Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

…να κάνουμε ένα συμψηφισμό! - Ιωάννης Σαλογιάννης


 …να κάνουμε ένα συμψηφισμό!

Όχι Μακαριότατε, δεν θα κάνουμε κανέναν συμψηφισμό σε θέματα Πίστεως.  Να συμψηφίσουμε τι;  Συμψηφίζεται ο Χριστός; Θα μας δώσετε κάτι, θα σας δώσουμε κάτι άλλο; Μπαίνει ο Χριστός στην ζυγαριά; Καταλαβαίνετε επιτέλους ποιος είναι αυτός  τον οποίο ‘’δίνετε’’ σαν άλλοι Ιούδες για να κερδίσετε τι; 3 ώρες;  Ποιο το όφελος;  Ο ίδιος κόσμος που θα συγκεντρωθεί στις  9:00, θα συγκεντρωθεί και στις 12:00 Πώς θα γίνουν εντός της ίδιας ημέρας 2 Θείες  Λειτουργίες;  Με ποιόν τρόπο θα Κοινωνήσει ο κόσμος; Το Ιερό Πηδάλιο και οι Άγιοι Πατέρες ομιλούν ξεκάθαρα. Έχουν όλοι οι Ναοί την ευχέρεια να τελέσουν Θεία Λειτουργία  την ίδια ημέρα, έχοντας 2 και 3 Ιερείς και 2 ή 3 Αγίες Τράπεζες, αφού το Σάββατο το πρωί θα υπάρχει Θεία Λειτουργία ; Οι μικροί Ναοί ή οι Ναοί που βρίσκονται στα χωριά με έναν Ιερέα τι θα κάνουν; Οι άνθρωποι που θα εργάζονται τις απογευματινές βάρδιες σε διάφορες εργασίες και που θέλουν να ζήσουν από κοντά τις Άγιες  στιγμές του Μεγαλοβδόμαδου και της Αναστάσεως του Χριστού μας τι θα γίνουν; Θα μπορούσε το Ελληνικό Κράτος να μεταφέρει την ώρα της απαγόρευσης από τις 9 στις 12 λόγω των Ιερών Ακολουθιών. Αλλά … Έστησατε τα τριάκοντα αργύρια, την τιμή του τετιμημένου! Ευτελισμός και της Ανάστασης !

  […] Ως προς την Ακολουθία της Αναστάσεως, η Ιερά Σύνοδος έλαβε σοβαρά υπ’ όψη τους ισχύοντες περιορισμούς της κυκλοφορίας και επιθυμώντας την καλύτερη ποιμαντική εξυπηρέτηση των πιστών, οι οποίοι δεν πρέπει επ’ ουδενί να στερηθούν την συμμετοχή στην χαρά της Αναστάσεως, (η συμμετοχή στην χαρά του Κοινού Ποτηρίου τί έγινε; ) απεφάσισε ομόφωνα κάνοντας χρήση της Οικονομίας της Εκκλησίας, όπως φανερώνεται στην πλούσια παράδοσή Της, την προσαρμογή της ώρας τελετής της Αναστάσεως στις 9.00 μ.μ. του Μεγάλου Σαββάτου. Η Τελετή θα πραγματοποιηθεί στο προαύλιο των Ιερών Ναών, σύμφωνα με την παράδοση, και θα ακολουθήσει η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία εντός του Ιερού Ναού. [..]

Την ίδια ημέρα, σε κάθε αγία Τράπεζα, και από κάθε ιερέα, τελείται μία μόνο Θεία Λειτουργία. Πηγή των παραπάνω βεβαίως, αποτελεί το «Πηδάλιον», η σημαντικότατη αυτή συλλογή Ιερών Κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και σύμφωνα με τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη:«Διά να μη διπλασιάζηται ο μοναδικός θάνατος του Χριστού, εδιώρισε και η εν Αντισιοδώρω τη πόλει τοπική σύνοδος επί Ηρακλείου κατά το χιγ΄ έτος συναχθείσα· Να μη γίνωνται δύω λειτουργίαι εν μια ημέρα εις μίαν και την αυτήν τράπεζαν […] όπερ παραβαίνουσιν οι παπισταί. Αλλά και οι ημέτεροι ιερείς, οι δύω φοραίς  λειτουργούντες, τάχα διά παρρησίαν, βαρέως αμαρτάνουν, και ας παύσουν εις το εξής το άτοπον τούτο».

Αυτή η έννοια της ανεπανάληπτης μοναδικότητας καταγράφεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία ήδη από τον 1ο αιώνα. Ο Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, δεύτερος επίσκοπος Αντιοχείας, από το 70 μ.Χ. και πρώτος μεγάλος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας μετά τους αποστόλους, αναφέρει: «Γράφω στην αξιόθεη αγάπη σας, παρακαλώντας σας να έχετε μια πίστη, και ένα κήρυγμα, και μία Ευχαριστία. Διότι ένα είναι το σώμα του Κυρίου Ιησού, και ένα το αίμα του που χύθηκε για μας- ένας άρτος κομματιάστηκε για όλους, και ένα ποτήρι μοιράστηκε σε όλους- ένα θυσιαστήριο υπάρχει για όλη την Εκκλησία και ένας επίσκοπος, μαζί με το πρεσβυτέριο και τους διακόνους τους συνδούλους μου. Διότι και ένας αγέννητος υπάρχει, ο Θεός και Πατέρας, και ένας μονογενής Υιός, Θεός Λόγος και άνθρωπος, και ένας Παράκλητος, το Πνεύμα της αλήθειας· αλλά και ένα κήρυγμα, ‘’και η πίστη είναι μία και το βάπτισμα ένα’’, και μία η Εκκλησία, που ίδρυσαν οι άγιοι απόστολοι από τη μια άκρη ως την άλλη άκρη του κόσμου με το αίμα του Χριστού, με τον ιδρώτα και τους κόπους τους».

Ο  κανονολόγος, καθ. Παναγιώτης Μπούμης, αποτυπώνει τα δεδομένα αυτά στο έργο του «Κανονικόν Δίκαιον», ως εξής:«Στην Αγία Τράπεζα μόνο μία Θεία Λειτουργία επιτρέπεται να τελεσθεί την ίδια ημέρα, για να μη διπλασιάζεται ο ένας και μοναδικός θάνατος του Χριστού. Εάν υπάρξει ανάγκη να τελεσθούν δύο Θ. Λειτουργίες, η δεύτερη τελείται σ’ άλλη Αγία Τράπεζα, εφ’ όσον ο ναός είναι δισυπόστατος ή τρισυπόστατος, ή αλλιώς προστίθεται ειδική καθαρή τράπεζα και θέτουμε επάνω σ’ αυτήν καθιερωμένο αντιμήνσιο».

Και συμπληρώνει στις προϋποθέσεις κανονικής τελέσεως της Θ. Ευχαριστίας: «Ο λειτουργός δεν πρέπει να έχει τελέσει προηγουμένως άλλη Θ. Λειτουργία κατά την ίδια ημέρα»  

Δεν το βλέπετε ; Χτυπούν με κάθε τρόπο και μέσο ύπουλα την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Ορθόδοξη Παράδοση. Ένα τους ενδιαφέρει: Πώς θα φιμώσουν τον Ιερό Άμβωνα. Πώς θα αποξενώσουν τους Πιστούς από την μυστηριακή ζωή. Πώς θα αφαιρέσουν με κάθε τρόπο τον Τίμιο Σταυρό από τα ιερά μας σύμβολα. Μας αποδείξατε για μια ακόμη φορά πόσο μικροί και λίγοι είστε για να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων. Θα κλείσω  με τα λόγια του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου : «Ο λαός μας χόρτασε από τα μεγάλα λόγια, ο λαός μας χόρτασε από τις υποσχέσεις, ο λαός μας χόρτασε από τους εκμεταλλευτές. Τους εκμεταλλευτές είτε της δικής του αμέλειας είτε της δικής του αφέλειας, ή τους εκμεταλλευτές της δικής του οξύνοιας. Σήμερα ο λαός θέλει αγωνιστές, ο λαός θέλει ομολογητές, ο λαός θέλει ανθρώπους που παίρνουν τη σημαία των ιδανικών, του Χριστού και την ανυψώνουν.» Εσείς είστε τέτοιοι; Έχετε τη δύναμη να σηκώσετε στα χέρια σας το Ορθόδοξο ποίμνιο και να το καθοδηγήσετε στην στενή πύλη και στην τεθλιμμένη οδό , την απάγουσα εις την ζωή; Εμείς θα περιμένουμε με υπομονή και  καρτερία!

Ιωάννης Σαλογιάννης

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάτι άλλο θα πω. Όταν οι λεγόμενες ‘’μικρές αγρυπνίες’’ έχουν το Δι΄ ευχών ώρα 12.15 τότε δεν υπάρχουν τα προβλήματα που εκθέτει εδώ ο κ. Σαλογιάννης. Νομίζω ότι πλέον είναι το κατεστημένο αυτό που γράφω. Εξάλλου σε Μοναστήρια κάνουν την Ακολουθία της Αναστάσεως το πρωί με την Θεία Λειτουργία. Ας γίνει αυτό και εφέτος για περισσότερη άνεση. Αλλά πρέπει να υπάρξουν φωνές, διαμαρτυρίες, κολασμός από μερικούς μερικούς….

Ανώνυμος είπε...

Τα όσα διάβασα είναι μυθεύματα κομπογιαννίτικα
Δεν το βλέπετε ; Χτυπούν με κάθε τρόπο και μέσο ύπουλα την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Ορθόδοξη Παράδοση. Ένα τους ενδιαφέρει: Πώς θα φιμώσουν τον Ιερό Άμβωνα. Πώς θα αποξενώσουν τους Πιστούς από την μυστηριακή ζωή.
Παντού εχθροί. Οι μοναδικοί εχθροί είμαστε εμείς με την ανάρμοστη διαγωγή σε ένα θανατηφόρο γεγονός στο οποίο εθελοτυφλούμε.
Ο ιερός άμβωνας δυνάμωσε μέσα από το ιντερνέτ ακόμα και παραδοσιακές αδελφότητες όπως ο Σωτήρας φτιάξανε κανάλι τον Λόγο Παρακλήσεως. Οι περισσότεροι Ναοί εκπέμπουνε διαδικτυακά την Λειτουργία και τον ιερό Άμβωνα. Καμιά αποξένωση από την Μυστηριακή Ζωή αλλά επαναφορά σε αυτό που η Εκκλησία έκανε. Διάβασε την Φαβιόλα, την Βίβια Περπέτουα, τον Άγιο Ταρσίζιο.

Ανώνυμος είπε...

Επίσης τι θα γίνει με την αυστηρή νηστεία του Μεγάλου Σαββάτου, θα καταλυθεί; Άν ο κόσμος φύγει στις 9 ή στις 10 απο τους Ναούς , ποιός θα περιμένει να πάει 12 για να φάνε; Με την Θεία Κοινωνία τι θα γίνει; Θα κοινωνήσουμε το βράδυ; Θα γίνει Θεία Λειτουργία; Θα περιμένουμε εως τέλους για να κοινωνήσουμε ή όχι; Μάλλον θα μπερδευτεί ο κόσμος, δεν ξέρω. Τι να πώ; Πρώτη φορά τέτοια πράγματα.

Ανώνυμος είπε...

Βρήκαν ευκαιρία ευσεβείς για να ξάνουν το μαλλί.
Υπακοή στην Σύνοδο. Τέλος.

Ανώνυμος είπε...

9:10 π.μ. Φίλε μου αφού ο Ιερός Άμβωνας δυνάμωσε μέσα απο το ίντερνετ , τότε να τελούμε τα πάντα μέσα από εκεί. Λες: ''Οι περισσότεροι Ναοί εκπέμπουνε διαδικτυακά την Λειτουργία και τον ιερό Άμβωνα''. Εκεί φτάσαμε, αντικαταστήσουμε τον Ιερό Ναό με μια οθόνη υπολογιστή. Αντί να πηγαίνουμε στον Οίκο του Θεού, καθόμαστε σπίτι μας μπροστά σε μια οθόνη. Τι να πω; Δεν συμβαίνουν όμορφα πράγματα και δεν ξέρω τι κατάληξη θα έχουν. Θέλει μεγάλη προσοχή πάντως και κοντά στους πνευματικούς μας. Μην κρίνετε σκληρά ανθρώπους που πικραίνονται με όλο αυτό που γίνεται και βλέπουν αυτό το blog σαν μια ''πρόσβαση'' για να πουν τη γνώμη τους. Αφήστε να ακουστούν όλες οι απόψεις. Ελπίζω να έχουν όλα αυτά καλή κατάληξη.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι πάνε σιγά-σιγά να αλλάξουν την Ιερά Παράδοση. Ας παλέψουμε για να μείνουν τα πράγματα όπως τα παραλάβαμε. Αλλαγή στην αλλαγή, τίποτα δεν θα μείνει στο τέλος. Θα μας τα καταργήσουν όλα.

Ανώνυμος είπε...

Αν η Σύνοδος πει τρέλες θα κάνουμε υπακοή?

Ορφέας είπε...

Απαντήσεις στον 21 Απριλίου 2021 - 9:39 π.μ.

"Επίσης τι θα γίνει με την αυστηρή νηστεία του Μεγάλου Σαββάτου, θα καταλυθεί; Αν ο κόσμος φύγει στις 9 ή στις 10 από τους Ναούς , ποιός θα περιμένει να πάει 12 για να φάνε;"

Η νηστεία αποσκοπεί στην θεία μετάληψη. Δηλαδή εσείς νηστεύατε για να πείτε μόνον το Χριστός Ανέστη και φεύγετε τόσα χρόνια;

"Με την Θεία Κοινωνία τι θα γίνει; Θα κοινωνήσουμε το βράδυ; Θα γίνει Θεία Λειτουργία; Θα περιμένουμε έως τέλους για να κοινωνήσουμε ή όχι;"

Προφανώς και ναι.

Ειλικρινά, ποιο είναι το ακριβές σας πρόβλημα;

Unknown είπε...

...και Ανασταντα την Τρίτη Ημέρα κατά τας Γραφάς...Κύριε Των δυνάμεων ελέησον ημάς...Κύριε Ιησού Χριστέ ,φωτισε μας..λυπήσου μας..

Ανώνυμος είπε...

Κατήφορος χωρίς σταματημό....

Ανώνυμος είπε...

Απορώ πως μερικοί αναρωτιούνται που είναι το πρόβλημα.
Μήπως δεν έχουν γίνει αντιληπτά κάποια πράγματα;
Σου λέει η απόφαση, στις 9 το βράδυ το "Χριστός Ανέστη" και μετά τα υπόλοιπα μέσα στο ναό με αναλογία 1άτομο/25τ.μ.(αυτό τουλάχιστον έχω καταλάβει).
Τι σημαίνει αυτό; Γιατί το κάνει αυτό; Για να δοκιμάσει την πίστη σου, αν θα περιμένεις μιάμιση ώρα έξω από το ναό μέχρι να μπεις να κοινωνήσεις; Ή μήπως θέλει να τσεκάρει πόσο γρήγορος είσαι και θα καταφέρεις να βρεθείς μέσα στο ναό, εκεί ανάμεσα στους "τυχερούς" του εκκλησιάσματος...;
Και άντε να είσαι κανένα μπακούρι και να κάτσεις εκεί έξω στη δροσιά με όλη την πνευματικότητά σου επιστρατευμένη να περιμένεις. Αν έχεις οικογένεια, παιδάκια, κανένα ηλικιωμένο; Ποιός κάθεται έξω;
Ας μην υποκρινόμαστε. Για να σε διώξει μετά το " Χριστός Ανέστη" να πας σπίτι σου το κάνει. Πήρες το "αντιδωράκι σου" και στο καλό.
Εκτός και αν τελικά, πρέπει να υπακούσουμε στο 9 (για να είναι ευτυχισμένη η κοσμική και θρησκευτική εξουσία), αλλά εμείς όλοι θα βρεθούμε μέσα στο ναό, χωράει δεν χωράει. Έτσι; Και με την ανοχή ποιών; Ο αρχιεπίσκοπος αποφασίζει και οι ιερείς θα βγάλουν το φίδι από την τρύπα... Μήπως, τελικά κάποιοι από αυτούς θα αγιάσουν...;
Ειλικρινά, ποιό είναι το ακριβές πρόβλημα;
Και επειδή όλη η φασαρία γίνεται για τρεις ώρες, που ο κορονοϊός σίγουρα θα εξαπατηθεί και δεν θα είναι εκεί στις 9(αυτός θα πάει στις 12), αναρωτιέμαι: Με το Άγιο Φως τι θα γίνει; Θα προλάβει να έρθει στις εκκλησίες; Ή και αυτό είναι λεπτομέρεια σε περίοδο εκπτώσεων;

Σπυρίδων Σεργιαννης είπε...

Δεν αποσκοπεί η νηστεία στη Θεία Μεταληψη. Με αυτή την λογική, οι γυναίκες που βρίσκονται στα εμμηνα τους, δεν θα επρεπε να νηστεύουν, αφού δεν θα μπορούσαν να κοινωνησουν.
Τα ερωτήματα του παραπάνω αδελφού, είναι λογικά, ενώ αντίθετα οι δικές οι απαντήσεις δεν μας πείθουν.
Το πρόβλημα μας, αγαπητέ Ορφέα, είναι ότι η λογική της μεταφοράς της Αναστάσεως του Κυρίου μας, γίνεται με το πρόσχημα της απαγόρευσεως κυκλοφορίας, και το γεγονός της μεταφοράς δεν το αναιρεί. Έτσι, λοιπόν, μπαίνουμε σε ερωτήματα και η απλή υπακοή στην Εκκλησία (sic), δεν μας καλύπτει, καθώς θίγονται μείζωνα εκκλησιαστικα και δογματικά θέματα.

Ορφέας είπε...

Τί δογματικά θέματα και μάλιστα μείζονα θίγονται; Σας ακούω.
Περιμένετε απέξω ή μπείτε -αν τα καταφέρετε- μέσα.
Τί πρόβλημα υπάρχει με αυτό;
Γιατί πάει χαμένη η νηστεία θα μου πείτε; Απαγορεύτηκε (όπως κακώς έγινε πέρισυ) η αναστάσιμη θ. λειτουργεία;

Ορφέας είπε...

Για να το κλείσουμε: Το πρόβλημα είναι ένα και μοναδικό: Εάν κάποιος θέλει να κοινωνήσει και πρωί Μ.Σαββάτου και βράδυ, πλέον ΔΕΝ επιτρέπεται να το κάνει. Ναι, αυτό είναι άσχημο για όποιον είχε αυτήν την ευλογημένη συνήθεια.-

Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε και αφορμές για διχασμούς.
Άλλωστε ΗΔΗ οι βραδυνές ακολουθίες τις μεγάλης εβδομάδος είναι ΜΕΤΑΘΕΣΗ από την επομένη το πρώι!
Αυτό γιατί δεν σας πειράζει;;

Σπυρίδων Σεργιαννης είπε...

Ακούστε αγαπητέ,
Η μετάθεση του ορθρου της καθημερινής, στον εσπερινό της προηγουμενης, βοηθάει τους εργαζομενους, να εκκλησιαζονται και να μην χάνουν τις Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος. Ειναι κάτι που οι σύγχρονοι Άγιοι της Εκκλησίας, δεν ειχαν κάποιο πρόβλημα, άρα δεν παραβιάζεται κανένας κανόνας της Εκκλησίας ούτε η κανονική τάξις. Η μετάθεση της Αναστάσεως την 9η βραδινή, δημιουργεί δογματικά πρόβληματα με κύρια την Τριήμερον Ανάσταση του Κυρίου μας (χωρίς να είμαστε κολλημένοι με τον χρόνο) αλλά και φυσικά στην τέλεση διπλής Θείας Λειτουργίας μέσα στην ίδια μέρα.
Ως φαντάρος στον Έβρο, έκανα Πάσχα την 10η βραδινή. Αυτό είναι όντως Οικονομία της Εκκλησίας μας, καθώς ο ιερεύς έπρεπε να εξυπηρετήσει ενα χωριό και ένα στρατόπεδο. Εν αντίθεση με την συγκεκριμένη απόφαση ορισμένων (!) Επισκοπων της Εκκλησίας μας.
Φυσικά και έχουμε την ευλαβη συνήθεια να μετά λαμβάνουμε, με την άδεια του πνευματικού μας, και το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου και το βράδυ, και χαίρομαι που και μόνο σας το αντιλαμβανεστε.
Αυτό που σας ρωτώ εγώ με την σειρά, καθώς θεωρώ ότι απάντησα στις θέσεις σας, είναι να μου εξηγήσετε την λογική της μεταθέσεως της Λειτουργίας της Αναστάσεως, από την 12η στην 9η ώρα, αφού και πάλι υπάρχει απαγορευση κυκλοφορίας . Σε τι αποσκοπεί ολο αυτό.
Θα χαρώ ιδιαίτερα να ακούσω την σκέψη σας.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ μπερδεύτηκα. Ο Ιερώνυμος είναι πρόεδρος της Ιεράς συνόδου η κυβερνητικός εκπρόσωπος? ( Μας είπε και που δεν μπορούμε να κάνομε φέτος Πάσχα)

Ορφέας είπε...

Είναι ένα μέτρο παράλογο αλλά έναν χρόνο τώρα έχουμε πάθει ανοσία παραλογισμού. Ποτε όμως δεν εκρινα το μέτρο αλλά τον ισχυρισμό περί δογματικών αποκλίσεων. Και, ομολογώ πως εξακολουθώ να μην πείθομαι ιδιαιτέρως: διπλή θ. Λειτουργία μπορεί να γίνει υπό συνθήκες ύπαρξης πολλών ιερε;ων, δυσυποστατων ναών, αντιμηνσιου κλπ. Αν συντρέχουν οι άνω λόγοι, συμβαίνει. Περί ημέρας στοιχειώδης γνώση του τυπικού δείχνει πως βρίθουν οι μεταθέσεις εορτών ούτως ή άλλως.

Ανώνυμος είπε...

Ιερέας λειτουργεί το πρωί... και το βραδυ κάνει μικρή αγρυπνία η οποία ξεκινά πριν τις 12. Στο Λυχνο καθε Παρασκευή η Λειτουργία αρχίζει πριν τις 12. Δε νομίζω όλοι οι ιερείς που συμμετέχουν κάθε Παρασκευή να μην έχει τύχει να λειτουργήσουν εκείνη την Παρασκευή και το πρωί. Κι όμως δεν είδα τόσα χρόνια κάποια διαμαρτυρία... για 2 Θείες Λειτουργίες του ίδιου Ιερέα. Μόνο το Μ Σαββατο πρέπει να περάσει 12;;;; Αν πουν σε εναν ιερέα να κανει 2 και 3 Αναστάσεις απο τις 8μ.μ δε θα πάει επικαλούμενος το ωράριο και την τριήμερον Ανάστασιν;;;;. Μη πλανάσθε ταύτα πάντα καταργηθήσονται....το Σάββατον δια τον Ανθρωπον. Αδελφοί το ηδύοσμον αποδεκατούμεν!!!!!!! και ξεχνάμε το έλεον στο συνάνθρωπο που πάσχει. Χαρείτε χαρειτε, χαρείτε. Η χαρά λείπει απο τους Χριστιανούς, η χαρά του Χριστού. Δοξα τω Θεώ που μπορούμε να κανουμε Ανάσταση εστω και έτσι όλοι μαζί πάλι. Τι πλέον θέλουμε;;;. bro+

Ιωάννης Σαλογιάννης είπε...

Άκουσα σήμερα το πρωί ότι θα ισχύσει απαγόρευση κυκλοφορίας στις 10 το βράδυ. Αναρωτιέμαι λοιπόν πώς θα ψάλουμε Χριστός Ανέστη στις 9, πότε θα ξεκινήσει η Θεία Λειτουργία, πότε θα τελειώσει , πότε θα κοινωνήσει ο κόσμος, και πότε θα φύγουμε απο τον Ιερό Ναό έτσι ώστε να είμαστε σπίτια μας στις 10 το βράδυ. Να λοιπόν πως μια απλή αλλαγή ώρας γίνεται ''μπελάς''. Αποφάσισε λοιπόν η ιεραρχία να εορτάσουμε,μια ημέρα νωρίτερα το Πάσχα:
-πώς η παρανομία μπορεί να ονομαστεί οικονομία;
-Ανάσταση μετά από 2 και όχι 3 ημέρες;
-Πάσχα σε ημέρα αργίας εβραίων;
-Δύο διαφορετικές Λειτουργίες την ίδια ημέρα;
-Κυριακή του Πάσχα, χωρίς Θεία Λειτουργία;
-Κατάλυση στο μοναδικό Σάββατο που νηστεύουμε και το λάδι;
-Ανάσταση ενώ ο Κύριος είναι ακόμα στον Άδη;
-Σύμπλευση με το παράλογο ωράριο κυκλοφορίας του ιού;
-Τελικά ο ιός είναι ανώτερος από τον Κύριο;
Ας αναρωτηθούμε σοβαρά τι ακριβώς ''παίζετε'' στο παρασκήνιο. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

Ορφέας είπε...

