Είναι δε η αποστολή του Οικουμενικού θρόνου να
αποτελή ούτος το ορατόν κέντρον της Οικουμενικής ενότητος της Ορθοδοξίας και να
εκπροσωπή και να εκφράζη την ενότητα αυτήν.Εις την ευθύνην αυτήν ανταπεκρίθη
μέχρι σήμερον το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, πορευόμενον ανά τους αιώνας «δια
δόξης και ατιμίας, δια δυσφημίας και ευφημίας,…, ως αγνοούμενον και
επιγινωσκόμενον, ως αποθνήσκον και ιδού ζη, ως παιδευόμενον και μη
θανατούμενον, ως λυπούμενον αεί δε χαίρον, ως πτωχόν πολλούς δε πλουτίζον, ως
μηδέν έχον και πάντα κατέχον» (Β΄Κορ. 6,8-10).Δια μέσω όλων τούτων των
εναλλαγών των περί αυτό καταστάσεων και όλων τούτων των ποικίλων τοποθετήσεων
απέναντί του, το Πατριαρχείον επέζησε και έζησε μέχρι σήμερον και θα
εξακολουθήση να ζη εφ’ όσον θα ενσαρκώνη την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας, ως
ολότητα αληθείας και ζωής, μακράν φυλετικών και εθνικών κριτηρίων και στόχων.
Οικουμενικός Πατριάρχης Δημήτριος
6 σχόλια:
Την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας εκφράζει και διακονεί κάθε τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και όχι μονάχα το πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως.
Η οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας δεν αποτελεί προνόμιο μονάχα της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης. Κάτι τέτοιο εκκλησιολογικά και ιεροκανονικά είναι έωλο και απόβλητο.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι η Ορθοδοξία.
Το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως είναι εγγύηση για την ενότητα της Αγίας του Χριστού Εκκλησία. αν δεν υπήρχε αυτό θα είχαμε καταντήσει ως οι προτεσταντικές εκκλησίες.
Η αναμειξις των λαων και η Παγκοσμιοποιησις κατα την πτωχη μας αποψη με διαφορετικη θρησκεια και πολιτισμο εν ονοματι της ''αγαπης'',θα φερει την ενωση των αιρεσεων και πλανων και οχι την Μονη Αληθινη Πιστη ,αλλα την Πανθρησκεια.Η Ορθοδοξια ειναι θεανθρωπο-κεντρικη....ο παπισμος ειναι ανθρωποκεντρικος.Οπως εχουμε καταλαβει με το πτωχο μυαλο μας,το Βατικανο ειναι κρατος.βλεπουμε εχει αστυνομια δικη του,εχει τραπεζες,διαθετει υπουργους,εχει την διπλωματια,διευθηντηρια και ο,τι εχει ενα κρατος...
Εμεις ομως αδελφοι,απο την Γραφη γνωριζουμε ''Κυριον τον Θεον σου προσκυνησεις και αυτω μονω λατρευσεις.Ματθ.4-10) , απο τον δευτερο πειρασμο Του Κυριου μας που ο διαβολος ζητησε απ'Αυτου να τον προσκυνησει για να του δωσει ολα τα βασιλεια του κοσμου.επισης ,ειναι γνωστη η ρηση Του Κυριου-μας ''αποδοτε τα του Καισαρος τω Καισαρι και τα του Θεου τω Θεω.αυτο σημαινει πως η συνυπαρξις πολιτικης και εκκλησιαστικης αρχης ειναι μιξις αμικτος και τερας αλλοκοτον οπως ο αγιος Νικοδημος ο αγιορειτης επισημαινει πηδαλιον σελ 109 εκδ Ρηγοπουλου.Επομενως,πως μπορει να ενωθει η αγια Ορθοδοξος Εκκλησια με μια αλλη κοινοτητα που ειναι και κρατος;αλλο πραγμα ειναι οταν κατ οικονομιαν προκειψουν εθνικα θεματα και ο εκαστοτε Πατριαρχης διαδραματιζει ρολο εθναρχη οπως ο αγιος Γρηγοριος ο Ε`,οπου εκει επαιζε το ρολο του προστατη του διωκομενου λαου.Ποσο δε μαλλον να ενωθει κανεις αναγνωριζοντας το πρωτειο,το οποιοκατανοειται κατι σαν επιστασια στην εκκλησιαστικη ενοτητα,που μεταξυ ημων και αυτων υπαρχει μεγιστη διαφορα δογματικη.Θα δημιουργηθουν νεες αλωσεις γιατι οι αξιωσεις τους συνοψιζονται στην υποταγη της Ορθοδοξου εκκλησιας.
Χιλια συγνωμη και παλι!π
"Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι η Ορθοδοξία".
Ούτε εκκλησιολογικά αλλά ούτε και πραγματικά στέκει αυτό που λες. Δυστυχώς το πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης βραχυκυκλώνεται απ τους Αυστραλίας Στυλιανό, Περγάμου Ιωάννη και Προύσης Ελπιδοφόρο των οποίων οι κακοδοξίες έχουν κάνει το γύρο του διαδικτύου και έχουν επιφέρει μέγιστη ζημία στην οικουμενική Ορθοδοξία.
Δυστυχώς για την Ορθοδοξία σήμερα το οικουμενικό πατριαρχείο ενσαρκώνει τον οικουμενισμό! Τι κρίμα!
Δημοσίευση σχολίου