«Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Οἱ ἄνθρωποι, ὅσο δυνατοί κι ἄν εἶναι, αἰσθάνονται τήν ἀνάγκη κάπου νά ἀκουμπήσουν ὅταν τούς συνταράσσουν οἱ δοκιμασίες τῆς ζωῆς. Ἡ ἀνάγκη αὐτή γίνεται ἐντονότερη τώρα πού βρισκόμαστε ἀντιμέτωποι μέ τήν σοβαρή ἔξαρση τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ. Τοῦ ἰοῦ, πού ἐδῶ καί ἀρκετούς μῆνες ἀπειλεῖ ἐπικίνδυνα τήν ἀνθρωπότητα χωρίς νά κάνει διακρίσεις. Τοῦ ἰοῦ, πού ἦρθε καί ἄλλαξε ριζικά τήν καθημερινότητα τῶν ἀνθρώπων, μέ περιορισμούς, ἐμπόδια, ἀπαιτήσεις, στερήσεις, οἱ ὁποῖες ὅλο καί ἐντείνονται. Βέβαια τά ἐρωτήματα διαρκῶς πληθαίνουν. Γιατί δοκιμάζεται ἡ ἀνθρωπότητα; Γιατί ὁ Θεός ἀργεῖ; Τί φταίει; Ὅσο ἡ ἀπάντηση ἀργεῖ, τόσο περισσότερο ἐλλοχεύει ὁ κίνδυνος τοῦ διχασμοῦ καί τῆς ἀπόγνωσης.
Τό ἴδιο βασανιστικό ἐρώτημα ἀπηύθυνε καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πρός τόν Θεό γιά νά λάβει τήν ἀπάντηση: «Ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου. Ἡ γάρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται»[1]. Ὅσο κι ἄν φαίνεται ἀντιφατικό αὐτό, ἡ δύναμη τοῦ Θεοῦ φανερώνεται μέσα στήν ἀδυναμία τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτό γράφει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στούς Κορινθίους.
Τρεῖς φορές παρεκάλεσε τόν Κύριο νά τόν ἀπαλλάξει ἀπό τήν ἀρρώστια καί ἡ ἀπάντησή του ἦταν: «Σοῦ ἀρκεῖ ἡ χάρη μου».
Εἶναι δυνατόν, μέσα ἀπό τήν ἀδυναμία τοῦ ἀνθρώπου νά φανερώνεται ἡ δύναμη τοῦ Θεοῦ; Ὅσο κι ἄν αὐτό φαίνεται γιά τήν ἀνθρώπινη λογική ἀντιφατικό, στήν πραγματικότητα δίνει μία ἀπάντηση στό ἐρώτημα τοῦ κάθε ἀνθρώπου.
Ἡ λύση βρίσκεται στήν λέξη χάρη. «Σοῦ ἀρκεῖ ἡ χάρη μου». Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ εἶναι ἕνα νέο πρῖσμα, ὑπεράνω τῆς ἀνθρώπινης λογικῆς, ἡ ὁποία θέλει ὅλα νά τά καταλάβει. Μέ τήν χάρη ὁ ἄνθρωπος βλέπει τόν πόνο ὡς δωρεά, τήν ἀρρώστια σάν εὐκαιρία γιά προσέγγιση τοῦ Θεοῦ, τίς ταλαιπωρίες σάν ἀνύψωση σέ μία σφαῖρα ἄλλης βιοτῆς. Ὁπωσδήποτε, αὐτό δέν εἶναι εὔκολο γιά τίς ἀνθρώπινες δυνάμεις, μᾶλλον ἀδυναμίες, ἀλλά εἶναι δυνατόν μόνο μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ.
Εἶναι ἡ ὥρα νά μετατρέψουμε τήν δική μας ἀδυναμία σέ δύναμη. Μέ τήν χάρη νά αὐξήσουμε τήν πίστη μας στόν Τριαδικό Θεό. Νά συνδέσουμε συνειδητά τήν ζωή μας μέ τήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας. Νά καλλιεργήσουμε τίς ἀρετές τῆς ὑπομονῆς, τῆς ταπείνωσης καί, κυρίως, τῆς μετάνοιας πού θά μᾶς ὁδηγήσει στήν λύτρωση. Ἡ προσευχή μας νά γίνει καρδιακή, ἔντονη, τακτική γιά ὅλους τούς συνανθρώπους μας, ἰδιαίτερα γιά τό ἰατρικό καί νοσηλευτικό προσωπικό πού βρίσκεται στήν πρώτη γραμμή τῆς μάχης γιά νά βοηθήσουν τόν πάσχοντα ἄνθρωπο. Ἄς προσευχόμεθα γιά τήν ἴαση τῶν ἀνθρώπων πού τούς ἐπισκέφθηκε ἡ ἀσθένεια, οἱ ὁποῖοι μπορεῖ νά εἶναι ἄνθρωποι τῆς διπλανῆς πόρτας. Ἄς προσευχόμεθα γιά ὅσους στερήθηκαν ἀγαπημένα πρόσωπα ἐξ αἰτίας τῆς πανδημίας. Ἄς προσευχόμεθα γιά τούς νέους μας, οἱ ὁποῖοι, μέσα ἀπό αὐτήν τήν δυσκολία τῆς πανδημίας, μποροῦν νά ὡριμάσουν συνειδητοποιώντας πώς τίποτε δέν εἶναι αὐτονόητο σέ αὐτόν τόν κόσμο. Ἄς προσευχόμεθα γιά τίς ψυχές ὅσων ἔφυγαν γιά τόν οὐρανό, λόγῳ αὐτῆς τῆς φονικῆς ἴωσης. Ἡ ἁγιαστική χάρη θά μᾶς βοηθήσει νά ἀναπτύξουμε ὑψηλό αἴσθημα ἀτομικῆς εὐθύνης, ἀλλά καί ἀπολύτου σεβασμοῦ στόν συνάνθρωπο.
Οἱ πιστοί δικαιολογημένα ζητοῦμε ἀπό τόν Θεό νά μᾶς ἀπαλλάξει ἀπό κάποια ἀσθένεια, ἀπό πόνο ἤ ταλαιπωρία. Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ὡς ἀπάντηση μᾶς δίνει τήν δυνατότητα νά ἀντέξουμε. Ἀναζητοῦμε τήν ἀσφάλεια κοντά στόν Θεό, ἀλλά καί στήν ποιμαίνουσα Ἐκκλησία, ἡ ὁποία ἐνδιαφέρεται κυρίως γιά τήν ὑγεία τῆς ψυχῆς, ἀλλά δέν ἀδιαφορεῖ γιά τήν ὑγεία τοῦ σώματος τῶν πιστῶν. Τό σῶμα εἶναι ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Σέ αὐτό τό πλαίσιο, ἡ Ἐκκλησία δίνει μεγάλη προσοχή στά πορίσματα τῆς ἰατρικῆς, ἀναφορικά μέ δύσκολα διλήμματα βιοηθικῆς, ὅπως μεταμοσχεύσεις, ἀντιμετώπιση πανδημίας καί ἄλλα, τά ὁποῖα ἰατρικά πορίσματα σέβεται, ὅταν δέν στεροῦν ἀπό τούς ἀνθρώπους τήν σωτηρία.
Τό «ἀγκάθι» στό σῶμα τοῦ Παύλου, ὅ,τι κι ἄν ἦταν αὐτό, δέν ἐμπόδισε τό ἱεραποστολικό του ἔργο πού ἐκτείνεται σέ ὅλη τήν τότε οἰκουμένη, δέν σταμάτησε τήν συγγραφή τῶν ἐπιστολῶν του. Δέν τόν ἐμπόδισε νά ἐπισκεφθεῖ, ξανά καί ξανά, τίς Ἐκκλησίες πού ἵδρυσε. Δέν τόν ἐμπόδισε νά γράφει ἐπαινετικά λόγια γιά τούς χριστιανούς παραλῆπτες τῶν ἐπιστολῶν ἤ γιά τούς συνεργάτες του. Ὁ Παῦλος δέν ἄφησε τήν πικρία του γιά τόν δικό του πόνο νά ἐπηρεάσει τήν συμπεριφορά του πρός τούς ἄλλους.