Προς Ιωάννη Σαλογιάννη 22 Απριλίου 2021 - 9:01 π.μ

Στα σύντομα:
1) Ανάσταση μετά από 2 και όχι 3 ημέρες;

η σταύρωση έγινε την Μ.Παρασκευή. Εφόσον ακούμε το «σήμερον κρεμάται» την. Μ.Πέμπτη έχουμε και σταύρωση πρίν από μία μέρα, κάθε χρόνο ούτως ή άλλως.


2) Πάσχα σε ημέρα αργίας εβραίων;

Η Α οικ. απαγορεύει να συμπίπτει το Πάσχα με το Πεσάχ.
Το πάσχα των Εβραίων, ΔΕΝ είναι 1 Μαίου.

3) Δύο διαφορετικές Λειτουργίες την ίδια ημέρα;
Ναι.

4) Κυριακή του Πάσχα, χωρίς Θεία Λειτουργία;
Φέτος, ναι παντού. Κάθε χρόνο σε εκατοντάδες χωριά επίσης.


5) Κατάλυση στο μοναδικό Σάββατο που νηστεύουμε και το λάδι;

11 θα τελειώσει η θ. λειτουργία. Φάτε μετά τις 12. Οι άλλοι που ούτως ή αλλέως ερχόντουσαν για το έθιμο για δέκα λεπτά, δεν μας ενδιαφέρουν. Η ανάσταση καθορίζει την νηστεία και όχι το Σάββατο. Εάν άλλαζε η ώρα πρωτομαγιά, τι θα λέγατε;


6) Ανάσταση ενώ ο Κύριος είναι ακόμα στον Άδη;
Παραπέμπω στο 1)

7) Σύμπλευση με το παράλογο ωράριο κυκλοφορίας του ιού;
Σύμπλευση με το παράλογο αυτού του κόσμου συνέβαινε παράτυπα κάθε χρόνο, αφού π.χ. η περιφορά βάσει των τυπικών πρέπει να γίνεται πέριξ των ναών και όχι στις πλατείες.

8) Τελικά ο ιός είναι ανώτερος από τον Κύριο;
όχι. Ούτε ο χρόνος. Σχετικές έννοιες και τα δύο μπροστά στον Κύριο.


9) Ας αναρωτηθούμε σοβαρά τι ακριβώς ''παίζεται'' στο παρασκήνιο.

Παίχτηκε η υιοθέτηση ενός αληθινά βλακώδους και αχρείαστου μέτρου. Τίποτε περισσότερο τίποτε λιγότερο. Εαν έχετε κάτι άλλο υπο όψιν, ευπρόσδεκτο.

Ανώνυμος είπε...


ΣΦΑΛΜΑ ΜΕΓΑ…
============================
Η Θεία Λειτουργία τής Αναστάσεως του Χριστού δυό φορές τήν ίδια ημέρα καί συνήθως από τούς ίδιους ιερείς καί επάνω στήν ίδια Αγία Τράπεζα είναι Θεολογικώς και Νομοκανονικώς απαράδεκτος !
Η Λειτουργία τής Ανάστασης τού Χριστού δεν είναι δρώμενο καί Θέατρο να ανεβοκατεβάζουμε τον Κύριο μέσα στήν ίδια μέρα και όσες φορές εμείς θέλουμε !

Η κάθοδος του Χριστού στόν Άδη καί η πρώτη Του σε αυτόν Ανάσταση τών ευρισκομένων εκεί ψυχών ώς λεγομένη Α΄ Ανάσταση το πρωϊ του Μεγάλου Σαββάτου, σηματοδοτεί και τήν ακολουθούσα κανονική Ανάσταση του Χριστού το μεταμεσονύκτιο πρωϊ τής Κυριακής στήν αλλαγή τής ημέρας...

Πρίν αλλάξει η ημέρα του Σαββάτου δυό Αναστάσεις τού Χριστού ( 1η καί 2η ) δεν μπορούν να γίνουν !
Η κυβερνητική "παραχώρηση" στίς 21.00 τέλεσης τής Ανάστασης του Χριστού είναι εμπαιγμός πρός την Ορθόδοξη Εκκλησία και θεώρηση τής Λειτουργίας αυτής ώς ένα ακόμη θέατρο, ανεκτό δυστυχώς από τήν Εκκλησία της Ελλάδος !

