Τρίτη, 13 Ιουλίου 2021

ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΗΣ. - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΗΣ. 

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

1.         Ήταν να επανέλθω πιο αυστηρά, ιδιαίτερα μετά το σωρείτη τρομολαγνείας, που είδα να ακολουθεί, αγαπητή κυρία με το ψευδώνυμο «Μαρία Π.». Αλλά, τι ευτυχία, «πώς τα φέρνει ο Θεός»-π. Ηλίας. Δεν ξέρω αν ή ως ποιο βαθμό μέσω Ιερού Αυγουστίνου, και Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου μ’ εκείνο το εκτενές περί θείας παιδαγωγίας στην ταπείνωση. Ήδη όμως γνωρίζω όνομα-πρόσωπο, ιδιότητα, πατρίδα, μεγάλο κι αγαπημένο Ελληνικό νησί. «Παπαδάκη Μαρία, Γεωπόνος Κρήτη», και επανέρχομαι αλλιώς. Θεολογικά πάντα, ως επεσήμανε ο ιατρός κ. Μενέλαος Καρασπήλιος, τον οποίο ευχαριστώ, και όπως άρχισα θεολογικά ιατρικώς -Καθηγητής κ. Δημήτρης Λινός.

2.         Λοιπόν, αγαπητή κυρία Παπαδάκη Μαρία, τα αρχικά για το ξαναζεσταμένο φαγητό τρομολαγνείας γραπτά, κρατώ. Όμως κατά το λόγο. «Ου γαρ ΄έδωκεν ημίν ο Θεός πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως και αγάπης και σωφρονισμοῦ»-2Τιμ.1,7-: α. Λαμβάνοντας υπόψη την ειδικότητα-Γεωπόνος- που ως λέτε σας κάνει να αισθάνεστε επιστημονικά πιο πλησίστια στα του «υπαρκτού και επικίνδυνου κορονοϊού» και να καταλαβαίνετε πολλά.  

β. Από τούτο με αλλεπάλληλα κατεβατά να αναφέρεστε σε άλλες επιστημονικές ενστάσεις και τα παρεπόμενα αυτών, κατά την κρίση σας ενδιαφέροντα και αξιοπρόσεκτα.   γ. Από αυτά κι αυτά να εκπέμπετε αδελφικά αγωνία χριστιανική για τα παρεπόμενα αυτών, στο μέτρο που μου επιτρέπεται σέβομαι και τιμώ.

3.        Συνάμα όμως, δεν κρύβω ότι με κάνουν να αναρωτιέμαι και ν’ απορώ. Γιατί εσείς, μέλος της Εκκλησίας, «ήτις εστί Σώμα Θεού ζώντος», κάτι παραπάνω από κοινό λόγω ειδικών γνώσεων, δεν υποβάλατε επωνύμως αυτά στη Συνοδική Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος ή της Κρήτης; Και ούτε περιμένατε την απάντηση αυτών. Και ούτε επανήλθατε, αν η απάντηση ήταν αρνητική. Και ούτε δεχτήκατε κανένα «χαστούκι» τους πνευματικό, και παρά ταύτα επανήλθατε και επιμείνατε σ’ αυτές … Καταλαβαίνετε, θαρρώ, που πάει αυτό. Τέλος.   δ.  Επί πλέον το και πιο σοβαρό. Απευθυνθήκατε στους σεβαστούς ιερείς-«θέλω να απευθυνθώ στους σεβαστούς ιερείς …». Πράγμα όλο αυτό, συν ιδιαίτερα το τελευταίο, λυπούμαι που θα πω ότι, αποκαλύπτει και μαρτυρεί ανενδοίαστη, αν μη θρασεία παράκαμψη του, «πείθεσθε τοις ηγουμένοις και υπήκετε», συν, «πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω»! Κατ’ επέκταση δε, και σε απλά, απλούστατα ελληνικά, επιλογή και προτίμηση, ως και άλλοι τινές σε Εκκλησία «αμπέλι ξέφραγο» !

4.        Τώρα, συγχωρείστε μου να συνεχίσω στο παλιό ύφος, το και αμαρτωλά ειρωνικό, πάντα όμως σε ευθεία θεολογική, και να πω τα εξής. Θαυμάζω το θάρρος σας -μέσα μου ψιθυρίζω το θράσος σας- να προσεγγίσετε ερμηνευτικά την Αποκάλυψη Αγίου Ιωάννη του Ευαγγελιστή και πρώτου Θεολόγου ! Πράγμα που δεν τόλμησαν να κάνουν Πατέρες της Θεολογίας κολοσσοί-Μ. Αθανάσιος, Μ. Βασίλειος, Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Εννοώ να προσδιορίσετε το τέλος εποχής. «Αυτά που ζούμε σήμερα, στην εποχή που ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ πλέον η Αποστασία…». Και δε θα πω εδώ, ότι ο Χριστός θεωρεί αποκλειστικό Πατρικό μυστικό αυτόΠερί δε της  ημέρας εκείνης  και της ώρας ουδείς γινώσκει, ουδέ οι άγγελοι οι εν ουρανώ, ουδέ ο Υιός, ειμή ο Πατήρ»-Μάρκ.13,32. Ούτε ποιοι άλλοι και ποσάκις έκαναν το αυτό ανεπιτυχώς. Και ούτε ότι από κείνα τα, «ο καιρός γαρ εγγύς», και «ιδού έρχομαι ταχύ»-22,11,12-της ίδιας της Αποκάλυψης, φαίνεται τι; Γιατί το πνεύμα της ήταν άλλο, και άλλος ο σκοπός. Ούτε για κείνα τα υπέροχα, «Μαράν αθά»-«1Κορ.16,22-και «ο Κύριος εγγύς»-Φλπ.4,4- του Απ. Παύλου, ότι γίνεται φανερό πως είχε άλλον αέρα, γιατί άλλα ήταν τα δεδομένα τότε, και ατμόσφαιρά τους αλλιώς.

5.        Αλλά, για καλή ή κακή μου τύχη θα καταθέσω κάποιο ανάλαφρο έστω, πλην σχετικό και χαρακτηριστικό, στο οποίο συνέβη να είμαι παρών. Τη δεκαετία του 90 που διακονούσα λόγο Χριστού στην Ιωνίδειο Πρότυπο Σχολή Πειραιά-Λύκειο, ειδοποιήθηκα να μετάσχω σε εκπομπή του δημοσιογράφου κ Τριανταφυλλόπουλου, με θέμα την «Αποκάλυψη του Ιωάννη». Φρέσκαρα τις γνώσεις μου λίγο με μια ακόμα ματιά στο κλασσικό έργο του Πανεπιστημιακού Καθηγητή μας αείμνηστου Παναγιώτη Μπρατσιώτη. Και, όταν ήρθε η σειρά είπα τα δέοντα σοβαρά -αυτό ενόχλησε- σε όσο λίγο χρόνο μου διατέθηκε. Οπότε όπως όλοι για ώρα πολλή άκουγα, αγανακτώντας μέσα μου, τον έχοντα το λόγο, αν θυμάμαι καλά, Οδοντογιατρό, ως μελετήσαντα πανταχόθεν το θέμα, και υποτίθεται εμβριθώς, να προσδιορίζει με εκπληκτική ακρίβεια ότι, τα εις την Αποκάλυψη αναγραφόμενα για τη συντέλεια θα πραγματοποιηθούν σε συγκεκριμένη ημερομηνία λίγο μετά την κατά το έτος 2004 τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας ! Και θυμάμαι ακόμη σαν να έγινε χτες, να πετιέται πάνω δίπλα μου καθήμενο πρόσωπο του καλλιτεχνικού χώρου, και μεταξύ σοβαρού και αστείου να τον παρακαλεί να αναπροσδιορίσει για ευνόητους λόγους τα μέλλοντα να λάβουν χώρα, έστω και ελάχιστο χρόνο μετά την τέλεση των αγώνων αυτών !!