Ἔτσι καί ἐμεῖς, μετατρέποντας τήν ἀδυναμία σέ δύναμη μποροῦμε νά μήν ἀφήσουμε τίποτα νά σταθεῖ ἐμπόδιο στόν δρόμο γιά τήν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, συμπάσχουσα καί συναγωνιζόμενη μέ τούς πιστούς, ἐπαναλαμβάνει μαζί μέ τόν Ἀπόστολο Παῦλο: «τίς ἀσθενεῖ, καὶ οὐκ ἀσθενῶ; τίς σκανδαλίζεται, καί οὐκ ἐγώ πυροῦμαι; εἰ καυχᾶσθαι δεῖ, τά τῆς ἀσθενείας μου καυχήσομαι. Ὁ Θεός καί πατήρ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ οἶδεν, ὁ ὢν εὐλογητὸς εἰς τούς αἰῶνας, ὅτι οὐ ψεύδομαι»[2].
Λαέ τοῦ Θεοῦ ἠγαπημένε, «ἀνδρίζου, καί κραταιούσθω ἡ καρδία σου, καί ὑπόμεινον τόν Κύριον»[3], γιά νά ἀκούσεις τήν στοργική φωνή τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Ζωῆς καί Τελειωτοῦ τῆς πίστεώς μας Ἰησοῦ Χριστοῦ: «ἀπαλείψω πᾶν δάκρυον ἀπό τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν»[4]».
β) τήν ἀποστολή πρός τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τῆς Κ.Υ.Α., ἡ ὁποία πρόκειται νά ἐκδοθεῖ καί ἀφορᾷ στά νέα περιοριστικά μέτρα (lockdown) πού θά ἐπιβληθοῦν ἀπό 7ης ἕως 30ῆς Νοεμβρίου 2020.
Ἐκ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
[1] Β΄ Κορ. 12, 9
[2] Β΄Κορ. 11, 29-31
[3] Ψαλμ. 26, 14
[4] Ἀποκαλ. 7, 17
21 σχόλια:
Η Σύνοδος στέλνει εγκυκλίου αλλά οι Μητροπολίτες δεν επαγρυπνούν για την τήρηση των υποδείξεων. Μια είναι η λύση κληρικός που θα παραβεί την εντολή να τεθεί σε δίμηνη ιερατική αργία και στέρηση μισθού. Δε είναι σωστό καθένας κληρικός να σηκώνει μπαϊράκι και να αγνοεί Συνοδικές αποφάσεις.
Το κλείσιμο των Εκκλησιών μας από την Πολιτεία είναι μέτρο σταλινοφασιστικό.
Κατώτερη των περιστάσεων... Εγκύκλιος για τα σκουπίδια με όλο το σεβασμό στο σχήμα τους...
Θα κλείσει και πάλι η Εκκλησία του Χριστού;;;;;;;;;;;;
Το κλείσιμο των εκκλησιών θα συμβάλει στο να ζήσουν υπέργηροι που εκκλησιάζονται χωρίς μάσκα.
Μην αρχίσουμε πάλι κ.Παναγιώτη.
Αγαπητέ ιστολόγε, σας παρακαλώ, μη γίνουμε πάλι "αρένα". Έχουμε τη δοκιμασία μας, μην αυξάνουμε τη δυσκολία. Μπαίνουμε στο blog για να διαβάσουμε κάτι που θα μας βοηθήσει στον αγώνα μας.
Οσο τελειται Θεια Ευχαριστια, η Εκκλησια δεν κλεινει, το Σωμα του Χριστου δεν κλεινει. Οι ναοι, τα κτισματα, δεν εχουν μαζικο εκκλησιασμα.
Ανώνυμε 12:45 π.μ. άραγε σκέφθηκες μήπως επιζητείς την Σταλινική δικτατορία και δεν ανέχεσαι την άλλη άποψη; Τόσο πολύ πειράζει η ελευθερία του λόγου που είναι απαραίτητη για να υπάρχει δημοκρατία;
Διάβασε λίγο την επιστολή του σεβ. μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ και μην νομίζεις τον εαυτό σου ότι μόνο αυτός πρέπει να έχει λόγο και οι ομοϊδεάτες σου.
Εκκλησιαζόμενος
Εκκλησιαζόμενε,
Μήπως έχεις ακούσει τις λέξεις "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία";
Αν θέλεις, διάβασε Γεροντικό, παραδειγματίσου από την υπακοή των υποτακτικών στους γεροντάδες τους και τότε ίσως καταλάβεις.
Και κάτι ακόμα. Ρίχνεις κατηγορίες σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις τι πιστεύουν με μεγάλη ευκολία. Μήπως δείχνει κάτι αυτό;
Καλόν αγώνα σε όλους μας. Ο διάβολος μάς πολεμά με πολλούς τρόπους. Και ο πιο ύπουλος, είναι ο εκ δςξιών πειρασμός.
