ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΟ!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Γράφετε, Μακαριώτατε: "'Εκλαμβάνομεν ὡς Σταυρόν δοκιμασίας
τόν ἡγετικόν θῶκον, ἐφ' οὗ ἀνεβίβασεν ἡμᾶς ἡ πανσθενής Δεξιά τοῦ Κυρίου διά τῆς
τιμητικῆς καί ἐλευθέρας ψήφου τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας".
Ἀντιπαρέρχομαι τήν ἀνίερον παρομοίωσιν τοῦ "ἡγετικοῦ σας
θώκου" πρός τόν κενωτικόν Σταυρόν...
Δέν σᾶς ἀνεβίβασε, Μακαριώτατε, εἰς τόν
"ἡγετικόν θῶκον" ἡ "πανσθενής Δεξιά τοῦ Κυρίου". Οὔτε
"ἡ τιμητική καί ἐλευθέρα ψῆφος τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας". Ποίαν σχέσιν εἶναι
δυνατόν νά ἔχωμεν ἡμεῖς, καθ' ὅν τρόπον πολιτευόμεθα, πρός τήν "πανσθενῆ
Δεξιάν τοῦ Κυρίου" καί πρός τό τά "πάντα χορηγοῦν" ῞Αγιον Πνεῦμα;
Διατί ἐμπαίζομεν τόν Θεόν καί προκαλοῦμεν μέ τόσην ἀσέβειαν τό ἔλεός του καί
τήν μακροθυμίαν του; Μήπως χρειάζεται νά ἔχῃ τις εἰδικόν χάρισμα διά νά
διαγνώσῃ ἐκ τῆς ὅλης πολιτείας καί ἀναστροφῆς μας ἐν τῇ 'Εκκλησίᾳ, ὅτι τό Πνεῦμα
τό Ἅγιον ἀπεδήμησεν ἀπό ἡμᾶς καί ἡμεῖς διά τῶν πράξεων καί τῆς ὅλης βιοτῆς μας
κατηντήσαμεν τήν Ἁγίαν τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίαν εἰς τόν Ἑλλαδικόν χῶρον "ρυπῶσαν,
αὐχμῶσαν, γυμνήν, πεφυρμένην αἵματι"; (Ἱερ. Χρυσόστομος).
Κυνικαί συναλλαγαί, φατριαστικαί
δοσοληψίαι καί ταπεινά συμφέροντα σᾶς ἀνεβίβασαν διά τῆς "πανσθενοῦς δεξιᾶς"
τοῦ φίλου σας 'Ιωαννίδου εἰς τόν "ἡγετικόν θῶκον". 'Αφ' ἧς κατά
τήν ἀποφράδα ἐκείνην ἡμέραν τῆς 25ης Νοεμβρίου 1973, ἐνεφανίσθητε εἰς τήν
τηλοψίαν ὁρκίζοντες -ὅλως ἀντικανονικῶς καί αὐθαιρέτως- τήν "κυβέρνησιν"
τῆς β΄ φάσεως τῆς δικτατορίας, καθιερώθητε καί ὡς ἀντίστοιχος Ἀρχιεπίσκοπος αὐτῆς.
'Ανήλθετε τότε εἰς Κηφισίαν καί ἐπεσκέφθητε
τόν πολλά εὐεργετήσαντα ὑμᾶς Μακ. πρ. Ἀθηνῶν κ. 'Ιάκωβον, εἰς τόν ὁποῖον
κατεστήσατε
τελεσιγραφικῶς γνωστόν ὅτι: " Ὁ 'Ιωαννίδης εἶπεν ὅτι θά μέ κάνῃ 'Αρχιεπίσκοπον ἔστω καί μέ Σύνοδον πέντε ἤ καί τριῶν ἀριστίνδην συνοδικῶν". Ὁ γέρων Ἱεράρχης ἐταράχθη. Διά τῆς διακρινούσης αὐτόν εὐφυίας καί τῆς πλουσίας πείρας του περί τά 'Εκκλησιαστικά συνέλαβε τόν κίνδυνον τοῦ κατεξευτελισμοῦ τοῦ κύρους τοῦ Σώματος τῆς Ἱεραρχίας, ἐάν ἡ "ἐκλογή σας" ἐπραγματοποιεῖτο δι' αὐτοῦ τοῦ τρόπου. Ἐζητήθη τότε ἐναγωνίως μία "φόρμουλα" συγκροτήσεως εὐρυτέρου ἐκλογικοῦ Σώματος ἐκ τῶν ἐν ἐνεργείᾳ Ἀρχιερέων. Οὕτω κατελήξαμεν εἰς τό Συνοδικόν Σχῆμα τῆς λεγομένης "πρεσβυτέρας Ἱεραρχίας" -ἀπαρχήν τοῦ θανασίμου τραυματισμοῦ τῆς ἑνότητος τοῦ Σώματος τῶν Ἐπισκόπων.
τελεσιγραφικῶς γνωστόν ὅτι: " Ὁ 'Ιωαννίδης εἶπεν ὅτι θά μέ κάνῃ 'Αρχιεπίσκοπον ἔστω καί μέ Σύνοδον πέντε ἤ καί τριῶν ἀριστίνδην συνοδικῶν". Ὁ γέρων Ἱεράρχης ἐταράχθη. Διά τῆς διακρινούσης αὐτόν εὐφυίας καί τῆς πλουσίας πείρας του περί τά 'Εκκλησιαστικά συνέλαβε τόν κίνδυνον τοῦ κατεξευτελισμοῦ τοῦ κύρους τοῦ Σώματος τῆς Ἱεραρχίας, ἐάν ἡ "ἐκλογή σας" ἐπραγματοποιεῖτο δι' αὐτοῦ τοῦ τρόπου. Ἐζητήθη τότε ἐναγωνίως μία "φόρμουλα" συγκροτήσεως εὐρυτέρου ἐκλογικοῦ Σώματος ἐκ τῶν ἐν ἐνεργείᾳ Ἀρχιερέων. Οὕτω κατελήξαμεν εἰς τό Συνοδικόν Σχῆμα τῆς λεγομένης "πρεσβυτέρας Ἱεραρχίας" -ἀπαρχήν τοῦ θανασίμου τραυματισμοῦ τῆς ἑνότητος τοῦ Σώματος τῶν Ἐπισκόπων.
Δέν θά ἀναφερθῶ εἰς τάς θαυματουργικάς ἀλχημείας, διά τῶν ὁποίων κατέστη -ἐπί
τέλους!- δυνατή ἡ συγκρότησις αὐτῆς τῆς Συνόδου. Εἶναι μία ὑπόθεσις, ἡ ὁποία
προκαλεῖ πολλήν ἐντροπήν... Θά ἐπισημάνω
μόνον μερικάς ἀληθείας, πικράς ἀληθείας, αἱ ὁποῖαι -παρά τό γεγονός ὅτι οὐδόλως
τό ἐπιθυμῶ- ἀσφαλῶς θά λυπήσουν τούς ἁγίους ἀδελφούς τῆς Συνόδου ἐκείνης τῆς
"πρεσβυτέρας Ἱεραρχίας".
'Ενεφανίσθητε ὡς ὁ ἐκλεκτός τῶν τότε κρατούντων καί, ἐπειδή ἐγνωρίζατε καί ὁ ἴδιος ὅτι ἡ Ἱεραρχία
δέν ἦτο δυνατόν νά σᾶς ἐκλέξῃ Ἀρχιεπίσκοπον, παρεπλανήσατε κατ' ἠθικῶς ἀνεπίτρεπτον
τρόπον τούς ἐκκλησιαστικούς παράγοντας, ὑποσχεθέντες ὅτι θά ἀσκήσητε χρέη Ἀρχιεπισκόπου
ἐπί ἕν μόνον ἑξάμηνον, μετά τό ὁποῖον θά ἐπεστρέφατε εἰς Ἰωάννινα.
Παραλλήλως, δέν ἐφείσθητε προεκλογικῶν ἐπαγγελιῶν πρός πᾶσαν κατεύθυνσιν.
'Ενεφανίσθητε ὡς ὁ λυτρωτής τῶν φόβῳ καί τρόμῳ συνεχομένων ἐκ τῆς παρουσίας τοῦ
Μακ. Ἱερωνύμου Ἀρχιερέων. Ποῖος δέν ἐνθυμεῖται τό πελιδνόν πρόσωπον καί τούς ἐντρόμους
ὀφθαλμούς μιᾶς μεγάλης μερίδος ἐκ τῆς πρεσβυτέρας Ἱεραρχίας; Διατί αὐτός ὁ
φόβος; Ὁ Κύριος οἶδε (καί μόνον ὁ Κύριος;...)
