Του Αρχιμανδρίτου Ρωμανού Αναστασιάδη
Έτσι μόνο μπορεί να περιγραφούν οι σημερινές αποφάσεις της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας. Όλα έγιναν προσχηματικά και
απατηλά, για να αποφύγουν τις προβλέψεις του νόμου και την κατακραυγή των
Ουκρανών πιστών. "Εικονικό Διαζύγιο", χωρίς καν εκδίκαση, χωρίς καν
σχετικά αιτήματα, διαδικασία, υπογραφές... Όλα στον αέρα της προπαγάνδας και
της εξαπάτησης των αφελών.
Αρκετοί,
δυστυχώς, την πάτησαν από την πρώτη ανάγνωση των αποφάσεων της εν Ουκρανία
Ρωσικής Εκκλησίας. Κάποιοι μάλιστα πανηγύρισαν επειδή διάβασαν τις λέξεις
"ανεξαρτησία" και "αυτονομία". Και λοιπόν; Αυτές ήδη
υπάρχουν στην εκκλησιαστική αυτή δομή από την εποχή του πατριάρχου Αλεξίου Β΄,
η οποία όμως δεν έπαψε ποτέ να υπάγεται στη Μόσχα, να ελέγχεται από αυτήν και
να αποτελεί τμήμα της.
"Αυτοκεφαλία" (που είναι η μόνη πραγματική διοικητική ανεξαρτησία) δεν υπάρχει πουθενά, ούτε ως λέξη, ούτε ως προοπτική. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε; Η Αυτοκεφαλία δεν "αυτο-ανακηρύσσεται". Πρέπει να υποβληθεί αίτημα και να χορηγηθεί Τόμος.
Και ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Λεγκόιντα, αμέσως μετά τις αποφάσεις της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας, ρωτήθηκε και απάντησε: "Δεδομένου ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει λάβει αιτήματα από την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία-Πατριαρχείο Μόσχας, δεν μπορούμε να απαντήσουμε σε πληροφορίες που λαμβάνουμε από τον Τύπο και το Διαδίκτυο. Προσευχόμαστε για τη διατήρηση της ενότητας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας"...
Ουσιαστικά, τους ξεμπρόστιασε, τους εξέθεσε. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο σφοδρή θα ήταν η αντίδραση της Μόσχας, αν όντως υπήρχε απόφαση πραγματικής ανεξαρτησίας της υπό τον Ονούφριο εκκλησιαστικής δομής...
Δεν αποφάσισαν, λοιπόν, καμία ανεξαρτητοποίηση από την Εκκλησία της χώρας που καταστρέφει τη δική τους χώρα και δολοφονεί το λαό τους, τους πιστούς τους... Όλη αυτή η σύγχυση και το παιχνίδι των λέξεων είναι για να παραπλανήσουν το ποίμνιό τους, που εδώ και τρεις μήνες έχει επαναστατήσει και ζητά την άμεση διακοπή της μνημόνευσης του αιματοβαμμένου πατριάρχη Κυρίλλου και την διακοπή κάθε εξαρτήσεώς τους από την Εκκλησία της Ρωσίας.
Όμως, ακόμη και σε αυτό το ζήτημα, της μνημονεύσεως, όπως αποκάλυψαν πηγές μέσα από την εν Ουκρανία Ρωσική Εκκλησία, δεν υπήρξε καμία απόφαση! Συγκεκριμένα, οι πηγές αυτές δήλωσαν με κυνισμό: "Εν ολίγοις, η Εκκλησία μας έχει χωριστεί διοικητικά. Αλλά έχουμε διατηρήσει πνευματική επικοινωνία με τη Μόσχα. Κάποιοι εκπρόσωποι πρότειναν να μην μνημονεύεται ο πατριάρχης Κύριλλος, αλλά αυτό δεν υποστηρίχθηκε. Τον μνημονεύουμε για να τον κάνουμε καλύτερο (!!!) Η Εκκλησία μας μνημονεύει ακόμη και τους εχθρούς..."
Ε, τότε, γιατί διέκοψαν το μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχου; Γιατί δεν συνέχισαν να τον μνημονεύουν, ώστε να τον... κάνουν καλύτερο, όπως ισχυρίζονται τώρα για τον Μοσχοβίτη πατριάρχη; Ποιον κοροϊδεύουν; Ελπίζω όχι, τελικά, τους Ουκρανούς...
Είναι προφανές, ότι οι ιθύνοντες της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας επιχειρούν να μπερδέψουν το ποίμνιό τους που αντιδρά... Συμπεριφέρονται με πονηρία και ανειλικρίνεια, ως κλασικοί Σοβιετικοί πράκτορες και προπαγανδιστές. Μόνο και μόνο για να κερδίσουν χρόνο και να αναχαιτίσουν την αθρόα διαρροή των ενοριών τους προς την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας... Όταν, μάλιστα, λένε για "διάλογο" με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία, όλοι ξέρουμε τι εννοούν... Ατέρμονες και αδιέξοδες συζητήσεις, σαν αυτές που έκανε και η Μόσχα εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία διάθεση παραγωγής αποτελέσματος. Αλλά, κανονικώς και πραγματικώς όλα έχουν διευθετηθεί οριστικά και αμετάκλητα με τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου του έτους 2018 για την Μητρόπολη Κιέβου και τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας. Δεν υπάρχει, συνεπώς, τίποτε προς συζήτηση.
