Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Μνημόσυνο Ὀδυσσέως Ἀνδρούτσου στήν Πάτρα.

Κατ’ ἒτος καί κατά μῆνα Ἰούνιον, στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πατρῶν, ἐπιτελεῖται ἱερό Μνημόσυνο, ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου, ὑπέρ μακαρίας μνήμης καί αἰωνίου ἀναπαύσεως τοῦ Ἣρωος τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως καί πρωτεργάτου τῆς νίκης στή μάχη τῆς Γραβιᾶς, Ὀδυσσέως Ἀνδρούτσου.

Τό μνημόσυνο ἐτελέσθη κατά τήν Θεία Λειτουργία τῆς 21ης Ἰουνίου 2026, ἐν πληθούσῃ Ἐκκλησίᾳ, παρουσίᾳ τοῦ Ὑφυπουργοῦ Πολιτισμοῦ κ. Ἰάσωνα Φωτήλα, ὡς ἐκ προσώπου τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως, Βουλευτῶν, Ἐκπροσώπων Πολιτικῶν, Στρατιωτικῶν Ἀρχῶν καί Σωμάτων Ἀσφαλείας.


Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος, ἀνεφέρθη στόν ἡρωισμό τοῦ Ὀδυσσέως Ἀνδρούτσου, στούς ἀγῶνες του γιά τήν ἀπελευθέρωση τῆς Ἑλλάδος καί τέλος στήν φυλάκισή του καί τήν δολοφονία του τόν Ἰούνιο τοῦ 1825, δυστυχῶς, ἀπό ἑλληνικά χέρια.

Ἑστίασε στά θλιβερά ἀποτελέσματα τῆς διχόνοιας, πού πολλάκις ὁδήγησε τήν Πατρίδα μας στόν ὂλεθρο καί ἐπεσήμανε τήν ἀνάγκη ὁμονοίας καί σύμπνοιας γιά τήν προώθηση τῶν δικαίων τῆς Πατρίδος μας.

Μετά τήν Θεία Λειτουργία καί τό ἱερό Μνημόσυνο, μετέβησαν ὃλοι ἐν πομπῇ, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Σεβασμιώτατο, στήν Πλατεία Ὀδυσσέως Ἀνδρούτσου, ὃπου ἡ προτομή τοῦ Ἣρωος καί ἀνεπέμφθη ἐπιμνημόσυνη δέηση καί κατετέθησαν στέφανοι.

Τίς ἐκδηλώσεις ἐτίμησαν μέ τήν παρουσία τους, τό Ἂγημα Ἱστορικῆς Ἀναβιώσεως «Παναγιώτης Καρατζᾶς» καί ἡ Φιλαρμονική τοῦ Δήμου Πατρέων.










 

Δεν υπάρχουν σχόλια: