Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019

Οικουμενικός Πατριάρχης: «Αντιπαρερχόμεθα τις ύβρεις και τις βαριές εκφράσεις εναντίον του Θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου έχοντας τη βεβαιότητα ότι επράξαμεν το ορθόν δια την Εκκλησίαν της Ουκρανίας»


Αναφορά του Οικουμενικού Πατριάρχου στην πρόσφατη χορήγηση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας κατά τη χειροθεσία του Καθηγητή της Θεολογικής  Σχολής του Α.Π.Θ. Κωνσταντίνου Π. Χρήστου σε Άρχοντα Οφφικιάλιο της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας.
* * *
Στο ιστορικό γεγονός της χορηγήσεως του Τόμου της Αυτοκεφαλίας στη νεοσύστατη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, παρουσία των μελών της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, κατά τη χειροθεσία του Καθηγητού του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Χρήστου, σε Άρχοντα Ασηκρήτη.
        «Είναι ένα γεγονός το οποίον έχει ήδη καταγραφεί εις τας δέλτους της εκκλησιαστικής και όχι μόνον ιστορίας και εναπόκειται εις τας αδελφάς Εκκλησίας, τας κατά τόπους, τας Αυτοκεφάλους, με πρώτα τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία, να αναγνωρίσουν την νέαν Αδελφήν Εκκλησίαν και να εντάξουν το όνομα του Προκαθημένου της εις τα ορθόδοξα Δίπτυχα. Υπάρχουν ίσως δισταγμοί ακόμη, αλλά είμεθα βέβαιοι ότι τούτο θα γίνει και η μία Εκκλησία μετά την άλλην θα αναγνωρίσουν την δεκάτην πέμπτην Ορθόδοξον Αυτοκέφαλον Εκκλησίαν και θα μνημονεύουν τον Προκαθήμενόν της εις τα Δίπτυχα.  Είναι γεγονός, και είναι κοινόν μυστικόν, ότι δια αυτήν την  πρωτοβουλίαν της, η Μητέρα Εκκλησία, επηνέθη από πολλούς, ανεγνωρίσθη η ορθότης της πρωτοβουλίας της, αλλά και από άλλους εξυβρίσθη και εχρησιμοποιήθησαν βαρείαι εκφράσεις και εναντίον του Θεσμού και εναντίον του προσώπου του ομιλούντος. Αυτά τα αντιπαρερχόμεθα εν τη βεβαιότητι ότι επράξαμεν το δέον, το ορθόν».

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, υπογράμμισε ότι το σύνολο των μελών της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι βέβαιοι για την ορθότητα της απόφασης αυτής, αφενός μεν διότι ήταν δικαίωμα των εκατομμυρίων ορθοδόξων πιστών της Ουκρανίας «να αποκτήσουν και αυτοί, όπως όλοι οι λαοί των Βαλκανίων, όπως όλες οι νεότερες Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, την ανεξαρτησίαν των και την ελευθερίαν των», και αφετέρου ήταν δικαίωμα της Μητρός Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως να χορηγήσει αυτό το Αυτοκέφαλο στην Εκκλησία της Ουκρανίας «καθότι αυτή και μόνον έχει το δικαίωμα και το προνόμιον από την ιστορίαν, τους Ιερούς Κανόνες και την πράξιν της Ορθοδόξου Εκκλησίας να απονέμει το Αυτοκέφαλον, το οποίον είναι πάντοτε επ’ αναφορά προς μίαν μελλοντικήν Οικουμενικήν Σύνοδον, η οποία θα επικυρώσει αυτά τα Αυτοκέφαλα». Όπως διευκρίνισε, «κανένα Αυτοκέφαλο εκτός από τα Αυτοκέφαλα των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων και της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου δεν είναι τετελειωμένον, αλλά είναι επ’αναφορά προς μίαν Αγίαν Οικουμενικήν Σύνοδον, η οποία θα συνέλθει εις το μέλλον, συν Θεώ Αγίω». Υπενθύμισε δε, ότι η μαρτυρική Πρωτόθρονη Εκκλησία της Ορθοδοξίας, «εκένωσεν εαυτήν, εθυσιάσθη διά τα τέκνα της, και πολλά εξ αυτών εφάνησαν λίαν αγνώμονα προς την ευεργετήσασαν αυτά Μητέρα Εκκλησίαν».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανέφερε ότι το 2019 συμπληρώνονται σαράντα χρόνια από την εκδημία του μεγάλου θεολόγου αειμνήστου πατρός Γεωργίου Φλωρόφσκυ και ανακοίνωσε την οργάνωση συνεδρίου, «δια να εξαρθεί η προσωπικότης, το θεολογικόν βάθος του πατρός Γεωργίου Φλωρόφσκυ και να του εκφράσουμε, εμείς οι Έλληνες ιδιαιτέρως, την ευγνωμοσύνην μας δια όσα αγαθά ελάλησε και έγραψε υπέρ του Γένους μας, υπέρ της συμβολής του Ελληνισμού εις την Θεολογίαν και εις την ανάπτυξιν των χριστιανικών δογμάτων. Του είμεθα όντως ευγνώμονες. Και ήτο Ρώσος στην καταγωγή, δεν ήτο Έλλην ο πατήρ Φλωρόφσκυ. Και μακάρι όλοι οι ομοεθνείς του, οι Σλάβοι, να είχαν την ίδια θεώρηση των πραγμάτων, τα ίδια πιστεύματα, το ίδιο θεολογικόν βάθος, τότε θα είχαν αποφευχθεί πολλά εντός εισαγωγικών «παρατράγουδα», τα οποία ταλαιπωρούν την ενότητα της Ορθοδοξίας κατά τις τελευταίας δεκαετίας».
Απευθυνόμενος στο νέο Άρχοντα εξήρε την προσφορά του στη θεολογική επιστήμη και ιδιαιτέρως στη μελέτη της εκκλησιαστικής ιστορίας και του βυζαντινού πολιτισμού. «Συναγάλλεται σήμερον μεθ᾽ ημών η ψυχή του μακαριστού πατρός σας, του καθηγητού Παναγιώτου Χρήστου, ο οποίος προσέφερε πάμπολλα και πρωτοποριακά εις τον χώρον της Πατρολογίας και της Πατερικής Θεολογίας, διηκόνησε δε επί 23 συναπτά έτη (1966-1989) ευόρκως το καθ᾽ ημάς Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών ως πρώτος Διευθυντής αυτού», είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, και αναφερόμενος στο οφφίκιο που του απένειμε υπενθύμισε ότι μεταξύ εκείνων που το έφεραν κατά τη βυζαντινή περίοδο ήταν και πολλοί σημαίνοντες θεολόγοι και σπουδαίοι εκκλησιαστικοί άνδρες.
      «Και σήμερον η Εκκλησία έχει ανάγκην τοιούτων προσωπικοτήτων με πιστότητα εις την παράδοσιν και με ανοικτούς ορίζοντας, με λιπαράν παιδείαν και βαθείαν πίστιν, με εκκλησιαστικόν ήθος και γνώσιν του συγχρόνου κόσμου, με ορθόδοξον βίωμα και πνεύμα διακονίας. Σπουδάζετε και διδάσκετε, Εντιμολογιώτατε Άρχον, το λεγόμενον Βυζάντιον και τον πολιτισμόν του, όπου το αρχαίον ελληνικόν πνεύμα όχι μόνον δεν εξέλιπε, αλλά ενεπλουτίσθη εκ της δημιουργικής συναντήσεως με τον χριστιανισμόν και «ωλοκληρώθη εντός της Εκκλησίας», ως προσφυώς διετύπωσεν ο πρύτανις των Ορθοδόξων θεολόγων του 20ου αιώνος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ. Ο καθ᾽ ημάς πνευματικός πολιτισμός ήτο σύνθεσις του «κατά λόγον» ζην των Αρχαίων και του «εν Χριστώ» και «κατά Χριστόν» ζην των ημετέρων. Η πίστις ήτο εδώ «πλήρωσις» και όχι κατάργησις του λόγου. Εδώ εσφυρηλατήθησαν η πίστις, το ήθος και ο πολιτισμός, τα οποία, ως προσθέτει ο Φλωρόφκυ, συγκροτούν την «οντολογικήν ταυτότητα» της Εκκλησίας, η οποία διασώζεται διά μέσου των αιώνων ως «οργανική συνέχεια», ως «παράδοσις της αληθείας», ως μαρτυρία διαρκούς παρουσίας του Αγίου Πνεύματος εν αυτή.
      Αυτήν την αλήθειαν οφείλει να ενσαρκώνη και να εκφράζη και η σύγχρονος Ορθόδοξος θεολογία. Η θεολογία δεν είναι δυνατόν να αγνοή τας τάσεις, τας αντιφάσεις και τας θετικάς προοπτικάς του συγχρόνου πολιτισμού, αφού εν τω πλαισίω αυτού αναπτύσσεται, ως απάντησις εις τας προκλήσεις υπ᾽ αυτού συγκροτείται, και εντός αυτού δίδει την χριστιανικήν μαρτυρίαν της. Διάλογος με τον κόσμον δεν σημαίνει ότι υιοθετούμεν το πνεύμα των καιρών, ότι εκκοσμικεύομεν το Ευαγγέλιον. Εξ άλλου, η χριστιανική μαρτυρία φαίνεται ότι απειλείται περισσότερον από την εσωστρέφειαν και την κλειστότητα, αι οποίαι εκφράζουν σιωπηρήν συνθηκολόγησιν με τας προκλήσεις της εποχής και, εν τέλει, φοβίαν, παρά από την ανοικτοσύνην και τον διάλογον».
Από την πλευρά του ο νέος Άρχων εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για την ιδιαίτερη τιμή που του επεφύλαξε η Μητέρα Εκκλησία. Αναφέρθηκε στη γνωριμία του με το Ιερό Φανάρι, αρχικά μέσω του μακαριστού πατρός του και αργότερα κατά τη διάρκεια των σπουδών και των ερευνών του.
        «Δεν είναι τούτο απλώς το πρώτον τη τάξει Πατριαρχείον της Ορθοδοξίας. Είναι ο έγκυρος θεματοφύλαξ της Ιεράς παραδόσεως, της πίστεως της αρχαίας Εκκλησίας και της παραδόσεως των Πατέρων. Ενσωματώνει στη μνήμη του όλη την λάμψη του Βυζαντίου, την δόξαν αλλά και τα δεινά, τα λαμπρά βιώματα αλλά και τα παθήματα του Γένους μας. Ως κάτοχος αυτής της Ιεράς Παρακαταθήκης, το Ιερόν Φανάριον, επέδειξεν ανθεκτικότητα στας δυσμενείας  των καιρών και σήμερον είναι εις θέσιν, υπό προϋποθέσεις βελτίονας, τας οποίας εν πολλοίς η ιδική σας πνευματοκίνητος και σοφή καθοδήγησις, Παναγιώτατε, διεμόρφωσε, να εξακολουθήσει να επιτελεί την διαχρονικήν αποστολήν του, να οδηγεί δηλονότι τον λαόν του Θεού εις την πορείαν προς την σωτηρίαν.
        Σεις, Παναγιώτατε, ως φύλαξ της ακριβείας της Ορθοδόξου Πίστεως και κήρυξ του από τον Θεό εμφυτευμένου στους ανθρώπους νόμου της αγάπης διαποιμαίνετε την Ορθοδοξίαν, αλλά και αναδεικνύετε την μαρτυρίαν της προς τον κόσμον, με τους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διαλόγους και τας λοιπάς πρωτοβουλίας σας, αι οποίαι κινούν τον τροχόν της Ιεράς ιστορίας προς τα εμπρός.
        Αποτελεί βαθείαν πεποίθησίν μου ότι όλοι οι Ορθόδοξοι, ειδικώς οι προερχόμενοι από το ημέτερον Γένος, οφείλουν να στηρίξουν την Μεγάλην του Χριστού Εκκλησίαν εις την πορείαν της αυτήν».
Στη χειροθεσία του νέου Άρχοντος παρέστησαν, μεταξύ άλλων, Αρχιερείς και κληρικοί, ο Γενικός Γραμματέας της Αδελφότητας Οφφικιαλίων «Παναγία η Παμμακάριστος», Καθ. Κωνσταντίνος Δεληκωσταντής και άλλοι Άρχοντες, ο Πρόεδρος του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ, Καθ. Συμεών Πασχαλίδης, Διευθυντής του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών,  Καθηγητές και φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, Καθ. Ηρακλής Ρεράκης και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της.

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, άξιος και ευλαβής Ιεράρχης των "Νέων Χωρών", δηλαδή του Οικουμενικού Θρόνου μνημόνευσε στα Δίπτυχα τον Μακαριωτάτο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφανίο σε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τέλεσε.

Δείτε το βίντεο στο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=DtzssrirHtc

Ανώνυμος είπε...

Είναι σύμφωνο με την Εκκλησιαστική τάξη, οι Μητροπολίτες να μνημονεύουν Προκαθημένους άλλων Εκκλησιών ?

Ανώνυμος είπε...

Σε κάθε πολυαρχιερατικό συλλείτουργο 10.03 μετά τον καθαγιασμό ο διάκονος διαβάζει τα Δίπτυχα των πατριαρχών και αρχιεπισκόπων της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Ανώνυμος είπε...

Εύχομαι να μην έχουμε, σε καμμιά εικοσαριά χρόνια, αυτοκέφαλη Εκκλησία της Μακεδονιας...

Ανώνυμος είπε...

Η ενέργεια του Φλωρίνης Θεοκλήτου είναι σαφώς αντικανονική και θα πρέπει η προισταμένη του αρχή, δηλαδή η ΔΙΣ της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος, να ζητήση εγγράφως εξηγήσεις από αυτόν.

Ανώνυμος είπε...

Ακόμα και ο καλός και αντιοικουμενιστής Ορθόδοξος μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος μπορεί να κάνει λάθος ανώνυμε 2:37 μ.μ.

Μην γίνεσαι τόσο αυστηρός. Για τους οικουμενιστές δεν σε είδαμε να κάνεις έτσι όπως κάνεις για τον αντιοικουμενιστή μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητο. Πότε ζήτησες να δώσουν εξηγήσεις οι οικουμενιστές στην προισταμένη τους αρχή;

π. Geras Imos είπε...

Σειρά παίρνει η ολοκλήρωση της Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ελλάδος με την προσάρτηση σε αυτήν των Μητρόπολεων των Δωδεκανήσων και της Κρήτης και απάλειψη του όρου "Νέες Χώρες". Τι, όχι;

Ανώνυμος είπε...

Ας ενωθούν όποιοι και όσοι θέλουν με την Εκκλησία της Ελλάδας είτε ως αυτοκέφαλη είτε όπως αλλιώς.
Εμείς οι Κρητικοί θα έχουμε άμεση σχέση με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Έτσι μας αρέσει και δεν θα μας το επιβάλουν με το έτσι θέλω.
Μην μας ανακατεύουν οι παπάδες της Εκκλησίας της Ελλάδας με τα συμφέροντα τους.
Μανώλης Χριστοδουλάκης

Ανώνυμος είπε...

Οι χριστιανοί πότε λένε αλήθεια και πότε ψέματα. Χρόνια μας μιλάνε (και εγώ χριστιανός είμαι αλλά όχι εθνικόφρονας) για την ελληνικότητα του Βυζαντίου για την Μικρασία και τόσα άλλα…. για την αγιαΣοφιά κλπ κλπ και τώρα ο π. Geras Imos ζητάει το αυτοκέφαλο.
Ας μου απαντήσει κάποιος εχέφρον χριστιανός: θεωρούνε την Κωνσταντινούπολη αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού ναι ή όχι; Αν όχι, τότε να μην αναμασούνε για 29 Μαΐου κλπ κλπ να γίνει η Ελλάδα αυτοκέφαλη και η Κωνσταντινούπολη μέρος της Τουρκιάς. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο όχι Ελληνορθόδοξο αλλά σκέτο Ορθόδοξο.
Επιτέλους θα με τρελάνουν!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Οι ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδας δεν αγωνίζονται για τα συμφέροντα τους κ. Μανώλη Χριστοδουλάκη, αγωνίζονται για δίκαια αιτήματα και λογικά.
Και δεν είναι σωστός ο τρόπος που μιλάς για τους ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδας, δεν είναι σωστό να τους ονομάζεις "παπάδες".