Ὑπεσχέθητε τήν ἐπάνοδον τοῦ ἐπαράτου
"μεταθετοῦ", τό ὁποῖον,
κατόπιν σκληρῶν καί μακροχρονίων ἀγώνων, εἶχε
καταδικασθῆ καί καταργηθῆ ὑπό τοῦ πληρώματος τῆς 'Εκκλησίας καί ὑπό συμπάσης τῆς
Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων, πρίν ἐκσπάσῃ ἡ λαῖλαψ τῆς δικτατορίας. Καί ὑπεσχέθητε, παραλλήλως, τόν διαμελισμόν
τῆς 'Αρχιεπισκοπικῆς περιφερείας, ὡς καί των Μητροπόλεων Θεσσαλονίκης καί Ἀττικῆς,
πρός τακτοποίησιν τῶν "ταξιδευτῶν" ὑποστηρικτῶν σας 'Επισκόπων.
Καί ὄντως, εὐθύς μετά τήν ἐκλογήν σας, ἤρχισεν ἡ θλιβερά διακίνησις ἐκ τῶν πτωχῶν παραμεθορίων περιοχῶν εἰς τάς "προνομιούχους" Μητροπόλεις τοῦ κέντρου.
Οὕτως: ὁ Σεβ. κ. Νικόδημος Βαληνδρᾶς, ὁ περιφερόμενος ὡς ἐπί τό πλεῖστον ἐν Ἀθήναις καί μή δυνάμενος νά ριζώσῃ εἰς τήν ταπεινήν καί ἀκριτικήν Ζίχνην, μεταπηδᾶ εἰς τήν Μητρόπολιν Πατρῶν, ἵνα μή εὕρῃ οὐδ' ἐκεῖ ἡσυχίαν...
Ὁ Σεβ. Ἀλ. Καντώνης, ναυαγήσας οἰκτρῶς εἰς τήν ὑπέροχον καί ἀποστολικήν ἕδραν τῆς Μητροπόλεως Φιλίππων, δράττεται (ἀληθής σανίς σωτηρίας...) τῆς εὐκαιρίας καί ἐγκαθίσταται εἰς Περιστέριον, ἔνθα καί πολλά νεκροταφεῖα...
Ὁ Σεβ. κ. Τιμόθεος Ματθαιάκης, κεκοπιακώς ἐκ τῆς πολυχρονίου παραμονῆς του εἰς τήν ὑψίστης (διά λόγους θρησκευτικούς καί ἐθνικούς) σημασίας Μητρόπολιν Κομοτηνῆς, ἐγκαταλείπει αὐτήν καί κατέρχεται εἰς Νέαν 'Ιωνίαν.
Ὁ Σεβ. κ. Δωρόθεος Γιανναρόπουλος ἀποστρέφεται τήν γραφικήν, ἀκριτικήν καί ἱστορικήν Καστορίαν, προκειμένου νά διέλθῃ τό ὑπόλοιπον τοῦ βίου του εἰς τό ἀριστοκρατικόν βόρειον προάστειον τῶν Ἀθηνῶν, τήν Κηφισίαν.
'Ο Σεβ. κ. Παντελεήμων Χρυσοφάκης, ἐν ὥρᾳ ὑψίστης ἐθνικῆς κρίσεως, ἐγκαταλείπει τήν θεόθεν ἐμπιστευθεῖσαν αὐτῷ Ἐπισκοπήν Σάμου, τήν κανονικήν πνευματικήν αὐτοῦ σύζυγον, τήν γειτνιάζουσαν πρός τάς Μικρασιατικάς ἀκτάς τῶν Χαμένων Πατρίδων, διά νά περιπτυχθῆ τήν πάγκαλον Νύμφην τοῦ Θερμαϊκοῦ.
Ἔχομεν καί τήν ἰδιότυπον περίπτωσιν τοῦ Σεβ. κ. Παύλου Σοφοῦ, ὁ ὁποῖος, ἀπολέσας τό "τραῖνον" πρός τήν Μητρόπολιν Ζακύνθου (παρά τάς δραματικάς κραυγάς καί σκηνάς του κατά τάς συνεδρίας τῆς προλαβούσης Δ.Ι.Σ.) κατώρθωσε νά ἐπιτύχῃ τόν διορισμόν του, ὡς Τοποτηρητοῦ αὐτῆς, εἰς πεῖσμα τῶν ἐν τῆ 'Εκκλησίᾳ ἀρχαιόθεν κρατούντων καθώς καί ρητῆς διατάξεως τοῦ ἰσχύοντος Καταστατικοῦ Χάρτου, ὅτι δηλαδή Τοποτηρητής χηρευούσης Μητροπόλεως ὁρίζεται Μητροπολίτης ἐκ τῶν ὁμόρων.