6.        Ώρα όμως να αφήσουμε αυτά και να ολοκληρώσουμε θεολογικά, αρχίζοντας με Απ. Παύλο και το εξής. «Το γαρ μυστήριον ήδη της ανομίας ενεργείται»-«Η μυστική δύναμη της ανομίας είναι ήδη επί το έργον»- 2Θεσ.2,7. Είναι γνωστή η μυστική δύναμη και το όνομα αυτής, και ερμηνεύσιμη εν πολλοίς αυτή η παραχώρηση που της/του έχει κάνει ο Θεός, από τότε που αρνήθηκε ο Χριστός να πέσει να την/τον προσκυνήσει-«Ύπαγε ὀπίσω μου, σατανᾶ· γέγραπται γάρ, Κύριον τὸν Θεόν σου προσκυνήσεις καὶ αὐτῷ μόνῳ λατρεύσεις»-Λκ.4,8-για να του παραδώσει την κυριαρχία στα «βασίλεια» του κόσμου αυτού. Πώς αλλιώς μπορεί να φανεί ποιοι θα αντέξουν στην όση αθλιότητα επινοήσει, και να μείνουν ως το τέλος, όντως Χριστού του Θεού-«Ο δε υπομείνας εις τέλοςούτος σωθήσεται»-Ματθ.24,13. Αυτός, λοιπόν, που του έκανε την παραχώρηση, Αυτός μόνος, Αυτός ξέρει πότε θα του την τελειώσει. Γιατί ως βεβαιώνει η Αποκάλυψη, Αυτός μόνος είναι η αρχή και το τέλος της ιστορίας του κόσμου-«Εγώ το Α και το Ω, ο πρώτος και ο έσχατος, αρχή και τέλος»-22,13. Αλλά και Αυτός ο Νικητής. «Αύτη εστίν η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις ημών»-1Ιωαν.5,4. Οπότε αυτό που έχει να κάνει καθείς είναι να εφαρμόζει «ως αχρείος δούλος»-η προτεραιότητα της ταπείνωσης που γεννάει αγάπη- όλες τις εντολές του Χριστού-«όπως ίδωσιν υμών τα καλά έργα»-Ματ.5,16 και συνάμα να ελπίζει ικετευτικά για όλους και δι’ εαυτόν στο πέλαγος της ανείπωτης με λόγια ευσπλαχνίας και φιλανθρωπίας Αυτού δια Ιησού Χριστού !

7.        Ένα πριν το τέλος ας πούμε συμβουλευτικό. Καλό είναι να αποφεύγεται η αόριστη επίκληση-αναφορά στους Αγίους μας και τον Άγιο Παΐσιο που είναι το πιο συνηθισμένο για κάθε τι. Έχω γράψει κι εγώ παλιά για την αντιστροφή και διαστροφή που γίνεται εδώ-«Αθηναγόρας, Βασίλειος, Παϊσιος»- αλλά ελπίζω να είδατε και την ανάρτηση του Μητροπολίτη Νεκτάριου του Χόνγκ Κονγκ.

8.        Τέλος. Για όλα αυτά προτιμώ να κλείσω το θέμα με το ακροτελεύτιο αισιόδοξο-ελπιδοφόρο γραφόμενο του αγαπημένου μου εκ Πατρών πρώτιστα και κύρια συγγραφέα και στοχαστή αείμνηστου Παναγιώτη Κανελλόπουλο στο κλασσικό έργο του. «Ο Χριστιανισμός και η Εποχή μας», που έχει ως εξής: «Ανάμεσα στα ερχόμενα υπάρχει και ο Ερχόμενος. Ο αιώνια Ερχόμενος. Ο Ων, ο Ην, και ο Ερχόμενος. Αν τα γεγονότα που έρχονται είναι κρίσιμα και φοβερά, ο Ερχόμενος είναι πράος και απαλός. Χτυπάει τη θύρα τους τόσο ήρεμα, τόσο διακριτικά που δεν τον ακούν. Ωστόσο μπορούν να τον ακούσουν. Θα τον ακούσουν  σήμερα λίγοι, αύριο περισσότεροι. Και θα του ανοίξουν τη θύρα για να μπει. Και θα δειπνήσει μαζί τους. Ανάμεσα στα ερχόμενα υπάρχει και ο Ερχόμενος, ¨ο Ων, ο Ην και ο Ερχόμενος. «Ιδού έστηκα επί την θύραν και κρούω. Εάν τις ακούσει της φωνής μου και ανοίξει την θύραν, εισλεύσομαι προς αυτόν, και δειπνήσω μετ’ αυτού, και αυτός μετ’ εμού»-Απ.3,20 ! Βάζουμε πλάι σ’ αυτό και τη Λειτουργική ευχή: «Εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα», που θύμισε πρόσφατα ένας άλλος Μητροπολίτης «τοις μακράν»-και τι μακράν-ο Πισιδίας Σωτήριος, χωρίς βέβαια να παρακάμπτουμε τον οφειλόμενο στην ειδική επιστημονική πρόοδο σεβασμό. Και ικανοποιούμε το παράπονο του Ιησού Χριστού-«ούτως ουκ ισχύσατε μίαν ώραν γρηγορήσαι μετ’ εμού»-αγρυπνώντας μαζί Του στην ισοδύναμα έντονη για το σήμερα αγωνία Του, στον κήπο της Γεθσημανή !

Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα …»

Αθανάσιος Κοτταδάκης

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστίες στον καταξιωμένο εκπαιδευτικό και Θεολόγο κ. Κοτταδάκη που μας προσφέρει όλες αυτές της πληροφορίες και για την αποκατάσταση της αλήθειας.
Περικλής Τσολάκης

Μαρία Π. είπε...

Απαντώ στον κ. Κοτταδάκη όσο μπορώ πιο συνοπτικά ανά παράγραφο.

1.2.Οι επιστημονικά τεκμηριωμένες ενστάσεις πολύ μεγάλου μέρους του ιατρικού κόσμου, δεν είναι τρομολαγνεία. Οι ίδιες οι κατασκευάστριες Εταιρείες επισημαίνουν τους κινδύνους και τις άγνωστες συνέπειες. Aυτοάνοσα νοσήματα και νευροεκφυλιστικές ασθένειες μπορεί να προκύψουν μετά από κάποια χρόνια.
Επομένως ο εμβολιασμός παιδιών είναι εγκληματικός, εφόσον δεν έχει περάσει το απαιτούμενο χρονικό διάστημα.
Οι ηλικιωμένοι ας εμβολιαστούν με βάση το 'μη χείρον βέλτιστον'. Κι εγώ την μητέρα μου την πήγα και εμβολιάστηκε γιατί έχει Χ.Α.Π.
Χρειάζεται όμως ΔΙΑΚΡΙΣΗ, και όχι ένας οδοστρωτήρας.

3.Απευθυνθήκαμε στον ιερέα της Ενορίας μας ο οποίος συμφωνεί με πολλά απ΄αυτά, αλλά δεν νομίζω να έχει κάνει κάτι περισσότερο, να έχει μεταφέρει δηλαδή αυτές τις ανησυχίες.
Θα στείλω κάποια στοιχεία σε τοπικές Μητροπόλεις για να έχω ήσυχη τη συνείδησή μου. Αλλά δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι εφόσον όπως βλέπουμε στις ανακοινώσεις κάποιων Μητροπολιτών γνωρίζουν ήδη τις ενστάσεις και τις χαρακτηρίζουν ως 'συνωμοσιολογία'.
Όπως π.χ. αυτή η ανακοίνωση:
http://imis.gr/el/επικαιροτητα-57/δελτία-τύπου-εγκύκλιοι-196/έτος-2021-12067/εγκύκλιος-σεβ-μητροπολίτου-ιεραπύτνης-και-σητείας-κ-κυρίλλου-για-τον-εμβολιασμό-13993

4.Το γεγονός ότι ζούμε σε εσχατολογικές εποχές το έχει επισημάνει ο Άγιος Παϊσιος και πλήθος άλλων αγίων Γερόντων της εποχής μας.
Επομένως έχουν αυτοί οι άγιοι Γέροντες το θράσος για το οποίο μιλάτε;

(συνεχίζεται)

Μαρία Π. είπε...

4.5. Δεν έχει καμία σχέση η προφητολογία-προφητολαγνεία και η πλάνη, ανθρώπων όντως επικίνδυνων που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και το εξωτερικό (όπως ο οδοντίατρος που αναφέρατε, Μ.Βαρβαρής, Λιακόπουλος, κ.α.) με την υγιή πνευματική κατάσταση της αναγνώρισης της εποχής μας σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου, και της πνευματικής εγρήγορσης (που χρειάζεται άλλωστε πάντοτε).
Άλλωστε ο ίδιος ο Κύριος μας μίλησε για ψευδοπροφήτες, μάλιστα το πρώτο που είπε στους μαθητές όταν τον ρώτησαν πότε θα έρθει το τέλος, ήταν 'βλέπετε μην πλανηθείτε', και συνέχισε με την πληθώρα ψευδοπροφητών και πλάνης που θα ερχόταν. Αυτοί, εκτός των άλλων, παίζουν τον ρόλο του 'ψεύτη βοσκού΄του γνωστού μύθου, έτσι ώστε να προκαλούν σύγχυση, και τελικά αμβλυμένα αντανακλαστικά.

