Οἱ διάφοροι νεωτερισμοί (και η
ιστορία τους) στήν ἀνάγνωση τοῦ Εὐαγγελίου Οὔσης ὀψίας, τῇ Κυριακῇ τοῦ Πάσχα ἑσπέρας
(Ἀγάπη)
Παναγιώτης Δ. Παπαδημητρίου
Χριστὸς ἀ ν έ σ τ η ,
ένα θέμα το οποίο με απασχολούσε ήδη από το 2005,
είναι η τάξη της Μεγάλης Κυριακής του Πάσχα εσπέρας («Αγάπη»), και οι
αναγνώσεις του Ευαγγελίου σε διάφορες γλώσσες και η ιστορία και κανονικότητα
αυτής της τάξεως, ιδιαίτερα όταν Κληρικοί μας δίνουν ανάγνωση του Ευαγγελίου σε
λαϊκούς, για να ικανοποιήσουν την πλασματική και επιβληθείσα «αναγκαιότητα» των
ξένων γλωσσών.
Σε αυτό το άρθρο ερευνώντας από τα αρχαία Τυπικά
του 10ου αιώνος μέχρι τα πιο πρόσφατα, από όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία (Κων/πολη,
Ιεροσόλυμα, Άγιον Όρος, Αθήνα), προσπαθώ να βρω τις ρίζες και τους λόγους αυτής
της νεωτεριστικής ως φαίνεται τάξεως.
Με εκτίμηση,
Χριστὸς ἀ ν έ σ τ η ,
Παναγιώτης Δ. Παπαδημητρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου