Σάββατο 4 Σεπτεμβρίου 2021

«ἤκουσε Κύριος, καὶ ἠλέησέ με, Κύριος ἐγενήθη βοηθός μου».

Από την Δευτέρα προς Τρίτη, όλη την νύχτα πέρασα σοβαρή ξαφνική δοκιμασία, με υψηλότατο πυρετό (κατά βάση υποθερμικός) ξεπέρασα τους 40c, με πολλά άλλα συνεπακόλουθα, τα οποία δεν θα αναφέρω εδώ.    

Για όλους ή για τους περισσότερους η ασθένεια αποτελεί μια φοβερή δοκιμασία, όχι μόνο για τον πόνο που παρακαλεί και το φόβο τού θανάτου που προξενεί, αλλά και επειδή δημιουργήθηκε από τον Θεό κάθε άνθρωπος με υγεία για την αιωνιότητα και ενδομύχως αντιδρά στην παρά φύση κατάσταση οποιασδήποτε ασθένειας.

Στην ξαγρύπνια των πόνων, συντροφιά μου δια της Προσευχής ο Θεός, γιατί κάθε άνθρωπος πρέπει να θέτει σε πρώτη θέση το θέλημα του Θεού, ώστε να συμφωνεί με την προσευχή, που εκφράζεται κατά τη Θεία Λειτουργία: «πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ ἡμῶν παραθώμεθα».

Οι ασθένειες, και κάθε πειρασμός πρέπει να θεωρούνται ευεργεσίες Θεού, που δόθηκαν με σκοπό τη διαρκή εγρήγορση του πιστού στον αγώνα για τον αγιασμό, και συνεπώς πρέπει να γίνονται δεκτές με ευγνωμοσύνη και με τη βεβαιότητα ότι ο Θεός επιτρέπει τις δοκιμασίες πάντοτε κατά το μέτρο των ανθρωπίνων δυνάμεων, όπως λέγει ο απόστολος Παύλος: «οὐκ ἐάσει ὑμᾶς πειρασθῆναι ὑπέρ ὅ δύνασθε» (Α΄ Κορ. 10, 13)· ή, όπως αναφέρει ο Ιωσήφ Βρυέννιος: «Οὔτε ἐν συμφοραῖς ἀεί ἀφίησιν ἡμᾶς, ἵνα μή ἐκκακῶμεν ἤ ἀποκάμωμεν, οὔτε πάλιν ἐν ἀνέσει δι’ ὅλου, ἵνα μή ραθυμώτεροι γινόμενοι, ἐκπέσωμεν τοῦ τῶν σπουδαίων χοροῦ»

Έγραφε και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος σε άρρωστο φίλο του: «Να φιλοσοφής την αρρώστια... και να την θεωρής παιδαγωγία για το συμφέρον σου... Άφησε το σώμα να πάσχη τα δικά του, αφού οπωσδήποτε, ή τώρα ή αργότερα, θα διαλυθή σύμφωνα με τον φυσικό νόμο. Την ψυχή όμως κράτα την ψηλά, και με τους λογισμούς να βρίσκεσαι μαζί με τον Θεό». Ο ίδιος Άγιος Γρηγόριος, αναφερόμενος στην δική του περίπτωση, γράφει: «Πονώ στην αρρώστια μου, άλλα χαίρομαι».

Και εγώ χάρηκα μέσα στους πόνους και την αγωνία του τι θα γίνει, και χάρηκα διότι οι λίγοι άνθρωποι που το πληροφορήθηκαν επικοινώνησαν τηλεφωνικά μαζί μου για να μου μεταφέρουν το ενδιαφέρον και την αγάπη τους.

Τους ευχαριστώ.
Αρχιμανδρίτης Χαρίτων Αθανασόπουλος
Η υποδιευθύντρια της Αγίας Σκέπης, Παρασκευή Πετράκη
Ο Ιατρός της Αγίας Σκέπης, Ηλίας Δεββές
Η Κοινωνική Λειτουργός της Αγίας Σκέπης, Ανδριάνα Τσαγκάρη
Ο καλός φίλος Δρ. Γεώργιος Θεοδώρου
Η εκλεκτή κ. Ευτυχία Μάστορα
Ο Δρ. Παναγιώτης Μαρτίνης
Ο σεβαστός Παναγιώτης Γεωργαντόπουλος
Η κ. Αγγελική Κονόμη

Με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή την οποία γνώριζα και την ξεκίνησα από τα μεσάνυχτα. Την οποία μου την επιβεβαίωσαν στην συνέχεια και οι εκ Κύπρου θεράποντες ιατροί μου, και μετά παρέλευση δύο ημερών όλα πήγαν καλά. Συνεχίζω ακόμα την φαρμακευτική αγωγή. Δόξα τω Θεώ.

