Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Δεν είναι τα χρήματα αλλά ο άκομψος τρόπος.

Διάβασα την παρακάτω είδηση και δεν γνωρίζω αν αποτυπώνει την αλήθεια.

«Περιστρεφόμενη μπάρα», όπως αυτή στο Μετρό, που ενεργοποιείται μόνο αν κάποιος ρίξει νόμισμα των 50 λεπτών του ευρώ, τοποθετήθηκε στην είσοδο των τουαλετών του Ναού Αγίου Ανδρέου, στην Πάτρα. (Πηγή)

Προ πολλών ετών πήγα ως προσκυνητής σε κάποια από τις Μονές της Κύπρου που λένε πως είναι "πάμπλουτη". Αυτό το διαπιστώνεις με το που μπαίνεις και βλέπεις υπαλλήλους, σεκιούριτι κ.λπ. Πλήρωσα για να εισέλθω στο εκκλησιαστικό Μουσείο, που ήταν σύγχρονο και είχε όλα όσα πρέπει να έχει ένα μουσείο με άρτιο εξοπλισμό. Ήταν επιστημονικά διαμορφωμένο το μουσείο. Δεν διαμαρτυρήθηκα, σε όλα τα μουσεία πληρώνεις. Γιατί όχι και σε κάποιας Μονής. Βγαίνοντας από το μουσείο έπεφτες στην έκθεση όπου για να αγοράσεις κάτι χρειαζόσουν visa ή πολλά μετρητά. Μετά έβγαινες στην καταπληκτική κάβα με την υπογραφή της μονής στα κρασιά. Δεν αγόρασα διότι κόστιζαν πολλά χρήματα. Τα γράφω αυτά για να πάω στην αποθέωση της επισκέψεως.

Σκέφτηκα ότι η διαδρομή της επιστροφής ήταν μεγάλη και γι' αυτό πήγα στις τουαλέτες των προσκυνητών. Εδώ συνάντησα το εξής παράδοξο, η είσοδος στην τουαλέτα ήταν ελεύθερη, αλλά η έξοδος επί πληρωμή! Άρχισα τις διαμαρτυρίες που και από τα ουρητήρια θέλαν να βγάλουν χρήματα. Ζήτησα να δω τον Ηγούμενο τότε Αρχιμανδρίτη αλλά απουσίαζε. Εδώ εξελίχθηκε και μια άλλη ιστορία την οποία διηγούμαι σε φίλους και γελάμε. Το αποτέλεσμα από τότε δεν πήγα ποτέ στο Μοναστήρι αυτό. Σε φίλους λέω ότι προσπαθούν στο χρυσοποίκιλτο αυτό μοναστήρι με τα ψηφιδωτά στον περίβολο «να βγάλουν από την μύγα ξύγκι» και τους προτρέπω να μην πάνε. Υπάρχουν πολλά Μοναστήρια στην Κύπρο που μπορείς να προσκυνήσεις την Παναγία μας.

Το πρόβλημα με τις τουαλέτες στον ναό του Αγίου Ανδρέα παλαιό. Πάντα όταν ζητούσες τουαλέτα σου έλεγαν «να πας απέναντι στην καφετέρια». Είχα πάει -προ ετών πολλών- και δεν μου ζήτησαν χρήματα. Τώρα αν ευσταθεί η είδηση αυτή νομίζω ότι κάτι πάει στραβά. Είναι δυνατόν στους προσκυνητές -κάποιας συνήθως ηλικίας- που ρίχνουν χρήματα στο παγκάρι, στο κυτίο δίπλα στην Κάρα για τις παρακλήσεις, να ζητάς χρήματα; να υπάρχει μπάρα εισόδου; Είναι υποχρέωση του Ναού για την καθαριότητα στους κοινόχρηστους χώρους, και βέβαια όχι με αντίτιμο.

Δεν είναι τα χρήματα αλλά ο άκομψος τρόπος. Όταν μπεις στην έκθεση κάτι θα αγοράσεις, όταν πας για καφέ μνημόσυνου οι οικείοι θα πληρώσουν κ.λπ.  

Α.Κ.Κ.

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οι μέρες είναι δύσκολες. Δεν ζητούν και πολλά 0,50 λεπτά του ευρώ. Ούτε ένα κουλούρι. Σιγά τα ωά. Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά.
Το μόνο που με πειράζει είναι ότι αν δεν κρατώ πάνω μου 0,50 λεπτά τι θα κάνω;;;;
Πρόταση: να βάλουν POS. Στα διόδια των εθνικών οδών μας διευκολύνουν και με αυτό τον τρόπο!!!

Ανώνυμος είπε...

Μόνο ως πρωταπριλιάτικο μπορώ να το δεχθώ. Αν είναι αλήθεια τότε θα αναφωνήσω σαν τον Αυλωνίτη «ωρέ που πάμε ρε, που πάμε ρε»

Ανώνυμος είπε...

Κι αν ο επισκέπτης δεν μπορέσει να βρεί κέρμα μισού ευρώ
τί θα κάνει;

Ανώνυμος είπε...

Η συμπεριφορά αυτή των υπευθύνων στρέφεται εναντίον των πιστών που έχουν ανάγκες. Όταν πας στον ναό από τις 7 και στις δεσποτικές χοροστασίες τελειώνει 11 πως είναι δυνατό να αντέξω. Είναι λανθασμένη η πράξη αυτή, όπου συχνά το κέρδος θεωρείται σημαντικότερο από τις βιοτικές ανάγκες των ανθρώπων. Δεν πάω στην εκκλησία αυτή. Στην Αθήνα η ενορία μου έχει υπέροχες πεντακάθαρες τουαλέτες χωρίς εισιτήριο χρήσεως. .

Ανώνυμος είπε...

Μια ωραία λύση θα ήταν ...ένα κυτίο που να έχει την επιγραφή: Διά την καθαριότητα τής τουαλέτας.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι ο άκομψος τρόπος. Για μένα είναι τα χρήματα. να σταματήσουν να βάζουν λουλούδια και άλλα περιττά για να μειωθούν τα έξοδα και να πληρώσουν προσωπικό.

Ανώνυμος είπε...

Στο Λονδίνο στους σταθμούς του Μετρό έχουν μηχάνημα για να ρίχνεις πένες ώστε να μπεις στο WC. Στα πνευματικά κέντρα των εκκλησιών ποτέ. Αν και σε πολλούς σταθμούς το έχουν καταργήσει. Μόδα είναι θέλουν την Πατρα να την κάνουνε Λονδίνο. Θα περάσει και αυτό.
Μήπως θα κάνουν στάση Μετρό στον Άγιο Ανδρέα;;;

Ανώνυμος είπε...

Ε τι πάθαμε και μη χειρότερα...Να κλάψεις η να γελάσεις άραγε...

Ανώνυμος είπε...

Η Πάτρα πάντα μπροστά. Να πληρώνουν όσοι πάνε στις εκκλησίες των ενοριών. Εγώ πάω σε ένα παρεκκλήσι με κερνούν καφέ, συζητώ με φίλους και μου τα προσφέρουν δωρεάν. Πάντα στο παγκάρι ρίχνω τουλάχιστον 5 ευρώ μερικές φορές και 10 ευρώ για όσα μου προσφέρουν. Αν μου ζητούσαν χρήματα για την τουαλέτα άντε 0.10 λεπτά στο παγκάρι για τον έλεγχο των (Αγίων) επιτρόπων που αντί για προσευχή κοιτάζουν τι ρίχνεις.

Ανώνυμος είπε...

Για καφέ πάω γωνία στην Ρήγα Φεραίου που σε σερβίρουν σπέσιαλ πράγματα και βέβαια ο καμπινές δωρεάν και πεντακάθαρος χωρίς μπάρα εισόδου. Πάντα υπάρχουν λύσεις εναλλακτικές.
Θόδωρος Χρόνης

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλά και Άγια έκαναν στον Άγιο Ανδρέα…..που το εφήρμοσαν …δεν ειναι υποχρεωμένη η Εκκλησία να καθαρίζει τις βρωμιές που αφήνουν πίσω τους όλοι αυτοί οι Πολιτισμένοι συμπολίτες ….και όχι μόνο που χρησιμοποιούν την τουαλέτα και ο επόμενος που μπαίνει μέσα σιχαίνεται …

Ανώνυμος είπε...

