Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Δημάς -Στάχυς


 Δημάς
 
Δημά οι φίλοι με φωνάζουν.
Ειμ’ αυτός, που τον νυν αιώνα αγαπήσας,
τον δάσκαλό μου εγκατέλειψα,
κάπου αλλού την ευτυχία ζητώντας,
σε κάτι άλλο την ελπίδα.
Οι σύντροφοί μου οι παλιοί,
με σκέψη κι υποψία μ’ αντικρίζουν.
Ειμ’ αυτός που πρόδωσε την πίστη,
ένας «προδώσας».
Δεν ξέρω γιατί έφυγα, τι έψαχνα
και τι στο  τέλος βρήκα.
Μα ό,τι είχα, σ’ ό,τι ήλπισα, τα πάντα έχασα,
και ηδονή και όνειρα και δόξα.
Μονάχα η μνήμη,
κρυμμένη μέσα μου  βαθιά, μου απομένει.
Κι είναι πράγματι πολύ οδυνηρή όταν έρχεται
της φρόνησης η ώρα,
καθώς τα είδωλα, που τόσο λαμπερά σε ξεγελούσαν,
τώρα νεκρά να κείτονται, ταπεινωμένα.
Σε σένα μνήμη πλέον τρέχω κι ακουμπώ.
Παλιέ μου δάσκαλε, μεσ’ απ’ αυτή,
τον δρόμο πίσω φώτισέ μου,
και μεσ’ απ’ τις χώρες και τα χωριά που πέρασα
σ’ απάνεμο λιμάνι πάλι οδήγησέ με.
Ο κόσμος πια δεν με ελκύει, νεκρός για μένα τώρα κείται.
Κι αν το τέλος αυτό, μια νέα αρχή θα μου χαρίσει,
τότε τίποτα δεν έχεις πια για μένα να φοβάσαι.
Ένας νεκρός θα είμαι, που ανεστήθη. 
 
Στάχυς

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και αυτή τη φορά είσαι υπέροχος Στάχυ!

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδια δεν καταλαβαινω γρι
βοηθηστε καπως.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο, ειδικά το τέλος με άγγιξε πολύ...

Ανώνυμος είπε...

Πάντα επίκαιρο το θέμα που άγγιξες Στάχυ. Ας ελπίζουμε και στη δική μας ανάσταση.

Ανώνυμος είπε...

Τέλειο
Εύγε
Εξαίσιο!!!

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετικό και αυτό σου το ποίημα!!!

Ανώνυμος είπε...

Ιστολογε δημοσιευεις συνηθως μονο οσα σχολια χαιδευουν αυτια;;;; Τα δηκτικα εις το πυρ το εξωτερον κατακαιονται....και ομως η ερις γινεται ενιοτε ερως...οπως λεει συγχρονος πολιτικος, θαυμαστης και γνωστης του Θουκυδίδη. Σε πειραζω μη σταματας προχωρα με γνωμονα την αληθεια που ειναι Εκείνος.

Ανώνυμος είπε...

φεύγεις, αλλά μας αφήνεις με καλή παρέα....αυτή του Στάχυ....

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΜΕ ΝΟΗΜΑΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

"Παλιέ μου δάσκαλε......δεν έχεις τίποτα πια για μένα να φοβάσαι"
Εξαιρετικό...!!!