Ούτος ήτον υιός Χουσί, καταγόμενος από την φυλήν του Πατριάρχου Συμεών υιού Ιακώβ, εκ του αγρού, ήτοι τζεφτιλικίου Σαβάραθα, ων προ Χριστού έτη χ’ [600]. Εδέχθη δε χάρισμα προφητείας και επροφήτευσε δια την άλωσιν της Ιερουσαλήμ και δια το τέλος και την καταστροφήν των Ιουδαίων. Και ότι ο εξ εθνών λαός θέλει γένη λαός περιούσιος του Θεού. Και τούτο μέλλει να ήναι, αισχύνη μεν των ασεβών, δόξα δε των δικαίων. Και ότι έχει να γένη Χριστός ο Κύριος, Κριτής κάθε πνοής λογικής. Και θέλει ανταποδώσει εις τον καθένα κατά τα έργα του. Αποθανών λοιπόν ούτος, ετάφη εις το εδικόν του τζεφτιλίκιον, προσμένωντας την υστερινήν και παγκόσμιον ανάστασιν. Σοφονίας δε θέλει να ειπή, σκοπιά Κυρίου, ή συνιείς κρυπτά. Ήτον δε όμοιος κατά τον χαρακτήρα του προσώπου, με τον Θεολόγον Ιωάννην, έχωντας το γένειον ολίγον τι στρογγυλώτερον από το εκείνου.
Περί του Προφήτου ταύτα λέγει ο Αλέξανδρος
εις τα Ιουδαϊκά, ότι ήτον κατά τους χρόνους Ιωσίου του βασιλέως, καταγόμενος
από τον Λευϊτικόν δήμον, ήτοι εκ του ιερατικού τάγματος και εκ του προφητικού
χορού. Όστις εδίδαξε τον βασιλέα Ιωσίαν, όταν ήτον ακόμη μειράκιον, να έχη
σέβας προς τον Θεόν, σεμνότητα περί τα ήθη και χρηστότητα. Και τρόπον τινά
ετοίμασε τας ακοάς του εις το να δεχθούν ευκόλως εκείνα, οπού έμελλε να ειπή
εις αυτόν ο Προφήτης Ιερεμίας. Και κάθε πόθον και γλυκύτητα αρετής εις την
ψυχήν του ενέσταξεν. Εις τρία δε κεφάλαια μοιράζεται η προφητεία του. Εν τω
τελευταίω δε, προφητεύσας περί της μυστικής Ιερουσαλήμ, ήτοι της Εκκλησίας,
προείπε την έλευσιν του Σωτήρος ημών. Λέγει δε και ο Κανόνικος Κλήμης, ότι ο
Σοφονίας ήτον σύγχρονος με τον Αββακούμ και Ιερεμίαν. Άλλος δέ φησιν, ότι υψηλά
λαλεί και μεγαλοπρεπή.
Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου