Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Η ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

Η ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

Έχει λεχθεί, και είναι αλήθεια, ότι η εμπειρία των φωτισμένων και θεουμένων Πατέρων καθοδηγεί το ποίμνιο στο σωστό δρόμο, αποφεύγοντας τα άκρα. Τα άκρα που οδηγούν στην καταστροφή.
Στην συνέχεια θα παρακολουθήσουμε, πώς ο Γέροντας Παΐσιος αναπτύσσει αυτή την ευλογημένη εμπειρία της Χάριτος, στο θέμα των Εκκλησιαστικών αγώνων και της εν Χριστώ αφυπνίσεως, παραμένοντας πάντοτε εντός της Εκκλησίας.
Αγωνίζεται σε πολύ υψηλό πνευματικό επίπεδο και με σεβασμό αποτυπώνει την ουσία των πραγμάτων, αλλά και την προσοχή που χρειάζεται να υπάρχει σε κάθε έκφραση και μορφή ζηλωτισμού.
Το κείμενο το είχε συντάξει και αποστείλει ο ίδιος ο Γέροντας το 1969 στον αείμνηστο π. Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, για την εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος».
Είθε όλοι μας να κατανοήσουμε το σαφές πνευματικό μήνυμα που εκφράζει ο Γέροντας, του οποίου η ευχή ας μας συνοδεύει πάντοτε.

(π. Ιωήλ, Κόνιτσα). 

Εν Αγίω Όρει τη 23η Ιανουαρίου 1969

Σεβαστέ Πάτερ Χαράλαμπες
Επειδή βλέπω τον μεγάλον σάλον που γίνεται εις την Εκκλησίαν μας, εξ' αιτίας των διαφόρων φιλενωτικών κινήσεων και των επαφών του Πατριάρχου μετά του Πάπα, επόνεσα κι' εγώ τέκνον Της και εθεώρησα καλόν, εκτός από τις προσευχές μου, να στείλω κι' ένα μικρό κομματάκι κλωστή (που έχω σαν φτωχός μοναχός) δια να χρησιμοποιηθή και αυτό έστω και για μια βελονιά διά το πολυκομματιασμένο φόρεμα της Μητέρας μας. Πιστεύω ότι θα κάμετε αγάπην και θα το χρησιμοποιήσετε δια μέσου του θρησκευτικού σας φύλλου. Σας ευχαριστώ.

Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμην εν πρώτοις απ' όλους που τολμώ να γράψω κάτι ενώ δεν είμαι θεολόγος. Φαντάζομαι ότι τα γραφόμενά μου δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ένας βαθύς μου πόνος διά την γραμμήν και κοσμικήν αγάπην του πατέρα μας κ.κ. Αθηναγόρα. Όπως φαίνεται, αγάπησε μιαν άλλη γυναίκα κοντέρνα, που λέγεται Παπική Εκκλησία, διότι η Ορθόδοξος Μητέρα μας δεν του κάμνει καμμίαν εντύπωσι, επειδή είναι πολύ σεμνή. Αυτή η αγάπη, που ακούστηκε από την Πόλι, βρήκε απήχησι σε πολλά παιδιά του, που την ζουν εις τας πόλεις. Άλλωστε αυτό είναι και το πνεύμα της εποχής μας: η οικογένεια να χάση το ιερό νόημά της από τέτοιου είδους αγάπες, που ως σκοπόν έχουν την διάλυσιν και όχι την ένωσιν.......
Με μια τέτοια περίπου κοσμική αγάπη και ο Πατριάρχης μας φθάνει στη Ρώμη. Ενώ θα έπρεπε να δείξη αγάπη πρώτα σε μας τα παιδιά του και στη Μητέρα μας Εκκλησία, αυτός, δυστυχώς, έστειλε την αγάπη του πολύ μακρυά. Το αποτέλεσμα ήταν, να αναπαύση μεν όλα τα κοσμικά παιδιά, που αγαπούν τον κόσμον και έχουν την κοσμικήν αυτήν αγάπην, να κατασκανδαλίση όμως όλους εμάς, τα τέκνα της Ορθοδοξίας, μικρά και μεγάλα, που έχουν φόβον Θεού.
Μετά λύπης μου από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική, ούτε φλοιό. Ξέρουν όμως να ομιλούν για αγάπη και ενότητα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον έχουν αγαπήσει.
Θα ήθελα να παρακαλέσω θερμά όλους τους φιλενωτικούς αδερφούς μας: Επειδή το θέμα της ενώσεως των Εκκλησιών είναι κάτι το πνευματικόν και έχουμε ανάγκη πνευματικής αγάπης, άς το αφήσουμε σε αυτούς, που αγαπήσανε πολύ τον Θεόν και είναι θεολόγοι σαν τους Πατέρες της Εκκλησίας και όχι νομολόγοι (η υπογράμμιση ανήκει στον Γέροντα) που προσφέρανε και προσφέρουν ολόκληρο τον εαυτόν τους εις την διακονίαν της Εκκλησίας (αντί μεγάλης λαμπάδας) τους οποίους άναψε το πυρ της αγάπης του Θεού και όχι η αναπτήρα του νεωκόρου. Ας γνωρίζωμεν, ότι δεν υπάρχουν μόνον φυσικοί νόμοι αλλά και πνευματικοί. Επομένως, η μέλλουσα οργή του Θεού δεν μπορεί ν' αντιμετωπισθή με συναιτερισμόν αμαρτωλών (διότι διπλή οργή θα λάβωμε), αλλά με μετάνοιαν και τήρησιν των εντολών του Κυρίου.
Επίσης, ας γνωρίσουμε καλά, ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία μας δεν έχει καμμίαν έλλειψιν. Η μόνη έλλειψις, που παρουσιάζεται, είναι η έλλειψις σοβαρών Ιεραρχών και Ποιμένων με Πατερικές αρχές. Είναι ολίγοι οι εκλεκτοί· όμως δεν είναι ανησυχητικό. Η Εκκλησία, είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός Την κυβερνάει. Δεν είναι Ναός, που κτίζεται με πέτρες, άμμο και ασβέστη από ευσεβείς και καταστρέφεται με φωτιά βαρβάρων, αλλά είναι ο ίδιος ο Χριστός· “και ο πεσών επί τον λίθον τούτον συνθλασθήσεται· εφ' όν δ' αν πέση λικμήσει αυτόν” (Ματθ. Κα', 44-45). Ο Κύριος, όταν θα πρέπη, θα παρουσιάση τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγορίους Παλαμάδες διά τα συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέρφια μας, διά να ομολογήσουν την ορθόδοξον πίστιν, να στερεώσουν την Παράδοσιν και να δώσουν χαράν μεγάλην εις την Μητέρα μας.
Εις τους καρούς μας βλέπομεν, ότι πολλά πιστά τέκνα της Αγίας Εκκλησίας μας, μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από Αυτή εξ' αιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην, ότι δεν είναι καθόλου καλό ν' αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φορά που θα πταίη ο Πατριάρχης· αλλά από μέσα, κοντά στη Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωσιν ο καθένας να διαμαρτύρεται και ν' αγωνίζεται με τον τρόπον του. Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήσει ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό, νομίζω, είναι παράλογον.
