Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Εννέα χρόνια, από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας

Πέρασαν εννέα χρόνια, (18 με 27 Ιουνίου το 2016) από την ημέρα που ξεκίνησε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, στην Ορθόδοξη Ακαδημία στην Κρήτη, που υπήρξε ένα Εκκλησιαστικό γεγονός που δυστυχώς την πολέμησαν ως σήμερα αρκετοί. Αλλά με την πάροδο του χρόνου  έχουν τεκμηριωθεί  οι αποφάσεις της εν λόγω Συνόδου.

 Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος  ως Πρόεδρος της Αγίας και μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας διακονώντας την ενότητα κατά την εναρκτήριο Συνεδρία αυτής (Κολυμβάριον Χανίων 20 Ἰουνίου 2016) είπε: «Ἀκολουθοῦσα τὸ πρότυπον τῆς Ἀποστολικῆς Συνόδου καὶ ἐμπνεομένη ἀπὸ τὴν συνείδησιν ὅτι ἀποτελεῖ Σῶμα Χριστοῦ καὶ κοινωνίαν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἡ ἀρχαία Ἐκκλησία κατέστησε τὸν συνοδικὸν θεσμὸν ὕψιστον καὶ τελικὸν κριτὴν τῆς ζωῆς αὐτῆς, ὄχι μόνον κατὰ τὰς ἐκτάκτους περιστάσεις ἀμφισβητήσεων καὶ διενέξεων, ἀλλὰ καὶ προκειμένου περὶ τοῦ τρόπου διοικήσεως αὐτῆς ἐπὶ μονίμου βάσεως.» Συνεχίζοντας «Ἀτυχῶς, ἀδελφοί, δὲν ἀναλογιζόμεθα πάντοτε τὰς συνεπείας τῶν ἀποφάσεων καὶ ἐνεργειῶν ἡμῶν διὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ὅτι πλήττοντες τὴν ἑνότητα ἡμῶν πλήττομεν ἑαυτούς. Οὐδεὶς ἐξ ἡμῶν καὶ οὐδεμία ἐκ τῶν Ἐκκλησιῶν ἡμῶν δύναται νὰ ὑπάρξῃ ἐν ἀπομονώσει ἐκ τῶν λοιπῶν ἀδελφῶν Ἐκκλησιῶν.

Δὲν εἴμεθα οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, καὶ δὲν πρέπει νὰ συμπεριφερώμεθα ὡς ὁμοσπονδία Ἐκκλησιῶν. Εἴμεθα μία Ἐκκλησία, ἓν σῶμα, καὶ πάσας τὰς τυχὸν διαφορὰς ἡμῶν μόνον ἐν Συνόδῳ δέον νὰ ἐπιλύωμεν. Τοῦτο παρελάβομεν ἐκ τῆς ἱερᾶς Παραδόσεως τῶν Πατέρων ἡμῶν, καὶ τοῦτο δέον νὰ τηρῶμεν. Πᾶν πλῆγμα κατὰ τῆς Συνόδου πλήττει αὐτὴν ταύτην τὴν ὑπόστασιν τῆς Ἐκκλησίας ἡμῶν καὶ αὐτοὺς τούτους τοὺς πλήττοντας. «Σκληρὸν πρὸς κέντρα λακτίζειν» (Πράξ. κς΄ 14).»

Για αυτή την ενότητα της Εκκλησίας ομιλεί σε εισήγησή του ο Επίσκοπος Χριστουπόλεως κ. Μακαρίος (νυν Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας): «Εἶναι γνωστό ὅτι, μετά τήν ὁλοκλήρωση τῶν ἐργασιῶν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, διαπιστώθηκε ἕνα φαινόμενο ἄκρως ἀνησυχητικό. Κάποιοι ἀδελφοί μας κληρικοί, κινούμενοι ὄχι «χάριτι θείᾳ» ἀλλά «ἀνθρωπίνῃ σπουδῇ», ἔσπευσαν νά διακόψουν τήν κοινωνία μέ τόν Ἐπίσκοπό τους. Ἐπιθυμώντας, μάλιστα, νά καλύψουν καί ἱεροκανονικῶς τήν ἀντικανονική τους αὐτή ἐνέργεια, ἐπικαλέστηκαν τόν 15ο Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Τό πολυσυζητημένο καί πολυχρησιμοποιημένο κείμενο τοῦ Κανόνα, τό ὁποῖο χρησιμοποιεῖται ἀπολύτως παρερμηνευμένο καί ἀποκομμένο ἀπό τό γενικότερο ἦθος καί πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιολογίας, ἑρμηνευτικά χωρίζεται σέ τρία μέρη. Τό πρῶτο μέρος σημειώνει τά ἑξῆς: «Τά ὁρισθέντα ἐπί πρεσβυτέρων καί ἐπισκόπων καί μητροπολιτῶν, πολλῷ μᾶλλον καί ἐπί πατριαρχῶν ἁρμόζει. Ὥστε, εἴ τις πρεσβύτερος ἤ ἐπίσκο­πος ἤ μητροπολίτης τολμήσειεν ἀποστῆναι τῆς πρός τόν οἰκεῖον Πατριάρχην κοινωνίας καί μή ἀναφέρειν τό ὄνομα αὐτοῦ, κατά τό ὡρισμένον καί τεταγμένον, ἐν τῇ θείᾳ μυσταγωγίᾳ, ἀλλά πρό ἐμφανείας συνοδικῆς καί τελείας αὐτοῦ κατακρίσεως σχίσμα ποιήσει, τοῦτον ὥρισεν ἡ ἁγία σύνοδος, πάσης ἱερατείας παντελῶς ἀλλότριον εἶναι, εἰ μόνον ἐλεγχθείη τοῦτο παρανομήσας. Καί ταῦτα μέν ὥρισται καί ἐσφράγισται περί τῶν προφάσει τινῶν ἐγκλημάτων τῶν οἰκείων ἀφισταμένων προέδρων καί σχίσμα ποιούντων καί τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας διασπώντων» (15ος Κανών Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Α΄ Μέρος σέ νεοελληνική ἑρμηνευτική ἀπόδοση: Ὅσα ἀποφασίστηκαν γιά πρεσβυτέρους καί ἐπισκόπους καί μητροπολίτες ταιριάζουν πολύ περισσότερο καί γιά πατριάρχες. Ἑπομένως, ἄν κάποιος πρεσβύτερος ἤ ἐπίσκοπος ἤ μητροπολίτης τολμήσει νά ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τήν κοινωνία μέ τόν πατριάρχη του καί δέν ἀναφέρει τό ὄνομά του στή Θεία Μυσταγωγία, ὅπως ἔχει ἀποφασιστεῖ καί καθοριστεῖ, ἀλλά δημιουργήσει σχίσμα πρίν ἀπό τήν ἀπόφαση τῆς Συνόδου καί τήν ὁλοκληρωτική καταδίκη, ἡ Ἁγία Σύνοδος ὅρισε αὐτός νά ἀποξενώνεται τελείως ἀπό κάθε ἱερατικό ἀξίωμα, ἀρκεῖ νά ἀποδειχθεῖ ὅτι ἔκανε αὐτή τήν παρανομία. Καί αὐτά βέβαια ἔχουν ἀποφασιστεῖ καί ἐπικυρωθεῖ γιά ὅσους ἀποσχίζονται ἀπό τούς ἐπικεφαλῆς τους μέ πρόφαση κάποιες κατηγορίες πού προκαλοῦν σχίσμα καί διασποῦν τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας)

Επί του θέματος ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος πρόσφατα είπε: «Ιδιαίτερα στις μέρες μας ανεφάνη ένας ανεπίτρεπτος ζηλωτισμός με ακραίες εκδηλώσεις. Οι εκπρόσωποί του, διακατέχονται από έναν εωσφορικό εγωϊσμό· δεν αναγνωρίζουν ορθόδοξο φρόνημα σε κανένα Πατριάρχη, Αρχιεπίσκοπο ή Επίσκοπο, παρά μόνο στον εαυτό τους, τον οποίο θέτουν εκτός της Εκκλησίας. Η νέα λέξη «αποτείχιση» νομίζω μπήκε καλά στο λεξιλόγιό μας το τελευταίο διάστημα. Η Ιερά Σύνοδος αντελήφθη τον κίνδυνο και έθεσε τέρμα σ’ αυτή την εκτροπή η οποία συνιστά, ως παρέκκλιση από την ορθή πίστη, μια νέα αίρεση.»

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος μας συμβούλευε. «Να σταματήσουν μερικοί να επικρίνουν τον Πατριάρχη μας και την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης, γιατί προσφέρουν αρνητικές υπηρεσίες στην Εκκλησία και διασπούν την Ενότητα. Οι Προκαθήμενοι της Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης έδωσαν στον κόσμο την εικόνα της Ενότητος και ενίσχυσαν την παρουσία της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο. Να προσευχόμεθα και όχι να κηρύττουμε κηρύγματα διασπάσεως του Αγίου Σώματος του Χριστού. Ιδιαιτέρα προσοχή χρειάζεται για εμάς τους Επισκόπους που ήμαστε
θεματοφύλακες την Ενότητος,
 
μη τυχόν άθελά μας συντελούμε στη δημιουργία διασπαστικών ομάδων μέσα στους κύκλους των θρησκευομένων ανθρώπων».

Ας διαβάσουμε με προσοχή ξανά ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ προς τον Ορθόδοξο λαό και κάθε άνθρωπο καλής θελήσεως.


Αγαπητοί η Άγία και Μεγάλη Σύνοδος σφράγισε όλη τη ζωή της Εκκλησίας ο Μέγας Βασίλειος απευθύνεται στον Θεό, στη Θεία Λειτουργία του, και τον παρακαλεί: 
«Παῦσον τὰ σχίσματα τῶν Ἐκκλησιῶν».
Η υμνολογία μας σε ένα τροπάριο της Μεγάλης Δευτέρας παρακαλεί τον Θεό: 
«ἵνα τῆς Βασιλείας κρατύνῃ τὰ σκῆπτρα καὶ τὰς Ἐκκλησίας συνάψῃ εἰς ἕν».

Α.Κ.Κ.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μια σημαντική Σύνοδος η οποία θα μείνει στην ιστορία και πιστεύω ότι κάποτε θα αναγνωριστεί και ως Οικουμενική Σύνοδος
Η αποφάσεις της σύγχρονες αλλά θα μπορούσε να είναι και πιο τολμηρές

Ανώνυμος είπε...

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας για την Σύνοδο του Κολυμβαρίου:

Την ανάγκη που υπήρχε να καταδικάσει η Σύνοδος της Κρήτης τις δύο αιρέσεις, του Οικουμενισμού και του παπισμού, τονίζει σε επιστολή του προς τους ιερείς της μητροπολιτικής του περιφέρειας ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας, σημειώνοντας με θλίψη πως κάτι τέτοιο δεν έγινε, αντιθέτως ονόμασε τις αιρέσεις “Εκκλησίες”…Εκφράζει δε την απορία του και για τη στάση της Ελλαδικής Εκκλησίας της οποίας η ορθοδοξότατη-όπως την χαρακτήρισε-άποψη της Ιεραρχίας του Μαϊου υπέστη παραλλαγή! Τονίζει πως η έκφραση «ετερόδοξες Εκκλησίες» σημαίνει «αιρετικές» και συμπληρώνει πως είναι φράση που διευκολύνει την αίρεση και παναίρεση του Οικουμενισμού.

Υπογραμμίζει δε και την παγίδα της λουθηρανικής θεωρίας περί αόρατης Εκκλησίας, ενώ τέλος στο μέγιστο ερώτημα αν θα αναγνωρίσει τη Σύνοδο εμφανίζεται συγκρατημένος ελπίζοντας σε αλλαγές στα κείμενα και θυμίζοντας πως και στις παλιές Συνόδους “Γίνονταν πολλές συνεδριάσεις που κρατούσαν πολλά χρόνια. Και οι Συνεδριάσεις αυτές θεωρούνταν έπειτα ως μία Σύνοδος”.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπική άποψη του μακαριστού.
Απαντήσεις υπάρχουν στο βιβλίο Η ΑΓΊΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΉΤΗΣ, επισκόπου Κρήνης Κυρίλλου Κατερελου, όπου και σχετική βιβλιογραφία.
Ιφινοης

Ανώνυμος είπε...

Μια Αγία Σύνοδος που την πολέμησαν οι «χριστιανοί» Ρώσοι και κάποιοι δορυφόροι τους αλλά δεν τους πέρασε.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Εμείς γνωρίζουμε εκ του παρελθόντος ότι όλες οι αιρέσεις,τοξοβολουσαν κατά Του Αγίου Πνεύματος και πως δεν ήταν εκκλησίες.
Μάλιστα η Αποστολική εξουσία ,δεν μεταδόθηκε στον παπισμό , στους διαδόχους των Αποστόλων,αλλα ή παπική εξουσία του Πέτρου,μεταδόθηκε στους διαδόχους του Πέτρου δλδ στους Πάπες.

Όλοι οι άγιοι Απόστολοι κήρυξαν την αληθινή πίστη και τελείωσαν μαρτυρικά την ζωή τους!!!
Οι ΠΑ πες τιμούνται από τους κοσμοκρατορες των αιώνων.
Οι παπικοί δεν είναι διάδοχοι των Αποστόλων.

Δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες εκτός της Μιας,Αγίας,Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησιας!!!


Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ,απορρίπτει τον Οικουμενισμο,που ως έγγραφο συντάχθηκε στην Αγία κ μεγάλη σύνοδο ...
Δεν συμμετείχε το πατριαρχείο καθώς κ αλλα πατριαρχεία στην σύνοδο αυτή.
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ,κάνει λόγο για οργανωτικά και θεολογικά λάθη στην σύνοδο αυτή.

Γνωρίζουμε από τους αγίους Πατέρες ότι όταν οι διάλογοι δεν είχαν αποτέλεσμα διέκοπταν την επικοινωνία (Πατρχ.Β Τρανός 1581 στο διάλογο με τους προτεστάντες).
Εδώ και 90+ χρόνια οι διάλογοι συνεχίζονται .
Και θα συνεχιστούν καθώς έχουμε μπροστά μας & τους διαλόγους με τις θρησκείες.

Δεν υπάρχει πλειαδα βαπτισματων στην Εκκλησία παρά μόνον το εν Βάπτισμα!
Οι δογματικές διαφορές είναι πολλές και αλησμόνητες και δεν είναι απλές Παραδόσεις,που διασκελιζουν τοίχος λόγω αγάπης.
Δεν έχουμε κοινή πίστη αυτή είναι η αλήθεια,και η ενότης είναι έργον του Αγίου Πνεύματος!!!
Ενότης εν τη Θ.Ευχαριστια,θα πει για εμάς ενότης εν τη ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
Ο αγ.Μαξιμος ο Ομολογητής ,επισημαίνει ότι κάθε πιστός δέχεται την ενέργεια του αγ.Πνευματος ανάλογα με την Ορθ.πιστη του και κ την πν.του κατάσταση!
Έχουν γράψει χιλιάδες σελίδες που θα μπορούσαν να συνταχθούν σε τόμους πανω στον παπισμό και Οικουμενισμο.
Τα λιγότερα είναι τα δικά μας ,των απλών πιστών που θέλουμε το δόγμα μας να παραμείνει ακλόνητο στην χειραγώγηση,των Αγίων Μας Πατέρων και στην ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ,της Ορθοδόξου Πίστεως,
Αμήν!!!

Ανώνυμος είπε...

Αυτή η Σύνοδος δεν έχει καμία σχέση με τις Οικουμενικές. Είχε πολλές πονηρές μεθοδεύσεις, που δεν την τιμούν.

Εκκλησία της Κύπρου: 5 Επίσκοποι δεν υπέγραψαν, και ο Αρχιεπίσκοπός τους υπέγραψε αντ' αυτών !!

" Είχε γίνει ιδιαίτερος σχολιασμός για το θλιβερό τούτο, ιδιαιτέρως από τον απλό λαό στην Κύπρο, γεγονός που ανάγκασε δημοσιογράφο να θέσει ερώτηση στον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄, αναφορικά με τις ‘’αντ’ αυτού’’ υπογραφές. Η απάντηση η οποία δόθηκε από τον μ. Αρχιεπίσκοπο ήταν πως, ‘’δεν θα κάνει ο καθένας ότι θέλει’’.

Η αντιδημοκρατικότητα των ‘’αντ’ αυτού’’ υπογραφών, την οποία βίωσαν, τόσο οι πέντε Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου, οι οποίοι δεν θέλησαν να υπογράψουν τα κείμενα των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης, αλλά και όσοι σώπασαν, έχει καταγραφεί στην Ιστορία της Εκκλησίας."

Ναυπάκτου Ιερόθεος (πρό της Συνόδου, Μάϊος 2016)

"Δέν γνωρίζω ἐπαρκῶς τί γίνεται στίς ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, ἀλλά γνωρίζω ἐκ τοῦ σύνεγγυς τί γίνεται στήν δική μας Ἐκκλησία. Γιά τήν ἀπόφαση συγκλήσεως τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου πού ἐλήφθη τόν Μάρτιο τοῦ 2014, γιά τά κείμενα πού ὑπεγράφησαν τόν Ἰανουάριο τοῦ 2016 δέν ἐζητήθη ἡ ἄποψη τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, δέν συζητήθηκαν κατά τίς συνεδριάσεις της. Γιά τά ὑπόλοιπα, ὅπως γιά τό μήνυμα τό ὁποῖο θά ἐκδώση ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος, δέν γνωρίζω ἄν θά ὑπάρξη ἡ συγκατάθεση καί ἡ ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας μας.

