Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

"...όλοι αιρετικοί..."- π. Φιλόθεος Φάρος


"...στις μέρες μας αποκαλούμε όλοι σχεδόν όλους αιρετικούς και αυτό είναι ένα σύμπτωμα της βαβελικής συγχύσεως που επικρατεί στον κόσμο μας. Ίσως μάλιστα ένα από τα πιο μεγάλα σκάνδαλα της Εκκλησίας σήμερα να είναι το ότι η σύγχυση αυτή έχει εισχωρήσει και στο χώρο της.
Αν βέβαια αίρεση είναι η έστω και μερική υπαρξιακή και όχι ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ απομάκρυνση από την αλήθεια, τότε ποιός άνθρωπος θα μπορούσε να ισχυρισθεί πως από μόνος του κατέχει ολόκληρη την αλήθεια της Εκκλησίας; Θυμίζουμε την παρατήρηση του Μεγ. Φωτίου ότι και αυτοί οι Πατέρες της Εκκλησίας "Άνθρωποι...ήσαν και ανθρωπίνου παρολισθήματος ουκ έστι διαπαντός υπεράνω φέρεσθαι τον εκ πηλού και ρεούσης ύλης συγκείμενον". Μάλιστα ο Φώτιος τονίζει ότι οι Πατέρες διέπραξαν λάθη και όσον αφορά την ακρίβεια των "ορθών δογμάτων". Γι αυτό ακριβώς το λόγο προσευχόμαστε ανελλιπώς στο Θεό μέσω της λειτουργίας να μας χορηγήσει " εν τω παρόντι αιώνι την επίγνωσιν της αληθείας (Του)".
.
π. Φιλόθεος Φάρος
Υάκινθος

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υάκινθε με τα πρωτοσέλιδα στο μπλοκ αυτό κεντρίζεις το ενδιαφέρον και ανάβεις «φωτιές» συζητήσεων. Σε παρακαλώ να προσέχεις, μπήκαμε στο καλοκαίρι και υπάρχουν πολλά εύφλεκτα μυαλά που μπορεί να ανάψουν και τότε….
Πάντως αύριο στον πρωινό καφέ εκτός από το ματς θα έχουμε να συζητήσουμε πολλά επί του κειμένου αυτού με την πολυσυλλεκτική παρέα μου. Θα μας πιάσει μεσημέρι.

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι η λέξη αιρετικός είναι αυτή που πιπιλίζουν όλοι σχεδόν οι θεοσεβούμενοι ενάντια στους άλλους. Κανένας δεν την γλυτώνει ούτε πατριάρχης, ούτε επίσκοπος, ούτε παπάς, ούτε μοναχός μα και αυτοί οι λαϊκοί κάποια στιγμή θα το πάρουν το μετάλλιο. Βαβέλ έχει γίνει η κοινωνία μας. Οι μισοί βρίζουν τους άλλους μισούς ως αιρετικούς, προδότες, μασώνους κ.α.
Μήπως έχασαν οι λέξεις την αξία τους;

Ανώνυμος είπε...

Ξανά σωστός ο παπαΦάρος. Μια χαρά μας τα λέει.

Ανώνυμος είπε...

Δυνατή σκέψη από σπουδαίο σύγχρονο θεολόγο. Ας τα ακούσουμε όλοι οι αλληλοκατηγορούμενοι.
Γέμισε η εκκλησία από «αιρετικούς» …..
Και μη χειρότερα…..

Ανώνυμος είπε...

Αίρεση είναι η θρησκευτική διδασκαλία που παρεκκλίνει από τη γνήσια και αυθεντική χριστιανική πίστη και επομένως πλανεμένη, αντορθόδοξη και αντιχριστιανική. Είναι όμως ο καθένας πιστός ικανός να κατηγορεί κάποιον άλλο ως αιρετικό; Την αίρεση και τον αιρετικό τον προσωποποιεί η εκκλησιαστική σύναξη και όχι ο κάθε πιστός μεμονωμένα. Το άρθρο του π. Φιλοθέου ορθοτομεί την αλήθεια.

Ανώνυμος είπε...

Είναι τόσα τα σκάνδαλα των εκκλησιαστικών ανθρώπων που ακόμα ένα δεν βλάπτει. Στην εποχή της πληροφόρησης και της μεταδόσεων των ειδήσεων και των απόψεων του καθενός είναι πολύ εύκολο να δώσει κάποιος και αυτό τον χαρακτηρισμό στους άλλους. Το να πεις ότι ο άλλος είναι αιρετικός τον βγάζεις από την εκκλησία. Στην εποχή της αμετροέπειας και της συγχύσεως όλα είναι επιτρεπτά. Είναι θλιβερή η κατάσταση να σφάζονται μεταξύ τους με ανοίκειους χαρακτηρισμούς οι επίσκοποι και μετά σαν να μην συμβαίνει τίποτα να αγκαλιάζονται και να προσφέρουν την θυσία την αναίμακτη.

Ανώνυμος είπε...

"Ο Αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω"

Ανώνυμος είπε...

Αν κάποιος είναι ή όχι αιρετικός το αποφασίζει η Εκκλησία και όχι ο οιοσδήποτε αρθρογράφος ή κήρυκας σε ναό. Σήμερα με περισσή ευκολία δίδουν κάποιοι σε άλλους τον τίτλο του αιρετικού με αποτέλεσμα να ξευτελισθεί ο όρος. Έτσι ο κάθε πιστός όταν ακούει την λέξη αυτή δεν δίνει πλέον σημασία. Έχω ακούσει και διαβάσει υπό πολλών να προσδίδουν στον Πατριάρχη τον τίτλο του αιρετικού. Ποιος τους ακούει κανένας και καλά κάνει. Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα δεν υπάρχει πλέον. Ο λαϊκισμός κυριαρχεί. Διάβασα παλαιότερα στον Ορθόδοξο Τύπο ότι κληρικός από τον Σολέα έκαψε τις φωτογραφίες των Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου και του Αλεξανδρείας Παρθενίου. Ποτέ ο επιχώριος επίσκοπος δεν τον κάλεσε σε απολογία. Στα εκκλησιαστικά πράγματα βασιλεύει η αναρχία. Το κακό είναι ότι η διοικούσα εκκλησία δεν είναι άξια να προστατεύσει τους πιστούς από τις αλληλοκατηγορίες περί αιρετικών μεταξύ τους. Ο Ιερός Φώτιος τονίζει τις αλήθειες κανένας όμως δεν έχει την διάθεση να τον ακούσει. Σήμερα βασιλεύει η αναρχία.

Ανώνυμος είπε...

Στο Γεροντικό γράφει:

ΘΕΛΟΝΤΑΣ να βεβαιωθούν οι Γέροντες, αν πραγματικά ήταν τόσο ταπεινός και πράος ο Αββας Αγάθων, όσο τουλάχιστον φημιζόταν, πήγαν μια μέρα τάχα θυμωμένοι στο κελί του και του φώναξαν:
-Εσύ είσαι ο Αγάθων, ο φαύλος και υπερήφανος;
-Ναι, Πατέρες μου, τέτοιος είμαι, αποκρίθηκε εκείνος, χωρίς καν να ταραχθεί.
-Και τολμάς να φλυαρείς και να κατακρίνεις τους αδελφούς; Εξακολούθησαν οι άλλοι.
-Δίκιο έχετε, αλλά παρακαλέστε τον Θεό να με ελεήσει, είπε πάλι ο ταπεινός Αγάθων.
-Και δε φτάνουν όλα αυτά, έγινες τώρα και αιρετικός.
-Α, όχι, αιρετικός δεν έγινα ακόμα, ύψωσε ζωηρά τη φωνή ο Αββας, προς μεγάλη έκπληξη των ανακριτών του.
-Για εξήγησε μας, Αγάθων, του είπαν χαμογελώντας οι Γέροντες, γιατί δέχτηκες ευχαρίστως όλες τις άλλες κατηγορίες και τούτη την τελευταία δεν θέλησες να την παραδεχτής;
-Καλό είναι για την ψυχή μου, και ούτε κανένα βλάπτει, να με νομίζουν οι άλλοι φαύλο και φλύαρο, υπερήφανο και φιλοκατήγορο, αποκρίθηκε ο Όσιος. Αλλά να με νομίζουν αιρετικό, ζημιώνονται, και εμένα χωρίζουν από τον Κύριο μου.
Οι Γέροντες θαύμασαν τη διάκριση του και παραδέχτηκαν πως είχε δίκιο.

Ανώνυμος είπε...

πολυ καλο...ευχαριστουμε αν 8:43--πην

Ανώνυμος είπε...

