Ἀκούγεται πανταχόθεν δειλά ἀλλὰ ὅλο καὶ ἐντονότερα, ὅτι εἶναι ἀνάγκη νὰ ἀλλάξουμε τρόπο ζωῆς, νὰ ξαναβροῦμε τὶς ἀρχὲς καὶ τὶς ἀξίες ποὺ ξεχάσαμε. Στὴν «κουλτουριάρικα» διατυπωμένη αὐτὴ πρόταση μοιάζει νὰ συνηχεῖ ἁρμονικὰ ἡ φωνὴ τοῦ βοῶντος μέσα στὴν ἔρημο Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ: «ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ»! Μετάνοια μᾶς χρειάζεται, δηλαδὴ ἀλλαγὴ τοῦ νοῦ, πού συνεπάγεται ἀλλαγὴ πορείας ζωῆς. Ὄχι ὅμως τυχαῖα, ἀλλὰ μὲ ἀναφορὰ στὸν Διδάσκαλο τῆς οὐσιαστικῆς Μετάνοιας καὶ τῆς Συγγνώμης. Τότε θὰ γίνουν πάλι ὁρατὰ καὶ θὰ ἐπανέλθουν στὴ θέση ποὺ τοὺς πρέπει οἱ Ἀξίες καὶ οἱ Ἀρχές.
Αὐτὴ εἶναι, λοιπόν, ἡ πρώτη μου πρόταση γιὰ ἀναθεώρηση ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων. Ἡ ἔμπρακτη μετάνοιά μας. Ὀφείλουμε νὰἀναγνωρίσουμε ὅτι ὅσον ἀφορᾶ τὴν ἀνθρώπινη πλευρὰ τῆς Ἐκκλησίας μας, δηλαδὴ ἐμᾶς τοὺς ἴδιους, ὅτι πολλὲς φορὲς ἀστοχήσαμε καὶ ἀστοχοῦμε. Ἑπομένως πρῶτοι ἐμεῖς πρέπει νὰ πρωταγωνιστήσουμε στὸ ἄθλημα τῆς Μετανοίας γιὰ νὰ γίνουμε παράδειγμα στοὺς ἄρχοντες καὶ τὸν λαό μας.
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄
6 σχόλια:
καληνυχτα να του πειτε εκ μερους μου!!!.......υπνος βαθυς?? ή απλα συνενοχος στα εργα του φιλου του, του γιωργακη??? α ρε ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ!!!
Συμφωνούμε με το μακαριώτατο αρχιεπίσκοπο κο Ιερώνυμο ότι πρωτίστως επιβάλλεται μετάνοια.Προσωπική και συλλογική.Και μία ουσιαστικότατη πτυχή της μετάνοιας είναι και η έμπρακτη επανόρθωση τυχόν αδικιών του παρελθόντος.Και μία τέτοια αδικία που διαιωνίζεται ατυχώς μέχρι τις μέρες μας και που δηλητηριάζει την εκκλησιαστική ζωή επί 37 συναπτά έτη αποτελεί η συνεχιζόμενη εξορία του κανονικού μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου που σταυρώθηκε από ψευδαδέλφους αρχιερείς και εγκαταλείφθηκε απ τους ομογάλακτούς του συνεπισκόπους προς μέγιστο σκανδαλισμό του πιστού λαού και προς δόξαν του...διαβόλου!Το πρώτο θέμα που έπρεπε να τεθεί προς συζήτηση στη συνέλευση της ιεραρχίας θα έπρεπε να είναι το θέμα Νικοδήμου.Το πρότεινε όμως κανείς απ τους θεωρούμενους πνευματικούς δεσποτάδες ή εποίησαν άπαντες την νήσσαν;Παρωνυχίδα αποτελεί η κραυγαλέα αδικία στο πρόσωπο του Αττικής Νικοδήμου ή μείζον θέμα ωμής καταπατήσεως της κανονικής τάξεως;Ίσχυρίζονται μερικοί ότι πρέπει να υποχωρήσει ο σεπτός ιεράρχης γιατί η εν λόγω ιστορία τράβηξε πολύ σε μήκος χρόνου.ΟΧΙ,ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙ!Επ ουδενί πρόκειται να συντελέσει ο άγιος Αττικής στη θεσμοθέτηση της αδικίας και στην επένδυσή της με θεολογικό και εκκλησιολογικό μανδύα!Κι ας εγκαταληφθεί απ όλους!Κι ας μείνει μόνος του!Η αλήθεια και το δίκαιο δεν είναι μεγέθη ποσότητας αλλά ποιότητας!Άγιε Αττικής και Μεγαρίδος,που σταυρώθηκες απ το άνομο ιερατείο,συνέχισε το μεγαλειώδη αγώνα σου για την αποκατάσταση της κανονικής τάξης!Σε λίγα χρόνια η μορφή σου θα σελαγίζει στο στερέωμα των αγίων ποιμένων ενώ οι άνομοι διώκτες σου θα παραδοθούν στη λήθη της Ιστορίας!Το όνομά σου θα γραφεί εν βίβλω ζωής ενώ τα ονόματα των σταυρωτών σου,αν δε μετανοήσουν εμπράκτως,θα καταχωνιασθούν εν λάκκω κατωτάτω και εν σκιά θανάτου!
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Το μεγάλο αμάρτημα της Ιεραρχίας από το 74 και εδώ είναι η άδικη καταδίκη των επί Ιερωνύμου Α εκλεγέντων Αρχιερέων. Το Σημερινό τους αμάρτημα η αμετανοησία τους για τον Αττικής Νικόδημο.
Την μετάνοια να την δείξει πρώτος ο Ιερώνυμος με το να πάει να τα πει με τον Γκαζιρούλη. Όλα τα άλλα είναι λόγια του αέρα.
Τώρα μιλάει για μετάνοια. Ας αναλογισθεί πόσα δηλητήρια έχυνε όταν μιλούσε για τον προκάτοχό στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο όταν έχασε;
Ειλικρινά λυπάμαι που θα απογοητεύσω τους αγαπητούς εν Χριστώ αδελφούς που μέμφθηκαν,και δικαίως,τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών για την πολιτεία του εν συγκρίσει με την αντίστοιχη του κοιμηθέντος μακαριστού Χριστοδούλου.Εν προοιμίω οφείλω να πω ότι οι εν λόγω αδελφοί μας,εξ όσων συνάγεται απ τα γραφόμενά τους,αγαπούν την Εκκλησία της οποίας τη δόξα διακαώς επιθυμούν.Ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος κυρός Χριστόδουλος,ανήρ κεκοσμημένος δι ιδιαιτέρων διανοητικών και επικοινωνιακών προσόντων,ιδίως κατά τα πρώτα έτη της αρχιεπισκοπείας του αντιπαρατέθηκε σθεναρώς προς την κυβέρνηση του απάτριδος και ανθέλληνος Κωνσταντίνου Σημίτη που επεχείρησε παντί σθένει να απομειώσει και εξαλείψει την ευεργετική παρουσία και επίδραση της Εκκλησίας στη δημόσια ζωή των Ελλήνων όπως καταδεικνύεται απ την αφαίρεση του θρησκεύματος,ιδιοσυστασιακού στοιχείου του απανταχού ελληνισμού,απ τα αστυνομικά δελτία ταυτότητος των νεοελλήνων.Εν συνεχεία όμως παρατηρήθηκε χαλάρωση του αγώνα που έδωσε τη θέση της στον επαίσχυντο συμβιβασμό προς δόξαν των...δαιμόνων!Και ακολούθησε κομβολόγιο ολόκληρο υποχωρήσεων που απογοήτευσε τον πιστό λαό.Η εξαγγελθείσα, στον ενθρονιστήριο λόγο του μακαριστού, κάθαρση ενταφιάστηκε και κουκουλώθηκε ιεροκρυφίως ενώ τππιλλίστηκε,ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ,η επάνοδος του Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου στο μητροπολιτικό θρόνο της Αττικής ενώ ο ίδιος ο μακαριστός όπως συνάγεται από δηλώσεις του θεωρούσε αντικανονικό και ανυπόστατο το επιτίμιο της ακοινωνησίας επί τη βάσει των οποίων κηρύχθηκαν εκ νέου έκπτωτοι εν έτει 1994 οι μακαριστοί Λαρίσης Θεολόγος και Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων Κωνσταντίνος και ο έτι ζων νοεομάρτυρας Αττικής Νικόδημος.Πλήρης δηλαδή ανακολουθία λόγων και έργων.Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά κάλεσε τον πάπα στην Ελλάδα χωρίς να υπολογίσει την αντίδραση του πληρώματος της Ελλαδικής Εκκλησίας που εκδηλώθηκε ποκιλλοτρόπως,ερχόμενος επί πλέον σε αντίθεση με την πλειοψηφία της Ιεραρχίας,και μετέβη εν συνεχεία με συνοδική αντιπροσωπεία στο Βατικανό κατασκανδαλίζοντας το ευσεβές ποίμνιο!Νόθευσε επικίνδυνα το εκκλησιαστικό ήθος με την αλήστου μνήμης προτροπή να εισέρχονται οι νέες και οι νέοι στους ναούς ακόμη και με το...σκουλαρίκι!Και σε μοναστήρι των Μετεώρων όταν μοναχή έκανε παρατήρηση σε προκλητικότατα ενδεδυμένη νεαρή κοπέλλα να εξέλθει του μοναστηριού εκείνη με μία φυσικότητα αντέταξε την επίμαχη ρήση του μακαριστού.Γενικά επί των ημερών του συνεχίστηκε η εκκοσμίκευση που είχε εγκαινιασθεί απ τον προκάτοχό του,διασαλεύθηκε εκ νέου η κανονική τάξη και έδωσε δυστυχώς στην εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα σεραφειμική πτέρυγα το δικαίωμα να τον εγκαλεί!Γενικά η περίοδος της αρχιεπισκοπείας του χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις,παλινωδίες και συμβιβασμούς!
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Δημοσίευση σχολίου