Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Ἀπενοχοποίηση τῆς ὁμοφυλοφιλίας;

 Ἀπενοχοποίηση τῆς ὁμοφυλοφιλίας;

Τὸ νὰ νομοθετεῖ ἡ πολιτικὴ ἐξουσία ἀντίθεους νόμους εἶναι μὲν πρόβλημα μεγάλο, δὲν εἶναι ὅμως ἀκατανόητο, δεδομένης τῆς ἐξαρτήσεώς της ἀπὸ σκοτεινὰ κέντρα.
Ὅμως «τὰ κάστρα πέφτουν πάντα ἀπὸ μέσα». Κι ἐμεῖς μὲ θλίψη πολλὴ παρακολουθήσαμε διαδικτυακῶς τὴν παρουσίαση σὲ εἰδικὴ ἐκδήλωση στὴν Πάτρα, στὶς 10 τοῦ περασμένου Νοεμβρίου, ἑνὸς βιβλίου κληρικοῦ τῆς Ἐκκλησίας μας γιὰ τὴν ὁμοφυλοφιλία. Στὴν ἐκδήλωση αὐτὴ ὑποστηρίχθηκε ὅτι «ἡ ὁμοφυλοφιλία δὲν ἐντάσσεται στὰ πάθη μὲ τὴν κλασσικὴ ἔννοια τοῦ ὅρου στὴ χριστιανικὴ θεολογία». Θεωρήθηκε αὐτή, μὲ βάση σημερινὲς «ἐπιστημονικὲς» ἀντιλήψεις, ὡς μιὰ ἰδιαιτερότητα. Καμία ὑποψία γιὰ τὸν δαιμονικὸ πειρασμὸ ποὺ πλήττει μανιωδῶς σήμερα τὸν πλανήτη.

Ἡ παρουσίαση μᾶς ἐξέπληξε πρωτίστως γιὰ τὸ χαμηλὸ ἐπίπεδό της. Ἕνα ἀπίστευτο ὑβρεολόγιο κατὰ τῶν διαφωνούντων μὲ τὸν συγγραφέα. Αὐτοὶ εἶναι, ὅπως εἰπώθηκε ἀπὸ τοὺς εἰσηγητές, «ἀνώνυμοι ἀρουραῖοι τοῦ διαδικτύου», βρίσκονται στὸ «σκότος τῶν ὀχετῶν», εἶναι «ἀλυχτῶντα ὄντα τοῦ ταλιμπανισμοῦ» καὶ ἄλλα…
Ἡ ὅλη ἐκδήλωση ἀποσκοποῦσε νὰ ἀποδείξει ὅτι ὁ συγγραφέας ἀδίκως ἐπικρίνεται ἀπὸ πολλοὺς γιὰ τὸ περιεχόμενο τοῦ βιβλίου του. Ὡστόσο τὰ λεχθέντα ἐκεῖ, ἀπέδειξαν τὸ ἀντίθετο. Διότι ὁ ἴδιος ὁ συγγραφέας, μεταξὺ τῶν ἄλλων, ἰσχυρίσθηκε ὅτι τὸ πρῶτο κεφάλαιο τῆς πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολῆς, στὸ ὁποῖο ὁ ἀπόστολος Παῦλος καταδικάζει μὲ βαρύτατες ἐκφράσεις τὴν ὁμοφυλοφιλικὴ διαστροφή, δὲν περιέχει θεόπνευστη ἀλήθεια ἀλλὰ μεταφέρει ἁπλῶς τὶς τότε «ἱστορικὲς ἀντιλήψεις καὶ τὶς ἐπιστημονικὲς ἀντιλήψεις, οἱ ὁποῖες ἀλλάζουν μὲ τὸν καιρό». Θέλουμε νὰ πιστεύουμε ὅτι ἂν ὁ κληρικὸς συγγραφέας βρεῖ χρόνο νὰ ἀποσυρθεῖ σὲ ἥσυχο μέρος καὶ ἐπιχειρήσει αὐτοεξέταση, θὰ διαπιστώσει ὁ ἴδιος τὸ πρωτοφανὲς μέγεθος τοῦ ἀτοπήματός του, τὴν ἄρνηση ἐν προκειμένῳ τῆς θεοπνευστίας τῆς Γραφῆς.
Ἄλλο ἀτόπημα τοῦ συγγραφέα ὑπῆρξε ἡ γνώμη του ὅτι, ὅπως εἶπε, «ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ὑποστεῖ μεγάλη ρύπανση ἰδεῶν καὶ χρειάζεται ἀποκάθαρση ἀρκετή». Καὶ θὰ τὴν ἀποκαθάρει ὁ ἴδιος; Δὲν ἀντιλαμβάνεται ὅτι ἔτσι ὁδηγεῖται στὰ χωρικὰ ὕδατα τοῦ ἐπαναστατημένου Προτεσταντισμοῦ;
Ἰσχυρίσθηκε ἀκόμη ὅτι τὰ Σόδομα δὲν καταστράφηκαν ἐξαιτίας τῆς ὁμοφυλοφιλίας τῶν κατοίκων τους. Διότι, καθὼς εἶπε, «ὁ Θεὸς εἶχε ἀποφασίσει τὴν καταστροφὴ τῶν Σοδόμων, πρὶν οἱ κάτοικοί τους ἐπιτεθοῦν ἀνήθικα σὲ κείνους τοὺς φιλοξενούμενους ποὺ πῆγαν». Καὶ δὲν καταλαβαίνει ὁ τόσο μορφωμένος κληρικὸς ὅτι τὸ συγκεκριμένο αὐτὸ περιστατικὸ ἦταν τὸ ἀποκορύφωμα τῆς ὁμοφυλοφιλικῆς διαστροφῆς τῶν κατοίκων, γιὰ τὴν ὁποία πράγματι ἀπὸ πρὶν εἶχε ἀποφασίσει ὁ Θεὸς τὴν καταστροφή τους;
Θλίψη πολλὴ προκαλεῖ σὲ κάθε Ὀρθόδοξο πιστὸ αὐτὸ τὸ ὀλίσθημα. Θλίψη, πόνο καὶ θρῆνο. Διότι ἄλλο εἶναι ἡ συμπάθεια πρὸς τὸν ἁμαρτωλό, ποὺ εἶναι χρέος ὅλων μας, καὶ ἄλλο ἡ ἀνατροπὴ τῆς ἀλήθειας τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς λυπηθεῖ ὅλους.