Εάν διά την Α' ή την Β' λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών, χωριζώμεθα και κάνουμε δικές μας Εκκλησίες, - Θεός φυλάξοι- θα ξεπεράσουμε και τους Προτεστάντες ακόμη. Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει. Δυστυχώς έχουμε πολλές “Εκκλησίες” στην εποχή μας. Δημιουργήθηκαν είτε από μεγάλες ομάδες ή και από ένα άτομο ακόμη. Επειδή συνέβη στο καλύβι των (μιλώ διά τα εν αγίω Όρει συμβαίνοντα) να υπάρχη και Ναός, ενόμισαν πως μπορούν να κάμουν και δική τους Ανεξάρτητη Εκκλησία. Εάν οι φιλενωτικοί δίνουν το πρώτο πλήγμα στην Εκκλησία, αυτοί, οι ανωτέρω, δίνουν το δεύτερο. Ας ευχηθούμε να δώση ο Θεός τον φωτισμόν Του εις όλους μας και εις τον Πατριάρχην μας Κον. Κον. Αθηναγόραν, διά να γίνη πρώτον η ένωσις αυτών των “Εκκλησιών”, να πραγματοποιηθή η γαλήνη ανάμεσα στο στο σκανδαλισμένο Ορθόδοξο πλήρωμα, η ειρήνη και η αγάπη η πνευματική μεταξύ των Ορθοδόξων Ανατολικών Εκκλησιών, και κατόπιν ας γίνει σκέψις για την ένωσιν μετά των άλλων Ομολογιών, εάν και εφ' όσον ειλικρινώς επιθυμούν να ασπασθούν το Ορθόδοξον δόγμα.
Θα ήθελα ακόμα να ειπώ, ότι υπάρχει και μία τρίτη μερίδα μέσα εις την Εκκλησίαν μας. Είναι εκείνοι οι αδελφοί, που παραμένουν μεν πιστά τέκνα Αυτής, δεν έχουν όμως συμφωνίαν πνευματικήν αναμεταξύ τους. Ασχολούνται με την κριτικήν ο ένας του άλλου και όχι διά το γενικώτερον καλόν του αγώνος. Παρακολουθεί δε ο ένας τον άλλον (περισσότερον από τον εαυτόν του) εις το τι θα ειπή ή τι θα γράψη διά να τον κτυπήση κατόπιν αλύπητα. Ενώ ο ίδιος αν έλεγε ή έγραφε το ίδιο πράγμα, θα το υπεστήριζε και με πολλές μάλιστα μαρτυρίες της Αγίας Γραφής και των Πατέρων. Το κακό, που γίνεται είναι μεγάλο, διότι αφ' ενός αδικεί τον πλησίον του, αφ' ετέρου δε και τον γκρεμίζει μπροστά στα μάτια των άλλων πιστών. Πολλές φορές σπέρνει και την απιστία στις ψυχές των αδυνάτων διότι τους σκανδαλίζει. Δυστυχώς μερικοί από εμάς έχουμε παράλογες απαιτήσεις από τους άλλους. Θέλουμε να έχουν όλοι τον ίδιο με εμάς πνευματικό χαρακτήρα. Όταν κάποιος άλλος δεν συμφωνεί με τον χαρακτήρα μας, δηλαδή ή είναι ολίγον επιεικής ή ολίγον οξύς, αμέσως βγάζομε το συμπέρασμα ότι δεν είναι πνευματικός άνθρωπος. Όλοι χρειάζονται εις την Εκκλησίαν. Όλοι οι πατέρες προσέφερον τας υπηρεσίας των εις Αυτήν. Και οι ήπιοι χαρακτήρες και οι αυστηροί. Όπως δια το σώμα του ανθρώπου είναι απαραίτητα και τα γλυκά και τα ξυνά, και τα πικρά ακόμη ραδίκια (το καθένα έχει τις δικές του ουσίες και βιταμίνες), έτσι και διά το Σώμα της Εκκλησίας. Όλοι είναι απαραίτητοι. Ο ένας συμπληρώνει τον χαρακτήρα του άλλου και όλοι είμεθα υποχρεωμένοι να ανεχώμεθα όχι μόνον τον πνευματικόν του χαρακτήρα αλλά και τις αδυναμίες, που έχει σαν άνθρωπος.
Και πάλιν έρχομαι να ζητήσω ειλικρινώς συγγνώμην από όλους, διότι ετόλμησα να γράψω. Εγώ είμαι ένας απλός μοναχός και το έργο μου είναι να προσπαθώ όσο μπορώ ν' απεκδύωμαι τον παλαιόν άνθρωπον και να βοηθώ τους άλλους και την Εκκλησίαν μέσω του Θεού διά της προσευχής. Αλλ' επειδή έφθασαν μέχρι το ερημητήριό μου θλιβερές ειδήσεις διά την Αγίαν Ορθοδοξίαν μας, επόνεσα πολύ και εθεώρησα καλό να γράψω αυτά που ένοιωθα.
Ας ευχηθούμε όλοι να δώση ο Θεός την χάριν Του, και ο καθένας μας ας βοηθήση με τον τρόπον του διά την δόξαν της Εκκλησίας μας.