Το αντίτιμο μπήκε για να υπάρχει κάποιος έλεγχος... Δεν είναι κακό

Ανώνυμος είπε...

Γράφει ο Ηρακλής Πουαρό λίγο παραπάνω.
Το αντίτιμο μπήκε για να υπάρχει κάποιος έλεγχος... Δεν είναι κακό
Καθόλου κακό. Είναι ένας πρωτότυπος τρόπος ελέγχου. Με 50 λεπτά μπορείς να κάνεις έλεγχο. Το άλλο με τον Τοτό δεν το γνωρίζω. Ας μας το πει ο παραγωγικός αυτός σχολιαστής.
Για εμένα είναι ΑΠΟΡΑΔΕΚΤΟΣ αυτός ο τρόπος.
Εγώ ως άνδρας δεν θα πάω για κοντρόλ με 50 λεπτά θα πάω δίπλα στο άλσος.

Ανώνυμος είπε...

Οι πολιτισμένοι συμπολίτες είναι αυτοί που εκκλησιάζονται στον Ναό και αφήνουν τα χρήματά τους στο μαγαζάκι που ζητούν τα χρήματα για τον καμπινέ. Είναι οι υπερήλικες που είναι οι γονείς και γιαγιάδες μας που όταν σταματήσουνε να πηγαίνουν θα αδειάσουνε οι ναοί. Ντροπή σου 7,36 για την άποψη που έχεις για το ευσεβές πλήρωμα της Εκκλησίας.
Δημήτρης Κοντογιώργης, αγρότης.

Ανώνυμος είπε...

Τα πολλά σχόλια είναι αναποτελεσματικά.
Να γίνει ελεύθερη η πρόσβαση από αύριο και να δημοσιοποιηθεί διότι δημιουργεί πρόβλημα αυτή η απαράδεκτη πράξη για χώρο ενός ναού και μάλιστα προσκυνηματικού.

Ανώνυμος είπε...

Είναι για γέλια η υπόθεση.
Βρέθηκε ένας δημοσιογράφος, προκειμένου να κερδίσει κάποια likes στο ηλεκτρονικό του έντυπο, να πει για το αντίτιμο στις τουαλέτες του ιερού ναού. Βρέθηκαν και τα οι άλλοι ατσίδες δημοσιογράφοι και το έκαναν θέμα....! Ένας ναός που εξυπηρετεί χιλιάδες προσκυνητών, οφείλει να διαθέτει τουαλέτες και να είναι προς χρήση ανά πάσα στιγμή. ο συγκεκριμένος ναός, δεν ειναι ένας ναός ενοριακός που την καθαριότητα μπορεί να έχει ένας νεωκόρος μονο.... χρειάζονται χέρια και τα χέρια πρέπει να αμειφθούν... και τα έσοδα από τις αμοιβές θα πρέπει από κάπου να προκύπτουν..... Στο φινάλε,ας φτιάξει ο Δήμος παραπέρα δημόσιες τουαλέτες, να τις διατηρεί καθαρές,χωρίς "ύποπτες" καταστάσεις..... και ας ειναι δωρεάν.

Ανώνυμος είπε...


Ένα παλαιό θέμα πού έστω καί έτσι ( 0.50e) βρήκε την λύση του !
=====================================================

Από τον αναγνώστη μας Ν.Δ. λάβαμε την ακόλουθη επιστολή:

«Διάβασα στην ΓΝΩΜΗ ( 1.8.22) το πολύ ενδιαφέρον άρθρο σας για το “κορυφαίο αξιοθέατο ο Άγιος Ανδρέας” όπως πολύ σωστά σημειώνετε, πού όμως έχει ένα σοβαρό πρόβλημα πολιτισμού πού όμως από καμία δημοσιογραφική πηγή δεν αναδεικνύεται, σαν να μη υπάρχει !

