Τρίτη 16 Αυγούστου 2022

Όταν σου έλθει θυμός κλείσε το στόμα δυνατά - Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής

Γράφεις για το θυμό στην καρδιά του ανόητου. Ο θυμός από μόνος του, είναι φυσικός. Όπως τα νεύρα στο σώμα. Είναι και αυτός νεύρο ψυχής. Και οφείλει να τον μεταχειρίζεται ο καθένας εναντίον των δαιμόνων, ανθρώπων αιρετικών, και σε όσους τον εμποδίζουν από το δρόμο του Θεού. Εάν δε θυμώνεις κατά των ομοψύχων αδελφών ή γίνεσαι έκτος εαυτού, χαλάς τα έργα των χεριών σου, γνώριζε ότι πάσχεις από κενοδοξία και κάνεις παράχρηση του νεύρου της ψυχής. Απαλλάσσεσαι δε με την αγάπη προς όλους και την αληθινή ταπεινώση.

Γι’ αυτό, όταν σου έλθει θυμός κλείσε το στόμα δυνατά και μη μιλήσεις σ’ αυτόν που σε βρίζει ή σε ατιμάζει ή σε ελέγχει ή με πολλούς τρόπους και χωρίς λόγο σε πειράζει.

Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ σημαντικό, ότι ο Οσιος Ιωσήφ Ησυχαστής, άνθρωπος με μεγάλη ασκητική εμπειρία, νήψη, Φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, συνιστά να χρησιμοποιούμε τον θυμό εναντίον "ανθρώπων αιρετικών".
Αλλη μία Πατερική απόδειξη για την εσφαλμένη αντίληψη ότι χρειάζονται συναντήσεις με τούς αιρετικούς, πρσέγγιση, διάλογος, συμπροσευχές, και τα παρόμοια.
Αυτά είναι νεόκοπα εφευρήματα ανθρώπων, που δέν έχουν τον Φωτισμό των Αγίων Ασκητών, και προσπαθούν να τόν αναπληρώσουν με δικά τους διανοήματα.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον ανωτέρω αδελφό-σχολιαστή.
Αν αφήσουμε τη καρδιά μας σε θέματα πνευματικά να παρασυρθεί από στείρους συναισθηματισμούς σε σχέση με τα της πίστεως τότε αλίμονό μας.
Στον Πέτρο τον πρωτοκορυφαίο Απόστολο τί απάντησε και πώς τον αποκάλεσε ο Κύριος όταν του έφερε εμπόδιο: ύπαγε οπίσω μου σατανά γιατί δεν φρονείς τα του Θεού αλλά τα των ανθρώπων.
Η σκέψη του Αποστόλου ήταν στα ανθρώπινα μέτρα.
Η απάντηση που έλαβε ήταν αποστομωτική αλλά και διαχρονική για όλους εμάς.
Αυτή είναι η απάντηση που αρμόζει στα θέματα πίστεως.
Όχι χαλάρωση απέναντι στους αιρετικούς και τις πλάνες τους.
Όχι "ξεχείλωμα" της Πίστεως.
Και για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται να επιστρατευθεί ο θυμός, η οργή.
Υπαγε οπίσω μου σατανά....
Οράτιος.



Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...


Τι άλλο παρά ψευδοσκόπιμες μικρονοϊκές ανοησίες με ευδιάκριτο στόχο τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο-συν τους μακαριστούς Δημήτριο, Αθηναγόρα-μπορεί να γράφουν ένας ανώνυμος και ένας κρυπτόμενος στο όνομα ενός λατίνου ειδωλολάτρη λυρικό-σατυρικού ποιητή, τουτέστιν, δυο άνανδροι, δειλοί. Αφού κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν και κρύβουν ότι αυτά τα περί θυμού λέγονται ή μπορεί να είναι θεμιτό να λέγονται από τον Όσιο Ιωσήφ για αιρετικούς που έχουν καταδικαστεί από Οικουμενική Σύνοδο ! Όχι από τον όποιο και καθένα Άγιο ή «Αγιο» ! Αλλά και τι έχουν να πουν όταν ο Όσιος Ισαάκ ο Σύρος λέει : «Και τι εστί καρδία ελεήμων-γράφε, όντως χριστιανική; Και είπε: «Καύσις καρδίας υπέρ πάσης της κτίσεως, υπέρ των ανθρώπων, και των ορνέων, και των ζώων, και των δαιμόνων, και παντός κτίσματος. Και εκ της μνήμης αυτών και της θεωρίας αυτών ρέουσιν οι οφθαλμοί αυτού δάκρυα. Εκ πολλής και σφοδράς ελεημοσύνης της συνεχούσης την καρδίαν, και εκ της πολλής καρτερίας σμικρύνεται η καρδία αυτού, και ου δύναται βαστάξαι ή ακούσαι ή ιδείν βλάβην τινά ή λύπην μικράν εν τη κτίσει γενομένην». Αλλά ας … «όψονται» οι ανοιχτές πύλες-σελίδες του διαδεικτύου και το ανοιχτό-δημοκρατικό πνεύμα του αγαπητού Ιστολόγου. Αθανάσιος Κοταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Όταν βλέπω υπογραφή Οράτιος δεν τον διαβάζω γιατί θα μου ανεβεί η πίεση. Ούτε γνωρίζει το τι γράφει αφού έχει παρωπίδα την οποία εύστοχα παρατηρεί ο κ. Κοτταδάκης. Τον κατανοώ τον Οράτιο τα κόμπλεξ χρήζουνε καλής μεταχείρισης και ανάλογου χρόνου για να ξεπεραστούν. Του το εύχομαι.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ αμφότερους.
Μου θυμίζετε μια ανάρτηση περί ,"μπουλβερισμού" .
Οργίζεσθε κα μη αμαρτάνετε αδερφοί.
Οράτιος

