αλλά και ότι ο μεταλαμβάνων ρωτάει πριν εαυτόν ειλικρινά. «Πόσους πόντους κρατάει μέσα του η Αλήθεια αυτή;». Γιατί, επαναλαμβάνω και επιμένω η Θ. Ευχαριστία δεν είναι ένα μαγικό ματζούνι για όποιον κι όποιον και για κάθε τι !! Αθ. Κοτ.
Δεν απάντησε ο Κοτταδάκης ευθέως και ξεκάθαρα στα ερωτήματα που τον ρώτησαν.
Υπεκφεύγει;;;
Δηλαδή πιστεύει ότι η Θ. Κοινωνία μεταφέρει/μπορεί να μεταφέρει μικρόβια και ιούς;;;;
Ο Αγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων όμως δέν λέει ότι όποιος μεταλαμβάνει πρέπει εξακριβωμένα να μήν είναι φορέας κορονοιού.
Ούτε λέει ότι δεν πρέπει να είναι φορέας δυσεντερίας, τύφου, πανώλους, ελονοσίας, που ήσαν οι επιδημίες της εποχής του.
Αυτά τα λένε μερικοί σημερινοί που κάνουν τον δάσκαλο, και έχουν την αξίωση να τά δεχθή η Εκκλησία.
Δεν μας τα λέει τόσο καθαρά.
Δε απορώ για τις διαφορετικές γνώμες των Ιεραρχών. Ο δεσποτισμός και το αλάθητο χαρακτηρίζουν τους μητροπολίτες και τους ηγούμενους. Η σύνθεση δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει και σε αυτό το θέμα. Καθένας το δικό του. τώρα τους κρατά η Κυβέρνηση αν τους αφήσει λάσκα τα σχοινιά τότε θα γίνει σε κάθε επισκοπή το έλα να δεις!!!!!!!
Σαχλαμάρες γράφεις ανώνυμε 5:55 μμ.
Μένεις στα ασήμαντα, υπερτονίζεις άσχετα και χάνεις τα σημαντικά (ορθή πίστη, ευλάβεια).
Ελληνορωμιός
".....Η οποιαδήποτε υπόνοια για μετάδοση νοσημάτων απο την Θεία Ευχαριστία, αλλά και αυτόν τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως, θίγει την δογματική Αλήθεια της Εκκλησίας, δεν γίνεται αποδεκτή και είναι καταδικαστέα."
(Απόφαση της Διαρκους Ιεράς Συνόδου, 1/4/2020)
Η απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είναι σεβαστή και δεκτή με «σωφροσύνη, ταπεινοφροσύνη, υπομονή, και αγάπη». Αυτό. Διό, το απόσπασμα της Συνοδικής Απόφασης, ο ανώνυμος, ήγουν ο «α-πρόσωπος» της 11.16 μ. μ. της 01.04.20, κατά Άγιο Αργολίδος ουσιαστικά «έγκλειστος στο Δαφνί», να το απευθύνει στους ομοίους του ανώνυμους, «α-πρόσωπους» της υπό την Ανακοίνωση στήλης που την υβρίζουν ασύστολα και σκαιά και κηρύττουν «επανάσταση» διεκδικώντας δονκιχωτικά στεφάνι «τζάμπα μάρτυρα», πειραιώτικα, «τζάμπα μάγκα». Αθ. Κοταδάκης.
Οι θεολογοι, πολυ περισσοτερο απο τους αλλους, πρεπει να ειναι πολυ προσεκτικοι, οταν διατυπωνουν νεωτεριστικες αποψεις, διοτι δεν ειναι καλο για τη ψυχη τους αλλα και για την φημη τους, οταν δεχονται Συνοδικες Καταδικες.
Εν τω μεταξύ το υποβληθέν από κάποιον φίλο-μη τσάμπα μάγκα- εάν πιστεύετε κ.Κοτταδάκη ότι μέσω της Ιεράς λαβίδος μεταδίδονται μικρόβια παραμένει.Αναμένω την απάντησή σας για να ευφρανθώ.
Με πειραιώτικους και κρητικούς χαιρετισμούς.
Σωστά κ. Λουκάκη.
Πολύ καλά τα λέτε στο σχόλιο σας 2:12 μ.μ.
Η Θεία Κοινωνία δεν εξαρτάται από τον τρόπο μετάδοσής της, και η Εκκλησία, στην ποιμαντική της μέριμνα, όποτε κρίνει, μπορεί να τον αλλάξει.
Δηλαδή αγαπητέ φίλε(11:44 μ.μ)εννοείς ότι εάν η Εκκλησία μετά από ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ χρόνια ''διαπιστώσει'' ότι το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας ''έπαυσε''να μεταδίδει Ζωήν Αιώνιον αλλά ΤΩΡΑ μεταδίδει ιούς και μόλυνση,θα αλλάξει απλώς τον τρόπο μεταλήψεως των πιστών.Αλλά τότε δεν θα έχουμε μια φρικτή θεομπαιξία;Αντιλαμβάνεσαι σε τι τραγικά αδιέξοδα οδηγεί η ολιγοπιστία και η προσπάθεια υπαγωγής των Μυστηρίων του Θεού στην ανύπαρκτη εν προκειμένω χωρητικότητα του ανθρώπινου νου;
Δημοσίευση σχολίου