Αν είναι κάποιος που προκαλεί να γίνει αρένα αυτός είναι ο 12:45 π.μ. και όχι οι σχολιαστές που απλά κριτικάρουν τις διάφορες αποφάσεις και γεγονότα όπως έχουν κάθε δικαίωμα.
Επιτέλους ξανά όλη η οικογένεια κοντά μέσα στο σπίτι. Τέρμα τα ξεπορτίσματα και οι αργοπορίες. Ως χριστιανοί θα ζήσει καθένας μας την κατ΄ οίκο Εκκλησία. ανεπανάληπτο και αυτό το πρωινό με το νέο lockdown
Μάλλον ο κ. Π. Γ. κάνει λάθος στην εκτίμησή του. θα ήταν σταλινοφασιστικό το δημοκρατικά εκλεγμένο καθεστώς της κοινοβουλευτική μας Δημοκρατίας αν μας άφηνε να πεθαίνουμε σαν τα κοτόπουλα. Όπως κάνανε στα Γκουλανκ τα καθεστώτα που μνημόνευσε.
Αν το μέτρο ήταν σταλινοφασιστικο τότε δεν θα μπορούσες να γράψεις και μάλιστα επωνύμων με Γκουρβελος. Μια σωστή καινηφαλια εγκύκλιος! Δόξα τω Θεώ, καθώς και το κείμενο του π. Θ. Μαρτζουχου.
Ιφ
Υπάρχουν διαμαρτυρίες κληρικών και λαϊκών για το κλείσιμο των εκκλησιών και την απαγόρευση των λατρευτικών ακολουθιών.
Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι;
Δεν είναι οι αρμόδιοι υπουργοί ή οι επιστήμονες.
Είναι όλοι αυτοί που μήνες περιφρονούσανε τις υποδείξεις.
Όλοι αυτοί που τον Απρίλιο άνοιγαν κρυφά τους ναούς με γεμάτους ναούς χωρίς καμία προστασία.
Όλοι αυτοί που και τώρα καταστρώνουν τα σχέδιά τους για κλειστές θείες Λειτουργίες.
Αύριο οι περισσότερες εκκλησίες θα γεμίσουν κόσμο και μετά οι φανατισμένοι ιερείς θα φωνάζουν που δεν μπορούν ελεύθερα να τελούν την Λειτουργία.
Αιδώς Αργείοι.
Τι έχεις να μου πεις 10.49 για τα παρακάτω:
Εισαγγελική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε προκειμένου να διαπιστωθεί εάν κρούσματα στη Νάξο σχετίζονται με εκδρομή για προσκύνημα στα Κύθηρα.
Το πόρισμα της εισαγγελικής παρέμβασης που βρίσκεται σε εξέλιξη αναμένεται να δείξει αν τα κρούσματα κορονοιού το τελευταίο διάστημα στο νησί της Νάξου, προέρχονται από προσκυνηματική εκδρομή πιστών στο νησί των Κυθήρων.
Στην εκδρομή, που περιλάμβανε προσκύνημα στην Παναγία τη Μυρτιδιώτισσα, συμμετείχαν, σύμφωνα με την ΕΡΤ, 53 άτομα και ως διοργανωτής φέρεται ιερέας από τη Νάξο.
Οι εκδρομείς φέρονται να ξεκίνησαν από το νησί την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου προς Αθήνα και από εκεί με μια ενδιάμεση στάση στο Σύνταγμα για να συμμετέχουν και άλλοι εκδρομείς, ξεκίνησαν οδικώς και στη συνέχεια με καράβι για Κύθηρα.
Στη Νάξο επέστρεψαν το απόγευμα της Δευτέρας 19 Οκτωβρίου.
Μετά το ταξίδι κάποιοι από τους εκδρομείς παρουσίασαν συμπτώματα και αφού έκαναν τεστ για κορονοιό, βγήκαν θετικοί.
Η Μητρόπολη Παροναξίας σε ανακοίνωσή της διευκρινίζει ότι από την έναρξη της πανδημίας δεν έχει δοθεί καμία άδεια για να πραγματοποιηθεί προσκυνηματική ή άλλου τύπου ομαδική εκδρομή ενορίας ή άλλου εκκλησιαστικού φορέα ή προσώπου.