Είναι γνωστό ότι ανάμεσα σε όλα τα άλλα σημεία πολιτισμού μιας χώρας, ενός αξιοθέατου, ενός Μουσείου κλπ. είναι και η ύπαρξη ενός χώρου «άμεσης ανάγκης» όπου και οι βασιλείς ακόμη πηγαίνουν μόνοι τους…

Τόσα χρόνια κύριε Ζακυνθινέ και δεν αξιώθηκε ολόκληρο ίδρυμα ( ας το πούμε κι΄ έτσι…), ολόκληρο προσκύνημα χιλιάδων πιστών και επισκεπτών από όλο τον κόσμο και να μη έχουνε λίγες τουαλέτες, αλλά να αφήνουν τον κόσμο να τρέχει πίσω από τα δένδρα δίπλα από την Εκκλησία, λες και είμαστε τίποτα απολίτιστοι και Μάου-Μάου της Αφρικής… Τι χάλια είναι αυτά; Και κανείς, μα κανείς δεν τα βλέπει ;

Καλά τα λόγια αλλά στην πράξη τι κάνουμε;. Όσο λειτουργούσε το “Πατρινό” υπήρχαν κάποιες τουαλέτες πίσω στην αυλή του. Μετά, 3-4 χρόνια τώρα, κλείσανε κι αυτές μαζί με το “Πατρινό”, βγάλανε και την επιγραφή – σήμανση πού παρέπεμπε σε WC προς το «Πατρινό» και στην θέση της βάλανε τις μαρμάρινες προτομές Αγίων Αρχιερέων.
Πού είναι λοιπόν ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας πού για όλα τρέχει ( και μπράβο του) αλλά εδώ, με το συμπάθιο υστερεί και πολύ μάλιστα.

Όταν και απλές μικρές Εκκλησίες ακόμη και χωριών έχουν μια μικρή, υποτυπώδη έστω τουαλέτα για ώρα ανάγκης—άνθρωποι είμαστε πώς να το κάνουμε και μάλιστα κάποιοι-κάποιες μις σχετικής ηλικίας — και εδώ, ολόκληρο Παγκόσμιο προσκύνημα του Αγίου Αποστόλου Ανδρέα να μη έχει έναν χώρο πού να δείχνει και τον πολιτισμό μας;

Λογικά διερωτώμεθα τώρα : Οι ιερείς , ψάλτες, Επίτροποι, νεωκόροι, όλοι αυτοί σε ώρα ανάγκης πού πάνε; Τα αφήνουνε όλα και τρέχουνε στο σπίτι τους; Αυτονόητο είναι ότι έχουν κάποιο δικό τους κλειδί εν ώρα ανάγκης. Και καλά κάνουνε. Ουδείς ψόγος !

Αλλά οι άλλοι όμως; Οι απέξω; Τους σκέφθηκε κανείς, ή το έχουμε ρίξει όλοι στον εαυτούλη μας και άσε τους άλλους να τρέχουν…
Όμως πρόβατα κι αυτά του Θεού είναι, πού έρχονται από μακριά μερικές φορές και κάποιοι άλλοι, ελάχιστοι ίσως, έρχονται και με τα πόδια…

Τι μπορεί να κάνουν αυτοί οι άνθρωποι; Πού να πάνε; Πού να κρυφτούνε; Συμπερασματικά τώρα λέμε ότι : Κάτι πρέπει να γίνει και γι’ αυτό και σύντομα μάλιστα κι΄ ας μη το παραπέμψουμε στις καλένδες…” και στο «Έλα μωρέ τώρα, μ΄ αυτά τώρα θα ασχολούμαστε;”.
ΝΑΙ, και με αυτά, αν θέλουμε ο λόγος μας και η ζωή μας η Χριστιανική να έχει έμπρακτη συνέχεια, και όχι να είναι μόνο ευχολόγια και λόγια…»
-------------------------------------------------
κύριε ιστολόγε νομίζω ότι καλό θα ήταν να δημοσιευθεί και αυτή η άποψη από την "ΓΝΩΜΗ" τής Πέμπτης 11 Αυγούστου 2022