Σχόλιο του Μητροπολίτου Πισιδίας Σωτηρίου στην είδηση τέλεσης
Λειτουργίας στο Belek από ρώσσο Ιερέα με την υποστήριξη του Ρωσσικού Προξενείου
της Αντάλιας
COMMENT BY
METROPOLITAN SOTIRIOS OF PISIDIA REGARDING THE CELEBRATION OF THE DIVINE
LITURGY AT BELEK BY A RUSSIAN PRIEST WITH THE SUPPORT OF THE RUSSIAN CONSULATE
IN ANTALYA
Η Ορθόδοξη Εκκλησία απ' αρχής
λειτουργεί βάσει των Ιερών Κανόνων, που έχουν θεσπισθεί από τους Αγίους
Αποστόλους και τους Θεοφόρους Πατέρες των Αγίων Επτά Οικουμενικών
Συνόδων. Η υπακοή και η τήρηση των Ιερών Κανόνων της Μιάς Αγίας Ορθοδόξου
Εκκλησίας από όλους τους Ορθοδόξους χριστιανούς, κληρικούς και λαϊκούς
είναι υποχρεωτική.
Οι Ιεροί Κανόνες, λοιπόν,
απαγορεύουν στους Κληρικούς κάθε βαθμίδος “να μεταβαίνουν από τη δική τους
Επαρχία σε άλλη και να ιερουργούν σε πόλεις, που δεν ανήκουν σε αυτούς.
Αν δε, αποδειχθεί ότι κάποιος έκανε κάτι τέτοιο να καθαιρείται”. (Κανών
35ος Αγίων Αποστόλων, Κανών 3ος της Σαρδικής που επικυρώθηκε με τον 2ο
Κανόνα της 6ης Οικουμενικής Συνόδου κ.ά.)
Για να γίνει κατανοητόν πόσο
σημαντικό θεωρεί η Εκκλησία το θέμα αυτό, δηλαδή το να μη πηγαίνει ένας
κληρικός να λειτουργεί σε άλλη Επαρχία χωρίς την άδεια του οικείου
Επισκόπου, αρκεί να αναφερθεί ότι, ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν
μεταβαίνει εκτός Κωνσταντινουπόλεως σε άλλη Μητρόπολη, ακόμη και της
δικαιοδοσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, χωρίς την συγκατάθεση ή
πρόσκληση του οικείου Μητροπολίτου!
Και μόνον από αυτό κάθε
λογικός άνθρωπος αντιλαμβάνεται πόσο βαρύ παράπτωμα είναι ένας ιερέας
από άλλο Πατριαρχείο (της Μόσχας, εν προκειμένω) να τολμήσει να
λειτουργήσει στο Βelek, το οποίο υπάγεται στην Επαρχία Ατταλείας του
Οικουμενικού Πατριαρχείου, χωρίς να έχει ζητήσει την κανονική άδεια του
οικείου Μητροπολίτου.
Όλα αυτά τα χρόνια σε όλους
τους ιερείς του Πατριαρχείου Μόσχας, που επικοινώνησαν μαζί μου, με χαρά
δώσαμε την άδεια να λειτουργήσουν στους ιερούς ναούς μας στην Αντάλια και
Αλάνια.
Και ο ο ρώσσος ιερέας, που
επιθυμεί να λειτουργήσει την 22α Δεκεμβρίου
στο Belek θα έπρεπε να μας ζητήσει, όπως είναι υποχρεωμένος, την
άδεια να λειτουργήσει. Καθώς φαίνεται, όμως, δεν έχει τέτοια διάθεση.
Και επειδή αισθάνεται ότι δεν έχει τη δύναμη να διαπράξει αυτή την
αντικανονική ενέργεια μόνος του, ζήτησε την στήριξη του Ρωσσικού
Προξενείου της Αττάλειας, αν, βεβαίως, η ανακοίνωση στο διαδίκτυο είναι
ακριβής.
Αλλά αυτό, αν πράγματι
συνέβη, καθιστά τον ρώσσο αυτόν ιερέα παραβάτην και ενός άλλου Ιερού
Κανόνα: του 30ού των Αγίων Αποστόλων που ορίζει: “Εάν ένας Επίσκοπος
(συμπεριλαμβανομένων και των ιερέων)
χρησιμοποιήσει κοσμικούς άρχοντες (πολιτικούς, κρατικούς κλπ.) για
να καταλάβει μίαν εκκλησίαν (για να
ιερουργήσει σε αυτήν) να καθαίρεται και να αφορίζεται και αυτός και όσοι
θα είναι σε επικοινωνία μαζί του”.
Τα υπενθυμίζουμε αυτά, για να
προφυλάξουμε από μεγάλο ολίσθημα τον όποιον ιερέα σκοπεύει να τελέσει
Θεία Λειτουργία στα όρια της Επαρχίας μας, περιφρονώντας τον τοπικό Μητροπολίτη και το Οικουμενικό
Πατριαρχείο, κατά παράβασιν των Θείων καί Ιερών Κανόνων και των Αποφάσεων
των Αγίων Αποστόλων και όλων των Αγίων
και Θεοφόρων Πατέρων των Οικουμενικών Συνόδων της Αγίας μας Εκκλησίας.
Οι Ορθόδοξοι χριστιανοί μας
στην Αττάλεια και τα περίχωρα έχουν καθαγιασμένον ναόν και κανονικό
Ιερέα, όπου κανονικά λειτουργούνται όλα αυτά τα χρόνια. Ας μη
προσπαθούν μερικοί να διασπάσουν την εκκλησιαστική τους ενότητα και να προκαλέσουν
σχίσμα, διότι κατά την ημέρα της Παγκόσμιας Κρίσης η ευθύνη τους θα
είναι μεγάλη.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
είπε: «Ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την αμαρτία του σχίσματος στην
Εκκλησία» (Ομιλία 11, στην προς Εφεσίους Επιστολή).
Ιδιαίτερα την προ των
Χριστουγέννων αυτή περίοδο, που περιμένουμε να ακούσουμε τον Αγγελικό
Ύμνο "Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καί ἐπί γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία",
έχουμε απόλυτη ανάγκη αυτής της ειρήνης. Μη τολμήσουν, λοιπόν κάποιοι
να την διαταράξουν με αντίθετες προς το θέλημα του Θεού ενέργειες,
χρησιμοποιώντας, μάλιστα, το Άγιο Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας, το κατ'
εξοχήν, δηλαδή, Μυστήριο της αγάπης, της ειρήνης και της συμφιλίωσης των
πιστών μεταξύ τους και με τον Χριστόν, ως όπλον θανατηφόρου τραυματισμού
αυτής της ενότητας των πιστών μας και της Εκκλησίας.
Ο Θεός ας αποτρέψει τέτοιο
ολέθριο έγκλημα στο Άγιο Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού.
+ Ο Πισιδίας Σωτήριος
COMMENT BY
METROPOLITAN SOTIRIOS OF PISIDIA REGARDING THE CELEBRATION OF THE DIVINE
LITURGY AT BELEK BY A RUSSIAN PRIEST WITH THE SUPPORT OF THE RUSSIAN CONSULATE
IN ANTALYA
The
Orthodox Church from the outset operates on the basis of the Holy Canons, which
have been established by the Holy Apostles and the God-inspired Fathers of the
Seventh Ecumenical Councils. Obedience and observance of the Holy Canons of the
Holy Orthodox Church by all Orthodox Christians, both clergy and lay men is
obligatory.
According to the Sacred Canons, Bishops and
priests should not dare to go from their own Province to another and to
officiate Church services in cities that do not belong to them. If it is proven
that some priest did just that, he should be unfrocked. (35th Canon of the Holy
Apostles, 3rd Canon of the Synod of Sardica that was ratified by the 2nd Canon
of the 6th Ecumenical Synod, etc.)
In order to fully understand how important the
Church considers this issue, namely that a clergyman should not go to another
province and celebrate the Sacraments without the permission of the local
Bishop, suffice it to say that even the Ecumenical Patriarch does not go
outside Constantinople to another Metropolis, even if that Metropolis belongs
to the jurisdiction of the Ecumenical Patriarchate, without the consent or
invitation of the local Metropolitan!
From this example alone, every reasonable
person understands how severe a misconduct is when a priest from another
Patriarchate (in this case the Russian) dares to celebrate the Holy Sacraments
in Belek, which belongs to the jurisdiction of Antalya (Eparchy of the
Ecumenical Patriarchate) without having requested the canonical permission of
the local Metropolitan.
All these years, we gladly gave permission to
all the priests of the Moscow Patriarchate, who contacted us, in order to
celebrated the Divine Liturgy in our churches in Antalya and Alanya.
Likewise, the Russian priest, who wishes to
celebrate the Divine Liturgy on December 22nd in Belek, should have contacted us
and asked us, as he is obliged, to do so. As it seems, however, he does have
such an inclination. Furthermore, because he feels he does not have the power
to commit this uncanonical act on his own, he has asked for the support of the
Russian Consulate of Antalya, if, of course, the online announcement is
accurate.
In case this incident truly happened, it makes
that Russian priest a transgressor of another holy Canon, that is, the 30th
Canon of the Holy Apostles, which declares: “If a bishop (including the
priests) uses secular rulers (politicians, statesmen, etc.) to occupy a church
(in order to officiate services in it) he should be unfrocked and
excommunicated as well as those who will be in touch with him.”
We are reminding all these in order to protect
any priest from falling into the great error of performing the Divine Liturgy
in the limits of our Eparchy, thus despising the local Metropolitan and the
Ecumenical Patriarchate, in violation of the decisions of the Holy Apostles and
of all the Holy and God-inspired Fathers of the Ecumenical Councils of our Holy
Church.
Our Orthodox Christians in Antalya and in the
surrounding areas have access to a consecrated church and a canonical priest,
where they have been attending church for all these years. Let no one try to
break their ecclesiastical unity and cause a schism, because on the day of
Judgement their responsibility will be huge.
St. John Chrysostom said: "Not even the
blood of martyrdom can wash away the sin of schism in the Church" (11th
homily, on the Letter to the Ephesians).
Particularly on this Christmas period, during
which we expect to hear the Angelic Hymn "Glory to God in the Highest; on
earth peace, and good will to men”, there is an absolute need for this peace.
Let, therefore, no one dare to disrupt it by actions contrary to God's will, by
using the Holy Sacrament of the Holy Eucharist, which is the Sacrament par
excellence of Love, Peace and Reconciliation among the faithful and with
Christ. Let them not use it as a weapon of lethal injury to the unity of our
faithful and of the Church.
May God prevent such a devastating crime
against the Holy Body of the Church of Christ.
+Metropolitan Sotirios of Pisidia
17 σχόλια:
Τρέξτε τώρα να μαζέψετε όσα αφρονως κανατε
"Η υπακοή και η τήρηση των Ιερών Κανόνων της Μιάς Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας από όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς, κληρικούς και λαικούς είναι υποχρεωτική".
Η παραπάνω φράση του Σεβασμιωτάτου δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Για να είναι ακριβής πρέπει να συμπληρωθή με την παρακάτω φράση.
"Εξαιρούνται οι Ιεροί Κανόνες που απαγορεύουν την συμπροσευχή με Σχισματικούς και Αιρετικούς, τους οποίους μπορούν να παραβιάζουν οι κληρικοί του Οικουμενικού Πατριαρχείου, χωρίς να υφίστανται καμμία επίπτωση".
Αυτά που γράφεις για ιερούς Κανόνες και τα υπόλοιπα δεν τα κάνουν ούτε οι Ρώσοι… οπότε… μην ξεχνάς ότι ο Μητροπολίτης επί των εξωτερικών της Ρωσίας Ιλαρίων προσέφυγε σε βοήθεια του Πάπα Φραγκίσκου υπέρ της Ουκρανίας.
“Εάν ένας Επίσκοπος (συμπεριλαμβανομένων και των ιερέων) χρησιμοποιήσει κοσμικούς άρχοντες (πολιτικούς, κρατικούς κλπ.) για να καταλάβει μίαν εκκλησίαν (για να ιερουργήσει σε αυτήν) να καθαίρεται και να αφορίζεται και αυτός και όσοι θα είναι σε επικοινωνία μαζί του”.
Αναφέρεται προφανώς στην ανακήρυξη της "Αυτοκεφαλης" Εκκλησίας της Ουκρανίας
"Εξαιρούνται ακόμα οι Ιεροί Κανόνες που απαγορεύουν τον δεύτερο γάμο των κληρικών όπως υποστηρίζουν οι διαβιούντες εν Φαναρίω"
Προς: 15 Δεκεμβρίου 2018 - 10:58 μ.μ.
Γράφεις χωρίς ντροπή ψεύδη τα οποία αναπαράγουν δημοσιογράφοι επικαλούμενοι ανεύθυνα «δημοσιογραφικές πληροφορίες». Έως σήμερα δεν είδα καμιά ανακοίνωση από τους "διαβιούντες εν Φαναρίω" επί αυτού του θέματος.
Λυπάμαι που έπεσαν θύματα αυτής της ανεύθυνης πληροφόρησης πολλοί που θεωρούν τους εαυτούς τους ως σοβαρούς και υπεύθυνους.
Το Φανάρι όπως και την Ιασίου την εκπροσωπούν οι επίσημες ανακοινώσεις και όχι τα μυθεύματα διαφόρων δημοσιογραφίσκων και αρθρογράφων του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ.
Γιατί μιλάτε έτσι κ. Τάσο στον 10:58μμ; Γιατί να ντρέπεται επειδή το διέδωσαν οι πάντες; Παντού υπάρχει αυτή η είδηση και γι΄ αυτό φταίει ο 10:58μμ και πρέπει να ντρέπεται;
Εσείς είστε σίγουρος ότι δεν ισχύει; Αυτή η είδηση έχει βγει από πάρα πολλά μπλογκς και site ακόμα και υπεύθυνα. Πώς γίνεται να μην ισχύει; Από το μυαλό τους το έβγαλαν; Και γιατί το Φανάρι δεν το διέψευσε αφού έγινε τόσο μεγάλη διάδοση της ψεύτικης όπως λέτε είδησης;
Δεν είμαι ο 10:58μμ αλλά βλέπω ότι τον αδικείται που του λέτε να ντρέπεται.
Ο ανώνυμος 10:58 μ.μ. από ότι καταλαβαίνω το είπε με καλή πρόθεση. Δεν νομίζω να ήξερε ότι λέει κάτι που δεν ισχύει.
Γιατί το Φανάρι δεν το διέψευσε αφού πήρε τόσο μεγάλες διαστάσεις και δημοσιεύθηκε παντού; Αυτό μας κάνει να αμφιβάλλουμε αν πρόκειται πράγματι για ψεύτικες ειδήσεις.
Προς: 16 Δεκεμβρίου 2018 - 2:45 π.μ.
Ομιλώ έτσι διότι έχω γευθεί την παραπληροφόρηση την οποία κάνουν γνωστές ιστοσελίδες. Πολλές φορές έχουν γράψει και για εμένα ανυπόστατα πράγματα και δημοσιεύουν σχόλια συκοφαντικά για το πρόσωπό μου.
Δεν τους απάντησα.
Δεν τα διέψευσα.
Ακολουθούσα και ακολουθώ την γραμμή του αειμνήστου Μητροπολίτη Πατρών κυρού Νικοδήμου όπως την εκφράζει στο βιβλίο του «Ζητήματα Εκκλησιαστικής Δεοντολογίας».
Τις εις βάρος μου δημοσιεύσεις μου στέλνουν φίλοι. Αυτοί που γράφουν εναντίον μου δεν έχουν την ευαισθησία ούτε της κοινοποίησης.
Αν το Φανάρι κάθε φορά έπρεπε να διαψεύδει κάθε τι που γράφουν στα ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα ενημερώσεις θα έπρεπε να έχει πολλούς υπαλλήλους μόνο για αυτό. Κατά την γνώμη μου καλώς πράττει και δεν τους δίνει σημασία.
Έχετε δίκαιο κ. Τάσο να επαναστατείτε για όσους σας συκοφαντούν και γράφουν πράγματα ανυπόστατα. Καλό είναι να απαντάτε μέσω από το μπλόγκ σας για να γνωρίζουν όσοι θέλουν να γνωρίζουν την αλήθεια των πραγμάτων. Υπάρχουν άνθρωποι που επειδή δεν υπάρχει απάντηση, θα πίστεψαν τα ανυπόστατα που γράφουν εναντίον σας, χωρίς να να φταίνε.
Τώρα για το Φανάρι πρέπει να απαντάει και να διαψεύδει. Διαφορετικά θα κρύβεται πίσω από τη μη διάψευση και στις δίκαιες επικρίσεις θα κάνει το χαζό σκόπιμα. Μπορεί κάπου να υπάρχουν και ψεύτικες φήμες για το Φανάρι, αλλά δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό και να μην ξεδιαλύνει τί είναι ψεύτικο και τί είναι αληθινό.
Έπειτα αυτό δεν είναι ένα από τα πολλά. Τόσο μεγάλη διάσταση και τόσο πολή αναπαραγωγή δεν υπάρχει σε άλλη υπόθεση. Έχει υποχρέωση το Φανάρι να διαψεύσει και να μην κρύβεται. Είναι μοναδική αυτή η περίπτωση που να έχει πάρει τόσες διαστάσεις η υπόθεση της άδειας για δεύτερο γάμο των κληρικών.
Γιατί οι πολλοί είναι αρνητικοί στον δεύτερο γάμο των κληρικών υπό προϋποθέσεις. Υπάρχουν κληρικοί που δεν διάλεξαν την αγαμία αλλά τον έγγαμο βίο και οι γυναίκες τους πέθαναν. Αυτοί τι θα κάνουν θα ζήσουν στην αγαμία την οποία δεν αντέχουν ή θα πετάξουν τα ράσα. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
Αυτοί οι πολλοί λέγουν για τους ιερούς κανόνες και παραβλέπουν την Αγία Γραφή στο θέμα των επισκόπων « δεῖ οὖν τὸν ἐπίσκοπον ἀνεπίληπτον εἶναι, μιᾶς γυναικὸς ἄνδρα, νηφάλιον, σώφρονα, κόσμιον, φιλόξενον, διδακτικόν» βάζουν υπεράνω του Αποστόλου Παύλου τους Κανόνες. Ο Απόστολος ορίζει οι επίσκοποι να είναι έγγαμοι και όχι άγαμοι. Είμαι ιερέας και γνωρίζω κληρικούς μικρής ηλικίας που έμειναν μόνοι. Τι να κάνουν οι άνθρωποι; Που είναι η φιλανθρωπία της Εκκλησίας; Ως πότε οι άγαμοι θα νομοθετούν για τους εγγάμους;
Νυμφεύθηκα στα 26, έκανα το πρώτο μου παιδί, έγινα κληρικός, και στα 29, κατά την γέννηση του δευτέρου παιδιού μου η πρεσβυτέρα μου εκδήμησε. Έμεινα μόνος με δύο παιδιά το ένα 15 μηνών το άλλο νεογέννητο. Μεγάλωσα τα παιδιά μου μόνος μονόνατος χωρίς καμία συμπαράσταση από την Μητρόπολη ή από άλλους. Ο Μητροπολίτης με άφησε στην κωμόπολη μακριά από τους γονείς μου. Η παπαδιά ήταν από αλλού. Σήκωσα τον Σταυρό της αγαμίας με κόπο, και της οικογενείας χωρίς σύζυγο με πόνο. Οδεινηρό το να μένεις χωρίς σύζυγο όταν επέλεξες την έγγαμη ζωή…. Δεν μπορούσα πάρω κάποια γυναίκα να με βοηθήσει στο σπίτι για τις γλώσσες του κόσμου. Χριστέ τι χρόνια ήταν εκείνα … ήμουν παπάς, νοικοκυρά και μάνα…
Τώρα στα 60 φωνάζω με όλη την δύναμη της ψυχής μου «να μην περάσουν τον Σταυρό μου άλλο ιερείς».
Ναι να επιτραπεί ο δεύτερος γάμος των ιερέων.
Το ζήτημα στα σχόλια τώρα δεν είναι ο δεύτερος γάμος των ιερέων όπως προσπαθούν να το κάνουν οι δύο (ή ο ένας) τελευταίοι ανώνυμοι (ανώνυμος). Πάνω σ΄αυτό μπορεί να ανοίξει μια ανάρτηση και να δούμε πόσο κοσμικό και ανάρμοστο είναι αυτό που θέλουν - ή θέλει οι δύο ή ο ένας τελευταίοι/ος ανώνυμοι/ος.
Έχω την υποψία πώς το Φανάρι σκόπιμα αφήνει να διαρρέονται τέτοιες ειδήσεις που αρέσουν στον κόσμο και στα κοσμικά πεδία για να δει τις αντιδράσεις και μετά να πάρει την κοσμική και ανάρμοστη απόφαση.
Το Φανάρι θα πρέπει εδώ και τώρα να τα διαψεύσει αν δεν ισχύουν. Δεν κοστίζει δα να βγάλει μια ανακοίνωση λιτή 5 σειρών σε 5 λεπτά. Μην κοροϊδευόμαστε!
Τους ιερους Κανονες της εκκλησιας δεν γνωριζω ως προς το θεμα του δευτερου γαμου των ιερεων,καταλαβαινω ομως τα προβληματα που προκυπτουν,πλην τι το θελημα Του Θεου πιο πανω απο καθε γνωμη.
Ειχε γραψει κατι συγκλονιστικο ο Μεγας Φωτιος!
'' Δεν ημπορω να σιωπησω την σοφην μεθοδον οπου εμεταχειρισθηενας φρονημος Αρχιερεας μιας των Ορθοδοξων Νησων των πριν υποκειμενων εις την Βενετιαν,δια να εμποδιση εναν κ ο σ μ ι κ ο ν. Ιερεα,οστις αφου εχηρευσεν,εζητει να υπανδρευθη.
Ουτος γαρ ο τη α λ η θ ε ι α γνωστικος Αρχιερευς,ενοχλουμενος πολλακις απο τον ανωθεν Ιερεα,δια να του δωσει αδεια να δευτερουπανδρευθη,και π ο λ λ α κ ι ς συμβουλευων αυτον να λειψη απο το τοιουτον κινημα και μη εισακουομενος,τελος παντων του λεγη ΚΑΙ τουτο*
Ζητεις να δευτερουπανδρευθης;;;;εστω,ας γινη το θε-λη-μα σου,πλην θελω και εγω,καθως σου εδωκα παρρησια και ενωπιον παντων την ιερωσυνην,ετσι παλιν παρρησια και ενωπιον παντων να σου την παρω.
Και λοιπον ποιησας μονοκλησσιαν και λειτουργησας μετα και αλλων Ιερεων,εχων συλλειτουργον τον ανωθεν ιερεα,οταν ηλθον εν τη ωρα εκεινη,εν η γινεται η χειροτονια των Ιερεων,προσταζει ο Αρχιερευς τον ψαλτην του δεξιου χορου να ψαλλη το τροπαριον εκεινο "'Σημερον ο Ιουδας καταλιμπανει τον Διδασκαλον και παραλαμβανει τον διαβολον*τυφλουται τω παθει της φιλαργυριας,εκπιπτει του φωτος ο εσκοτισμενος'' και το εξης ολον του τροπαριου.
Ειτα προσταζει και τον ψαλτη του αριστερου χορου να ψαλλη ακολουθως το τροπαριον το αλλο...το λεγον >..''Σημερον ο Ιουδας παραποιειται θεοσεβειαν και αλλοτριουται του χ α ρ ι σ μ ατ ο ς *υπαρχων μαθητης,γινεται προδοτης.
Ταυτα δε ακουσας ψαλλομενα ο Ιερευς εκεινος,απο την εντροπην του Ηλθεν εισ αισθησιν του ΚΑΚΟΥ ,οπου εμελλε να καμη ...οθεν κατανυγεται την καρδιαν,κλαιει και χυνει πικροτατα δακρυα και οταν ο αρχιερεας ηρθε να του βγαλη τα ι ε ρ α οπου εφορη και να κηρυξει το ,αναξιος,πιπτει εις τους ποδας του ο ιερευς λεγοντας ,Μη δεσποτα μου αγιε,μη τουτο ποιησης,μετανοω και εις το εξης δεν θελω οχι μονον να υπανδρευθω,αλλα και αν ητον τροπος να μοι δοθη ολοκληρον βασιλειον και να χασω την Χαρ ι ν της Ι ε ρ ω σ υ ν η ς-μου...
Οθεν με τουτον τον τροπον.αφεθη και επερασε τηνΖωην του,,,,,,
Εν σωφροσυνη και
Π α ρ θ ε ν ι α....
Το θέμα υπήρχε Παρθενία και θα υπάρχει. Αν ρίξεις μια ματιά στο Περιοδικό Εκκλησία των παλαιοτέρων ετών (που το έβλεπα - ο πατέρας μου ήταν παπάς) στο τέλος είχε αποφάσεις εκκλησιαστικών δικαστηρίων με καθαιρέσεις κληρικών που είχαν συνάψει σχέσεις. Άρα το πρόβλημα υπήρχε και υπάρχει, αλλά η Εκκλησία της Ελλάδας το καλύπτει. Αν σας αρέσει εσάς να υπάρχουν παπάδες καθηρημένοι για αυτό το θέμα να σας έχει ο Θεός καλά.
Κάτι ακόμα στις σλαβικές χώρες μπορεί να γίνει κληρικός ακόμα και με προγαμιαίες σχέσεις. Στην Ελλάδα μπορεί να είναι βλαμμένος στο μυαλό αλλά είχαν την παρθενία και τους έκαναν παπάδες.
Οι Κανόνες απαγορεύουν να γίνουν κληρικοί αν δεν είναι αρτιμελείς. Υπάρχουν παπάδες που τους χειροτόνησαν χωρίς πόδι κλπ κλπ.
Μη σας γράψω και άλλα αυτά φτάνουν.
Οι Κανόνες είναι πάντα ανάλογα στα μέτρα των ισχυρών....
....δηλαδη οποιος ειναι βλαμμενος στο μυαλο,αυτος μπορει να φοιτησει στην ιερατικη σχολη;Δεν το'ξερα αυτο,μηπως και εξαρταται και απο την βλαβη;Οποιος επισης εχει καποιο προβλημα,ειναι καλα και ντε παρθενος,ειναι σιγουρο αυτο;;;Οχι βεβαια! Γνωριζω περιπτωσεις και περιπτωσεις...
Οσοι λοιπον θεωρηθηκαν βλαμμενοι γιναν παπαδες;Οχι δα!Παντως κληρικο χωρις ποδι ,δεν εχω δει.
Συγνωμη!
Τη Μελλουσα κριση πως τη βλεπει ο καθενας; και γιατι ο Ιερος Χρυσοστομος αφηνει μηνυμα πως στους εσχατους καιρους τρεις/στους χιλιους ιερεις θα σωζονται:Μηπως αξια εχουν οι κινδυνοι και οι ευθυνες ενος Πνευματικου; Δεν μιλαμε για τα δικα μας χαλια,γιατι εαν το κανουμε θα βρεθουμε χειροτεροι και απο τους απιστους.
Μηπως καο ο ιερευς , για να μη σφαλει πρεπει να γνωριζει τους Ιερους Κανονες,την Παραδοση της Εκκλησιας,εκτος απο την λειτουργικη ζωη;
Μηπως πρεπει να γνωριζει καλα την Γραφη και να ειναι στερεωμενος στην Ορθ.Πιστη.
Μηπως να εχει φοβο Θεου!
Αγαπη για τον πλησιον και κυριως πατρικη καρδια,να μην σηκωνεται ορθιος κακολογωντας καποιον για τις αμαρτιες του;;;
Λενε οι αγιοι Πατερες:
Η πιστις ελαττωνεται λογω των παρακατω αμαρτιων:
... απο την υπερηφανεια ,την εμπιστοσυνη των ανθρωπων στην λογικη τους,,,,,,
Απο την οποια γεννιωνται οι αιρεσεις,η παρακοη στο Ευαγγελιο,η ελλειψις εναρετων ποιμενων,η μεθη,η ασωτια,η αποξενωσις των χριστιανων απο την Εκκλησια κλπ.
Ακομα ο ιδιος ο χρυσοστομος λεγει πως οταν ελαττωθουν οι ποιμενες Του Χ ρ ι σ τ ο υ,θα πολλαπλασιαστουν οι λυκοι...
Εμενα αυτο μου λεει πολλα...
Ο κανων του Μ.Βασιλειου περι δευτερου γαμου ,απαγορευει τον ιερεα να νυμφευτει για δευτερη φορα διοτι χανει την ιερωσυνη..
Αυτα γνωριζω ,,,,
Το κυριοτερο που ενδειαφερει τους απανταχου Ορθοδοξους,ειναι αυτο που δεν μελετησαμε και δεν κατανοησαμε απολυτως καλα,το οτι οι αγιοι Πατερες,αγωνισθηκαν ωστε να διαφυλαξουν την Ορθοδοξη Πιστη και να διατηρησουν παραλληλα και την ηθικη εν Χριστω Ζωη στην Εκκλησια....
Ποιος ο σκοπος του χριστιανικου γαμου;μονον η αποκτησις τεκνων;Δεν ειναι και η χαλιναγωγησις των παθων;Ολα αυτα για τη Δοξα Του Θεου δεν γινονται;.....
Γνωριζουμε περιπτωσεις οπου ιερεις δεν χηρεψανε,αλλα ειχαν κατακοιτη τη συζυγο κ παλι οι ιδιοι μεγαλωσαν τα παιδια τους...
Νομιζω σε οποια θεση κι αν βρισκομαστε ο ευαγγελικος σκοπος ειναι ενας,,,το καθ'ομοιωσιν,που ειναι δυνατον μονον στους εναρετους..
Τωρα το ''ο υπομεινας εις τελος ουτος σωθησεται''Μτθ24,13],μου προκαλει αγαθες σκεψεις για την Μακαριοτητα του Παραδεισου!
Δημοσίευση σχολίου