Και ένα ερώτημα: Ο οικουμενισμός του πατριαρχείου δεν σε νοιάζει;

Ανώνυμος είπε...

Ολοι αγαπούμε την Κωνσταντινουπολη, 9 - 15, και το Πατριαρχείο, και την ομογένεια, κλπ.
Απλώς η Κωνσταντινούπολη κρατάει την Ελλάδα χωρισμένη σε τέσσερα κομμάτια, εκκλησιαστικώς, πράγμα που δεν έκανε με την Ουκρανία, όπου απέδωσε πλήρη δικαιοδοσία σε όλη την Ουκρανική επικράτεια.
Αλλά και αν έκανε το ίδιο και για την Εκκλησία της Ελλάδος, δεν θα πήγαινε χαμένο το Πατριαρχείο, διότι μην ξεχνάμε ότι έχει δικαιοδοσία σε όλη την Ευρώπη, σε όλη την Αμερική, σε όλη την Αυστραλία, κλπ.

Ανώνυμος είπε...

Την Κρήτη να την αφήσουν έξω από τα σχέδια τους οι Αθηνοκεντρικοί. Η Κρήτη ανήκει στο Πατριαρχείο και εκεί θα παραμένει. Καμιά σχέση με την Αθήνα και τον Πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου της Ελλάδας.

Ανώνυμος είπε...

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Κρήτης, αν θέλει να είναι Ορθόδοξη, δεν ανήκει σε άνθρωπο, ούτε σε πατριάρχη, ούτε σε κανένα.
Ανήκει στον Χριστό και στην Ορθοδοξία. Αν ο πατριάρχης και το πατριαρχείο υπηρετούν τον Χριστό και την Ορθοδοξία τότε μόνο πρέπει να συμβαδίζει μαζί τους.

Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία της Κρήτης Αντιαιρετικέ είναι του Χριστού και υπό την πνευματική επιστασία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ο Πατριάρχης βαδίζει στα ίχνη των Αγίων Πατέρων.
Με την ζάλη που έχεις μάλλον θα πρέπει να σε διαβάσει όχι κάποιος ευλαβής ιερέας αλλά αυτό ο ίδιος ο Πατριάρχης για να ανοιχτούν οι οφθαλμοί σου και να δεις την Αλήθεια.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ έχεις πολύ ζάλη στο μυαλό φιλοφαναριώτη 6:02 μ.μ.
Τη φράση "Ο Πατριάρχης βαδίζει στα ίχνη των Αγίων Πατέρων" μπορείς να τη λές μόνο σε άσχετους και ανθρώπους μακρυά από την Εκκλησία.

Οι Άγιοι Πατέρες δεν είχαν καμία σχέση με τους Οικουμενισμούς. Ούτε και με τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς.

Εσύ πρέπει να βγάλεις το τυφλοπάνι του φιλοφαναριωτισμού και να δεις την αλήθεια και όχι τα φαναριώτικα παραμύθια.

Ορθόδοξος Αντιοικουμενιστής

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει ο όρος οικουμενισμός έτσι όπως τον εννοούν σημερινοί ακραίοι παρεκκλησιαστικοί. Ο διάλογος και η επικοινωνία με τους εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι αναγκαίος για την επαναφορά τους στην Εκκλησία. Αυτό κάνει η Εκκλησία από τον 1ο αιώνα ως τον 21ο.

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται ήλθες από άλλο πλανήτη οικουμενίσταρε ανώνυμε 10:16 μ.μ.
Ο άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς είναι και αυτός παρεκκλησιαστικός, όπως έχετε βαπτίσει -συκοφαντήσει εσείς οι οικουμενιστές τους αληθινούς Ορθόδοξους; Ε;

Για πες μου οικουμενίσταρε!