Εδώ αρμόζει ο λόγος της Σοφίας Σειράχ που είναι σαφής: «Να τιμάς τον γιατρό όπως αρμόζει,.., διότι ο Κύριος τον έκαμε (γιατρό). Βέβαια, η θεραπεία προέρχεται από τον ύψιστο Θεό... Ο Κύριος όρισε να φυτρώνουν φαρμακευτικά βότανα από την γη, και ο συνετός άνθρωπος δεν τα αποστρέφεται... Ο Θεός έδωσε στους ανθρώπους την ιατρική επιστήμη, ώστε να δοξάζεται με τα θαυμαστά έργα Του. Με τους γιατρούς και τα φάρμακα ο Θεός θεραπεύει και αφαιρεί τους πόνους του ασθενούς». Αυτό το γνωρίζω και το τηρώ ως νοσηλευτής πάντοτε, ο ιατρός και μόνο αυτός υποδεικνύει την θεραπευτική αγωγή.

Τέλος για να μην περάσει από το μυαλό κάποιων κακοθελητών, που επιθυμούν τα χειρότερα δι’ εμέ, την πρώτη μέρα έκανα δοκιμασία γρήγορης ανίχνευσης (Rapid test) για  covid-19 το οποίο ήταν αρνητικό. Και χθες που καλυτέρευσα έκανα  μοριακή μέθοδο RΤ-PCR.  το αποτέλεσμα ήταν αρνητικό. Τα αποτελέσματα τα γνώριζα, διότι άλλοι ήταν οι λόγοι και τα συμπτώματα, άλλα τα έκανα για να μην  φοβούνται κάποιοι, και για να έχω συνέπεια, όταν σε άλλους δίνω οδηγίες για τεστ covid.  Να σημειώσω κλείνοντας ότι πήγα με τα πόδια για το Rapid test με πόνους και πυρετό 40.2c και όπως πάντα με την μάσκα προσώπου σε δημόσιους και κλειστούς χώρους. Πρώτα έχω αυστηρότητα στον εαυτό μου για να το ζητάω από τους άλλους.   

Κλείνω με το ψαλμικό                                                          

«ἤκουσε Κύριος, καὶ ἠλέησέ με, Κύριος ἐγενήθη βοηθός μου».

 Αναστάσιος Κ. Κωστόπουλος

ΥΓ. Προχθές το βράδυ και ενώ είχα υψηλότατο πυρετό που δεν μπορούσα να μιλήσω, κτυπά το τηλέφωνο, από αγάπη απάντησα. Ο κύριος που με κάλεσε με ρώτησε τυπικά «πως είσαι» του είπα πως έχω πυρετό και είμαι στο κρεβάτι, μου απαντά «περαστικά», και μου δίνει εντολή για κάποιο θέμα. Χριστέ μου πόσο ψυχροί είναι «οι εν Χριστώ αδελφοί».

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαίρομαι που είσαι καλά. Πάντα γερός και δυνατός!

Ανώνυμος είπε...

Να έχετε τη χάρη του Θεού στη ζωή σας. Σας ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση και η δυσκολία αυτή να σας δώσει κι άλλα χαρίσματα.
Η Παναγία μαζί σας!

Νικόλαος Μεσσαλάς είπε...

Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
Ξέρεις ὅτι πολύ σέ ἀγαπᾶμε καί εὐχόμεθα πάντα γιά σένα. Ὅμως δέν ἔμαθα τίποτε γιά τήν περιπέτεια τῆς ὑγείας σου παρόλο πού κάποιοι θά μποροῦσαν νά μᾶς ἐνημερώσουν.
Εὐχόμεθα ἐκ καρδίας ὄχι μόνο περαστικά, ἀλλά ὁ Πανάγαθος Θεός νά σοῦ χαρίζει ὑγεία κατ' ἄμφω, φωτισμό καί ἁγιασμό καί ὅλες τίς εὐλογίες Του, ὥστε νά Τόν ὑπηρετεῖς καί νά Τόν δοξάζεις μέ τή ζωή σου καί τά ἔργα σου.
Μέ πολλή ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
π. Νικόλαος

Ανώνυμος είπε...

Περαστικά και καλή δύναμη.
Ο Θεός μαζί μας.-
Β. Β.

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστώ για τα λόγια τα Ευαγγελικά και τα Πατερικά που μας δίδαξες με το συμβάν της ασθένειάς σου. Να σε έχουν ο Ιησούς Χριστός και η Παναγία Μητέρα Του εν υγεία για να μας φωτίζεις με το ιστολόγιό σου.

Ανώνυμος είπε...

Όπως πάντα και με αυτή την παρέμβασή σου αγαπητέ αδελφέ κ. Αναστάσιε δίνεις μαθήματα με όμορφο, ευγενικό και αρχοντικό τρόπο εις πολλούς.
Ας σε ακούσουν όσοι πρέπει.
Συνέχισε εν υγεία σωματική την προσφορα σου.
Με ευγνωμοσύνη.

Νίκος Πραπόπουλος
Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Ανώνυμος είπε...

Ευχάριστα τα νέα της αναρρώσεώς σας. Να σας έχει πάντα ο Θεός καλά.

Ανώνυμος είπε...

Ποτέ πιά καμιά ενόχληση στην ζωή σας αλλά να υπάρχει μόνο υγεία και χαμόγελο.

Ανώνυμος είπε...

Οι προσευχές μου συνεχίζονται για την υγεία σας. Η Παναγία να είναι βοήθειά σας και προστασία σας.