Ορθόδοξος Εκκλησιαζόμενος
Διαβάζοντας την "παραμυθιτική και ενισχυτική" Εγκυκλιο της ΔΙΣ, καταλαβαίνουμε ότι οι Ιεράρχες δεν έχουν τη διάθεση ούτε να στηλιτεύσουν, ούτε απλώς να διαμαρτυρηθούν για το παράλογο κλείσιμο των ναών, και τον αποκλεισμο των πιστών από τη Θεία Λειτουργία.
Ναοί με χωρητικότητα μεγαλύτερη από των τραπεζικών καταστημάτων και πολλών σουπερμαρκετς, παραμένουν κλειστοί, ενώ θα μπορούσαν να δέχωνται άνετα και με ασφάλεια 50, 100, 150 πιστούς.
Αυτόν τον μήνα τιμάται η μνημη των Αγίων Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, του Αγίου Νεκταρίου (100 χρόνια από την Κοίμηση του), του Αγίου Αρσενίου Καππαδόκη, του Αποστόλου Φιλίππου, του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, της Αγίας Αικατερίνης, του Αγίου Μερκουρίου, του Αγίου Στυλιανού, του Αποστόλου Ανδρέου.
Το Κράτος αποφάσισε και η Σύνοδος απεδέχθη οι Μνήμες αυτών των Αγίων Προσώπων να εορτασθούν χωρίς το Πλήρωμα της Εκκλησίας, αλλά μόνον από τους Κληρικούς.
Οι Αγιοι βλέπουν και ο Θεός Κρίνει.
Εσύ έχεις μεγάλη σύγχυση ανώνυμε 1:25 μ.μ. και έχεις μπλέξει την ελευθερία του λόγου με τις πνευματικές έννοιες "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία" που έχουν άλλη εντελώς έννοια.
Τα πλέον ολοκληρωτικά καθεστώτα για να πετύχουν τους σκοπούς τους μπορεί να κρυφθούν πίσω από τις έννοιες "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία"!!!
Δεν ξέρεις τίποτα από την χριστιανική σημασία των εννοιών "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία" που δεν έχει σχέση με το "Σκάσε και μην μιλάς"! Ή "Σκάσε και μην σκέφτεσαι"! Ή "Σκάσε και προσκύνα μας σαν αλάθητους"!
Ο Εκκλησιαζόμενος καλά τα λέει για τον Ανώνυμο 12:45 π.μ. που εκφράστηκε φασιστικά.
Για 2:58 μμ Ιφ. Το σχόλιο σου είναι για κλάμματα απο λογικής άποψης. Τί σχέση έχει το μέτρο του κλεισίματος των εκκλησιών που αυτό χαρακτηρίστηκε από τον αξιότιμο κ. Γκούρβελο, με την δυνατότητα ελευθερίας γραψίματος; Το μέτρο αυτό και μόνο αυτό σχολιάστηκε από τον κ. Γκούρβελο για την στιγμή. Δεν σχολιάστηκε η ελευθερία του γραψίματος, τουλάχιστον ακόμα.
Προς Ανώνυμο 6:48
Πολλά νεύρα έχεις αδελφέ μου. Γιατί; Εσύ που είσαι πνευματικός άνθρωπος ...
Δεν έχω να σου πω τίποτα 4:44 μ.μ. γιατί δεν φαίνεσαι άνθρωπος με καλή διάθεση αν κρίνω και μόνο από την απομίμηση της υπογραφής μου, εκτός αυτού είσαι και εκτός πλαισίου του ζητήματος που αναφέρθηκε το σχόλιο μου. Διαφορετικό είναι το ζήτημα της συζήτησης. Μάλλον προσπαθείς να παραπλανήσεις και να οδηγήσεις αλλού την συζήτηση.
Εκκλησιαζόμενος
Για Ανώνυμο 9:52 μ.μ.
Γιατί αδελφέ μου νομίζεις ότι έχει νεύρα; Δεν έχει νεύρα, απλά πρέπει όλοι να αντιδρούμε στην άνομη προσπάθεια φίμωσης της ελευθερίας έκφρασης. Όλοι πρέπει να διεκδικούμε την ελευθερία της έκφρασης και την ελευθερία της δημόσιας λατρείας που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες.
Δημοσίευση σχολίου