Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Άλλοι κηρύττουν ένα Θεό που αγαπάει και άλλοι ένα Θεό ο οποίος τιμωρεί. - π. Βασίλειος Θερμός

Δεν κάνουν όλοι οι ιερείς το ίδιο κήρυγμα, και δεν εννοώ ως προς την τέχνη, την ικανότητά τους.

Άλλοι κηρύττουν ένα Θεό που αγαπάει και άλλοι ένα Θεό ο οποίος τιμωρεί. Αναφέρονται στον ίδιο Θεό εξωτερικά. Έχουν το ίδιο ευαγγέλιο, έχουν περίπου την ίδια θεολογική γνώση. Αλλά το έχουν εισπράξει διαφορετικά. Το ίδιο και οι λαϊκοί κατηχητές ή θεολόγοι.

Δηλαδή, ο άνθρωπος ο οποίος λέει στον άλλο ότι ο Θεός θα τον τιμωρήσει, ο ίδιος αισθάνεται ότι υπόκειται σε τιμωρία από τον Θεό. Μεταφέρει την τρομοκρατία που νιώθει ο ίδιος στον άλλον. Ο κληρικός που βάζει τις φωνές στο εκκλησίασμα και το μαλώνει, κατά βάθος στο ασυνείδητό του αισθάνεται ότι ο Θεός τον μαλώνει. Και αυτό το μεταφέρει..

π. Βασίλειος Θερμός


Άνθρωπος μόνος και μπερδεμένος ψάχνει- Εκδόσεις Αρμός


 

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μέσα σε αυτήν την χαοτική κατάσταση, που ζεί η σημερινή Κοινωνία, όπου το Κακό επαινείται καί γίνεται Νόμος, καί η αμαρτία υπάρχει σάν καθημερινή πρακτική, υπάρχουν κάποιοι που ανησυχούν, μήπως μαλώσουμε κάποιον νέο καί προχωρήσει σε γάμο καί οικογένεια με την φιλενάδα του, μήπως επιστήσουμε την προσοχή με αυστηρότητα σε κάποιον με εξωσυζυγική σχέση, νά μήν διαλύσει την οικογένεια του, μήπως τρομάξουμε με την απειλή της Κόλασης κάποιον που αφήνει το σπίτι του καί ξενυχτά σε μπάρ, χαρτοπαίγνια καί άλλα "σπίτια", καί γενικώς μήπως δέν είμαστε αρκούντως φιλικοί, δημοκρατικοί καί ανεκτικοί με την επικρατούσα ασυδοσία.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Μα πρέπει να υπάρχει αυτή η δικαιοσύνη η οποία είναι η πιο μεγάλη αγάπη και Του Θεού και των ιερέων και στον άμβωνα και μεταξύ πνευματικών και εξομολογουμενων.
Το έχουμε δει κιεμεις αυτό γιατί πίσω υπάρχουν και οι Ι.Κ ,για τους οποίους υπάρχουν ευθύνες.

Αλλά όπως μελετήσαμε οι λόγοι που φεύγουν οι πιστοί από την εκκλησία και την εξομολόγηση,είναι πολλοί και διαφορετικοί επειδή δεν τους πιάνεις..."..είναι αυστηρός"," είναι χαλαρός ο πάτερ",
"Είναι διαφορετικός από τους άλλους" κλπ.

Πιστεύω αυτό που κατάλαβα από πολλούς αγίους Πατέρες κυρίως τον αγ.ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ , ΟΤΙ
Δεν φταίνε οι Κανόνες που απομακρύνουν το εκκλησίασμα από την Εκκλησία και την εξομολόγηση η και την μη ειλικρινή εξομολόγηση,,,,

...αλλά η ακρίβεια η η οικονομία κάνουν την μεγαλύτερη ζημιά όταν πρέπει να μπει στην κατάλληλη ψυχή,γιατί παίζει μεγαλύτερο ρόλο να μπουν σε κάποιο μικρό η μεγάλο Κανόνα ,ακόμα και αν εγκαταλείψουν όλες τις αμαρτίες,παρά να γίνουν αναίσθητοι και να μην έχουν τελικώς μετάνοια.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Ξέχασα να πω ότι για εμάς αυτό το έντονο ύφος που εισπράττουμε κατά καιρούς από άμβωνος ,
..ένα είδος Κανόνα είναι και αυτό που δεν έχει διαφορά εάν γινόταν στο εξομολογηταριο.
Χαίρετε εν Κυρίω!

Ανώνυμος είπε...

Θεός τιμωρός είναι στην Παλαιά Διαθήκη δεν το καταλαβαίνουν αυτό οι φαρισαίοι που δεν μπορούν να κατανοήσουν την αγάπη του Χριστού. Κρίμα που δεν κατανοούν ότι βαπτίσθηκαν χριστιανοί και παραμένουν εβραίοι.

Ανώνυμος είπε...

https://www.vimaorthodoxias.gr/peri-zois/o-theos-timorei-sti-gi-timorei-kai-stin-aio-niotita/
Ο Θεός τιμωρεί.

Ανώνυμος είπε...

σου εύχομαι να απολαύσεις την τιμωρία που θέλεις εσύ και όλοι όσοι την κηρύττουνε. Εγώ προτιμώ τον Θεό της αγάπης. Άκουγα σε κάποιο ραδιοφωνικό κήρυγμα που έκανε ένας ιεροκήρυκας και αφού τους είχε στείλει με όσα έλεγε στον διάολο μετά να αναφώνησε για τον Θεό του τον τιμωρώ ω! της φιλανθρωπίας σου Κύρια. Αν δεν τους είχε κατατάξει κατά διαόλου τι θα έλεγε;;;

Ανώνυμος είπε...

Η λέξη μετάνοια λείπει από τα "σύγχρονα"κηρύγματα. Αγάπη ο θεός, αλλά σέβεται καί την ελευθερία που δεν σημαίνει ότι ανέχεται την αμαρτία.
Για την πτώση της Ιερουσαλήμ είπε ο κύριος δεν θα μείνει λίθος επί λίθου, όπως και έγινε.
Ο κύριος είπε την παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου,ο μεν κολάσθηκε καί ο δε στον κόλπο του Αβραάμ... τώρα τα περί αγάπης και τημωριας τα έλυσε καί τά δίδαξε ο ίδιος ο Κύριος...

Ανώνυμος είπε...

Η τιμωρία του Ανανία και της Σαπφείρας δεν απαντά στην Παλαιά Διαθήκη αλλά στην Καινή 1:50. Εσύ δεν κατάλαβες και βγαίνεις και από πάνω χαρακτηρίζοντας σαν φαριασαίους αυτούς που κατάλαβαν.