Περιδικό «Ο ΣΩΤΗΡ»

42 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Αναστάσιε σε παρακαλώ πάραυτα να δημοσιεύσεις όλα αυτά που κατά καιρούς σου γράφω και δεν δημοσιεύεις.
Γράφει το επίσημο δημοσιογραφικό όργανο της Αδελφότητας Σωτήρ «Ἕνα ἀπίστευτο ὑβρεολόγιο κατὰ τῶν διαφωνούντων μὲ τὸν συγγραφέα. Αὐτοὶ εἶναι, ὅπως εἰπώθηκε ἀπὸ τοὺς εἰσηγητές, «ἀνώνυμοι ἀρουραῖοι τοῦ διαδικτύου», βρίσκονται στὸ «σκότος τῶν ὀχετῶν», εἶναι «ἀλυχτῶντα ὄντα τοῦ ταλιμπανισμοῦ» καὶ ἄλλα…»
Εγώ που διαφωνώ μαζί τους γιατί αφού τους αρέσουν τα πιπεράτα δεν τα δημοσιεύεις;
Τώρα πλέον δεν έχεις δικαιολογία. Αν δεν δημοσιεύσεις τα ανώνυμα σχόλια μου θα σε καταγγείλω.

Ανώνυμος είπε...

Την άκουσα την παρουσίαση και πουθενά δεν διαπίστωσα απενοχοποίηση της ομοφυλοφιλίας;. Σας παρέσυραν οι ακραίοι του διαδικτύου και την πατήσατε την πεπονόφλουδα. Δεν πειράζει να σας γίνει μάθημα διότι οι ηγέτες πρέπει να οδηγούν και όχι να τους οδηγούν οι μονάδες για να φανούν αρεστοί.

Προβληματισμενος είπε...

Λυπάμαι πάρα πολύ. Η αδελφότητα του Σωτήρος μας είχε συνηθίσει σε στιβαρά σχόλια που εξέπεμπαν ένα ήθος. Τελευταία βλέπω με τα λυπης να δημοσιεύονται σχόλια χωρίς αυτό το ήθος. Γιατί σχολιάζεται ένας κληρικός χωρίς να αναφέρεται το όνομα του; Γιατί η αδελφότητα δεν κρίνει αυτό καθαυτό το βιβλίο του; Θα μπορούσε και η ίδια να καταθέσει θεολογικό λόγο πάνω στο σύγχρονο προβλημα της ομοφυλοφιλίας. Γιατί δεν το κάνει; Θα ήταν τότε η προσφορά της πολύ πιο σημαντική από το να κρίνει απλές βιβλιοπαρουσιάσεις. Οικοδομεί έτσι πραγματικά το λαο του θεού ή τον πολωνει δημιουργώντας εντός των τειχών αντιπάλους; Αλήθεια δεν είναι σκληρή μια τέτοια κριτική για το πρόσωπο ενός κληρικού που εκτίθεται και καταθέτει λόγο πάνω στα σύγχρονα θέματα; Θα ανασκευάσει άραγε η αδελφότητα; Θα καταλάβει το λάθος της; Θα ζητήσει ένα συγνώμη εν όψει μάλιστα των ημερών; Αναρωτιέμαι....

Ανώνυμος είπε...

Η διελκυστίνδα θα τραβήξει μακριά;;;;;
Η εκατέρωθεν διχογνωμίες δεν μας ωφελούν αλλά μας μπερδεύουν.

Ανώνυμος είπε...

Να υποθέσω ότι αυτή είναι η Γραμμή της Αδελφότητος!
Αν ναι! περιμένω καταγγελία στην Ιερά Σύνοδο και όχι ανώνυμα και ηλεκτρονικά στο διαδίκτυο.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Εύγε στην αδελφότητα που δε σιώπησε.
Το λόγο έχει τώρα η ΔΙΣ.

Ανώνυμος είπε...

Αναλογίζομαι αν ο όσιος γέροντας π. Ευσέβιος Ματθόπουλος της Ζωής και του Σωτήρος και όχι του Βαπτιστού αν θα έγραφε τέτοιο κείμενο στο περιοδικό που ίδρυσε προς ωφέλεια πνευματική. Διαχωρίζω σκόπιμα την π. Ευσέβιο της εποχής Βαπτιστού-Μακράκη από αυτή μετά την επιστροφή από την εξορία όπου ίδρυσε και χάραξε την ιεραποστολική αδελφότητα. Την απάντηση δεν μπορώ να την δώσω εγώ αλλά τα παιδιά-διάδοχοί του.

Ανώνυμος είπε...

Ποιά η ωφέλεια σε αυτό τον σχολιασμό;
Μια τοπική εκδήλωση έλαβε πλέον πανελλήνια γνωστοποίηση.
Διαφωνώ με την κριτική που ασκεί το περιοδικό αλλά περισσότερο με τον δημόσιο χαρακτήρα της. Το Ευαγγέλιο λέει πρώτα να τα βρουν μεταξύ του και μετά ‘ειπέ τη Εκκλησία’. Ας είχαν αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας στον συγγραφέα, με τις θέσεις της η σεβαστή Αδελφότης, αυτό θα ήταν το καλύτερο, και αν δεν λάμβανε απάντηση διευκρινιστική τότε να το έκανε βούκινο το όλο θέμα.
‘Θλίψη πολλή προκαλεί.... αυτό το ολίσθημα’.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί το ρωτάς π. Νεόφυτε γραμμή της Αδελφότητας είναι. Το περιοδικό αντιπροσωπεύει και εκπροσωπεί την Αδελφότητα. Τα κείμενα είναι ανυπόγραφα διότι απηχούν σε όλους τους κληρικούς και λαϊκούς που την απαρτίζουν στην Αθήνα και στις επαρχίες. Νομίζω ότι πλέον η καταγγελία στην Ιερά Σύνοδο είναι ο μονόδρομος προς τα Μέλη της Αδελφότητος Θεολόγων ‘ο Σωτήρ’. Επιτέλους να ξεκαθαρίσει το θέμα και να αποφανθεί η Εκκλησιαστική Διοίκηση και όχι να ξεφεύγει χωρίς να αναλαμβάνει ποιμαντική ευθύνη. Ο π. Β. Θερμός είναι ικανός από την απάντηση που διάβασα να υποστηρίξει τις θέσεις του. Έτσι μόνο θα σταματήσει το ‘σκότος των οχετών’.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα και την απάντηση του πατρός Βασιλείου. Άλλο ήθος!!! Ελπίζω πως τώρα η αδελφότητα θα κατάλαβε το λάθος της. Θέλω να πιστεύω ότι θα επανορθώσει. Το λάθος ανθρώπινο....

Ανώνυμος είπε...

Προβληματισμένε καλά τα λες! Αναρωτιέμαι αν ποτέ, σε οποιοδήποτε θέμα, έχει ζητήσει συγγνώμη η αδελφότητα. Όλα καλά και τέλεια τα είπε και τα έκανε ως τώρα;

Ανώνυμος είπε...

Ξεκάθαρες κουβέντες από μια αδελφότητα που συνεχώς αγωνίζεται για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Αφού δεν τολμούν να μιλήσουν οι δεσποτάδες τον αγώνα της ηθικής τον παίρνει πλέον ο Σωτήρας. Η Αδελφότητα καλά κάνει και κτυπά στο κόκαλο αυτή την αμνήστευση του φοβερού πάθους της ομοφυλοφιλίας που οδηγεί στην κόλαση.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είδα όμως πουθενά από την αδελφολτητα να καταθέτει λόγο για το καυτό αυτό ζήτημα...η κριτική είναι εύκολη και ανώδυνη...οι θέσεις όμως δύσκολες...έχει κανείς από την Αδελφότητα ασχοληθεί με το θέμα αυτό; δεν τους έχει απασχολήσει; δεν έχουν αντιμετωπίσει περιπτώσεις παιδιών, ομαδαρχών, κατηχητών ή ακόμα και αδελφών με αυτό το δυσβάσταχτο σταυρό; Επιτέλους έφτασε η στιγμή και ο καιρός να ξύσουμε την πληγή...και όχι να τα κρύβουμε όλα κάτω από το χαλί. Ο π. Βασίλειος τόλμησε....τολμήστε κι εσείς... Οι διαφωνία και ο διάλογος μέσα στην Εκκλησία είναι υγεία, είπε κάποιος ...και έχει δίκιο.

Ανώνυμος είπε...

Για τα όσα είπε ο π. Βασίλειος υπήρξε η καταδίκη σας.
Τώρα θέλω να ακούσω τις απόψεις σας επί του θέματος.
Ποιά τα βιβλία της Αδελφότητας
Ποιά τα άρθρα σας;

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμη καταγγελία. Αυτή είναι άραγε χριστιανική ευπρέπεια. Μας διδάσκει λοιπόν ο «Σωτήρ» να γράφουμε σχόλια κατηγορώντας άλλους χωρίς το ονοματεπώνυμο. Που είναι η ευθύτητα; Αυτό θα το έλεγα με μετριοπάθεια «φαρισαϊσμό».
Νικόλαος Κουτσαντώνης
Λογιστής

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Βασίλειος παραπέμπει στην απάντησή του προς το σχόλιο της σεβασμίας Αδελφότητός σας https://anastasiosk.blogspot.gr/2017/12/blog-post_209.html
«(επί τη ευκαιρία, ας ρίξετε μια ματιά και στο σχόλιο της 8ης Δεκεμβρίου, 11.18 μ.μ).»
Έριξα μια ματιά στο σχόλιο το οποίο γράφει
«Ανώνυμος είπε...
Την διαφήμιση-δυσφήμηση σήμερα την παρέλαβαν άλλοι. Κρίμα διότι κάποτε είχαν μια ευπρέπεια στην κριτική τους και στα γραφτά τους. Τώρα νέοι διευθυντές νέα νοοτροπία. Δεν γράφω ονόματα αφού και αυτοί ανώνυμα έγραψαν….
Ακροατής της εκδήλωσης και αναγνώστης του περιοδικού με το νέο ήθος…
8 Δεκεμβρίου 2017 - 11:18 μ.μ.».
Με προβλημάτισε αυτό το σχόλιο. Θα παρακαλούσα να το προσέξουν και στον Σωτήρα. Υπάρχει μια ιστορία ετών. Θα τους παρακαλούσα να μην παρεκκλίνουν της πορείας των. Αν δεν παρεκκλίνουν και συνεχίζουν την πεπατημένη ζητώ συγνώμη.

Ανώνυμος είπε...

Βρε άνθρωπε του Θεού που γράφεις αυτό το σχόλιο που την βλέπεις την απενοχοποίηση. Σε παρακαλώ να μου πεις. Άκουσα μετά το σχόλιο την εκδήλωση και δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο. Είμαι χαζός; Τι να πω σηκώνω τα χέρια ψηλά!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Oι νεο-λούθηροι πήραν την κατάλληλη απάντηση από το εκλεκτό περιοδικό. Οι επίδοξοι "αναμορφωτές" της εκκλησιαστικής ζωής. Ήδη έχει προκληθεί μεγάλη αντίδραση στο διαδίκτυο που προβλέπεται να συνεχισθεί.

Ανώνυμος είπε...

Κωστόπουλε σου επαναλαμβάνω αφού δικαιώνει ο ΣΩΤΗΡΑΣ τους ανώνυμους που γράφουν εναντίον του παπά Θερμού, των εισηγητών και εσένα, γράφοντας:
«Αὐτοὶ εἶναι, ὅπως εἰπώθηκε ἀπὸ τοὺς εἰσηγητές, «ἀνώνυμοι ἀρουραῖοι τοῦ διαδικτύου», βρίσκονται στὸ «σκότος τῶν ὀχετῶν», εἶναι «ἀλυχτῶντα ὄντα τοῦ ταλιμπανισμοῦ» καὶ ἄλλα…»
Σε παρακαλώ εν ονόματι του περιοδικού να δημοσιεύσεις τα σχόλια που έχεις καταχωνιάσει. Οι ανώνυμοι δεν είναι αρουραίοι του διαδικτύου αλλά προστατευόμενοι από τον Σωτήρα. Θα παρακαλέσω τον υπεύθυνο του ιστότοπου του Σωτήρα να δημοσιεύσει όλα τα σχόλια αυτών των ευλαβών υβριστών και από το σκότος των οχετών που τους έχει καταχωνιάσει να του φέρει στο ξέφωτο για να τα διαβάσουμε και εμείς.
Αν δεν γίνει σύντομα θα σας καταγγείλω….

Ανώνυμος είπε...

Το σχόλιο 9:23 π.μ. είναι σοβαρό και πρέπει να προσεχθεί από όλους τους αναγνώστες και από τους συγγραφείς της αδελφότητας.
Μην περάσει παρακαλώ απαρατήρητο.

Ανώνυμος είπε...

``Υπάγετε και μάθετε τι είναι, `Έλεον θέλω, και ουχί θυσίαν' διότι δεν ήλθον διά να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν'' (Ματθ. 9/θ/13),
``Έλεος θέλω, και ουχί θυσίαν και επίγνωσιν Θεού μάλλον παρά ολοκαυτώματα'' (Ωσηέ 6/ς/6).

Ανώνυμος είπε...

Εκφράζω δημόσια τις ευχαριστίες μου
προς την Αδελφότητα των Θεολόγων
«Ο ΣΩΤΗΡ»
διότι με την καταδίκη του βιβλίου αυτού
έγιναν αιτία να γνωρίσω την ύπαρξή του.
Σήμερα το αγόρασα
και ξεκινάω το διάβασμα
για να πλουτίσω τις γνώσεις μου.
Χρήστος Περδίκης
Φοιτητής Α.Π.Θ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είστε μόνο εσείς στον κόσμο υπάρχουν και άλλοι που προσφέρουν. Πρώτα να γίνει κριτική σε σας και στις νοοτροπίες σας και μετά στους άλλους εργάτες του Ευαγγελίου.

Ανώνυμος είπε...

Από πότε πήρε τον ρόλο του κριτή της οικουμένης το περιοδικό ο Σωτήρ;
Οι παλαιότεροι συντάκτες του είχαν μια σεμνότητα και στον έλεγχο.
Εδώ ο κριτής έχει υπερβεί τα εσκαμμένα και ξεπέρασε την χριστιανική ευγένεια.
Ας σπουδάσει μελετώντας παλαιότερες παρεμβάσεις του περιοδικού.

Ανώνυμος είπε...

«Ἡ παρουσίαση μᾶς ἐξέπληξε πρωτίστως γιὰ τὸ χαμηλὸ ἐπίπεδό της.»
Αδελφοί ανατρέξτε στα κείμενα των περιοδικών σας για να νιώστε μεγαλύτερη έκπληξη.

ΥΓ. Είμαι συνδρομήτρια που συνεχίζω να λαμβάνω (αν και θα έπρεπε προ πολλού να έχω διακόψει) τα περιοδικά σας στο όνομα των γονέων μου ως θύμηση μνήμης των.

Ανώνυμος είπε...

Καθόλου δεν "πήρε το ρόλο του κριτή της οικουμένης το περιοδικό".
Διαπίστωσε όμως την επικινδυνότητα των απόψεων του παπα-Θερμού για το εκκλησιαστικό σώμα και έλαβε θέση κατά καθήκον.
Ευγνωμοσύνη τους οφείλουμε γιατί προφυλάσσουν το λαό του Θεού από στρεβλές θέσεις που επηρεάζουν αρνητικά την πνευματική του πορεία.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ "προβληματισμένε", γράφεις σε κάποιο σημείο του σχολίου σου: "Θα μπορούσε και η ίδια να καταθέσει θεολογικό λόγο πάνω στο σύγχρονο προβλημα της ομοφυλοφιλίας. Γιατί δεν το κάνει;".
Η αδελφότητα, διά του περιοδικού της, έχει γράψει για την ομοφυλοφιλία με αφορμή τις "παρελάσεις" του αίσχους.
https://www.tideon.org/index.php/2012-01-20-17-55-40/2012-05-07-21-01-51/2012-02-16-20-47-49/4788-2014-03-21-22-05-51
Λόγος θεολογικός και πατερικός είναι.
Μπορεί κανείς να πει το ίδιο και για τις θέσεις του π.Βασιλείου;

Ανώνυμος είπε...

Ο "Σωτήρ", όπως και πολλοί άλλοι φαντάζομαι, εννόησαν πως οι απόψεις του π.Βασιλείου αποτελούν θεολογικό ναρκοπέδιο και "θεολογικό" προγεφύρωμα προς το αφύσικο και γι αυτό αντέδρασαν.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 15/12/2017 10:10, δηλαδή ο π.Βασίλειος Θερμός είναι υπέρ των παρελάσεων gay pride; Διαβάσατε το βιβλίο του π.Βασιλείου και διαπιστώσατε Ο ΙΔΙΟΣ ότι ο λόγος του είναι μη-θεολογικός και μη-πατερικός; Ή δεχθήκατε άκοπα, άσκεφτα και άκριτα τη γραμμή του περιοδικού και των επικριτών του; Αναρωτιέμαι.

Κάποιος που ξενύχτησε για πάνω από μήνα, μελετώντας και υπογραμμίζοντας το "΄Ελξη και Πάθος" και ανατρέχοντας στη Βίβλο και στους Πατέρες για να διαπιστώσει την ακρίβεια των γραφομένων του π.Βασιλείου.
Μπορείτε να πείτε το ίδιο, αγαπητέ ανώνυμε 10:10;

ΥΓ: Και φυσικά επειδή μελέτησα το βιβλίο, έχω και εγώ κάποια σημεία που θα ήθελα ξεκαθαρίσω. Αλλά από την κριτική μέχρι την πλήρη απαξίωση όχι μόνο του βιβλίου αλλά και του συγγραφέα ως προσώπου και η επικόλληση της ταμπέλας του αιρετικού,του νεονικολαΐτη και όλα τα σχετικά η απόσταση είναι μεγάλη, έτσι δεν είναι;

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι ο προβληματισμένος αλλά με προβληματίζει η απάντηση σου 10.10 π.μ. η οποία δεν καλύπτει τα όσα λέει ο προβληματισμένος. Παρουσιάζεις ένα κείμενο του 0κτ 2014 του περιοδικού Σωτήρ. Θέλω να πιστεύω ότι το περιοδικό έχει και άλλα τέτοια άρθρα μεμονωμένα και το αδικείς με το ένα και μοναδικό. Αυτό δεν είναι κατάθεση θεολογικού λόγου αλλά ένα μεμονωμένο άρθρο.
Ο ιστολόγος έχει κατά καιρούς παρουσιάσει πολλά περισσότερα κείμενα τέτοιου είδους δεν πιστεύω να μας πει και αυτός ότι έχει καταθέσει θεολογικό λόγο.
Αν δεν έγραφες το σχόλιο θα ήταν καλύτερα διότι με αυτό δείχνεις ότι υπάρχει φτώχεια επί του θέματος.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ "προβληματισμένε" τόσο δύσκολο είναι να καταλάβεις ότι το περιοδικό πήρε αφορμή από τα gay prides και ασχολήθηκε με το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας καταθέτοντας αγιογραφικό και πατερικό λόγο;
Γιατί ενέπλεξες στο σχόλιό σου τον π.Βασίλειο σε σχέση με τα gay prides;
Αυτό υπήρξε το νόημα του σχολίου μου;
Διάβασα το απόσπασμα περί ομοφυλοφιλίας από το βιβλίο XΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ" το οποίο έχει συγγραφεί από τον ίδιο και κάθε άλλο παρά διαπίστωσα ότι τα γραφόμενά του συνάδουν με τον αγιογραφικό και αγιοπατερικό λόγο.
Ίσα-ίσα που γράφει για "διάχυτη εκκλησιαστική προκατάληψη πὼς ἡ ὁµοφυλοφιλία πρέπει νὰ ἀντιµετωπίζεται ὡς πρωτίστως σεξουαλικὸ πάθος”.
Δηλαδή η Εκκλησία μέχρι τώρα ήταν προκατειλημμένη σε βάρος των ομοφυλοφίλων και της ομοφυλοφυλίας εν γένει και επλανάτο;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 15/12/2017 12:47, οι διαφωνία δεν είναι επί προσωπικού με τον πατέρα Βασίλειο Θερμό, αλλά επί θέσεών και απόψεών του, που εκφράστηκαν δημόσια.

Ανώνυμος είπε...

Σεβαστοί πατέρες και αδελφοί του Σωτήρα ένα μεγάλο μπράβο για την τόλμη σας!
Τολήσατε και ασκήσατε κριτική σε έναν κληρικό που τον προβάλλουν τα συστημικά ΜΜΕ, που τον καλούν κάποιοι μητροπολίτες και κάποιες σχολές γονέων για ομιλίες, που είναι ευνοούμενος της τωρινής εκκλησιαστικής διοίκησης. Άλλοι σιωπούν ακόμη. Αλλά και σεις μάλλον αργήσατε να μιλήσετε. Έστω και αργά πάντως τολμήσατε.
Η κριτική σας όμως μάλλον σαν ήπια μπορεί να χαρακτηρισθεί.
Δεν χρειάζεται και πολύ ήπια γλώσσα σε τέτοιες περιπτώσεις.
Πάντως μην κιοτέψετε με την πολεμική που άρχισε ήδη εναντίον σας επειδή δεν κλείσατε το στόμα σας.
Οι προσωπολάτρες και κάποιοι που άκριτα και επιπόλαια τον θαυμάζουν και τον εκθειάζουν άρχισαν το καταιγιστικό πυρ εναντίον σας. Μην σκιάζεστε όμως! Συνεχίστε την κριτική γιατί έχει παραγίνει η κατάσταση.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ αναρωτιέμαι αν εσείς οι δύο εχετε ζητήσει ποτέ συγγνώμη στη ζωή σας...

Ανώνυμος είπε...

Αυτή είναι η ορθή γραμμή της Εκκλησίας οχι της αδελφότητας.. με συγχωρείτε...

Ανώνυμος είπε...

Που την βλέπεις την ανωνυμια;;θες να σου δώσουν και συντεταγμενες;;;

Ανώνυμος είπε...

Το περιεχόμενο του κειμένου αυτού είναι ακρότητα που περισσότερο θυμίζει καταδίκη με παπική βούλα και όχι με Ορθόδοξο πνεύμα.

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία δεν είναι ξέφραγο αμπέλι για να προβάλλει κανείς τις θέσεις του σαν γνήσια εκκλησιαστικές θέσεις. Μπράβο στο ΣΩΤΗΡΑ που δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση.

Ανώνυμος είπε...

Προς συνδρομήτρια του περιοδικού που γράφει για χαμηλό επίπεδο κειμένων του περιοδικού: για πείτε μας ποια είναι αυτά τα "χαμηλού επιπέδου" κείμενα. Κατονομάστε τα. Ειδάλλως μιλάτε γενικά και αόριστα.
Μόνον προκατειλημμένοι αναγνώστες διαπιστώνουν "χαμηλού επιπέδου" κείμενα στο υπέροχο περιοδικό που αποπνέι το ορθόδοξο χριστιανικό άρωμα και οικοδομεί επί δεκαετίες πνευματικά τον ελληνικό λαό.
Πολύ φοβούμαι ότι η επιβεβλημένη κριτική της επίμαχης εκδηλώσεως δυσαρέστησε κάποιους και αντέδρασαν όπως αντέδρασαν.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζοντας σε άλλο ιστολόγιο την κριτική της Αδελφότητας Θεολόγων ο «Σωτήρ» θορυβήθηκα διότι έχω κατά καιρούς διαβάσει βιβλία του Πρωτ. π. Βασιλείου Θερμού. Το προμηθεύτηκα και άρχισα την ανάγνωση. Οπότε ήλθε και η απάντηση του υπό κρίση συγγραφέα εδώ.
Είναι βιβλίο το οποίο ο εκλεκτός επιστήμονας συγγραφέας το προετοίμασε συστηματικά παίρνοντας στοιχεία από την παγκόσμια βιβλιογραφία εκατοντάδων βιβλίων και χιλιάδων άρθρων. Όλα αυτά μας τα προσφέρει στο σύγγραμμά του αυτό «Έλξη και πάθος, Μια διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας» που ξεπερνά τις 700 σελίδες
Αυτό το βιβλίο με μια μονοκονδυλιά κάποιο από τα μέλη της Αδελφότητας το καταδικάζει χωρίς ίσος να το έχει διαβάσει. Είναι μια επιπόλαια πράξη που δεν συνάδει με την αδελφότητα των Θεολόγων επιστημόνων που εκπροσωπεί και την διαχρονική της ιστορία στα πνευματικά αυτού του τόπου. Διάβασα την κριτική του Πρωτ. π. Ιωάννη Φωτόπουλου. Καμία σχέση με την επιπολαιότητα της κριτικής του Σωτήρα.
Αν σε κάποιο άλλο έντυπο έγραφαν κάτι για τα βιβλία του Σωτήρα θα γινόταν επανάσταση από τους κατευθυνόμενους συνεργάτες. Τώρα -το επαναλαμβάνω- με επιπολαιότητα κάποιος γράφει χωρίς να εξετάζει σε βάθος αλλά επιδερμικά. Αν μπάζει νερά η θεολογία, ή η ιατρική, του Πρωτ. π. Βασιλείου Θερμού να γίνει μια συστηματική κριτική και όχι γενική καταδίκη.
Δεν έχω τις γνώσεις να κάνω βιβλιοκρισία. Από την ανάγνωση ωφελήθηκα και δεν διεπίστωσα τίποτα από όσα προσάπτουν στον συγγραφέα.
Θα το προτείνω στο Σύλλογο των Καθηγητών καθώς και των Γονέων διότι είναι αναγκαίο για μας τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Τέλος θα είναι το δώρο μου σε φίλους και γνωστούς στις επικείμενες εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Θα παρακαλούσα την Αδελφότητα να επανεξετάσει περισσότερο ώριμα το θέμα ξεπερνώντας εμπάθειες.
Ευχαριστώ
Περικλής Μαραγκουδάκης
Μαθηματικός

Ανώνυμος είπε...

Σεβάσμιοι Πατέρες και αγαπητοί Αδελφοί
«ο λόγος του Θεού ου δέδεται»
Το ίδιο και του επιστήμονα. Ο π. Β.Θ. είναι Θεολόγος και Ιατρός που ασκεί την Ψυχιατρική και Ψυχοθεραπεία παιδιών, εφήβων και νέων.
Στην Αδελφότητά σας υπάρχει μέλος Ιατρός που γνωρίζει από Ψυχιατρική και Ψυχοθεραπεία. Αν ναι, να υπογράψει το κείμενο αυτό ώστε να του δώσω σημασία.
Παρακαλώ στο θέμα των Σοδόμων διαβάστε με προσοχή τα όσα λέει στην κατατοπιστική εισαγωγή ο πρώτος τόμος της Παλαιάς Διαθήκης των Εκδόσεων «Ο ΣΩΤΗΡ».