Καί ὄντως, εὐθύς μετά τήν ἐκλογήν σας, ἤρχισεν ἡ θλιβερά διακίνησις ἐκ τῶν πτωχῶν παραμεθορίων περιοχῶν εἰς τάς "προνομιούχους" Μητροπόλεις τοῦ κέντρου.
Οὕτως: ὁ Σεβ. κ. Νικόδημος Βαληνδρᾶς, ὁ περιφερόμενος ὡς ἐπί τό πλεῖστον ἐν Ἀθήναις καί μή δυνάμενος νά ριζώσῃ εἰς τήν ταπεινήν καί ἀκριτικήν Ζίχνην, μεταπηδᾶ εἰς τήν Μητρόπολιν Πατρῶν, ἵνα μή εὕρῃ οὐδ' ἐκεῖ ἡσυχίαν...
Ὁ Σεβ. Ἀλ. Καντώνης, ναυαγήσας οἰκτρῶς εἰς τήν ὑπέροχον καί ἀποστολικήν ἕδραν τῆς Μητροπόλεως Φιλίππων, δράττεται (ἀληθής σανίς σωτηρίας...) τῆς εὐκαιρίας καί ἐγκαθίσταται εἰς Περιστέριον, ἔνθα καί πολλά νεκροταφεῖα...
Ὁ Σεβ. κ. Τιμόθεος Ματθαιάκης, κεκοπιακώς ἐκ τῆς πολυχρονίου παραμονῆς του εἰς τήν ὑψίστης (διά λόγους θρησκευτικούς καί ἐθνικούς) σημασίας Μητρόπολιν Κομοτηνῆς, ἐγκαταλείπει αὐτήν καί κατέρχεται εἰς Νέαν 'Ιωνίαν.
Ὁ Σεβ. κ. Δωρόθεος Γιανναρόπουλος ἀποστρέφεται τήν γραφικήν, ἀκριτικήν καί ἱστορικήν Καστορίαν, προκειμένου νά διέλθῃ τό ὑπόλοιπον τοῦ βίου του εἰς τό ἀριστοκρατικόν βόρειον προάστειον τῶν Ἀθηνῶν, τήν Κηφισίαν.
'Ο Σεβ. κ. Παντελεήμων Χρυσοφάκης, ἐν ὥρᾳ ὑψίστης ἐθνικῆς κρίσεως, ἐγκαταλείπει τήν θεόθεν ἐμπιστευθεῖσαν αὐτῷ Ἐπισκοπήν Σάμου, τήν κανονικήν πνευματικήν αὐτοῦ σύζυγον, τήν γειτνιάζουσαν πρός τάς Μικρασιατικάς ἀκτάς τῶν Χαμένων Πατρίδων, διά νά περιπτυχθῆ τήν πάγκαλον Νύμφην τοῦ Θερμαϊκοῦ.
Ἔχομεν καί τήν ἰδιότυπον περίπτωσιν τοῦ Σεβ. κ. Παύλου Σοφοῦ, ὁ ὁποῖος, ἀπολέσας τό "τραῖνον" πρός τήν Μητρόπολιν Ζακύνθου (παρά τάς δραματικάς κραυγάς καί σκηνάς του κατά τάς συνεδρίας τῆς προλαβούσης Δ.Ι.Σ.) κατώρθωσε νά ἐπιτύχῃ τόν διορισμόν του, ὡς Τοποτηρητοῦ αὐτῆς, εἰς πεῖσμα τῶν ἐν τῆ 'Εκκλησίᾳ ἀρχαιόθεν κρατούντων καθώς καί ρητῆς διατάξεως τοῦ ἰσχύοντος Καταστατικοῦ Χάρτου, ὅτι δηλαδή Τοποτηρητής χηρευούσης Μητροπόλεως ὁρίζεται Μητροπολίτης ἐκ τῶν ὁμόρων.
