Η σύντομη αυτή εισαγωγή θα αναφερθεί στο πολύ σημαντικό για την πίστη μας βιβλίο των Ψαλμών, το οποίο κατά τη διάρκεια της χρονιάς που σήμερα κλείνει, μελετήσαμε στους κύκλους επιστημόνων.
Αναμφίβολα το βιβλίο των Ψαλμών είναι από τα πιο σημαντικά βιβλία της Αγίας Γραφής. Αποτελεί μια συλλογή 150 θρησκευτικών ποιημάτων. Η ονομασία τους, δηλώνει το χαρακτήρα αυτών των ποιημάτων, ποιήματα που τραγουδιόντουσαν ή συνοδεύονταν από κάποιο μουσικό όργανο. Στην εβραϊκή βίβλο η συλλογή φέρνει τον τίτλο "Αίνοι". Στην ελληνική γλώσσα εμφανίζεται και με τον τίτλο "Ψαλτήριο".
Το βιβλίο αυτό αποτελούσε το υμνολόγιο του Ισραηλιτικού λαού. Οι ψαλμοί γράφτηκαν σε μια περίοδο από την εποχή του Μωυσή μέχρι την αιχμαλωσία του λαού από τη Βαβυλώνα. Ο Δαβίδ τους συγκέντρωσε, θέλοντας να δημιουργήσει μια συλλογή από ύμνους και προσευχές λατρείας, δοξολογίας και ευχαριστίας. Οι πρώτοι γράφτηκαν από το Δαβίδ, στη συνέχεια προστέθηκαν ψαλμοί κι άλλων δημιουργών. Εκτός του Δαβίδ, στη διάταξη των ψαλμών έχουν συμβάλει και οι Ιωσαφάτ, Ιεζεκίας, Ιωσίας. Τέλος, ο Έσδρας μετά την επιστροφή από την εξορία, πιθανότατα συγκέντρωσε τη συλλογή, δίνοντας της τη σημερινή μορφή. Οι ψαλμοί αποδίδονται στους εξής συγγραφείς: Δαβίδ (73 ψαλμούς), Ασάφ (12), γιοι Κορέ (11), Σολομώντας (2 ψαλμούς, τους 72 και 127), Μωυσής (1, τον 90ο), Αιμάν (1), Εθάν (1, τον 89ο), ενώ οι υπόλοιποι 50 ψαλμοί είναι ανώνυμοι.
Σε αρκετούς από αυτούς έχει δοθεί και ένας τίτλος. Οι 116 έχουν τίτλο, ενώ οι υπόλοιποι 34 δεν έχουν.
Ο Κύριος μας αγαπούσε τους ψαλμούς. Στην επίγεια διακονία Του χρησιμοποίησε πολλές φορές αποσπάσματα τους, ενώ ανέφερε ότι πολλοί ψαλμοί γράφτηκαν γι Αυτόν.
Οι ψαλμοί έπαιζαν σημαντικό ρόλο στη ζωή των εβραϊκού λαού. Ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της πνευματική τους ζωής. Υπήρχαν αρκετοί και σημαντικοί λόγοι γι αυτό: χρησίμευαν στη λατρεία του Θεού ,έδιναν ευχαριστία, δοξολογία και αίνο στο Θεό, περιείχαν ζωντανές αλήθειες του Θεού και βοηθούσαν στο να έχουν σωστή θεολογία, μάθαιναν πως να προσεύχονται και να ευχαριστούν το Θεό , έδιναν παρηγοριά και πνευματική ενίσχυση στο λαό, ο Θεός τους μιλούσε μέσα από τους ψαλμούς , περιείχαν προφητείες για την έλευση του Μεσσία, κ.α.
Οι ψαλμοί είναι ένα θεόπνευστο βιβλίο για όλες τις περιπτώσεις της ανθρώπινης ζωής, είναι έργο του Αγίου Πνεύματος.
Ένας αγιορείτης Γέροντας κρατώντας το ψαλτήρι έλεγε : «Ὁ Θεός έσκυψε και είπε στο παιδί του τον Δαβίδ αυτά πού θέλει ν' ακούει»!
Τα νοήματα των ψαλμών αθόρυβα ἡ χάρις του Θεού τα αποτυπώνει στα πιο ιερά βάθη της καρδιάς. Έτσι ἡ καρδιά φωτίζεται και με τη σειρά της θερμαίνει πνευματικά το συναίσθημα, τη λογική και τη θέληση, ενώ παράλληλα επηρεάζει θετικά τις σχέσεις με το Θεό και με τον έξω κόσμο, γι' αυτό και η Εκκλησία μας, φιλάνθρωπα σκεπτόμενη περιέλαβε τούς ψαλμούς στις καθημερινές προσευχές. Στις Ἱ. Μονές μέσα στη ροή των ακολουθιών σ' όλη την διάρκεια του
ημερονυκτίου, διαβάζονται περίπου εξήντα ψαλμοί.
Ανάλογα με τη θεολογική τους σύσταση και τη θεολογική τους ιδιομορφία διακρίνονται γενικά σε δοξολογικούς, ευχαριστίας, πένθους, μετανοίας, διδακτικούς, μεσιακούς και εσχατολογικούς.
Κέντρο τους είναι ο Άγιος Θεός, ενώ στο φωτεινό ορίζοντα της περιφέρειάς τους «ο άνθρωπος είναι κατενώπιον του Θεού».