Ανώνυμος είπε...

Επειδή έγραψα το πρώτο σχόλιο 11 - 15, θα πρέπει να πώ αυτό που βλέπουν όλοι οι αναγνώστες, ότι δηλαδή ο Οσιος Ιωσήφ δέν κάνει διάκριση μεταξύ αιρετικών καταδικασμένων από Οικουμενική Σύνοδο καί άλλων μή καταδικασμένων, αλλά αναφέρεται σε αιρετικούς γενικώς. Η διάκριση αυτή είναι καθαρή προσθήκη του κ. Κοτταδάκη στα λόγια του Οσίου και είναι αμφίβολο άν αντιπροσωπεύει το πνεύμα του.
Σημειωτέον ότι ο Οσιος ευρίσκετο στην παρούσα ζωή μέχρι το 1959, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανόν να είχε δεχθεί επισκέψεις στην καλύβη του, από Αγγλικανούς ή Πεντηκοστιανούς ή Χιλιαστές, τους οποίους θα πρέπει να είχε δεχθεί με καλή διάθεση, σύμφωνα με τον κ. Κ., εφ' όσον δέν είναι καταδικασμένοι από Οικουμενική Σύνοδο. Είχε πράγματι ο Οσιος καλή διάθεση για τους παραπάνω αιρετικούς ;
Ομως έχουμε και το γνωστό περιστατικό με τον Οσιο Ιάκωβο της Εύβοιας, όταν επεσκέφθη το Μοναστήρι του Οσίου Δαβίδ ένας Ρωμαιοκαθολικός. Μετά την ξενάγηση, εισήλθαν στην τράπεζα για το μεσημεριανό φαγητό μαζί με τούς άλλους μοναχούς και τους επισκέπτες. Ο Οσιος ξεκίνησε να τρώγη χωρίς να κάνει προσευχή και το ίδιο έγινε στο τέλος του γεύματος. Οταν απεχώρησε ο επισκέπτης, οι μοναχοί ερώτησαν τον Οσιο γιατί έφαγαν χωρίς προσευχή και ο Οσιος απάντησε "Για να μήν συμπροσευχηθώ με αυτόν τον άνθρωπο".
Αυτό είναι το πνεύμα των Οσίων Πατέρων, όσο και άν δεν αρέσει σε μερικούς σήμερα, πράγμα που είναι δικαίωμα τους ασφαλώς.
Ομως οι λόγοι, τα κείμενα και οι πράξεις των Οσίων έχουν καταγραφεί και δείχνουν πώς αντιμετώπιζαν παρόμοιες περιπτώσεις.
Σημειωτέον βέβαια ότι ο Οσιος Ιωσήφ θα είχε ασφαλώς (πολύ καλύτερη από εμάς) γνώση του σχετικού χωρίου του Οσίου Ισαάκ του Σύρου, το οποίο αναφέρεται στην ελεημοσύνη, που υπερβαίνει τα υλικά και λαμβάνει πνευματική διάσταση.
Νομίζω ότι αντί να προσπαθούμε να αλλάξουμε τους Αγίους, καλύτερα είναι να αλλάξουμε απόψεις εμείς και να συντονιστούμε μαζί τους.