Σταματήστε επιτέλους ψευτοπροοδευτικοί θολολόγοι να αμνηστεύετε υπεροχικά εκκλησιαστικά πρόσωπα που αποδεδειγμένα έχουν αιρετικές απόψεις.Σε άλλον πλανήτη ζει προφανώς κάποιος προλαλήσας ανώνυμος που μέμφεται τα πιστά μέλη της Εκκλησίας που αντιδρούν στις ετεροδιδασκαλίες του πατριάρχη και των ομοφρόνων του.Δεν διαπιστώσατε κύριοι προλαλήσαντες ανώνυμοι την παραθεώρηση της δογματικής διδασκαλίας της Εκκλησίας από πλήθος εκκλησιαστικών αξιωματούχων εν οις ο οικουμενικός πατριάρχης,ο πολύς Αυστραλίας και άλλοι;΄Δεν αναγνώσατε τεκμηριωμένες θεολογικές κριτικές από εξαίρετους θεράποντες της θεολογικής επιστήμης,επισκόπους,μοναχούς,καθηγητές;΄΄Οσο για το ό,τι η επίσημη Εκκλησία ονοματίζει κάποιον σαν αιρετικό η απάντηση είναι μία.Κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει στην εκκλησία του Βαρθολομαίου Αρχοντώνη και του Ιερωνύμου Λιάπη.Ισχύει και σ αυτήν την περίπτωση το περίφημο φιλάδελφο!Πώς να ξεχαστεί άραγε η επιεικώς απαράδεκτη τακτική που κράτησε ο τότε Θηβών Ιερώνυμος στη ΔΙΣ του 1988 όταν οι τότε Φλωρίνης,Κονίτσης και Σιδηροκάστρου έθεσαν θέμα καταδίκης των αιρετικών,νεονικολαιτικών θέσεων του Χρήστου Γιανναρά κι εκείνος αντέδρασε γιατί θίχτηκε ο εκλεκτός του.Το ίδιο ισχύει και για τον παπα-Φάρο που έχει σκανδαλίσει όσο λίγοι!

Ανώνυμος είπε...

«Στα άρματα, στα άρματα, όλοι στον αγώνα». Κάτι τέτοιο μου θύμισε το σχόλιό σου 11,29 και κάτι λίγο από τον μακαρίτη υπουργό Βαγγέλη Γιαννόπουλο που φώναζε μαχητικά. Γιαυτό και το ξεκίνημά μου με το τραγούδι του ΕΑΜ. Και κάτι άλλο ποιος σε έβαλε «Κριτή της οικουμένης» μάλλον με τα όσα γράφεις ξεπέρασες σε εγωισμό και αυτό τον Πάπα της Ρώμης που ο δόλιος πιστεύει ότι είναι ο αλάθητος. Μαζί με αυτόν είσαι και συ ο δεύτερος αλάθητος στις κρίσεις σου αφού δεν είσαι θολολόγος.

Ανώνυμος είπε...

11 29 μπήκα για να γράψω κάτι αλλά με αυτά που έγραψες με σκανδάλισες και μου πήρες το νου στην κατάκριση. Ο Θεός να ελεήσει και μένα και σένα. Λίγο προς Λουκά μου θύμισες και αναγουλιάστικα τώρα. Κύριε ελέησον. Άντε σταματώ γιατί θα κολαστώ με την αδιακρισία σου.
Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Εν έτει 1969 τρεις μητροπολίτες,ο Αυγουστίνος Καντιώτης,ο Αμβρόσιος Νικολάου και ο Παύλος Καρβέλης,διέκοψαν το μνημόσυνο του τότε οικουμενικού πατριάρχη Αθηναγόρα επειδή δημοσία εκήρυττε αιρετικές δοξασίες.Οι προαναφερθέντες βασίστηκαν σε ιερό κανόνα που επέτασσε τη διακοπή του μνημοσύνου επισκόπου κηρύσσοντος αιρετικές δοξασίες ακόμη και ΠΡΟ συνοδικής κρίσεως.Και οι λαικοί έχουν το αναφαίρετο δικαίωμα να χαρακτηρίζουν κάποιον σαν αιρετικό και φυσικά να διακόπτουν την ουσιαστική κοινωνία μαζί του.Βλέπετε οι αφορμές που τους δίνονται από υψηλόβαθμους ρασοφόρους και λαικούς είναι πολλές και κραυγαλέες που πραγματικά αναγουλιάζουν με τον ορυμαγδό των αιρετικών δοξασιών που κατακλύζουν τον ιερό περίβολο της Εκκλησίας!Ευτυχώς που τα πιστά λαικά μέλη της Εκλησίας που δεν έχουν αμβλυμμένο ορθόδοξο αισθητήριο και που σκωπτικά αποκαλούνται από κάποιους κριτές της οικουμένης αντιλαμβάνονται ποιοι απ τους ποιμένες νοθεύουν το ορθόδοξο ήθος και δόγμα και ποιοι ορθοτομούν το λόγο της αληθείας!

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε ξαναγράψει ότι ο π. Φάρος ξεφεύγει. έχει κοσμική λογική ο άνθρωπος, δυστυχώς!
Γι'αυτό τα βάζει με όσους αγωνίζονται για την άπαξ παραδοθείσα πίστη.
Βάζει Ορθόδοξους και αιρετικούς στο ίδιο τσουβάλι. Αν είναι δυνατόν!!!
Και μη χειρότερα.

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο που μπορώ να πω είναι το αυτοκριτικό Θεέ μου ελέησέ με.