Σαν γλυκύς συνοδοιπόρος, γράφει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης, του ανθρωπίνου βίου, ὁ προφήτης Δαβίδ βρίσκεται σε όλους τούς δρόμους της ζωής και αναστρέφεται πρόσφορα με όλες τις πνευματικές ηλικίες και είναι κοντά σε κάθε παράταξη πού προκόβει. Παίζει με όσους νηπιάζουν, όπως θέλει ὁ Θεός, με τούς άνδρες συναγωνίζεται, παιδαγωγεί τη νεότητα, υποστηρίζει τα γηρατειά, γίνεται στους πάντες τα πάντα. Γίνεται το όπλο των στρατιωτών, ὁ προπονητής των αθλητών, ἡ παλαίστρα όσων γυμνάζονται, το στεφάνι των νικητών, η χαρά του τραπεζιού, ἡ παρηγοριά στο πένθος. Δεν υπάρχει τίποτε από τη ζωή μας πού να είναι αμέτοχο από αυτή τη χάρη.
Ὁ Μ. Βασίλειος λέγει ότι: «Ὁ ψαλμός αποκοιμίζει την αγριότητα της ψυχής......είναι γαλήνη των ψυχών μας· μας προσφέρει σαν ένα βραβείο την ειρήνη, με το να καθησυχάζει την ταραχή και τα κύματα των λογισμών μας. Διότι καταπραΰνει το θυμό της ψυχής και χαλιναγωγεί την προς την ασωτία και ακολασία κλίση του ανθρώπου....Ὁ Ψαλμός είναι συμβοηθός της φιλίας, ένωση των χωρισμένων, μέσον προς συμφιλίωση των εχθρευόμενων. Μάς δίνει και το μέγιστο οπό όλα τα αγαθά, μας δίνει την αγάπη. Διώκει τούς δαίμονες και προσκαλεί τη βοήθεια των Αγγέλων. Είναι όπλο εναντίον των νυκτερινών φόβων μας και ανάπαυση από τούς καθημερινούς κόπους».
Ὁ Μ. Βασίλειος λέγει ότι: «Ὁ ψαλμός αποκοιμίζει την αγριότητα της ψυχής......είναι γαλήνη των ψυχών μας· μας προσφέρει σαν ένα βραβείο την ειρήνη, με το να καθησυχάζει την ταραχή και τα κύματα των λογισμών μας. Διότι καταπραΰνει το θυμό της ψυχής και χαλιναγωγεί την προς την ασωτία και ακολασία κλίση του ανθρώπου....Ὁ Ψαλμός είναι συμβοηθός της φιλίας, ένωση των χωρισμένων, μέσον προς συμφιλίωση των εχθρευόμενων. Μάς δίνει και το μέγιστο οπό όλα τα αγαθά, μας δίνει την αγάπη. Διώκει τούς δαίμονες και προσκαλεί τη βοήθεια των Αγγέλων. Είναι όπλο εναντίον των νυκτερινών φόβων μας και ανάπαυση από τούς καθημερινούς κόπους».
Ὁ μακαριστός γέροντας Παΐσιος έλεγε για τούς ψαλμούς:
«Ευλογημένη ψυχή, τίποτε δεν είναι αδύνατο στο Θεό. Ζήτα Του με ευγένεια αυτό πού θέλεις. Εάν δυσκολεύεσαι, διάβασε τούς ψαλμούς του Δαβίδ. Θα δεις εκείνος με τί τρόπο ζητούσε οπό το Θεό και ελάμβανε αυτό πού ποθούσε», και συνεχίζει:
«Όσοι απομακρύνονται οπό το Χριστό, στερούνται τον θείο φωτισμό, γιατί άφησαν τό προσήλιο σαν τούς ανόητους και πηγαίνουν στο ανήλιο....Βλέπετε το Ψαλτήρι πού είναι γραμμένο με θείο φωτισμό, τί βαθειά νοήματα έχει! Μάζεψε, αν θέλεις όλους τούς θεολόγους, όλους τούς φιλολόγους, και θα δεις ότι έναν ψαλμό με τέτοιο βάθος δεν μπορούν να φτιάξουν! Ενώ ὁ Δαβίδ ἦταν αγράμματος, αλλά βλέπεις καθαρά πώς τον οδηγούσε το πνεύμα του Θεού».
Πήγε κάποιος οικογενειάρχης στον Γέροντα και του είπε για τις κτηματικές αδικίες πού έγιναν εις βάρος του: «Εγώ δεν στενοχωριέμαι για την αδικία γιατί δαβάζω τό Ψαλτήρι. Ένα Κάθισμα το απόγευμα και δύο Καθίσματα πριν ξημερώσει. Σχεδόν το έμαθα απ' έξω. Κανένας Ψαλμός δεν λέει ότι οι άδικοι έκαναν προκοπή. Ενώ τούς δικαίους τούς σκέφτεται ὁ Θεός. Εγώ Πάτερ μου δεν λυπάμαι τα κτήματα πού έχασα, αλλά λυπάμαι τα αδέλφια μου που χάνουν την ψυχή τους».
Πήγε κάποιος οικογενειάρχης στον Γέροντα και του είπε για τις κτηματικές αδικίες πού έγιναν εις βάρος του: «Εγώ δεν στενοχωριέμαι για την αδικία γιατί δαβάζω τό Ψαλτήρι. Ένα Κάθισμα το απόγευμα και δύο Καθίσματα πριν ξημερώσει. Σχεδόν το έμαθα απ' έξω. Κανένας Ψαλμός δεν λέει ότι οι άδικοι έκαναν προκοπή. Ενώ τούς δικαίους τούς σκέφτεται ὁ Θεός. Εγώ Πάτερ μου δεν λυπάμαι τα κτήματα πού έχασα, αλλά λυπάμαι τα αδέλφια μου που χάνουν την ψυχή τους».
Ο όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης, σαν ιερέας που ήταν, χρειαζόταν να διαβάζει ευχὲς για διάφορες περιπτώσεις. Οι ευχὲς όμως του Ευχολογίου δεν αρκούσαν, επειδὴ υπήρχαν πολλὲς περιπτώσεις για τις οποίες δεν υπήρχε ανάλογη ευχή. Έτσι ὁ όσιος Αρσένιος χρησιμοποιούσε όλους τους ψαλμοὺς του Ψαλτηρίου, ορίζοντας έναν ψαλμό, για καθεμιὰ περίπτωση.
Το Ψαλτήρι, με τη χρήση αυτή, το είχε και ὁ Γέροντας Παϊσιος και το διάβαζε καθημερινὰ ολόκληρο. Μερικὲς φορὲς μάλιστα χώριζε τη νύχτα σε τμήματα-ώρες:
α πό τις 9:00 ως τις 10:00 π.χ. διάβαζε την ευχή και ευχόταν για όσους τελειώνουν αργά από τις δουλειές τους και γυρίζουν στα σπίτια τους, για να τους φυλάει ὁ Θεός
α πό τις 11:00 ως τις 12:00 ευχόταν για όσους ταξιδεύουν τη νύχτα, να μην παθαίνουν ατυχήματα
α πό τις 12:00 ως τη 1:00 για όσους ξενυχτούν μέσα στα κακόφημα κέντρα, για να τους βοηθήσει ὁ Θεός να ξεφύγουν.
α πό τις 9:00 ως τις 10:00 π.χ. διάβαζε την ευχή και ευχόταν για όσους τελειώνουν αργά από τις δουλειές τους και γυρίζουν στα σπίτια τους, για να τους φυλάει ὁ Θεός
α πό τις 11:00 ως τις 12:00 ευχόταν για όσους ταξιδεύουν τη νύχτα, να μην παθαίνουν ατυχήματα
α πό τις 12:00 ως τη 1:00 για όσους ξενυχτούν μέσα στα κακόφημα κέντρα, για να τους βοηθήσει ὁ Θεός να ξεφύγουν.
Γενικά ευχόταν για όλες τις περιπτώσεις: για όσους ήταν μέσα στα νοσοκομεία, για τα ζευγάρια που μάλωναν, για να λυπηθεί ὁ Θεός τα παιδάκια κλπ
Κλείνει αυτή η μικρή αναφορά στους Ψαλμούς με τα λόγια του Γέροντα Πορφυρίου, ο οποίος σε ερώτηση ενός συνομιλητή του τί κάνει τις νύκτες, απάντησε: "Διαβάζω τούς ψαλμούς του Δαβίδ, αλλά με πίστη στο νόημα των λέξεων πού διαβάζω.
Πώς να στο πω, έχουν δύναμη οι ψαλμοί, πολύ μεγάλη δύναμη, γιατί γράφτηκαν με πολλά δάκρυα και πολλή ταπείνωση. Τέτοια ταπείνωση, πού ὁ ίδιος ὁ Θεός είπε: «βρήκα ανάπαυση μόνο στην καρδιά του Δαβίδ».
Οι ψυχές μας σήμερα ζουν και κινούνται «ἐν γῇ ἑρήμῳ καί ἀβάτῳ καί ἀνύδρῳ» και δεν υπάρχει άλλη λύτρωση από την καταφυγή μας σε Κείνον ο οποίος είπε: «ἐάν τις διψᾶ, ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω» (Ιωαν. 7, 37).
Χρήστος Π. Αδαμόπουλος
60 σχόλια:
Χρήστο Αδαμόπουλε σε συγχαίρω για την ομιλία σου! Μπράβο παιδί μου!
Καλά τα πας και στο γράψιμο. Έχεις πολλές εφεδρείες να μας παρουσιάσεις.
Η λεβεντογένα Μεσσηνία παντού παρούσα.
Χρήστο μήπως έφτασε ο καιρός η νέα γενιά -όπως εσύ- να αναλάβει Κύκλο. Ως Κυκλάρχης θάσουν υπέροχος και θα άλλαζαν πολλά στην Εστία.
Καλή η πρόταση. Πρέπει οι Κυκλάρχες να είναι νέοι και όχι άνω των 65. Αφού τώρα δεν έχουν ομάδες και κατηχητικά τα παλαιά νεανικά στελέχη της Εστίας να επανδρώσουν τους Κύκλους για να πάρουν νέα πνοή. Πρώτος και καλύτερος ο κ. Αδαμόπουλος.
Όταν υπάρχουν οι αθάνατοι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας γιατί να γίνει και η αναφορά σε συγχρόνους γεροντάδες. Μεγάλη γεροντοπληξία έχει πέσει τα τελευταία δέκα χρόνια στην Ελλάδα και δεν θα βγει σε καλό. Όλοι αναβιβάζουν κάποιους προσοντούχους γέροντες σε μεγάλους φωστήρες. Η Αναφορά στους Πατέρες αρκούσε. Τα υπόλοιπα περιττά.
Χρήστο ωραία η ομιλία σου! Με ξάφνιασες όμως. Που είναι η γραβάτα σου παιδί μου; Ωραίο και το μπλουζάκι βέβαια, αλλά σε περίμενα πιο κυριλέ...
Ό,τι θυμάται ο καθένας χαίρεται...!!!
Η ελαφρότητα σε όλη της την έκταση...!!!
Στα σχόλια φυσικά αναφέρομαι και όχι στην πολύ καλή εισήγηση του φίλου κ. Χρήστου Αδαμόπουλου...!!!