Με πολύν σεβασμόν προς όλους
Ένας μοναχός ερημίτης

( Παΐσιος Μοναχός) 

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τα τελευταία κείμενά σας π. Ιωήλ με βοήθησαν να κατανοήσω το πνεύμα της Εκκλησίας. Ως τώρα ταλαντευόμουν με όσα άκουγα από αυτούς που έχουν βγει από την εκκλησία είτε ως μέλη των ΓΟΧ είτε ως μεμονωμένοι αποτειχισμένοι. Τώρα ο π. Παΐσιος ο σύγχρονος αυτός άγιος με στερέωσε στην πίστη εντός της Εκκλησίας στην οποία υπάρχει και η σωτηρία. Σας ευγνωμονώ.

Ανώνυμος είπε...

Ο γέροντας της ασκήσεως και της προσευχής τονίζει: «Εάν διά την Α' ή την Β' λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών, χωριζώμεθα και κάνουμε δικές μας Εκκλησίες, - Θεός φυλάξοι- θα ξεπεράσουμε και τους Προτεστάντες ακόμη. Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει.»
Ας το ακούσω εγώ πρώτα και μετά όσοι λοξοδρόμησαν.
Ολόκληρη η επιστολή αυτή με μηνύματα προς όλους μας.
Ο Γέρων ας πρεσβεύει για την Εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Αυτή η επιστολή είναι ένα ηχηρό ράπισμα σε όλους αυτούς που ενσυνείδητα καπηλεύονται την ευαισθησία των πιστών υπέρ του Ορθοδόξου Δόγματος ώστε να τους παρασύρουν σε παρεκκλησιαστικές συναγωγές. Ο π. Παίσιος είναι ξεκάθαρος. Ας τον ακούσουν όλοι όσοι λοξοδρόμησαν από αφορμές της διοικήσεως της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Η επιστολή αυτή του π. Παϊσίου είναι βόμβα μεγατόνων στα σαθρά θεμέλια των γοχ. Μετά από αυτή κατάλαβα γιατί το μίσος ενάντια στον άγιο γέροντα Παΐσιο από τους παλαιοημερολογίτες που ποτέ δεν τον πρόβαλαν και πολλοί τον πολεμούσαν.

Ανώνυμος είπε...

Με τις σκέψεις του προσφέρει απαντήσεις ο γέρων σε όσους προβληματίζονται για τον οικουμενισμό και αντιδρούν. Αυτός είναι ο σωστός δρόμος μέσα στην Εκκλησία αγώνας και όχι απέξω πετροπόλεμο.

Ανώνυμος είπε...

Η σιωπή των ενισταμένων, των ΓΟΧ και των αποτειχισμένων δείχνει την ενοχή τους.

Ανώνυμος είπε...

Τυφλοί και κεκοιμημένοι, ανοίξτε τα μάτια σας καλά και δείτε. Στραβά τα βλέπετε τα πράγματα. Ο π. Παϊσιος λέει να μας καθοδηγούν οι Αγιοι Πατέρες στα ζητήματα της Πίστεως και χρησιμοποιεί μάλιστα και τους δύο που αφορίσθηκαν καθαιρέθηκαν και αποτειχίσθηκαν από τους Λατίνους και τους Λατινόφρονες και δεν ήθελαν να εχουν σχέσι με αυτούς ούτε μετά θάνατον. Τόσο στραβοί είστε;Ξυπνήστε και πάψτε να δέχεστε ότι σας σερβίρει ο καθένας. Ο π. Παϊσιος είναι υπέρ των Αποτειχισμένων. Δεν βλέπετε που και ο π. Ιωηλ δεν τολμάει να τους απαντήση αλλά γράφει και ξαναγράφει τις δικές του φτηνές απόψεις; Είναι αυτό Ορθοδοξία ή Παπισμός από καθέδρας;

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Ιωήλ επί σειρά ετών δίνει μάχη εναντίον του Οικουμενισμού και των Παπικών. Έχει εκφράσει ξεκάθαρα την άποψή του σε ζητήματα Ορθοδοξίας. Δεν έχει κανένα στραβισμό ούτε βάζε νερό στο ανόθευτο κρασί της πίστεως και του δόγματος. Για τους λόγους αυτούς τον εμπιστεύομαι. Τώρα όλοι εσείς που τον πολεμάτε βλέπεται ότι σας χαλάει την μαγιρική της αποστασίας από την Εκκλησία. τόσος είναι ο εγωισμό σας που όπως και ο διάβολος αντί να μετανοήσει ζητά και άλλους να πάρει κοντά του. Για μένα όλοι οι διαμαρτυρόμενοι που καταφεύγουν στα διάφορα παραδρομάκια των παλαιοημερολογιτών είναι χειρότεροι από τους αιρετικούς. Δυστυχώς οι παλαιοημερολογίτες κατάντησαν οι ουνίτες της ορθοδοξίας. Οι με ουνίτες μνημονεύουν τον πάπα οι δε παλαιοημερολογίτες ανθρώπινα αρχιερατικά κατασκευάσματα ή κανέναν. Όσο και να λυσσάξετε στο τέλος η Αλήθεια θα νικήσει. Και την Αλήθεια την βρίσκεις μέσα στην Εκκλησία της Ελλάδας και όχι σε άλλες κάλπικες εκκλησίες ή συναγωγές αποτειχισμένων.
Εσφιγμενίτης

Ανώνυμος είπε...

Γράψτα παπά μου γιατί γέμισε η εκκλησία από λίγους μεν όμως θορυβώδεις ταλιμπάν.

Αληθεύοντες εν αγάπη είπε...

Σε πολεμάει ο αποτειχισμένος Οδυσσέας που μάταια αναζητά την Ιθάκη και αυτή δεν είναι άλλη από την Εκκλησία. Μη σε πτοούν οι ντενεκέδες π. Ιωήλ μόνο θόρυβο κάνουν. Συνέχισε να διακηρύσσεις την ορθή διδασκαλία και να ελέγχεις τους διοικούντες την Εκκλησία εκεί που σφάλουν. Είσαι αντικειμενικός.

Ανώνυμος είπε...

