Προχθές ήταν ψυχοσάββατο. Και οι ευλαβείς Κυρίες που κρατούν τις παραδόσεις φρόντισαν να πάνε προσφορά για την μνήμη των κεκοιμημένων τους. Έτσι ημέρες όπως το ψυχοσάββατο στο ναό μαζεύονται πολλά πρόσφορα που περισσεύουν. Βρίσκουν την ευκαιρία και πηγαίνουν κάποιες γύφτισσες στον ναό όπως και κάθε Κυριακή στο τέλος της Λειτουργίας και γίνονται φόρτωμα στους ιερείς και ζητούν ως βοήθεια να τους δώσουν Πρόσφορα για να χορτάσουν την πείνα τους.
Τους δίνουν λοιπόν τα πρόσφορα και μετά πού
καταλήγουν; Στον σκουπιδοτενεκέ. Αυτό το θέαμα αντίκρισα προχθές σε έναν κάδο
απορριμμάτων που πήγα να ρίξω κάποια σκουπίδια. Και παρακάτω ένα πεταγμένο στο
πεζοδρόμιο. Να σημειώσω ότι όλα ήταν
ζυμωτά κανένα από τα πεταγμένα δεν ήταν του φούρνου.
Δεν γνωρίζω αν ταιριάζει το: «Μη δώτε το άγιον
τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων» (Ματθ.7.6).
θυμήθηκα και την Μικρασιάτισσα Γιαγιά μου που όταν
έπεφτε καμιά μπουκιά ψωμί κάτω, το έπαιρνε το φίλαγε και το έβαζε σε κάποια
γλάστρα. Ποτέ δεν πέταγε ψωμί στα σκουπίδια. Το ίδιο και η Μητέρα μου. Αιωνία τους
η μνήμη.
Α.Κ.Κ.


8 σχόλια:
`SYNXARITHRIA
Ενα συνηθισμένο φαινόμενο είναι αυτό δεν μου προκαλεί καμία απολύτως εντύπωση το έχω δει πολλές φορές και εγώ
Να τα δίνουνε οι ιερείς σε οικογένειες που γνωρίζουν
Μεγάλη αμαρτία. Κάποιοι πεινάνε και κάποιοι τα πετάνε. Οι Λειτουργιές είναι ευλογημένες δεν είναι για τα σκουπίδια.
Στοχευμένη η παρατήρηση...
Τουλάχιστον έπρεπε να βγάζουν ύψωμα από κάθε πρόσφορο καί νά μήν το δίνουν ακέραιο όπως ήρθε στο ναό.
Να μένει κάτι στο ναό για ευλογία αντιδώρου...
Πότε να μην φεύγει πρόσφορο από τον ναό αν πρώτα δεν γίνει εξαγωγή υψώματος... γιατί όντως δεν μπορούν όλα να χρησιμοποιηθούν στο ναό.
Υπάρχει μία σχετική απορία και εάν κάποιος αδελφός γνωρίζει κάτι περισσότερο άς απαντήσει. Λοιπόν στις περισσότερες Εκκλησίες οι ιερείς βγαίνουν με άγια ποτήρια γεμάτα έως επάνω! Και θα έλεγε κανείς ότι γίνεται αυτό γιατί είναι συγκεντρωμένοι πολλοί πιστοί για να κοινωνήσουν. Άμ…δε ! Και ελάχιστοι 4-5 να είναι, δίνουν πολύ ελάχιστη Αγία Κοινωνία σε κάθε πιστό και φεύγουν μετά για το ιερό πάλι με γεμάτα τα άγια ποτήρια. Το ερώτημα είναι «γιατί το κάνουν αυτό;». Γιατί δεν δίνουν απλόχερα Αγία Κοινωνία στον κόσμο αλλά μεταδίδουν τσιγκούνικα τον Χριστό όταν μετά τους βλέπεις να πηγαίνουν στην Αγία πρόθεση και να καταλύουν μόνοι τους όλη την Αγία Κοινωνία πού στερήσαν, δυστυχώς, από τον απλό κόσμο! Και συμβαίνει αυτό και από ιερείς πού έχουν μάλιστα και αυξημένο ζάχαρο. Υπάρχει άραγε σωστή απάντηση; Μήπως θα έπρεπε και από Αρχιερατικής πλευράς να δοθεί κάποια οδηγία;
Το δεύτερο σημείο πού παρατηρώ είναι η μνημόνευση των προσφόρων. Πάς ένα πρόσφορο από τον εσπερινό μάλιστα, δίνεις το δίπτυχό σου και ότι άλλο έχεις και την άλλη μέρα παραλαμβάνεις το λεγόμενο ύψωμα πού δυστυχώς είναι σκέτο αντίδωρο. Το βλέπεις καθαρά επάνω του ότι δεν έχει λογχιστεί για να εξαχθεί έστω ένα ελάχιστο ψίχουλο για να μνημονευτεί στο Άγιο ποτήριο; Και μάλιστα σε Λειτουργία με ελάχιστα πρόσφορα. Γιατί το κάνουν κάποιοι αυτό; Απορίας άξιον είναι και μάλιστα σε πολύ προσεγμένα και με πολύ κόπο και σεβασμό ζυμωμένα πρόσφορα. Οπότε δικαίως οι νοικοκυρές διαμαρτύρονται γιατί να κοπιάζουν αφού δεν μνημονεύεται ούτε το πρόσφορό τους…
Νικηφόρος Γ.