Ὑπεσχέθητε, Μακαριώτατε, ἀκόμη, τήν ἐπισκοποποίησιν
τῶν "ἡμετέρων" ἐκ τῶν ἰσχυροτέρων ὑποστηρικτῶν σας. Οὕτως:
1) 'Ο Σεβ. Κίτρους κ. Βαρνάβας προώθησε τούς: α) Διονύσιον Λαδόπουλον, διά τήν νεοσυσταθεῖσαν Μητρόπολιν Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως, β) Χριστόδουλον Παρασκευαΐδην, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Δημητριάδος, γ) Καλλίνικον Καροῦσον, διά τήν ἀντικανονικῶς, παρανόμως καί αὐθαιρέτως κενωθεῖσαν θέσιν τοῦ Γεν. Δ/τοῦ Ἀποστολικῆς Διακονίας, ἐπιτυχών τήν προαγωγήν του εἰς Τιτουλάριον Μητροπολίτην... μιᾶς ἐν Παγκρατίῳ πολυκατοικίας, δ) Ἀμβρόσιον Λενῆν, διά τήν θέσιν τοῦ 'Αρχιγραμματέως τῆς Ἱ. Συνόδου, ἐκδιωχθέντος τοῦ ἱκανωτάτου καί προσοντούχου Θεοφ. Δέρβης κ. Κοσμᾶ.
2) Ὁ Σεβ. Ν. 'Ιωνίας κ. Τιμόθεος τούς: α) Χρυσόστομον Βέργην, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Χαλκίδος, β) Δαμασκηνόν Ρουμελιώτην, διά τήν Μητρόπολιν Μαρωνείας, γ) 'Αγαθάγγελον Ταμπουρατζάκην, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Διδυμοτείχου.
3) Ὁ Σεβ. Κορινθίας κ. Παντελεήμων τούς: α) Προκόπιον Τσακουμάκαν, διά τήν Μητρόπολιν Φιλίππων καί β) Παντελεήμονα Μπαρδᾶκον, διά τήν Μητρόπολιν Σάμου.
4) Ὁ ἀντικανονικῶς καταλαβών τόν θρόνον τῆς Μητροπόλεως Ἀττικῆς Σεβ. κ. Δωρόθεος τόν Παντελεήμονα Πετρίδην, διά τήν -ψιλῷ τίτλῳ- Ἐπισκοπήν Αὐλῶνος.
5) Καί κάποιος ἄλλος τόν Τῖτον Παπανᾶκον, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Παραμυθίας.
1) 'Ο Σεβ. Κίτρους κ. Βαρνάβας προώθησε τούς: α) Διονύσιον Λαδόπουλον, διά τήν νεοσυσταθεῖσαν Μητρόπολιν Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως, β) Χριστόδουλον Παρασκευαΐδην, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Δημητριάδος, γ) Καλλίνικον Καροῦσον, διά τήν ἀντικανονικῶς, παρανόμως καί αὐθαιρέτως κενωθεῖσαν θέσιν τοῦ Γεν. Δ/τοῦ Ἀποστολικῆς Διακονίας, ἐπιτυχών τήν προαγωγήν του εἰς Τιτουλάριον Μητροπολίτην... μιᾶς ἐν Παγκρατίῳ πολυκατοικίας, δ) Ἀμβρόσιον Λενῆν, διά τήν θέσιν τοῦ 'Αρχιγραμματέως τῆς Ἱ. Συνόδου, ἐκδιωχθέντος τοῦ ἱκανωτάτου καί προσοντούχου Θεοφ. Δέρβης κ. Κοσμᾶ.
2) Ὁ Σεβ. Ν. 'Ιωνίας κ. Τιμόθεος τούς: α) Χρυσόστομον Βέργην, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Χαλκίδος, β) Δαμασκηνόν Ρουμελιώτην, διά τήν Μητρόπολιν Μαρωνείας, γ) 'Αγαθάγγελον Ταμπουρατζάκην, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Διδυμοτείχου.
3) Ὁ Σεβ. Κορινθίας κ. Παντελεήμων τούς: α) Προκόπιον Τσακουμάκαν, διά τήν Μητρόπολιν Φιλίππων καί β) Παντελεήμονα Μπαρδᾶκον, διά τήν Μητρόπολιν Σάμου.
4) Ὁ ἀντικανονικῶς καταλαβών τόν θρόνον τῆς Μητροπόλεως Ἀττικῆς Σεβ. κ. Δωρόθεος τόν Παντελεήμονα Πετρίδην, διά τήν -ψιλῷ τίτλῳ- Ἐπισκοπήν Αὐλῶνος.
