Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

Τὸ φάντασμα τοῦ Ἡρώδη πλανᾶται πάνω ἀπὸ τὸν κόσμο

Ἐκτρώσεις γίνονταν πάντα σ᾿ αὐτὸν τὸν ἀποστατημένο ἀπὸ τὸ σωστικὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ κόσμο. Μὲ διάφορα «ἀμβλωθρίδια» παλαιότερα, μὲ σύγχρονες τεχνολογικὲς μεθόδους σήμερα. Στὴν ἐποχή μας ὅμως, κατὰ τὴ δεκαετία τοῦ 1980, ὅταν ἀποφασίσθηκε ἡ «νομιμοποίηση» τοῦ φρικιαστικότερου ὅλων τῶν ἐγκλημάτων, τῶν ἐκτρώσεων, μὲ παρανοϊκὴ ἔγκριση τῆς τότε Βουλῆς, μιὰ ὁμάδα ψευτοθεολόγων προσκείμενων στὸ κυβερνῶν κόμμα ἐπεχείρησε νὰ δικαιολογήσει θεολογικῶς τὸ ἔγκλημα. Γιὰ νὰ στηρίξουν τὴν ἀντίθεη ἀντίληψή τους ἐπικαλέσθηκαν τὴ διάκριση τῆς Ἁγίας Γραφῆς περὶ ἐξεικονισμένου καὶ μὴ ἐξεικονισμένου βρέφους (Ἐξ. κα΄ 22). Πραγματικὰ στὸ βιβλίο τῆς Ἐξόδου παραγγέλλει ὁ Θεὸς νὰ μὴ θεωρεῖται ἔνοχος ὁ ἄνδρας ποὺ διαπληκτιζόμενος μὲ ἄλλον χτυπάει τὴν ἔγκυο γυναίκα ἐκείνου καὶ αὐτὴ ἀποβάλλει βρέφος μὲ ἀσχημάτιστο ἀκόμη τὸ πρόσωπο («μὴ ἐξεικονισμένον»). Ἐνῶ θὰ πρέπει νὰ τιμωρεῖται ὡς ἔνοχος φόνου, ἂν τὸ βρέφος ἔχει σχηματισμένο πρόσωπο («ἐξεικονισμένον»).
Τὸ πρόσωπο σχηματίζεται, εἶπαν, κατὰ τὸν τρίτο μήνα· ἑπομένως τὸ «μὴ ἐξεικονισμένον βρέφος» δὲν ἔχει ἀκόμη ψυχὴ καὶ γι᾿ αὐτὸ δὲν ἐπιβάλλεται τιμωρία φόνου. Συνεπῶς καὶ σήμερα μέχρι τὸν τρίτο μήνα μπορεῖ νὰ γίνεται ἔκτρωση ἐλεύθερα. Ἔλαβαν τότε ἀπάντηση – καταπέλτη ἀπὸ τὸν ἀοίδιμο ἀρχιμανδρίτη π. Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, κορυφαῖο ἀπολογητὴ θεολόγο, ὁ ὁποῖος ἐξήγησε ὅτι ἡ διάκριση ἐκείνη τῆς Γραφῆς δὲν ἔχει νὰ κάνει μὲ τὸν ἂν εἶναι ἔμψυχο ἢ ὄχι τὸ ἔμβρυο, ἀλλὰ μὲ τὸ ὅτι μέχρι τὸν τρίτο περίπου μήνα δὲν εἶναι ἐμφανὴς ἡ ἐγκυμοσύνη· ἑπομένως αὐτὸς ποὺ χτύπησε τὴ γυναίκα δὲν γνώριζε ὅτι ἐκείνη κυοφοροῦσε. Ἀντίθετα ἡ ἀποβολὴ «ἐξεικονισμένου» βρέφους σημαίνει ὅτι ἦταν προχωρημένη καὶ ἐμφανὴς ἡ ἐγκυμοσύνη· ἑπομένως ὁ δράστης γνώριζε καὶ ἄρα εἶναι ἔνοχος φόνου. Τὸ χτύπημα στὴν ὁμάδα ἦταν συντριπτικὸ καὶ δὲν ξανατόλμησαν νὰ ὑποστηρίξουν τὴν πλάνη τους. Διαβάσαμε ὅμως τελευταῖα (ἀκούσαμε δὲ καὶ σχετικὸ ἠχητικὸ ἀπόσπασμα) καὶ διαπιστώσαμε μὲ ἀμέτρητη λύπη ὅτι στὴν πλανεμένη ἀντιχριστιανικὴ ἀντίληψη περὶ «ἐξεικονισμένου» βρέφους εἶχε, ὡς φαίνεται, παρασυρθεῖ καὶ τὴ δίδασκε καὶ ὁ πολὺ προβεβλημένος γέροντας Ἰωσὴφ ὁ Βατοπαιδινός. Στὸ ἀπόσπασμα ἀκούγεται καθαρὰ νὰ λέει γιὰ τὸ ἔμβρυο ὅτι: «ἄλλο εἶναι τὸ ζῶν καὶ ἄλλο εἶναι τὸ ἔμψυχον... Ἔμψυχον γίνεται... μετὰ τὴν ἐξεικόνισίν του, ὅταν πάρει τὴν μορφήν... γίνεται στὸν τρίτον μήνα». Γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν θεωροῦσε φόνο τὴν ἔκτρωση μέχρι τὸν τρίτο μήνα. Πράγμα φοβερό! Ἂν ὑπάρχουν πνευματικοὶ σήμερα ποὺ ἐπηρεασμένοι ἀπὸ τὴν ἀντίληψη αὐτὴ διδάσκουν ὅτι μέχρι τὸν τρίτο μήνα τῆς κυήσεως τὸ ἔμβρυο δὲν ἔχει ψυχὴ καὶ ἡ ἔκτρωσή του δὲν εἶναι φόνος, διαπράττουν ἔγκλημα φρικωδέστατο! Τὸ ἔμβρυο σύμφωνα μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας ἐμψυχοῦται «ἐξ ἄκρας συλλήψεως»· ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς συλλήψεως. Κάτι ποὺ ἀποδεικνύεται ἀναμφίβολα ἀπὸ τὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Κυρίου, ὁ Ὁποῖος ἦταν λίγων ἡμερῶν βρέφος, ὅταν ἡ Παναγία μας συνάντησε τὴν Ἐλισάβετ καὶ ἐκείνη τὴν προσφώνησε Μητέρα τοῦ Κυρίου, ὁ δὲ Τίμιος Πρόδρομος σκίρτησε ἀπὸ χαρὰ μέσα στὰ σπλάχνα της. Τὸ ζήτημα εἶναι σοβαρότατο. Ἡ ἔκτρωση εἶναι ἔγκλημα, ἀκόμη κι ἂν γίνει ἕνα λεπτὸ μετὰ τὴ σύλληψη. Τὸ ἔγκλημα τοῦ Ἡρώδη δὲν νομιμοποιεῖται θεολογικῶς ποτέ. Χρειάζεται δὲ ἐπαγρύπνηση ἀπὸ ὅλους μας, πρὶν ἡ ἀντιχριστιανικὴ πλάνη λάβει διαστάσεις καὶ προκαλέσουμε τὴν ὀργὴ τοῦ Θεοῦ.   

Περιοδικό "Ο ΣΩΤΗΡ"

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μια μικρή αστοχία την κάνουν ολόκληρο θέμα.

Ανώνυμος είπε...

Προς 11:57: οποιαδήποτε απάντηση στην καραμπινάτη ανοησία σου είναι καθαρή ματαιοπονία!

Ανώνυμος είπε...

Ψλμ 138,13-16
^
Ψλμ 32-15

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Μερικές φορές ο σταυρός ενός ανάπηρου παιδιού είναι μεγάλος και ασήκωτος. Το δράμα είναι καθημερινό στο σπίτι.

Ανώνυμος είπε...

Οπαδός του καιάδα είσαι 6:30 μ.μ.;

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Ιωσήφ είναι μια σύγχρονη αγιοπατερική μορφή. Μπορούσε η κριτική αυτή να είχε γίνει μήπως έστω και τώρα ρέπει να αποσυρθεί; Μεγαλύτερο κακό κάνει από ότι καλό.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ είπε...

Ευχαριστούμε για την καλόβουλη κριτική προς το σεβαστό πρόσωπο του μοναχού Ιωσήφ Βατοπαιδινού!ΑΠΟΡΙΑ:ΓΙΑΤΙ μετά απο τόσες πολλές μέρες η Ι.Μ.Βατοπαιδίου ακόμα να ξεκαθαρίσει το όλο κακόδοξο λεχθέν του γέροντος Ιωσήφ;ΦΥΣΙΚΑ είμαι της άποψης ότι εάν η Εκκλησία έλεγχε εν ζωή των μακαριστό γ.Ιωσήφ,πιθανότατα να μετανοούσε και να ζητούσε συγνώμη,τώρα πιά το "πουλίν επέτασεν" λένε και στην Κύπρο!Η άστοχη κακοδοξία που έκφρασε θεωρώ ότι δεν είναι εμπόδιο εις την αγιότητα του γέροντα,διότι η Εκκλησία μας αγιοκατατάσει τους ενάρετους ανθρώπους της,όχι δια ταύτα αλλά παρά ταύτα όπως έλεγε ένας άγιος γέρων!Κάνω λάθος;