Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

OI ANOHΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 1821 - π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος

OI ANOHΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 1821

δὲν ἔχουν τέλος. Ἀπὸ ποῦ κι ὡς ποῦ συνδυάζεται ἡ ἑλληνικὴ ἑποποιϊα μὲ τὴ γαλλικὴ ἐπανάσταση; Ἡ γαλλικὴ ἐπανάσταση ἦταν -ἐμφύλιος, ἐδῶ εἴχαμε Ἕλληνες ἐναντίον Τούρκων.

Ἄλλοι λένε ἦταν τὸ 1821 ἐπανάσταση φτωχῶν ἐναντίον πλουσίων. Τότε γιατί δὲν συνασπίστηκαν φτωχοὶ Ἕλληνες καὶ Τοῦρκοι ἀπὸ τὴ μία, ἐναντίον πλουσίων Ἑλλήνων καὶ Τούρκων ἀπὸ τὴν ἄλλη;

Ὅλα τοῦτα γιὰ νὰ κρυφτεῖ ἡ ἀλήθεια ὅτι ἐπρόκειτο γιὰ ἐθνικοθρησκευτικὸ ἀγώνα "ὐπὲρ πίστεως καὶ πατρίδος" ποὺ λέει καὶ Γέρος τοῦ Μοριᾶ. Πρῶτα μάλιστα ὑπὲρ πίστεως. Φυλάξαμε πνευματικὰ σύνορα, γιὰ τοῦτο καὶ μᾶς δόθηκαν καὶ γεωγραφικά. Καὶ ὅποτε χάναμε τὰ γεωγραφικά, τὰ πνευματικὰ σύνορα (ἡ Πίστη καὶ ἡ γλῶσσα ἐκ δευτέρου) μᾶς διατήρησαν. Γίνεται νὰ κρυφτεῖ ἡ ἀλήθεια;

Ποιοί καὶ γιατί ἐλέγχονται; Τόση "κάψα" πιὰ γιὰ νὰ ξε-γραφτεῖ καὶ νὰ ξανα-γραφτεῖ ἡ ἱστορία; Γιατί τόση ἀφύσικη μανία;

Σβήνει τὸ ματωμένο Εὐαγγέλιο; Γιά δοκιμάστε ρὲ παιδιά!

π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Θα μου επιτρέψει ο π Εφραίμ, τον οποίο δεν γνωρίζω μεν, σέβομαι όμως και υπολήπτομαι από την εδώ και αλλού αρθρογραφία τουν να διαφωνήσω. Εκείνο που καταδικάζει, η ακραία άποψη περί επαναστάσεως είναι εξίσου απλοϊκό με αυτό που υπονοεί. Η επανάσταση του 1821 είχε σαφώς εθνικοαπαλευεθερωτικό χαρακτήρα. Ωστόσο είναι καταγεγραμμένες στις πηγές και οι παράπλευερες αποχρώσεις της. Προφανώς υπήρχε και κόντρα με πολλούς από τους κοτζαμπάσηδες, προφανώς και ο ανώτατος κλήρος δεν είχε πάντα τα ίδια οράματα με τον απλό παπά κλπ. Όλα αυτά έχουν γραφτεί, έχουν ερευνηθεί σε μεγάλο βαθμό στα αρχεία κλπ. Η πολύπλοκότητα είναι δεδομένη. Η υπεραπλούστευση αδικεί τον συγγραφέα.
Εύδωρος
ΥΓ. Η αντίκρουση της άλλης πλευράς δεν οδηγεί υποχρεωτικά στην υποστήριξη της εκ διαμέτρου αντίθετης θέσης