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία, 10 - 16, από τον 1ο αιώνα συγκροτεί Συνόδους, καταδικάζει τους αιρετικούς, τους αποκόπτει από το Σωμα της, τους αναθεματίζει, συνιστά στους πιστούς, να μην έρχωνται σε επαφή μαζί τους, τους αποκαλεί "λύκους βαρείς", επιβάλλει επιτίμια σε όσους Κληρικούς ή Λαικους συμπροσεύχονται μαζί τους, απαγορεύει την είσοδο στους ευκτήριους οίκους τους, κλπ., κλπ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς είναι εκ των νεοτέρων Πατέρων της Αγίας Ορθοδοξίας που ήταν υπέρ της Ενότητας της Εκκλησίας και της επιστροφής των ετεροδόξων στην Ορθοδοξία.
Εκ του καρπού γνωρίζει καθένας το δένδρο. Ο Άγιος Ιουστίνος έκανε ως καρπούς όλη σχεδόν την Εκκλησιαστική Ιεραρχία της Σερβικής Εκκλησίας. Μαθητές του οι πλειονότητα των Ιεραρχών της Σερβίας με πρώτο τον Πατριάρχη Ειρηναίο ο οποίος και προχώρησε στην αγιοκατάταξή του. Όλοι οι καρποί του είναι υπέρ του διαλόγου, και συμμετέχουν σε αυτόν, εκτός ενός τον οποία και η Αγία Σερβική Εκκλησία επειδή παρέκλινε τον αποσχημάτισε από επίσκοπο.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Το ότι έγραψε κάποιες φορές εναντίον του λεγομένου «οικουμενισμού» αυτό όπως έχουν γράψει πολλοί είναι διότι εις την εξορία εις την οποία τον είχαν οι κουμουνιστές του Τίτο δεν μπορούσε να πληροφορηθεί τα όσα σοφά έπραττε ο Πατριάρχης Αθηναγόρας και ένεκα της κομουνιστικής προπαγάνδας δεν μπορούσε να πληροφορηθεί την αλήθεια και όντος έγραψε κατά του «οικουμενισμού» οι καρποί του τα πνευματικά του τέκνα ακολούθησαν την γραμμή του Αγίου Ιουστίνου και τον εκφράζουν απόλυτα με την συμμετοχή τους σε Διαλόγους και επικοινωνίες με άλλα δόγματα.

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία που συγκροτεί Συνόδους σε καμία Σύνοδο έως σήμερα δεν καταδίκασε την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ούτε τον «οικουμενισμό»

Ανώνυμος είπε...

Ο οικουμενιστής 7:02 μ.μ. και 7:03 μ.μ. κάνει μεγάλα σφάλματα.
Τον άγιο Ιουστίνο τον Πόποβιτς δεν τον εκφράζουν τα πνευματικά του παιδιά που παρεξέκλιναν της πορείας και τον πρόδωσαν όπως είπε ο π. Γεώργιος Μεταλληνός.
Οι καρποί του αγίου Ιουστίνου του Πόποβιτς είναι τα έργα του και τα πιστά παιδιά του.

Αναγνώστης

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ως προδότες της πορείας του αγίου Ιουστίνου του Πόποβιτς σε συνέντευξη του ονόμασε τα 3 πνευματικά παιδιά του αγίου Ιουστίνου του Πόποβιτς που αποκάλυψαν τα τελευταία χρόνια το οικουμενιστικό τους πρόσωπο.
Ο 7:02 μ.μ. ως οικουμενιστής που είναι, αυτούς προσπαθεί να περάσει σαν ...καρπούς του αγίου Ιουστίνου του Πόποβιτς!
Αν είναι δυνατόν!

Ορθόδοξος Αναγνώστης

Ανώνυμος είπε...

Τα πιστά παιδιά του Αγίου Ιουστίνου δεν είναι ο αποσχηματισμένος πρώην επίσκοπος αλλά ο Πατριάρχης και οι μητροπολίτες που σήμερα διοικούν την Σερβική Εκκλησία. Ιεράρχες που είναι υπέρ του Διαλόγου και της συνεργασίας με την Εκκλησία της Ρώμης. Επιτέλους οι μειοψηφίες είναι χωρίς αξία στην Εκκλησία του Χριστού. Τα ρετάλια δεν μπορούν να φτιάξουν το πνευματικό ένδυμα της Σερβικής Εκκλησίας.