Ελαφρότητα έχουν τα δικά σου λόγια και όχι η εξαιρετική πρόταση να αναλάβουν οι νέοι τους κύκλους. Για την ομιλία τι να πω δεν έδωσε εξετάσεις καλή είναι.
4,57 με ποιο τρόπο μετράς την ελαφρότητα;
Αν κρίνεις με βάση εσένα τότε στην ελαφρότητα έχεις τον υψηλότερο δείκτη.
Για κύκλο, συμφωνώ κι εγώ
Τί ωραία ΣΧΟΛΙΑ ! γεμάτα ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ !Ας διαβάσουμε καί κανένα Υπόμνημα στους ιερούς Ψαλμούς.
Αδαμόπουλε έβγα να απαντήσεις! Ο λαός απαιτεί να κάνεις κύκλο! Σε τέτοιους δύσκολους καιρούς δεν περισσεύει κανείς!
Εδώ ο κόσμος χάνεται...!!! και οι χριστιανοί χτενίζονται....!!! Λες και φταίει η ηλικία του κυκλάρχη...!!!
Χαχαχαχα, ας γελάσω δυνατα....
Α, ρε ξύλο που θέλουν οι σημερινοί ψευτοχριστιανοί...!!!
Σας συγχαίρω κ. Αδαμόπουλε για την υπέροχη παρουσίαση των ψαλμών. Λίγα λόγια σταράτα οικοδομητικά και ωφέλημα.
Κυκλάρχης ! Κύκλος !
Δηλαδή "γύρω-γύρω όλοι;"
Τί θα πεί "κυκλάρχης" βρέ παιδιά, καί τί θα πεί κύκλος;
Επειδή είμαι από χωριό καί δεν καταλαβαίνω απ΄ αυτά τα φραγκολεβαντίνικα ποιός μπορεί να μού εξηγήσει;
Υπάρχουν τέτοιοι όροι στήν Αγία Γραφή καί δεν τούς έχω προσέξει, ή είναι εισαγωγή απ΄ έξω;
a
Τα ψόφια αλλού a.
Aν διαβάσεις τις Πράξεις θα δεις ότι υπήρχαν συναντήσεις που μελετούσαν την Γραφή και μιλούσαν για τον Χριστό.
Αυτές οι συναντήσεις είναι προσταγή του Χριστού.
Την από δεξιά επίθεση εκεί που περνά όχι σε τα μας.
καλή η ομιλία, ειδικά το δεύτερο μέρος. ως εκεί!
12:36 μην παρεξηγείς τον a που έχει απορία για την ονομασία κύκλος ή κυκλάρχης. Αν ξέρει κάποιος ποιοι και γιατί το ονόμασαν έτσι ας μας το πει, κι εγώ θα ήθελα να μάθω.
Σε άλλες ενορίες το λένε Πνευματικές Συνάξεις ή Συμμελέτη Αγίας Γραφής.
Ο 26/05/2012 9:35 τοποθετεί τα πράγματα εκεί που πρέπει. Καλή η εισήγηση αλλά μέχρι εκεί. Άλλωστε τον ομιλητή τον ρώτησε κανείς αν θέλει και αν μπορεί;;;;
Είναι και αυτό μια πληγή της εποχής μας. Με το ζόρι να αναγκάσεις κάποιον να κάνει κάτι. Αφού δεν θέλω, δεν μπορώ βρε παιδί μου;
- Όχι, δεν ξέρεις εσύ. Για....το καλό σου....!!!
Ρε παιδιά θα μας κουφάνετε;
Τι σχέση έχει ο Αδαμόπουλος με χριστιανικές ομιλίες;
Ασχετο ετσι;
Κάποιος άλλος θα του την έγραψε.και ξέρω ποιος!
Όλοι τώρα γίναμε κύρηκες του λόγου του Θεού και οι πολιτικοί μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι.
τι να πω;
Καλησπέρα Αναστάσιε, έχω μία πρόταση. Να γίνει ένας φάκελος απορίες-ερωτήσεις όπου σχολιαστές μπορούν να ρωτάνε για θέματα της πίστεως και να απαντούν ιερείς ή ενσυνείδητοι θεολόγοι, κατηχητές ... Αν συμφωνείτε, νομίζω ότι θα ήταν πολύ ωραίο.
φιλικά.
Άσχετο....!!!
Αναστάσιε γιατί επιτρέπεις στα σχόλια να γράφονται ελαφρότητες και χαζομάρες; Υπάρχει κανένας λόγος; Κερδίζει κανείς κάτι;
Σε παρακαλώ απάντα δημοσίως!
Αγαπητέ 9.17 είναι καλή η πρότασή σου. Ευχαρίστως μπορούν να υποβληθούν ερωτήσεις στο mail του blog και να δοθούν σε υπεύθυνα πρόσωπα για να απαντήσουν.
Αγαπητέ 11.37 μου ζητάς να απαντήσω γιατί ορισμένοι γράφουν «ελαφρότητες και χαζομάρες» δεν μπορώ να γνωρίζω εγώ τον λόγο. Μάλλον αυτοί που τα γράφουν θα πρέπει να απαντήσουν. Ο καθένας αυτό που έχει αυτό προσφέρει. Εγώ έχω ως αρχή να δημοσιεύω όλα τα επώνυμα σχόλια. Από τα ανώνυμα δημοσιεύονται εκείνα που δεν προσβάλουν προσωπικότητες ή δεν αφήνουν υπονοούμενα.
Είναι γνώρισμα τον ευσεβών και ορθοδόξων χριστιανών η φαγωμάρα για ανούσια πράγματα. Τι σημασία έχει το πώς θα το πουν; Αυτό που έχει σημασία είναι [στις συνάξεις, συγκεντρώσεις κύκλους ή όπως αλλιώς θέλει ο κάθε παπάς ή λαϊκός να το πει] να καλλιεργείται στις ψυχές ο Χριστός και όχι ο γεροντισμός και λοιπές μπουρδολογίες. Ξυπνήστε να δείτε την ουσία και άστε κατά μέρους την ονοματολογία.
Όλοι ποίμνιο του Χριστού είμαστε.
Ο κ. Αδαμόπουλος μια χαρά τα είπε.
Ένας αγιορείτης γέροντας μας είπε να μην το λέμε κύκλο γιατί έχει αρνητική έννοια. Υπάρχει ο κύκλος- σύμβολο της μαγείας και τον Χριστό τον κύκλωσαν οι στρατιώτες.
Αντί να ανοίξετε το βιβλίο των Ψαλμών και να διαβάσετε κάτι πνευματικό, κάποιοι τιμητές των πάντων έχετε βαλθεί να ψάλετε τον εξάψαλμο στον ομιλητή...!!!
Ας σοβαρευτούμε...!!!
Ο ιστολόγος δε λέει όλη την αλήθεια...
"Εγώ έχω ως αρχή να δημοσιεύω όλα τα επώνυμα σχόλια. Από τα ανώνυμα δημοσιεύονται εκείνα που δεν προσβάλουν προσωπικότητες ή δεν αφήνουν υπονοούμενα".
Στο παρελθόν έχω στείλει σχόλια που δεν έχουν καμία σχέση ως προς την επικριτικότητα με αυτά τα λίγα, που ευτυχώς γράφτηκαν για τον κ. Αδαμόπουλο και ποτέ δε δημοσιεύτηκαν.
Θυμίζω: " παιδικότητα σε σχέση με την ομοιοκαταληξία" , νομίζω οτι έχεις καλή μνήμη ιστολόγε... !!!
Ο Ιστολόγος δεν έχει το «αλάθητο» του επισκόπου της πρεσβυτέρες Ρώμης.
Ο Ιστολόγος με την πάροδο του χρόνου έχει προβλήματα μνήμης.
Τέλος ο Ιστολόγος δεν έχει κακή πρόθεση.
Την αγάπη μου 11.44.
8:22 δε μας λες ποιος του την έγραψε τελικά την ομιλία για να το μάθουμε κι εμείς...!!!
χα, χα, χα!!!
Να το γνωρίζουμε, ώστε να ζητήσουμε κι εμείς την βοήθειά του αν χρειαστεί...!!!
Σαν πολλοί ομιλιτές και κυκλάρχες μαζεύτηκαν στο χωριό....!!!!
Σιγά - σιγά παιδιά να μην... στριμωχτούμε....
Από τον 4:46 μ.μ. ΑΣΧΕΤΟ!!!!
Βοήθεια χρειάζονται μόνο βλάκες ή περί των πνευματικών αμαθείς. Ο κ. Χ. Α. είναι συνειδητό μέλος της Εκκλησίας με γνώσεις θεολογικές πολλές. Σίγα μην ήθελε βοήθεια για να γράψει αυτές τις πνευματικές σκέψεις. Μην τα κρίνει όλα με τα δικά σου σκοτάδια 1,12 μ.μ.
Καλά!! Καλά!! Αγαπητέ Αναστάσιε δημοσίευε μόνο όσα βολεύουν!! Μην κατηγορείτε τον 1.12 μ.μ. κάτι ξέρει!!
Δεν δημοσιεύω όσα βολεύουν μόνο 10:41.
Αυτό που γράφεις ανώνυμα, να το γράψεις επώνυμα και θα το δημοσιεύσω.
Οι ανώνυμοι εξυπνάκηδες, δεν έχουν θέση σε σχολιασμούς.
Αναστάσιε, κανονικά πρέπει να σε πληρώνουμε που ανέχεσαι και δημοσιεύεις τόσα σχόλια!
Αγαπητέ δεν με κουράζει να διαβάζω και να αναρτώ σχόλια. Χαρά μου είναι, και υποχρέωση μου συνάμα, αφού συντηρώ αυτό τον χώρο. Αυτό που με κουράζει ψυχικά, είναι η κακία και η μοχθηρότητα την οποία βγάζουν «αδελφοί». Είμαι πεπεισμένος πλέον, ότι οι λεγόμενοι «κοσμικοί» είναι περισσότερο έντιμοι από όλους εμάς. Πολλοί από μας νομίζουν ότι μπορούν να κατακρίνουν ή και να συκοφαντήσουν ανώνυμα για να μειώσουν τον άλλον. Ξεχνάμε ότι ο Θεός γνωρίζει…..
Ο αγαπητός μου κ. Αδαμόπουλος είπε κάποιες σκέψεις. Τις άντλησε από Πατερικά και σύγχρονα βιβλία. Δεν είπε κάτι δικό του. Αν δημοσίευα τα σχόλια που έχω λάβει θα έβλεπες την χολή και το μίσος που εκπέμπουν κάποιοι όχι άγνωστοί του, αλλά από αυτούς που συναναστρέφεται . Δεν τολμούν φιλικά να εκφράσουν την γνώμη, την άποψη, την σκέψη τους προσωπικά, και ανώνυμα κτυπούν από εδώ. Φτάνει ποια υπάρχει Θεός!
Και εγώ αυτούς που φοβάμαι είναι οι χριστιανοί της ταυτότητας του κεριού και των μεγάλων σταυρών.
ΟΙ ΚΟΣΜΙΚΟΙ ΦΟΡΟΥΝ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΣΑ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΪΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΕΔΩ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΚΡΙΝΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΑ. ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ.
Αν ξαναρχόταν ο απόστολος Ανδρέας στον τόπο μας θα τον άφηναν να κηρύξει το ευαγγέλιο ή θα τον ξανασταύρωναν άραγε;
ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ ΑΜΗΝ.
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
Θα το σταύρωναν με ταλιμπανίστικο τρόπο. Ευτυχώς που πέρασε προ 20 αιώνων.
Παρακολουθώ από ημέρες τον διάλογο αυτό. Διάβασα και την τελευταία παρέμβαση του κ. Κωστόπουλου και φαντάζομαι το τι θα διάβασε στα σχόλια που δεν μας ανακοίνωσε. Διαβάζω σε άλλα ιστολόγια και φρίττω από την κατάντια μας.
Δεν ήμουν παρών στην εκδήλωση, υποθέτω όμως ότι έγινε τι κλείσιμο της πνευματικής περιόδου και εκκληθεί ο κ. Αδαμόπουλος να διατυπώσει κάποιες σκέψεις. Οι σκέψεις του ήσαν συγκεκριμένες διότι την προηγουμένη περίοδο μάλλον θα μελέτησαν τους Ψαλμούς. Ως εκ τούτο έπρεπε να πει λίγα ωφέλιμα λόγια για να συνοψίσει τα όσα ειπώθηκαν. Κάποιοι πειράχθηκαν από την ονομασία Κύκλος. Ονομάσθηκε έτσι εδώ και 100 χρόνια διότι όλα τα μέλη είναι ίσα και όλοι μπορούν να λάβουν τον λόγο και να μιλήσουν. Στις συγκεντρώσεις των Κύκλων δεν υπάρχουν διδάσκαλοι και καθηγητές αλλά αδελφοί και μαθητές. Το ξεπερνώ αυτό με τα λίγα αυτά.
Ορισμένοι δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι σε τέτοιες συγκεντρώσεις λένε οι εισηγητές «σκέψεις» δεν είναι Συνέδριο αδέλφια μου για να κάνει επιστημονική ανακοίνωση ο ομιλητής από του βήματος. Ούτε Θεολογική Σύναξη για να διατυπώσει θεολογική παρέμβαση και να αποκαλύψει την Σοφία την Αγιογραφική στους ειδικούς θεολόγους συνέδρους.
Ο κ. Αδαμόπουλος μπορώ να πω ότι κλήθηκε να γίνει ταχυδρόμος α) της Πατερικής Γραμματείας και β) της βιώσεως του Ψαλτηρίου στους Αγίους του Θεού. Ως τέτοιος απεσταλμένος ταχυδρόμος παίρνει άριστα. Και την γνώμη Πατέρων μετέφερε και την άποψη οσίων συγχρόνων Γερόντων διατύπωσε.
Άρα όλα καλά και ωραία.
Δυστυχώς στον χώρο μας πάντα υπάρχει η κριτική για την κριτική. Τα αποτελέσματα εμείς οι παλαιότεροι τα ζήσαμε. Όμως και σεις με το πνεύμα που έχετε πάτε γυρεύοντας.
Άστε τα λόγια τα πολλά και κοιτάξτε πως θα ωφεληθεί ο καθένας. Ούτε η Ν.Δ με τον ΣΥ.ΡΙ.Ζ.Α. τέτοια αντιπαλότητα. Κομματιάσαμε κομματικά την πατρίδα μην γίνει το ίδιο και δω.
Αγαπητέ Αναστάσιε,
αν είχα φανταστεί οτι αυτό το λογίδριο και εγώ προσωπικά θα γινόμασταν θέμα διαδικτυακού κουτσομπολιού, όχι μόνο δε θα σου το είχα στείλει για δημοσίευση, αλλά θα αρνιόμουν με επιμονή να το αναλάβω. Δόξα το Θεό, υπάρχουν κι άλλοι παλαιότεροι και σοφότεροι που μπορούν να αναλάβουν... εγώ είμαι ακόμη νήπιο πνευματικά...
Προς γνώση και συμμόρφωση!
Προτείνω να κατέβει η ομιλία του κ. Αδαμόπουλου από την ιστοσελίδα και αντί αυτής να μπει μία φωτογραφία του, αλλά μεγάλου μεγέθους για να φαίνεται καλά!!
Να υποθέσω ότι ο 2.55 μ.μ. είναι ο ομιλητής? Τώρα μάλιστα!! Επειδή δηλαδή γράφτηκαν δύο – τρία αιχμηρά σχόλια τι πειράζει??
Διαπιστώνω μία αλλαγή. Θεωρώ λοιπόν ότι καλό έκανε η μικρή κριτική στον αγαπητό Χρήστο.
Αδαμόπουλε μην το παίρνεις πάνω σου. Κάποιος που δεν έχει τι να κάνει κροάζει σαν βάτραχος για να σε βγάλει εκτός εαυτού. Είναι γνωστό ότι στον χώρο μας είναι πολλοί με ειδικά φάρματα. Άστο αυτό τον βάτραχο να γράφει βλακείες. Συνέχισε να λες αυτά που θέλεις. Δεν αξίζει δύο σχόλια ανόητων και αφελών άφωνων να κλείσουν το δικό σου στόμα. Οι τρομοκρατία των διαφόρων ταλιμπάν του χώρου δεν πρέπει να περάσει. Μερικοί που δεν τολμούν αλλού να που το ονοματάκι τους ξεσπαθώνουν σαν τις Κατίνες της γειτονιάς με ανούσια σχόλια. Γραφτούς στα παπούτσια σου .
Ρε ψευδάδελφε της δεκάρας για αιτιολόγησε την βλακώδη σου πρόταση. Για ποιο λόγιο να κατεβεί η ομιλία και να μείνει η φωτογραφία. Αν είσαι άνδρας με μπέσα ή γυναίκα με υπευθυνότητα γράψε την αιτιολογία και να στείλεις και την δικιά σου φωτό για να δούμε και εμείς που την πάμε την ομιλία τα μούτρα τα δικά σου. Αντί να γράφεις κουταμάρες γράψε επώνυμα δύο καλές κουβέντες. Άντε γιατί τις έχω πάρει ανάποδα με όλα εσάς τα ερπετά. Δεν το ξέρω τον Αδαμόπουλο προσωπικά αλλά νομίζω ότι το παρακάνατε με τις μπουρδολογίες σας.
Καλά υπάρχουν κάποιοι που τους πείραξε το μέγεθος της φωτογραφίας του αγαπητού Χρήστου? Δεν πάμε καθόλου καλά εμείς οι χριστιανοί!! Αναστάσιε, νομίζω γράφτηκαν πολλές εξυπνάδες!!
Έχω χάσει επεισόδια!! Βλέπω αγαπητέ Αναστάσιε καλά κρατεί η συζήτηση γύρω από την ομιλία του Χρήστου. Μπράβο. Έτσι είμαστε εμείς οι χριστιανοί, πάντα πρώτοι στην κριτική!! Αχ, Θεέ μου!!!
Ο Αδαμόπουλος πρέπει να αναλάβει κύκλο!! Αρχικά μπορεί να είναι δίπλα στον σεβαστό π. Σωτήριο και σιγά –σιγά να αυτονομηθεί!! Λέτε να τον δούμε και κυκλάρχη σύντομα?
Τα καλά νέα γίνονται πάντα γνωστά. Έτσι και εγώ βρήκα λίγο χρόνο να επισκεφθώ την υπέροχη ιστοσελίδα του εκλεκτού Τάσου για να διαβάσω την ομιλία του Χ. Αδαμόπουλου.
Δυστυχώς δεν ήμουν σε θέση να παραβρεθώ κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης και να την ακούσω. Είμαι όμως σίγουρος ότι η ευφράδεια λόγου που χαρακτηρίζει τον αγαπητό Χρήστο θα έδωσε στην υπέροχη εργασία του ένα διαφορετικό τόνο, μία ζωντάνια, διότι το να είσαι αυτήκοος είναι πάντα καλύτερα και μάλιστα με ομιλητή τον Αδαμόπουλο.
Όμως διαπίστωσα μετά λύπης μου ότι κάποιοι εδώ κάνουν κριτική για την κριτική, δηλ. χωρίς λόγο. Δεν είχα σκοπό να κάνω κάποια παρέμβαση, άλλωστε δεν είμαι και καλός στα πνευματικά θέματα, αλλά επειδή στο παρελθόν μου είχε τύχει με ένα φοιτητή μου να δέχεται κριτική για την κριτική σε ότι έγραφε θεώρησα σκόπιμο ότι όπως και τότε έτσι και τώρα να σας καταθέσω κάποιες σκέψεις μου. Το κάνω αυτό γιατί διαπιστώνω από τη μικρή εμπειρία που έχω ότι μερικοί «καλοί» χριστιανοί ψάχνουν πάντα να κάνουν κριτική για την κριτική!!
Δεν θέλω και δεν μπορώ να πιστέψω, από τα γραφόμενα, ότι κάποιον τον πείραξε που έκανε την ομιλία ο Χρήστος και όχι αυτός? (Μήπως υπάρχει ζήλεια?)
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχει άνθρωπος που τον ενοχλεί η φωτογραφία κάποιου άλλου? (Μάλλον περί αστείου πρόκειται)
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι κάποιοι ασχολούνται με το ποιος και πώς έγραψε την ομιλία ο Χρήστος? (Το Θεωρώ ανόητο) Μάλιστα μετά βεβαιότητος και γνώσης μπορώ να πω ότι είναι μία άριστη εκλαϊκευτικού χαρακτήρα μελέτη.
Δεν θέλω και δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχουν τέτοιου είδους κουτσομπόληδες? (Μάλλον κάποιος θέλει να αστειευθεί και τίποτε άλλο). Όμως όποιος έγραψε τις περίεργες ερωτήσεις πρέπει να γνωρίζει ότι κάποιους τους στενοχώρησε, όπως για παράδειγμα τον Τάσο. Και εγώ θα στενοχωριόμουν στη θέση του.
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι άνθρωποι που ασχολούνται με την Εκκλησία δεν γνωρίζουν ότι η Θεολογία δεν σπουδάζεται αλλά είναι τρόπος ζωής, και για αυτό μπορούν και οι ηλεκτρολόγοι και οι μηχανικοί ακόμα και οι αγράμματοι να μιλήσουν για πνευματικά θέματα.
Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν περισσεύει κανένας. Η εκκλησία βάλλεται πανταχόθεν το ίδιο και η χώρα μας. Απαραίτητη είναι η ένωση και όχι η διάσπαση έστω και αν κάποιος θέλει να αστειευθεί. Νομίζω τελικά ότι βρήκε λάθος τρόπο να το κάνει.
Τάσο μου θα μπορούσα να γράφω για ώρες, άλλωστε είναι κάτι που μου αρέσει, οφείλω όμως να ζητήσω συγνώμη αν κούρασα τόσο εσένα όσο και τους αναγνώστες σου.
