1. Στά παρουσιαζόμενα θέματα τῆς πνευματικῆς μας ζωῆς,
ἀγαπητοί μου Γορτύνιοι καί Μεγαλοπολίτες χριστιανοί, ἐμεῖς τό εἴπαμε καί τό
δηλώνουμε πάλι, ὅτι τό φρόνημά μας θά εἶναι «ἐκκλησιολογικό».
Δηλαδή, θά κάνουμε ὅ,τι μᾶς πεῖ ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας
μας. Ἄν ἡ Ἐκκλησία μᾶς πεῖ νά φορᾶμε τήν μάσκα στήν Ναό γιά προστασία μας ἀπό
τόν κορωνοϊό, θά τήν φορᾶμε. Ἄν μᾶς πεῖ νά μήν τήν φορᾶμε, δέν θά τήν φορᾶμε!
Τό ἴδιο σέ ὅλα τά θέματα.
2. Θά τολμήσω νά πῶ, ἀδελφοί, καί τό ἑξῆς: Καί
λάθος ἀκόμη νά κάνει ἡ Ἐκκλησία, νά ἀκολουθοῦμε τό λάθος καί ὄχι τήν κατά τήν
γνώμη μας ἀκρίβεια. Καί αὐτό πού σᾶς λέγω δέν εἶναι δικός μου λόγος, ἀλλά τοῦ ἁγίου
Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου (βλ. εἰς Ἅπαντα Ἁγίων Πατέρων, τόμ. 4, 615).
Ἀλλά καί ὁ ἅγιος Πορφύριος λέγει τό ἴδιο: «Εἶναι
προτιμότερο – λέγει – νά εἶναι κανείς σέ σφάλμα μέσα στήν Ἐκκλησία, παρά νά ἐνεργεῖ
ἔξω ἀπ᾽ αὐτήν ἔστω καί ὀρθά» (Περιοδ, Αποστολή, 10, σελ. 3).
Σᾶς ἀναφέρω ἕνα παράδειγμα: Κανονικά, νομίζω, δέν ἔπρεπε
νά ἀλλάξει τό Ἡμερολόγιο. Δέν εἶναι ὅμως θέμα δογματικό τό θέμα τοῦ Ἡμερολογίου.
Γι᾽ αὐτό, ἀφοῦ τό εἶπε ἡ Ἐκκλησία νά ἀλλάξει, ἀκολουθήσαμε
τήν ἀλλαγή.
Κοιτάξτε ὅμως τώρα τά χάλια τῶν Παλαιοημερολογιτῶν,
πού θέλησαν νά ἐναντιωθοῦν στήν Ἐκκλησία, ἀκολουθώντας τάχα τήν ἀκρίβεια καί ὄχι
τήν ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας.
Τά χάλια τους εἶναι τό ὅτι βρέθηκαν ἐκτός Ἐκκλησίας!
Δέν ὑπάρχει χειρότερο ἀπό αὐτό!..
Δέν ἐννοῶ βέβαια ἐδῶ τούς Παλαιοημερολογίτες τοῦ Ἁγίου
Ὄρους ἤ τῶν ἄλλων Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων, ἀλλά ἐννοῶ τίς διάφορες παρατάξεις τῶν
Παλαιοημερολογιτῶν, πού καί μεταξύ τους ἀλληλοτρώγονται, γιατί δέν ἔχουν τήν
Χάρη τοῦ Θεοῦ, ὡς ὄντες ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας.
3. Ἐπειδή, ἀδελφοί, ἡ ἐκκλησιολογική κατήχηση εἶναι
τό κυριώτερο, ἀλλά πολλοί χριστιανοί εἶναι ἀκατήχητοι στήν ἐκκλησιολογία, γι᾽ αὐτό
ἀπεφάσισα τά συνεχῆ κηρύγματά μας νά εἶναι ἐκκλησιολογικά.
Μέ ἁπλᾶ καί λίγα λόγια νά ὁμιλῶ κάθε φορά γιά τήν Ἐκκλησία
μας καί τούς ἱερούς κανονισμούς Της.
Θά διακόπτω ὅμως τήν σειρά, ὅταν παρουσιάζονται
σοβαρά θέματα στήν Ἐκκλησία μας καί τήν πατρίδα μας, ἀλλά θά ἐπανέρχομαι πάλι
στά ἐκκλησιολογικά μαθήματα.
Μέ πολλές εὐχές,
† Ὁ Γόρτ. καί Μεγ. Ἰερεμίας
4 σχόλια:
Σωστά τα λέει ο Άγιος Γόρτυνος με την διαφορά ότι δέν κάνουμε ότι λέει η εκκλησία , γιατί αυτά πού λέει η εκκλησία τα επιβάλλει η πολιτεία....
Η εκκλησία γράφει καί η πολιτεία ξεγράφει....εν συνεχεία γράφει η πολιτεία καί η εκκλησία αντιγράφει....
Εφ' όσον ο Σεβασμιώτατος θα αρχίση να κάνη κηρύγματα Εκκλησιολογικά, θα πρέπει πρώτον να ορίση τί είναι η Εκκλησία.
Στο κείμενο του αναφέρει ότι θα κάνουμε ό,τι μας πεί η Ιεραρχία της Εκκλησίας. Στην επόμενη φράση την Ιεραρχία την βαπτίζει "Εκκλησία".
Παρακάτω, στο θέμα του Ημερολογίου γράφει "αφού το είπε η Εκκλησία να αλλάξει", εννοώντας τώρα το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο πρότεινε την αλλαγή.
Πιό κάτω συμπεριλαμβάνει, σωστά, στην Εκκλησία το Αγιον Ορος και τα άλλα Πατριαρχεία, τα οποία όμως δεν δέχθηκαν την αλλαγή που έκανε η "Εκκλησία", δηλαδη το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Ας γίνη λοιπόν ένας ορισμός, τί είναι η Εκκλησία, και τί θέση έχουν οι λαικοί σε αυτήν.
Υπακοή στους υπό υπακοή τούς υπακούοντας....
Δημοσίευση σχολίου