26.2.25
«Δεν γνωρίζω αν ταιριάζει το: «Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων» (Ματθ.7.6).»
Μετά θλίψεως πολλῆς καί ἀρνητικῶν συναισθημάτων γίναμε κοινωνοί τῆς ἀνωτέρω ἐπισήμανσης καί παρατήρησης τοῦ ἀγαπητοῦ Ἀναστασίου, ὅπου ἀφενός καταδεικνύεται ἡ εὐαισθησία πού τόν διακρίνει γιά ἕνα τόσο σημαντικό θέμα, ὅπως εἶναι τὀ Πρόσφορο καί ἡ ἰδιαίτερη προετοιμασία πού ἀπαιτεῖται γιά τήν παρασκευή του, ὅπως τήν διδάχθηκε καί τή βίωσε στό πατρικό του σπίτι παρά τῆς εὐλαβοῦς μητρός του καί ἀφετέρου ἀναφύεται καί προβάλλεται ἡ σκανδαλώδης καί λίαν ἀνάρμοστη μεταχείριση αὐτοῦ τοῦ Προσφόρου, ὅπου μέ πίστη καί εὐλάβεια παρασκευάστηκε γιά τήν Ἐκκλησία καί τελικά κατέληξε νά βρεθεῖ σέ κάδο ἀπορριμάτων.
Τό ἀλγεινό καί ἀνίερο αὐτό θέαμα πρέπει νά μᾶς προβληματίσει ὅλους, κλῆρο καί λαό.
Εἶναι κάτι τό ὁποῖο δέν προάγει οὔτε τήν εὐλάβειά μας, οὔτε τήν εὐσέβειά μας ἀλλά οὔτε καί τήν θεοσέβειά μας.
Μετά λύπης,
Θεόδωρος Σ.
Αγαπητέ 12:34 , δεν είναι εύκολη η μετάδοση άφθονης θ. Κοινωνίας στους πιστούς ,διότι δυστυχώς πολλοί είναι εκείνοι που δεν προσέχουν όταν μεταλαμβανουν, είτε κλείνουν το στόμα αμέσως, είτε σπρώχνουν την λαβίδα προς τα έξω, είτε μιλούν αμέσως με την θ. Κοινωνία στο στόμα με κίνδυνο να πέσει κάτω η θ. Κοινωνία κ.ο.κ. Βέβαια ο εφημέριος που γνωρίζει τούς ενορίτες μπορεί να δώσει περισσότερη ποσότητα σε εκείνον που μεταλαμβάνει με την δέουσα προσοχή.
Όμως όπως γνωρίζουμε καί πιστεύουμε ακράδαντα καί ο πιο μικρός Μαργαρίτης είναι ο όλος Χρίστος.
Όσον αφορά τα πρόσφορα δεν είναι απαραίτητο να λογχεύεται κάθε αντίδωρο, αλλά να μνημονεύονται τα ονόματα βγάζοντας μερίδα από το πρόσφορο που έχει προσκομισθεί.Τα αντιδωρα των προσφορών ευλογούνται και τα λαμβάνουν οι πιστοί..
Η Θεία Κοινωνία είναι Σώμα καί Αίμα Χριστού, δέν είναι ψωμί καί κρασί για να επηρεάζει όσους Ιερείς είναι διαβητικοί.
Απλώς ο Κύριος δέν επιτρέπει να βλέπουμε στο Αγιο Ποτήριο Σάρκα καί Αίμα, διότι θα μάς απωθούσε καί δέν θα Κοινωνούσαμε.
Μερικοί Αγιοι όμως αξιώθηκαν να δούν, με την Χάρη του Θεού, το πραγματικό περιεχόμενο του Ποτηρίου, δηλαδή Αίμα καί Σάρκα.
Γνωστός μου Αρχιμανδρίτης, που έχει κοιμηθεί τώρα, μού είχε αναφέρει, ότι αν καί απέφευγε να πιεί έστω καί λίγο κρασί διότι ζαλιζόταν, όταν κατέλυε το γεμάτο Ποτήριο δέν αισθανόταν την παραμικρή ζάλη.
Δημοσίευση σχολίου