Τάσο εύχομαι να είσαι πάντα καλά
Γ.Ν.Λ
Πολύ ωραία η ομιλία σας κ. Αδαμόπουλε. Δεν έχει σημασία το επάγγελμα, αλλά η καρδιά που αγαπάει αληθινά τον Χριστό. Και οι Απόστολοι ήταν ψαράδες ταπεινοί. Να συνεχίσετε κι όταν έρθει κανένα λοφάκι σκεφτείτε τον Απόστολο Παύλο τι τράβηξε στις Πράξεις των Αποστόλων για να ενδυναμώνεστε.
Μαρία Π.Μ.
Αγαπητέ Αναστάσιε παρατηρώ ότι δεν είμαι ο μόνος που ασχολήθηκα με την ομιλία του Χρήστου!! Ήμουν σίγουρος ότι δεν θα δημοσίευες εχθές τα όσα αποκάλυψα και σου έστειλα. Εγώ πάντως μόλις δω τον αγαπητό Χρήστο και σύντομα θα του μιλήσω και είμαι σίγουρος ότι θα καταλάβει το πνεύμα μου.
Σα δε ντρεπόμαστε λιγάκι λέω εγώ.
Πως κάνετε έτσι;
Λες και ο Χρήστος είπε κάτι αιρετικό και αντίθετο από αυτά που πιστεύουμε.
Έλεος.
Αντί να σταθούμε σε αυτά που είπε αντί να ακούσουμε τον λόγο του Θεού(από όποιον και αν προέρχεται αυτός) και να ωφεληθούμε βγάζουμε τα μάτια μας.
Στην Ρ/Κ «εκκλησία» νομίζω το προνόμιο της ερμηνείας των Θείων Γραφών το έχουν μόνο οι Ιερείς. Στην Ορθοδοξία μπορεί ο καθένας να λέει και να ερμηνεύει τις Γραφές.Είτε είναι Θεολόγος(λες και οι επίσημοι θεολόγοι τα λένε καλύτερα) είτε όχι.
Το πιο σωστό ήταν να ακούσουμε και να ωφεληθούμε παρά να μας νοιάζει ποιος λέει τι.
Είναι σωστά αυτά που είπε; Ωφεληθήκαμε; Αυτό μετράει.
Δεν ήμουν εκεί. αλλά απότι πληροφορήθηκα μια χαρά τα είπε ο Χρήστος.
Τώρα για το αν είναι ικανός να κάνει «κύκλους» ή μελέτη της Αγ. Γραφής αυτό θα το κρίνει ο πνευματικός καθοδηγητής της Χρ.Εστίας π.Σωτήριος. Εμείς δεν είμαστε ικανοί να ακούσουμε τον λόγο του Θεού και στεκόμαστε σε κουτσομπολιά θα είμαστε ικανοί να πούμε ποιος είναι άξιος να μεταφέρει τον λόγο του Θεού;
Αυτά.
Στανίτσας Ν.
Πέρα από τα αστεία ας σταματήσουν ορισμένοι να θεωρούν τον εαυτό τους κριτές και εισαγγελείς. Η εποχή μας έχει ανάγκη από αγάπη και κατανόηση.
Φίλε σταμάτα να θες να αποκαλύψεις τα αυτονόητα.
Τι περίμενες άραγε από την ομιλία του κ. Αδαμόπουλου;
Ο Αρχιεπίσκοπός μας ο Αμερικής Δημήτριος (Τρακατέλης) είχε πει κάποτε ότι «οι έλληνες Θεολόγοι διαβάζουν δύο βιβλία και γράφουν ένα». Ο αξιότιμος κ. Αδαμόπουλος μετέφερε αυτά που διάβασε. Δεν είδα τίποτε το ακραίο σε όσα είπε. Όλα ορθοτομούν τον Λόγο της Αλήθειας.
Ποιές μπορούν να είναι οι αποκαλύψεις σου;
Σταμάτα να ταπεινώνεις με την αυθάδειά σου τους άλλους. Προσγειώσου και δες ποιος είσαι και για ποιο λόγο επιμένεις στην κριτική σου και στις μεγάλες «αποκαλύψεις» που φρονώ ότι θα είναι άνευ σημασίας μπροστά στα όσα ο κ. Αδαμόπουλος παρουσίασε σε αυτή την ευλογημένη σύναξη των πιστών μελών της Αγίας μας Εκκλησίας.
Είδα πολλά σχόλια και μπήκα για να ωφεληθώ και διαβάζοντάς τα ένοιωσα άσχημα. Βέβαια γνωρίζω ότι αυτό είναι το επίπεδο πολλών. Είχα την αμυδρή ελπίδα ότι σε αυτό το blog που ο αξιότιμος κ. Αναστάσιος αναρτά πνευματικότατα θέματα και του αξίζουν ολόθερμα συγχαρητήρια, θα υπήρχε και επίπεδο αναγνωστών. Διαπιστώνω όμως ότι πάντα υπάρχουν ηχηρές εξαιρέσεις και ότι παρόλη την παιδεία μας και σήμερα «παραμένουμε έλληνες» με ότι και να υπονοώ με αυτό.
Δια να μην ισοπεδώσω τα πάντα και όλα. Υπάρχουν και σχόλια τα οποία κρατούν επίπεδο, ευτυχώς που υπάρχουν πάντα και οι υγιείς αντιδράσεις έναντι των μόνιμα φωνασκούντων με την κριτική τους στον χώρο της Εκκλησίας.
Ελάχιστος εξ Αμερικής επίσκοπος.
Ας λένε ότι θέλουν και οι αντίθετοι. Πάντα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Αυτά που μετέφερες στην ομιλία σου είναι ωφέλημα.
Δημοσίευση σχολίου