Δευτέρα, 9 Ιουνίου 2014

Ἡ χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος - Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

Ἡ χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος δέν ἐνεργεῖ σοφία στούς ἁγίους, χωρίς τό νοῦ πού δέχεται τήν σοφία· οὔτε γνώση, χωρίς τήν δύναμιν τοῦ λογικοῦ πού δέχεται τήν γνώση· οὔτε πίστη χωρίς τήν πληροφορία τοῦ νοῦ καί τοῦ λογικοῦ περί τῶν μελλόντων, πού ἦταν ὡς τότε ἄδηλα σέ ὅλους· οὔτε χαρίσματα ἰμάτων, χωρίς φυσική φιλανθρωπία· οὔτε κανένα ἄλλο ἀπό τά λοιπά χαρίσματα, χωρίς τήν δεκτική ἱκανότητα καί δύναμη τοῦ καθενός. Οὔτε πάλι ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἀποκτήσει ἀπό φυσική του δύναμιν ἕνα ἀπό τά χαρίσματα πού ἀριθμήσαμε, χωρίς τήν θεία δύναμη πού τά χορηγεῖ. Τό φανερώνουν αὐτό ὅλοι οἱ Ἅγιοι, οἱ ὁποῖοι ὕστερα ἀπό τίς ἀποκαλύψεις τῶν θείων ζητοῦν τούς λόγους ὅσων τούς ἀποκαλύφθηκαν.   
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

5 σχόλια:

Νικόλαος Μεσσαλάς είπε...

Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
Νομίζω ὅτι δέν συμβαδίζει τό θεολογικότατο αὐτό κείμενο τοῦ ἁγίου Μαξίμου τοῦ ὁμολογητοῦ γιά τό Ἅγιο Πνεῦμα μέ τήν εἰκόνα τῆς Ἁγίας Τριάδος πού ἔχεις, διότι ἡ εἰκόνα αὐτή, ὅπως σοῦ ἔχω πεῖ σέ διάφορες συζητήσεις μας, εἶναι α) ἀπαράδεκτη ἀπό θεολογικῆς ἀπόψεως (στήν ὀρθόδοξη ἁγιογραφία μας δέν εἰκονίζεται ποτέ ὁ ἄναρχος Πατήρ) καί β) αἱρετική (εἰκονογραφεῖται τό filioque).
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
π. Νικόλαος

Αναστάσιος είπε...

Σεβαστέ μου π. Νικόλαε.
Γνωρίζω την άποψή σας αυτή η οποία είναι και άποψη πολλών συγχρόνων θεολόγων. Προσωπικά δεν μπορώ να την αποδεχθώ. Έχω άλλη θεολογική άποψη. Μου αρέσει η εικόνα της Αγίας Τριάδος να είναι έτσι, όπως και πρόσφατα σε Προσκυνηματικό μου ταξίδι είδα να την έχει ο Άγιος Νεκτάριος στο Τέμπλο της ιδρυθείσας υπό Αυτού Μονής Αγίας Τριάδος Αιγίνης.
Την ευλογία σας,
Αναστάσιος Κωστόπουλος

Ανώνυμος είπε...

Αυτή την εικόνα γνώριζα ως τώρα. Τα τελευταία χρόνια βάζουν αυτή με τους τρεις αγγέλους που εμένα δεν μου μιλάει καθόλου. Όταν την βλέπω δεν την προσκυνώ.

Ανώνυμος είπε...


Όχι και αιρετική η ιερά αυτή εικόνα π. Νικόλαε. Βαρύς ο λόγος σας. Διαβάστε και τις αντίθετες αλλά κατοχυρωμένες απόψεις για την εικονογράφηση της Αγίας Τριάδος.

Ανώνυμος είπε...

Νομιζω πως πρεπει να δεχομαστε και τις δυο εικονες.Ειχα διαβασει πως η Ζ`Αγια Οικουμενικη Συνοδος,διδει το δικαιωμα να εικονιζουμε τις ορασεις των προφητων.Το οραμα του προφητου Δανιηλ''εθεωρουν εως οτου οι θρονοι ετεθησαν και παλαιος ημερων εκαθητο και το ενδυμα αυτου λευκον ωσει χιων και η θριξ της κεφαλης αυτου ωσει εριον καθαρον,ο θρονος αυτου φλοξ πυρος,οι τροχοι αυτου πυρ φλεγον.εθεωρουν εν οραμασι νυκτος και ιδου μετα των νεφελων του ουρανου ως υιος ανθρωπου ερχομενος ην και εως του παλαιου των ημερων εφθασε.Αυτη η συνοδος αναθεματιζει οσους δεν δεχονται τις ορασεις αλλα και τις εικονογραφησεις. Εφ'οσον Τα τρια Προσωπα της Αγ.Τριαδος συγκαταβατικως εμφανιστηκαν με αυτη την μορφη ,μπορουμε να εικονισουμε και τις τρεις υποστασεις σε μια εικονα.ο πατηρ,ως παλαιος των ημερων- ο Υιος ως τελειος Θεος και ανθρωπος και το Αγ.Πνευμα εν ειδει περιστερας!!!
Εαν κανω καπου λαθος διορθωστε με.
Χρονια πολλα για τη σημερινη εορτη!π