Οπου υπαρχουν διφορουμενες θεσεις πανω στις δογματικες αληθειες,κατα την πτωχη μου αποψη,.......εκει και δεν ακολουθειται Το Αγ.Πνευμα,εκει και δεν υπαρχει και η Χαρις Του Αγ.Πνευματος,....εκει και το ηθος κυμαινεται μεταξυ Φαρισαισμου και ηθικισμου,...εκει και η θεολογια γινεται πελαγος αντι-πνευματικοτητας και η εκκλησιολογια ασπονδυλη και υποκριτικη και ο ζηλος υπερμετρος και οχι κατα το Πνευμα αλλα κατα το παθος και η σταση γινεται αφιλαδελφη,υστεροβουλη,πονηρη[και το τονιζω],σκληρη και απαραδεκτη.
Ας θυμηθουμε τα λογια των μαθητων,οταν ο Κυριος διδασκε σε μια συναγωγη στην Καπερναουμ,γιατι πολλοι ξεμακρυναν και δεν τον ακολουθησαν...''σκληρος εστιν ουτος ο λογος τις δυναται ακουειν;''....Ο Κυριος ουτε διπλωματια χρησιμοποιησε,ουτε το κηρυγμα του αλλοιωσε,ουτε κρατησε με το ζορι τους μαθητες του....ουτε τους επιπληξε γιατι διαμαρτυρηθηκαν οτι οι λογοι Του Ειναι σκληροι.Παρα γυρισε και τους ειπε''μηπως θελετε και εσεις να φυγετε;''(Ιωαν.6,48-68)...
''Συ ει Ο Χριστος ο Υιος Του Θεου...του ειπε ο-Πετρος{68-69}..και τι τους ειπε πιο μπροστα;''κανεις δενμπορει να'ρθει κοντα μου ,αν δεν του'χει δοθει η Δυναμη Του Πατερα'' και ο νοων νοειτω!
Η-σωτηρια και θεωση εντος του καστρου της Ορθοδοξιας οχι αδογματιστα και αθεολογητα ουτε με φαρισαικο ηθος και υφος ουτε με κοσμικα συνθηματα και υποκριτικη αγαπη και πιστη,ουτε με διγλωσσια και ψευτικη ζυγαρια,ουτε με πνευμα πονηριαςκαι συγκαλυψη της αληθειας .
Τα παιδια Του Θεου ειναι παιδια της αγαθοτητας της Δικαιοσυνης και της Αληθειας.Ειναι παιδια που κανουν το σωστο και ειναι δικαια παιδια,ειναι παιδια που ακολουθουν το Πνευμα εως εσχατης πνοης...ειναι παιδια που βλεπουν τον αλλον αδελφο και αγιο και ας μην ειναι επειδη ,στην ουσια ειναι πολιτες της Ανω Ιερουσαλημ.Πως θα μπορουσες να δεις την Αγια Φωτεινη αλλιως;;;Δεν μπορεις να εισαι μελος Του Σωματος Του Χριστουκαι να μην αγωνιστεις να αποβαλλεις τη σαρκα συν τω χρονω,ακομη και αν εισαι εγγαμος-οχι ομως απο μονος σου,αλλα επειδη και Εκεινος ειναι συμφωνος...ουτε μπορεις να αιρετιζεις πραγμα ασυμφωνο,ασεβες και βλασφημο...ουτε ομως μπορεις και να μην θυσιαστεις υπερ της Αληθειας μιμουμενος τους Αγιους _μας..ουτε μπορεις να μην αγαπας τον πλησιον σου ως ευατον αλλα και τον εχθρον σου...και τελικως ,χωρις την καθαροτητα των δογματων ακομη και στα πιο μικρα ζητηματα μαζι με τη Μυστηριακη Ζωη μεσα στη Μια ,Αγια,Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια κανεις ...κανεις ,μα κανεις δεν μπορει να σωθει.Ο,τι εχει σχεση με την καθαροτητα , εχει σχεση με αγνοτητα και συνεπεια την τελειοτητα σε βαθος χρονου.Ολα τα αλλα δεικνυουν εμπαθεια και πονηρια...
Οσο για τον Ζηλο.Ειναι κατι που ερχεται χωρις να το θελει καποιος και η διαρκεια του ειναι στο χερι και των δυο για να μην καταληξει αφροσυνη.

Ανώνυμος είπε...

ΑΛΗΘΕΥΟΝΤΕΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ
ΕΙΣΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ.ΜΠΡΑΒΟ.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε τον π.Ιωήλ για την παράθεση της επιστολής που αποδεικνύει μεταξύ άλλων το μέγεθος της προδοσίας που διέπραξε ο "μεγάλος" Αθηναγόρας!

Ανώνυμος είπε...

Ως στενόμυαλος που είσαι 3,24 δεν μπορεί να νιώσεις το άνοιγμα του Μέγα Αθηναγόρα στην ενότητα της Εκκλησίας. Πάντα υπήρχαν λίγοι Μεγάλοι και πολλοί μικρόψυχοι.

ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ είπε...

Είναι παραμικρά πράγματα αγαπητοί οι συμφωνίες στο Μπελαμέντ, στο Σαμπεζύ, στο Πόρτο Αλέγκρε, στο Πουσάν, οι βαπτισματικές, οι μεταπατερικές θεολογίες, οι θεωρίες των κλάδων και όλα τα στρεβλά δόγματα των αιρετικών Οικουμενιστών; Σας παρακαλώ ας σοβαρευτούμε κι ας εντρυφήσουμε στα λόγια του αγιασμένου γέροντα Παϊσίου κι ας μην κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε. Μιλάει για Μάρκους Ευγενικούς και Γρηγ. Παλαμάδες. Ρίξετε παρακαλώ μια ματιά στο βίο τους και θα καταλάβετε τί εννοούσε ο άγιος Παΐσιος. Όχι ίσα και όμοια όλοι σε ένα τσουβάλι. Λίγη διάκριση δεν βλάπτει. Ένας αποτειχισμένος που τόλμησε να βάλει ένα σχόλιο σε τούτο το δεσποτοκρατικό σάϊτ.

Ανώνυμος είπε...

Μόνο στην Εκκλησία υπάρχει σωτηρία. Όσοι είναι παπικοί, προτεστάντες, οικουμενιστές, αγγλικανοί, μεταρρυθμιστές, αποτειχισμένοι, παλαιοημερολογίτες, εσφιγμενίτες, ουνίτες θα πάνε στην κόλαση παρέα με τις δαιμονικές δυνάμεις.
Όσοι μνημονεύουν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο θα σωθούν.

Ανώνυμος είπε...

Προς 4:07: μάλλον δε διάβασες την επιστολή. Ξαναδιάβασέ την λοιπόν για να ανοίξουν τα στραβά σου!

Ανώνυμος είπε...

Είναι για λύπηση κάποιοι "ανοιχτόμυαλοι" μάλλον νυχτόμυαλοι που ονομάζουν "μεγάλο" τον Αθηναγόρα που δήλωνε ότι "ο αιών του δόγματος παρήλθεν" και "ημείς ουδέν πρόσκομμα βλέπομεν εις την οδόν προς ένωσιν".

Ανώνυμος είπε...

Ορθό κείμενο, τοποθετεί τα πράγματα στη θέση τους. Και τους αιρετικούς οικουμενιστές αλλά και τους άκριτους ζηλωτές.
Στώμεν καλώς!

Ανώνυμος είπε...

O Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας υπήρξε Μέγας Πατριάρχης και παραμένει Μέγας. Διαβάζοντας τις ομιλίες του και τις επιστολές του για το θέμα του διαλόγου της Εκκλησίας. Διαπιστώνεις το πνεύμα του. Υπήρξε γνήσιος διάδοχος των Μεγάλων Πατέρων που τολμούσαν να κάνουν διάλογο.

Ανώνυμος είπε...

Σπουδαίο ντοκουμέντο η επιστολή αυτή. τα γράφει μετρημένα και ορθόδοξα ο αγιορείτης γέροντας και τα τοποθετεί κατάλληλα ο ακρίτας ιεροκήρυκας.

Ανώνυμος είπε...

Ο πατέρας Ιωήλ είναι ένας πολέμιος του οικουμενισμού και του παπισμού. Έχει πολλές φορές εκφράσει την άποψή του δημόσια και καυστικά. Εδώ το ίδιο κάνει με σύνεση όπως πάντα. Είναι από τους ιεροκήρυκες που μπορεί να έχει γνώμη και να την υποστηρίξει.