Ἑπομένως, ἡ μέλλουσα νά συγκληθῆ Ἱερά Σύνοδος εἶναι Σύνοδος τῶν Προκαθημένων καί ὄχι Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν."

"Διαβάζοντας κανείς μερικά ἀπό τά κείμενα αὐτά παρατηρεῖ ὅτι διαπνέονται ἀπό ἕνα πνεῦμα διγλωσσίας. Ἡ λέξη διγλωσσία μπορεῖ νά ξενίζη, ἀλλά ἐκφράζει μιά πραγματικότητα ὅταν γνωρίζουμε ὅλο τό πνεῦμα πού ὑπάρχει γύρω ἀπό τά σχετικά θέματα."

"Διαβάζοντας κανείς προσεκτικά τίς λέξεις πού χρησιμοποιοῦνται καταλαβαίνει ὅτι ἐπιδιώκεται νά καλυφθοῦν κάποια θέματα, ὅπως, δυστυχῶς, γίνεται πολλές φορές μέ τούς νόμους πού ψηφίζονται στά Κοινοβούλια καί εἶναι φωτογραφικοί. Ὑπάρχει μιά ἀσαφής καί συγκεκριμένη πρακτική σέ πολλά ἐκκλησιαστικά θέματα πού καλύπτονται κάτω ἀπό τίς λέξεις τῶν κειμένων, τά ὁποῖα κάνουν λόγο γιά ἄλλες Ἐκκλησίες."

Ιερόθεος, μετά την Σύνοδο (Νοέμβριος 2016):

"ἐπειδή τό κείµενο ἔχει πολλές ἀντιφατικότητες, ἄν ἡ Ἱεραρχία δέν τό ἀπορρίψη, τότε τοὐλάχιστον πρέπει νά ἐπιφυλαχθῆ ὡς πρός τό περιεχόµενό του καί νά ἀποφασίση νά τύχη περαιτέρω ἐπεξεργασίας καί ἀναθεωρήσεως ἀπό µιά ἄλλη Σύνοδο, πού θά γίνη στό µέλλον."

Για περισσότερα στο βιβλίο του κ. Ιεροθέου:

Η «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Πειραιώς Σεραφείμ 17/11/2016:

Τό κατά τήν ταπεινή μου γνώμη ἀπαράδεκτο τῆς λεγομένης Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου πού ἀπορῶ γιατί ὀνομάζεται Ἁγία ἀφοῦ δέν ἦταν ἑπομένη τῶν ἁγίων Οἰκουμενικῶν καί λοιπῶν Συνόδων ὅπως ἐδηλώθη ἀπό τόν Μακ. Ἀλβανίας κ.κ. Ἀναστάσιο χωρίς νά διαφοροποιηθῆ κανείς καί οὐδεμία δογματική ἤ κανονική ἐνασχόλησι εἶχε καί Μεγάλη ἐφ’ ὅσον δέν ἐξεπροσωπήθησαν πάνω ἀπό 200.000.000 ὁμοδόξων ἀδελφῶν (150 Πατρ. Μόσχας, 30 Πατρ. Γεωργίας, 20 Πατρ. Βουλγαρίας καί Πατρ. Ἀντιοχείας), εἶναι ὅτι δέν κατέγνωσε οὐδεμία ὑφισταμένη αἵρεσι στούς καιρούς μας παραβιάζουσα προδήλως τόν λζ΄Κανόνα τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων «Δεύτερον τοῦ ἔτους σύνοδος γινέσθω, τῶν ἐπισκόπων καί ἀνακρινέτωσαν ἀλλήλως τά δόγματα τῆς εὐσεβείας καί τάς ἐμπιπτούσας ἐκκλησιαστικάς ἀντιλογίας διαλυέτωσαν» πού ἔχει Οἰκουμενική ἐπικύρωση ἀπό τόν β΄ τῆς ςης καί τήν α΄τῆς Ζης καί δέν ἀπετίμησε ἄν καί ἔλαβε σχετική ἀπόφασι τούς διεξαχθέντας μέ τούς ἑτεροδόξους θεολογικούς διαλόγους ὅπως μετά τῶν Παλαιοκαθολικῶν, τῶν Ἀντιχαλκηδονίων, τῶν Ἀγγλικανῶν, τῶν Λουθηρανῶν τούς ὁποίους ὁ ἐπαΐων Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσόστομος μέ τήν διακρίνουσα αὐτόν πεπαρρησιασμένην εὐθυκρισίαν καί τήν δόκιμον ἐπιστημοσύνην κρίνει ὅτι ἔχουν μεταλλαχθῆ ἀπό διάλογος «Ἐκκλησιῶν» εἰς Ἀκαδημαϊκόν διάλογον (Ἐκθεσις περί τῆς γενομένης 14ης Γεν. Συνελεύσεως Μεικτῆς Θεολογικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τοῦ διαλόγου μεταξύ Ὀρθοδόξου καί Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας).

και πολλά άλλα.

Ανώνυμος είπε...

Η αξία της νέας αυτής Οικουμενικής Συνόδου είναι ότι ενώ διαφώνησαν Αρχιερείς στο τέλος συντάχθηκαν με τις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Στην Εκκλησία υπάρχει δημοκρατικό πολίτευμα και μπορεί ο καθένας να εκφράσει την άποψή του. Στο τέλος όμως πειθαρχεί σε αυτά που η πλειονοψηφία αποφάσισε. Το ότι ορισμένοι Αρχιερείς διαφώνησαν, αυτό είναι υγεία. Γι αυτό και η Σύνοδος αυτή δεν είναι Αγία μόνον, αλλά είναι Οικουμενική Σύνοδος.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Καλώς ,υπάρχει ανακυνωθεν στις 4/102016 του Πατρχ Γεωργίας .

Είναι στις ακτίνες διατυπωμένο.

Όπου έγραφε τότε το ανακοινωθέν ότι η εκκλησία της Γεωργίας έχει κρατήσει αυστηρή στάση σε θέματα οικουμενισμού,αφού διέκοψε την συμμετοχή της στο ΠΣΕ από το 1983 και απείχε από την πρόσφατη πανορθόδοξη συνάντηση στην Κρήτη,διατυπώνοντας κριτική επί των εγγράφων της συναντήσεως κλπ...".
Συγνώμη και πάλι .

Ανώνυμος είπε...

Λίγες ημέρες πρίν από τη Σύνοδο της Κρήτης η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε αποφασ'ισει να μήν δεχθεί να ονομαστούν "Εκκλησίες" οι διάφοροι Ετερόδοξοι (Ρωμαιοκαθολικοί, Προτεστάντες, Αγγλικανοι, κλπ.).
Ομως κατά την διάρκεια των εργασιών της Συνόδου, οι Ελληνες Ιεράρχες δέχθηκαν αφόρητες πιέσεις από κληρικούς του Πατριαρχείου για να αλλάξουν στάση καί να δεχθούν καί τους άλλους ως εκκλησίες.
Οι Ελληνες επέμεναν στην άποψη τους, οι Πατριαρχικοί επίσης, καί το απόγευμα της τελευταίας ημέρας, ενώ κινδύνευε η Σύνοδος να μήν εκδώσει ομόφωνο Ανακοινωθέν, βρέθηκε η μέση λύση να ονομαστούν οι Ετερόδοξοι "Ιστορικώς ονομαζόμενες εκκλησίες", για νά φανεί ότι υπάρχει ομοφωνία, πράγμα που έγινε τελικώς, αλλά ενώ οι Προκαθήμενοι υπέγραψαν την Απόφαση της Συνόδου, υπήρξαν αρκετοί Ιεράρχες Σέρβοι, Κύπριοι, Ελληνες, κλπ. πού δέν υπέγραψαν.
Καί πράγματι ο τότε Αρχιεπίσκοπος Κύπρου υπέγραψε εκεί που δέν υπέγραψαν οι Κύπριοι Ιεράρχες.

Ανώνυμος είπε...

Δεν συντάχθηκαν αγαπητέ 10.41 με τις αποφάσεις αυτής της Συνόδου. Αυτό είναι ψέμα.

Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος έγραψε ολόκληρο βιβλίο. Διάβασέ το.

Αλοίμονο αγαπητέ 10.41 αν η Ορθοδοξία αν η Εκκλησία είχε δημοκρατικό πολίτευμα.... Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ήταν 1 εναντίον όλων των λοιπών "Ορθοδόξων" Λατινοφρόνων.

Αλλά και το κράτος δημοκρατικό πολίτευμα έχει; Βγαίνει μια ομάδα, κάνει ότι της γουστάρει για 4 χρόνια, και ο λαός δεν έχει δικαίωμα/λόγο σε τίποτα από αυτά που αποφασίζει αυτή η ομάδα για τα 4 αυτά χρόνια!