5) Καί κάποιος ἄλλος τόν Τῖτον Παπανᾶκον, διά τήν ἀντικανονικῶς κενωθεῖσαν Μητρόπολιν Παραμυθίας.
Ταῦτα, Μακαριώτατε, ὅσον ἀφορᾶ εἰς τήν "πανσθενῆ Δεξιάν τοῦ
Κυρίου" καί εἰς τήν "τιμητικήν καί ἐλευθέραν ψῆφον τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας....".
12 σχόλια:
Γνωστά τα πάρε δώσε της εποχής εκλογής του Σεραφείμ. Έτσι γινήκαν τα πράγματα όπως τα περιγράφει ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος. Το μόνο που επιθυμώ να υπενθυμίσω είναι ότι η Έλληνες ήταν σε επιστράτευση, η Κύπρος έχανε την ακεραιότητά της, παλικάρια θυσιάστηκαν για την πατρίδα και οι δεσποτάδες της Πρεσβυτέρας Ιεραρχίας έπαιρναν μεταθετά, άλλοι εξελέγησαν και τρέξανε σε αυτό το δύσκολο καλοκαίρι να κάνουν ενθρονίσεις. Αυτοί οι ίδιοι μετά μιλούσαν για Ορθοδοξία και Ελλάδα…..
Διαβάζοντας μετά από χρόνια αυτή την επιστολή ο νους μου ανέτρεξε σε άγιους Ιεράρχες παλιάς κοπής. Τους αντικρίζω μπροστά μου, διδασκάλους μας, μα συνάμα και δικαστές μας. Ήταν της μαχόμενης Αρχιεροσύνης απορρίπτοντας μετά βδελυγμίας, έστω και την παραμικρή παραβίαση κάποιοι Ιερού Κανόνα. Αν κάποιος από αυτούς σε ψυχική φόρτιση ή από ιδιοτελή σύμβουλο, διατύπωνε έστω υποχώρηση ή παρέκκλιση από τους Ιερούς Κανόνες και την διδασκαλία της Αγίας Γραφής και την παραδοθήσα Παράδοση της Εκκλησίας. Θα αποσυρόταν από το Θυσιαστήριο για να κλάψει και να ζητήσει το θείο έλεος, περπατώντας το μονοπάτι της μετάνοιας και των δακρύων μέχρι την τελευταία στιγμή που θα άφηνε την έσχατη πνοή. Οι συναλλασσόμενοι Αρχιερείς που εξοβέλισαν ανήθικα τους αδελφούς τους Αρχιερείς πέθαναν επί ξένων θρόνων χωρίς καμία μετάνοια.
Αριμαθαίος
Γιατί σήμερα στην Ιεραρχία δεν έχουμε τέτοια αναστήματα σαν τον Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο;
Αν και εχουν περασει αρκετες δεκαετιες, μερικοι αδελφοι δεν μπορουν να "χωνεψουν", οτι μετα το 1974 η Εκκλησια διαγει περιοδο ηρεμιας, γαληνης, ταξεως, και επαναφερουν στο προσκηνιο παλιες υποθεσεις, πιθανον για να κλονισουν την εμπιστοσυνη των πιστων προς τους Επισκοπους. Ας ερευνησουν μεσα τους, για να βρουν τον λογο γι αυτη την σταση τους.
8:28, πού την είδες την περίοδο "γαλήνης, ηρεμίας και τάξεως", μετά το 74;
"Ξέχασες" τα γεγονότα της Λάρισας και της Αττικής όταν χιλιάδες λαού διαμαρτρόντουσαν για την παραβίαση της κανονικής τάξης;
Θα μας τρελλάνεις;
Ναι μετά το 74 επικρατή απόλυτη τάξη 8.28.
Ψέματα τα όσα γράφει εδώ ο Αμβρόσιος. Ο Σεραφείμ ανήλθε στον θρόνο με την «πανσθενή Δεξιά τοῦ Κυρίου διά τῆς τιμητικῆς καί ἐλευθέρας ψήφου τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας»
Δεν μπορώ να χωνέψω ότι όταν ο Σεραφείμ τελείωνε πως βρήκαν να κατηγορήσουν τον Θηβών για οικονομικά σκάνδαλα για να μην είναι ο διάδοχος του Σεραφείμ αλλά γερνώντας να διαδεχθεί τον Χριστόδουλο. Ψάξε να βρεις την σκευωρία εναντίον του ο επίσκοπο Κερνίτσης Λεόντιου συνεργάτου του Θηβών τότε στην οικονομική υπηρεσία της Εκκλησίας.
Για ποιο κλονισμό μιλάς 8.28 σου φταίει η κριτική σε ελάχιστους. Αχ! Αυτός ο Ιερός Χρυσόστομος πόσο κακό έκανε που όχι μόνο που κατηγόρησε αλλά και που καθαίρεσε πλήθων αναξίων Αρχιερέων. Με αυτή την στάση του κατά τα λεγόμενά σου «πιθανον για να κλονισουν την εμπιστοσυνη των πιστων προς τους Επισκοπους». Επειδή είναι ξανά κατά εσένα «παλιες υποθεσεις» να σβηστούν πάραυτα από το Συναξάρι του και να διαγραφούν από την Εκκλησιαστική Ιστορία όχι μόνο του ιερού Χρυσοστόμου αλλά και άλλων Πατέρων.
Να διαγράψουμε και την ιστορία από τα σχολεία διότι μας μιλούν στον Πελοποννησιακό Πόλεμο για φαγωμάρα, στην Βυζαντινή ιστορία για ίντριγκές με σφαγές και προδοσίες. Να μην διδάξουν την Επανάσταση του 1821 διότι μας δείχνει ως Έλληνες κατώτερους των περιστάσεων. Να διαγραφή η Μικρασιατική εκστρατεία διότι δείχνει την καταστροφή και την διχόνοια κλπ.
Έτσι θα ζούμε σε ένα όμορφο κόσμο αγγελικά πλασμένο.
Και μην τολμήσεις να κατηγορήσεις κάποιο γιατρό γιατί κλονίζεις την εμπιστοσύνη των ασθενών στην ιατρική επιστήμη.
Τέλος να σταματήσουν να γράφουν και να μιλάνε ο Πειραιώς Σεραφείμ, ο Κυθήρων Σεραφείμ, οι π. Ζήσης, Μεταλληνός, Μανώλης, Γκοτσόπουλος κλπ διότι κλονίζουν την εμπιστοσύνη του λαού στους Αρχιερείς.
Επειδή έχω και δουλειά να κάνω σε χαιρετώ.
"γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς".
Η αλήθεια διδάσκει τους πιστούς Ρασοφόρους και τον πιστό Λαό του Κυρίου. Δεν κάνει κακό αλλά μας ωφελεί.
Δεν μου κάνουν εντύπωση αυτά συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες η Εκκλησία είναι ΑΓΙΑ οι άνθρωποι που την διακονούν προσπαθούν. Εδώ και στις Πράξεις των Αποστόλων ο συγγραφέας ομολογεί πολλά. Πάντα έτσι θα είναι η ζωή μας.
Είμαι Θεσσαλονικιός, και δεν έχω κανένα κλονισμό προς τον προηγούμενο επίσκοπο Παντελεήμονα, παρόλο που όλοι μας γνωρίζαμε πως μας ήλθε εδώ, μετά τον Λεωνίδα τον οποίο είχα γνωρίσει στα Σχολεία του Αποστόλου Παύλου, ως ένα καλόκαρδο γεροντάκι. Ούτε κλονίστηκα όταν μας ήλθε εδώ ο Άνθιμος με τον γνωστό τρόπο της εκλογής του. Μην τον υπενθυμίσω. Σέβομαι τον επίσκοπό μου και πειθαρχώ σε όσα μας κελεύει.
Η ιστορική αλήθεια πρέπει να είναι γνωστή. Διαφωνώ με τον κύριο που γράφει περί κλονισμού.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ζορίζονται οι ιερωνυμικοι ... Αυτή εκλέχθηκαν κανονικώς από το σώμα της Εκκλησίας?? Ξέχασαν πως παραιτήθηκαν οι προκάτοχοί τους?? Τί υποκρισία είναι αυτή??
Καταγομαι απο την Ελευθερουπολη.Ειχα την θεια τυχη να γνωρισω τον υπεροχο δεσποτη ΑΜΒΡΟΣΙΟ.Δακρυζω διαβαζοντας αυτην την επιστολη του.Δεν θα περασουν επισκοποι σαν αυτον απο την χωρα μας!!!!
Ο Θεός να τους αναπαύει. Αιωνία των η μνήμη.
Δημοσίευση σχολίου