Εγώ αγαπητέ κ. Κοτταδάκη μίλησα για την αποστασία του ανθρώπου που όντως πλέον ολοκληρώνεται. Δεν έχει μείνει ίχνος βιοηθικής, δεοντολογίας, σεβασμού στην δημιουργία και τον Δημιουργό.
Αν μπορούσαμε να ξέρουμε όσα γίνονται θα αναρωτιόμασταν πως δεν έχει επέμβει ακόμα ο Θεός να σταματήσει αυτή την ΥΒΡΙ απέναντί Του. Είναι μεγάλη η Μακροθυμία Του.
Πάντοτε ενεργούνταν το μυστήριο της ανομίας όπως είπατε, απλά σήμερα υπάρχουν οι τρόποι και τα μέσα να γίνουν πράγματα αδιανόητα. Δεν είναι μόνο η μεταφορά γονιδίων ανάμεσα στα είδη (π.χ. από πυγολαμπίδα σε γρασίδι για να φωσφορίζει, ή από ψάρι σε πατάτα για ανθεκτικότητα στο κρύο), δεν είναι μόνο η κλωνοποίηση (αδιανόητος αγενής τρόπος πολλαπλασιασμού σε ανώτερα θηλαστικά), δεν είναι μόνο η δημιουργία χίμαιρων και τεράτων (ποντίκια με ανθρώπινους πνεύμονες), εδώ μιλάμε για τον επερχόμενο λεγόμενο HOMO-DEUS, άνθρωπο-θεό.
Παρακαλώ πολύ αν θέλετε ψάξτε λίγο αυτό το θέμα. Θα μείνετε έκπληκτος με όσα ΗΔΗ γίνονται. Δεν πρόκειται για 'αναβάθμιση' του ανθρώπινου είδους, αλλά για ένα ΑΛΛΟ ΕΙΔΟΣ, μία άλλη λειτουργία σώματος και εγκεφάλου, άλλες ικανότητες, άλλο τρόπο ύπαρξης.
Γι αυτό παρέθεσα την περίληψη απ΄το βιβλίο του Ν. Χαράρι.
Αυτοί λοιπόν οι Homo-Deus με IQ 500-1000 μέσω των εμφυτευμάτων (σήμερα κοστίζουν ακόμα πολύ και είναι για λίγους) οι μεθυσμένοι απ΄την υποτιθέμενη 'αυτοθέωσή' τους, προχωρούν και στην ΄κατάκτηση της αθανασίας' μέσω του εαυτού τους και των δυνατοτήτων τους. Με τους τρόπους που ήδη ανέφερα.
Αν όλα αυτά, τα πολύ διαδεδομένα ήδη σε Αμερική και Ευρώπη δεν είναι ΥΒΡΙΣ, αν δεν είναι η ολοκλήρωση της αποστασίας μας ως ανθρώπινο είδος, τότε τι άλλο μπορεί να είναι;
(συνεχίζεται)

Μαρία Π. είπε...

6.8. Αυτά που γράψατε σε αυτές τις 2 παραγράφους είναι πολύ ωραία όταν χρησιμοποιούνται σωστά, δηλ. για αντίκρουση προφητολογίας-προφητολαγνείας και πλανών, που είναι ο εκ δεξιών πόλεμος του διαβόλου, για να διασύρει και τελικά να καταστρέψει ύπουλα την υγιή επαγρύπνηση και εγρήγορση.
Έτσι λοιπόν πρέπει να χρησιμοποιούνται αυτά που γράψατε, και όχι για να δημιουργούμε μια ασάφεια στην πνευματική μας όραση.
Ο Ίδιος ο Κύριος μας είπε να βλέπουμε τα 'σημεία των καιρών', και ως ένα τέτοιο σημείο ο Ίδιος προσδιόρισε την επιστροφή του λαού Ισραήλ μετά από περίπου 2000 χρόνια στα μέρη τους, την απόκτηση της Ιερουσαλήμ, και την ανοικοδόμηση του 3ου Ναού για την υποδοχή του ψευδο-μεσσία τους. Αυτά είναι γεγονότα της εποχής μας.
Αυτά μας έλεγαν και μας λένε ξανά και ξανά όλοι οι άγιοι Γέροντες.
Φυσικά χωρίς χρονικούς προσδιορισμούς, αλλά και χωρίς την ασάφεια που επιδιώκεται από κάποιους άλλους. Αυτή είναι η βασιλική οδός.

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

«Όλο ίδια και τα ίδια του μυαλού σας ροκανίδια», και πληθωρικά ! Αλλά ! Για την … «ταμπακιέρα»-«Γιατί δεν τα υποβάλατε στη Συνοδική Ιεραρχία της Εκκλησίας …»-ούτε λέξη ! Ζήτω, λοιπόν, η Εκκλησία «αμπέλι ξέφραγο», και στο έλεος … «χαρισματούχων» εποχής. Τέλος. Αθανάσιος Κοτταδάκης