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

"Η διάκριση αυτή" ασφαλώς και είναι δική μου. Και ούτε καν διανοήθηκα να την αποδώσω στον Όσιο. Αυτά είναι τερτίπια και κόλπα των «ανώνυμων» και «ψευδώνυμων» του παλαιολογισμού ! Προσωπικά έγραψα και επαναλαμβάνω και επισημαίνω προς άπαντες ότι για την Εκκλησία αιρετικός είναι αυτός που προσδιορίζεται και αποφασίζεται από Οικουμενική Σύνοδο. Γιατί. «Κανένα κείμενο εκτός από τους δογματικούς ορισμούς των (Οικουμενικών) Συνόδων δεν μπορεί ποτέ να αξιώσει «συμβολικό κύρος». Το δόγμα είναι αρκετό ! Έχει θέση «κλειδιού» ! Και έτσι αποκλείει κάθε «μονότυπον» ή «γενική γραμμή» στη Θεολογία»-Π. Ευδοκίμωφ «Η Ορθοδοξία»-σελ.241. Κατά ταύτα και για να μην κοροϊδεύουμε τον κόσμο, ποιος είναι αιρετικός ορίζεται μόνο με απόφαση Οικουμενικής Συνόδου και όχι κατά το δοκούν όποιου Αγίου ή "Αγίου". Τουτέστιν και συγκεκριμένα το γενόμενο από τον Όσιο Ιωσήφ ή τον Όσιο Ιάκωβο είναι απλώς το προσωπικό τους όριο ! Τίποτε περισσότερο ! Δεν είναι Απόφαση καθολικού-υποχρεωτικού κύρους. Και επί του προκειμένου και πιο καθαρά είναι επιλεκτικό όπλο στα χέρια όσων προτιμούν μια Ορθοδοξία και έναν Ορθόδοξο χριστιανό ευνουχισμένους και κατάκλειστους σε μια γυάλα ! Και όλα τα άλλα παραμύθια της χαλιμάς που σερβίρονται σε αντίστοιχο ακροατήριο ! Ή σε όσους δεν … πρόλαβαν να διαβάσουν Όσιο Ισαακ το Σύρο ! Αθανάσιος Κοτταδάκης.

Ανώνυμος είπε...

Κατά τη δική μου άποψη ο αγ. Ισαάκ ο Σύρος εννοεί προφανώς τους αιρετικούς για τους οποίους πρέπει και να προσευχόμαστε αλλά την αίρεση να την αποφεύγουμε μετά πάσης βδελυγμίας.
Η αγάπη μας πρέπει να ξεχειλίζει για όλους τους ανθρώπους ακόμη και τους αιρετικούς.
Την αίρεση πρέπει να μισούμε και να απεχθανόμαστε
Μεγάλη η διαφορά.
Και πάλι θα συμφωνήσω με τον ανωτέρω αδελφό.
Αν αυτό θεωρείται ευνουχισμός και κλείσιμο σε γυάλα ας θυμηθούμε ο Χριστός σε ανάλογη περίπτωση τι είπε : Μη και υμείς θέλετε υπάγειν;
Οράτιος

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς καμμία διάθεση αντιδικίας, αλλά μόνον για την αποκατάσταση της αλήθειας, θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι η φράση "για την Εκκλησία αιρετικός είναι αυτός που προσδιορίζεται και αποφασίζεται από Οικουμενική Σύνοδο" δέν ευρίσκει σύμφωνη την Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία έχει συστήσει "Συνοδική Επιτροπή επί των Αιρέσεων" με Διοικητική Οργάνωση, Σκοπούς, Κείμενα, Δραστηριότητα, Βιβλία, και επί πλέον έχει καταρτίσει Κατάλογο με εβδομήντα τέσσερεις (74) Αιρέσεις και Αιρετικές Ομάδες, εκ των οποίων ΟΥΔΕΜΙΑ είναι καταδικασμένη από Οικουμενική Σύνοδο.

https://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/heresies/omades_christ.html

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Ευχαριστώ για την 9η παρέμβαση. Διάβασα προσεκτικά την παραπομπή στη Συνοδική Εξουσιοδότηση και Έκφραση. Δε βρήκα πουθενά την Καθολική και Προτεσταντική Εκκλησία στιγματισμένες ως αιρέσεις ως θέλουν οι ανώνυμοι και ψευδώνυμοι του παλαιολογισμού επικαλούμενοι λόγο ή πράξη Αγίου ή "Αγίου" τινός. Ήγουν, "το δε περισσόν τούτου εκ του πονηρού" των επιθυμούντων την Ορθοδοξία και τους Ορθόδοξους πιστούς ευνουχισμένους και σε μια γυάλα έγκλειστους, και το Χριστό να έχει απορρίψει μετά βδελυγμίας την πέρα από την Ορθοδοξία Χριστιανοσύνη και να έχει εγκατασταθεί στεγανά σ' αυτήν!Αθανάσιος Κοτταδάκης

Ανώνυμος είπε...

Βλέπετε σε τι παραλογισμό μπορεί να μας οδηγήσει το αξίωμα οτι "για την Εκκλησία αιρετικός είναι αυτός που προσδιορίζεται και αποφασίζεται από Οικουμενική Σύνοδο" ;
Συνειρμικά να θεωρούμε οτι δεν είναι αιρέσεις οι "εβδομήντα τέσσερεις (74) Αιρέσεις και Αιρετικές Ομάδες" που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος αφού καμμιά τους δεν είναι καταδικασμένη από Οικουμενική Σύνοδο.
Ευχαριστούμε τον αδερφό για την ουσιαστική παρέμβασή του.
Οράτιος

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Η στρεψοδικη υποκρισια του ψευδωνυμου ορατιου δεν εχει ορια. Αθ. Κοτταδακηςξ