Καί μπορεί μέν σε κάποια χωριά ελλείψει ιερέων να γινόταν παλαιότερα ( ή καί σήμερα ίσως ) Αναστάσιμες ακολουθίες από χωριό σε χωριό ώστε καί όλες οι μικρές κοινότητες να ακούσουν τουλάχιστον το "Χριστός Ανέστη" πλήν όμως μία Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία γινόταν στήν βασική Εκκλησία και μόνο κάποια Αναστάσιμα τροπάρια ελέγοντο στά διάφορα χωριά πού πήγαινε ο παπάς συνοδεία κάποιου ψάλτη και με το μουλάρι ή και τόν γαϊδαράκο, συνήθως, τής "υπηρεσίας"...

http://www.kivotoshelp.gr/index.php/eidhseis/2442-sfalma-mega-anoikti-epistoli-pros-tin-ieran-synodo-kai-ton-arxiepiskopo-athinon

Ανώνυμος είπε...

Καλή νύχτα...

Ανώνυμος είπε...

Όλα τα σκιάζει η φοβέρα Και πλακώνει η σκλαβιά...

Ανώνυμος είπε...

Η Δ. Εκκλησία της Ελλάδας έπρεπε να απαιτήσει την ώρα την καθιερωμένη εδώ και αιώνες!
ΜΕΓΑ ΑΤΟΠΗΜΑ!!!

Ανώνυμος είπε...

Και σημερα γινεται αναστσση νωρις σε χωρια πολυ κοντα στις μεγαλες πολεις οο ιερεις πανε με ΙΧ και οχι με γαιδουρακια

Ανώνυμος είπε...

Στα χωριά γίνεται η ακολουθία της Αναστάσεως και λένε Χριστός Ανέστη και στο τελευταίο χωριό ο Ιερέας τελεί την Θεία Λειτουργία. Δεν κάνει συνεχόμενες Θείες Λειτουργίες σε όσα χωριά πάει, μην μπερδεύεστε. . Όλα γινόντουσαν κατά την τάξη, μέχρι σήμερα.

Ανώνυμος είπε...

Για να μην πωρώνεσθε με τις ώρες τελέσεως των Ακολουθιών θα σας διηγηθώ μία σύντομη και χαριτωμένη ιστορία.
Πριν από κάποιες δεκαετίες σε μία Σκήτη στο Άγιον Όρος, το Σάββατο της Τυρινής, οι Γεροντάδες έκαμαν σύναξη στο Καθολικό για να συζητήσουν την ώρα τελέσεως της πρώτης Προηγιασμένης την Τετάρτη της Α᾽ Εβδομάδος των Νηστειών.
Υπενθυμίζω ότι οι μοναχοί στην έναρξη της Μεγάλης Τεσσαρακοστής κρατούν τριήμερη απόλυτη αποχή από το φαγητό και αρκετοί και από το νερό. Μετά την πρώτη Προηγιασμένη μπορούν να καταλύσουν, δηλαδή να φάνε λίγο ψωμί και να πιούν νερό.
Η πλειοψηφία των πατέρων συμφωνούσε για τις 3 το μεσημέρι. Κάποιοι άλλοι πρότειναν αργότερα.
Κάποια στιγμή ο Δικαίος, ο οποίος ως Ιερομόναχος θα τελούσε και την Προηγιασμένη, σηκώθηκε και είπε: Την Προηγιασμένη θα την τελέσω στις 12 το μεσημέρι. Αν θέλετε έρχεσθε, αν δεν θέλετε μην έρχεσθε. Εγώ δεν αντέχω παραπάνω χωρίς φαγητό και νερό...
Η σύναξις έληξε. Η Προηγιασμένη τελέσθηκε στις 12. Όλοι ήσαν παρόντες.
Ν.

Kalemis είπε...

Έχετε απόλυτο δίκαιο!!!

Kalemis είπε...

Σωστά ομιλείτε!! Αντίσταση τώρα από όλους!!! Όσοι έχουμε απομείνει....

Kalemis είπε...

Πολύ σωστό!!!!

Kalemis είπε...

Πραγματικά με καταπλήξατε!!! Πολύ εύστοχα όσα μας λέτε!!!