Και ειδικά όταν οι Ονουφριακοί θέτουν στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία απαράδεκτες προϋποθέσεις για αυτόν τον προσχηματικό "διάλογο", όπως η εξαρχής αμφισβήτηση της κανονικότητας της Ιεραρχίας της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, αμφισβητώντας έτσι το Έκκλητο του Οικουμενικού Πατριάρχου διά του οποίου αποκαταστάθηκαν όλοι, είναι αδύνατον να υπάρξει οποιοσδήποτε σοβαρός διάλογος.
Οι Ορθόδοξοι Αδελφοί της Ουκρανίας πρέπει να καταλάβουν το πονηρό παιχνίδι που παίζεται από τον Ονούφριο και τους συν αυτώ σε απόλυτη σύμπνοια με τη Μόσχα. Και να πράξουν το μόνο ορθό και αυτονόητο: να προσχωρήσουν, με ή χωρίς τους ιεράρχες και κληρικούς τους, στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, αυτήν που η Πρωτόθρονος Μητέρα Εκκλησία έχει αναγνωρίσει ως Αυτοκέφαλη και Κανονική.
Κάθε άλλη προοπτική ή περιπλάνηση, απλά θα παγιδεύσει τους Ουκρανούς στα πλοκάμια μιας προδοτικής παρέας εξαρτημένων με ποικίλα μέσα και τρόπους από το Κρεμλίνο κληρικών και παραγόντων που απεργάζονται την απόσπαση εδαφών από την Ουκρανία και την κατάργηση της Ελευθερίας και Κρατικότητάς της.
Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο σημαίνει Ελεύθερη, Ανεξάρτητη, Κυρίαρχη Ουκρανία. Αντιθέτως, το υπό τον Ονούφριο εκκλησιαστικό μόρφωμα σημαίνει παντοτινή υποδούλωση στη Μόσχα και στα κατά της Ουκρανίας σχέδιά της.
______
Σχετικές ουκρανικές πηγές:
1. https://www.pravda.com.ua/news/2022/05/27/7349010/
2. https://www.pravda.com.ua/news/2022/05/27/7349002/
"Αυτοκεφαλία" (που είναι η μόνη πραγματική διοικητική ανεξαρτησία) δεν υπάρχει πουθενά, ούτε ως λέξη, ούτε ως προοπτική. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε; Η Αυτοκεφαλία δεν "αυτο-ανακηρύσσεται". Πρέπει να υποβληθεί αίτημα και να χορηγηθεί Τόμος.
Και ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Λεγκόιντα, αμέσως μετά τις αποφάσεις της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας, ρωτήθηκε και απάντησε: "Δεδομένου ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει λάβει αιτήματα από την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία-Πατριαρχείο Μόσχας, δεν μπορούμε να απαντήσουμε σε πληροφορίες που λαμβάνουμε από τον Τύπο και το Διαδίκτυο. Προσευχόμαστε για τη διατήρηση της ενότητας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας"...
Ουσιαστικά, τους ξεμπρόστιασε, τους εξέθεσε. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο σφοδρή θα ήταν η αντίδραση της Μόσχας, αν όντως υπήρχε απόφαση πραγματικής ανεξαρτησίας της υπό τον Ονούφριο εκκλησιαστικής δομής...
Δεν αποφάσισαν, λοιπόν, καμία ανεξαρτητοποίηση από την Εκκλησία της χώρας που καταστρέφει τη δική τους χώρα και δολοφονεί το λαό τους, τους πιστούς τους... Όλη αυτή η σύγχυση και το παιχνίδι των λέξεων είναι για να παραπλανήσουν το ποίμνιό τους, που εδώ και τρεις μήνες έχει επαναστατήσει και ζητά την άμεση διακοπή της μνημόνευσης του αιματοβαμμένου πατριάρχη Κυρίλλου και την διακοπή κάθε εξαρτήσεώς τους από την Εκκλησία της Ρωσίας.
Όμως, ακόμη και σε αυτό το ζήτημα, της μνημονεύσεως, όπως αποκάλυψαν πηγές μέσα από την εν Ουκρανία Ρωσική Εκκλησία, δεν υπήρξε καμία απόφαση! Συγκεκριμένα, οι πηγές αυτές δήλωσαν με κυνισμό: "Εν ολίγοις, η Εκκλησία μας έχει χωριστεί διοικητικά. Αλλά έχουμε διατηρήσει πνευματική επικοινωνία με τη Μόσχα. Κάποιοι εκπρόσωποι πρότειναν να μην μνημονεύεται ο πατριάρχης Κύριλλος, αλλά αυτό δεν υποστηρίχθηκε. Τον μνημονεύουμε για να τον κάνουμε καλύτερο (!!!) Η Εκκλησία μας μνημονεύει ακόμη και τους εχθρούς..."
Ε, τότε, γιατί διέκοψαν το μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχου; Γιατί δεν συνέχισαν να τον μνημονεύουν, ώστε να τον... κάνουν καλύτερο, όπως ισχυρίζονται τώρα για τον Μοσχοβίτη πατριάρχη; Ποιον κοροϊδεύουν; Ελπίζω όχι, τελικά, τους Ουκρανούς...
Είναι προφανές, ότι οι ιθύνοντες της εν Ουκρανία Ρωσικής Εκκλησίας επιχειρούν να μπερδέψουν το ποίμνιό τους που αντιδρά... Συμπεριφέρονται με πονηρία και ανειλικρίνεια, ως κλασικοί Σοβιετικοί πράκτορες και προπαγανδιστές. Μόνο και μόνο για να κερδίσουν χρόνο και να αναχαιτίσουν την αθρόα διαρροή των ενοριών τους προς την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας... Όταν, μάλιστα, λένε για "διάλογο" με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία, όλοι ξέρουμε τι εννοούν... Ατέρμονες και αδιέξοδες συζητήσεις, σαν αυτές που έκανε και η Μόσχα εδώ και τρεις δεκαετίες χωρίς καμία διάθεση παραγωγής αποτελέσματος. Αλλά, κανονικώς και πραγματικώς όλα έχουν διευθετηθεί οριστικά και αμετάκλητα με τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου του έτους 2018 για την Μητρόπολη Κιέβου και τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας. Δεν υπάρχει, συνεπώς, τίποτε προς συζήτηση.
Και ειδικά όταν οι Ονουφριακοί θέτουν στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία απαράδεκτες προϋποθέσεις για αυτόν τον προσχηματικό "διάλογο", όπως η εξαρχής αμφισβήτηση της κανονικότητας της Ιεραρχίας της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, αμφισβητώντας έτσι το Έκκλητο του Οικουμενικού Πατριάρχου διά του οποίου αποκαταστάθηκαν όλοι, είναι αδύνατον να υπάρξει οποιοσδήποτε σοβαρός διάλογος.
Οι Ορθόδοξοι Αδελφοί της Ουκρανίας πρέπει να καταλάβουν το πονηρό παιχνίδι που παίζεται από τον Ονούφριο και τους συν αυτώ σε απόλυτη σύμπνοια με τη Μόσχα. Και να πράξουν το μόνο ορθό και αυτονόητο: να προσχωρήσουν, με ή χωρίς τους ιεράρχες και κληρικούς τους, στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, αυτήν που η Πρωτόθρονος Μητέρα Εκκλησία έχει αναγνωρίσει ως Αυτοκέφαλη και Κανονική.
Κάθε άλλη προοπτική ή περιπλάνηση, απλά θα παγιδεύσει τους Ουκρανούς στα πλοκάμια μιας προδοτικής παρέας εξαρτημένων με ποικίλα μέσα και τρόπους από το Κρεμλίνο κληρικών και παραγόντων που απεργάζονται την απόσπαση εδαφών από την Ουκρανία και την κατάργηση της Ελευθερίας και Κρατικότητάς της.
Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο σημαίνει Ελεύθερη, Ανεξάρτητη, Κυρίαρχη Ουκρανία. Αντιθέτως, το υπό τον Ονούφριο εκκλησιαστικό μόρφωμα σημαίνει παντοτινή υποδούλωση στη Μόσχα και στα κατά της Ουκρανίας σχέδιά της.
______
Σχετικές ουκρανικές πηγές:
1. https://www.pravda.com.ua/news/2022/05/27/7349010/
2. https://www.pravda.com.ua/news/2022/05/27/7349002/
Πηγή: Ρωμαλέω Φρονήματι
1 σχόλιο:
Αντί να ενδιαφερθούν για την νέα καταιγίδα που έρχεται. με την απόδοση Αυτοκεφαλίας στην εκκλησία των Σκοπίων, μερικοί κληρικοί σαν τον αρθρογράφο συνεχίζουν να ξιφουλκούν υπερασπιζόμενοι τους σχισματικούς της Ουκρανίας, τους οποίους δέν αναγνωρίζουν 10 Ορθόδοξα Πατριαρχεία και Αρχιεπισκοπές. Οπως φαίνεται, για αυτούς μόνον ο Επιφάνιος και η συνοδία του υπάρχει, όλα τα άλλα δέν τούς απασχολούν.
Η Εκκλησία της Ελλάδος υπάκουσε στην επιθυμία του Οικουμενικού Πατριαρχείου καί ανεγνώρισε τους σχισματικούς και αχειροτόνητους της Ουκρανίας.
Περιμένουμε να δούμε τί θα κάνουν οι Ουκρανοί με τούς Σκοπιανούς, και άν θα επιδείξουν την ίδια ευαισθησία και συμπαράσταση πρός την Εκκλησία της Ελλάδος.
Δημοσίευση σχολίου