Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Ανακοινωθέν της πρώην Εξαρχίας των εν Δυτική Ευρώπη Ορθοδόξων Παροικιών Ρωσικής Παραδόσεως


Ανακοινωθέν της πρώην Εξαρχίας των εν Δυτική Ευρώπη Ορθοδόξων Παροικιών Ρωσικής Παραδόσεως

Συνήλθαν σε Συνέλευση στις 30 Σεπτεμβρίου 2019, το Διοικητικό  Συμβούλιο της πρώην Εξαρχίας υπό την προεδρία του Σεβ. Μητροπολίτου Γαλλίας κ. Εμμανουήλ, Τοποτηρητού διορισθέντος υπό της  Αγίας και Ιερά Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κατόπιν αιτήματος της πλειοψηφίας των εκλεγμένων μελών του Συμβουλίου της πρώην Εξαρχίας. Συμμετείχαν στην συνεδρίαση οι Αιδεσιμ. κ. Αλέξανδρος Φιστιρόπουλος, κ. Χριστόφ Ντ ‘Αλοΐσιο και κ. Σεργκέι Σολογκούμπ, η κυρία Ελισάβετ Βον Σλίππε και οι κύριοι Αλέξανδρος Βικτορώφ, Αλέξιος Ομπολένσκι και Ντιντιέρ Βιλανόβα. Τα άλλα πέντε εκλεγμένα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, δηλαδή οι Αιδεσιμ. Jean Gueit και Theodore van der Voort, Αρχιδιάκονος Βσεβολότ Μπορζακόφσκι, κύριοι Nicolas Lopoukhine και Michel Ribault-Menetiere, οι οποίοι επίσης προσκλήθηκαν στη συνεδρίαση, απουσίαζαν.

Το Διοικητικό Συμβούλιο κατέγραψε επίσημα τη λήξη της θητείας του Αρχιεπισκόπου Ντουμνίσκ κ. Ιωάννη, πρώην επικεφαλής της Εξαρχίας υπό τον τίτλο «Χαριουπόλεως», και υιοθέτησε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να εγγυηθεί τη σωστή άσκηση των κοινωνικών καθηκόντων της Διευθύνσεως (ως Νομικό Πρόσωπο)  της πρώην Εξαρχίας των εν Δυτική Ευρώπη Ορθοδόξων Παροικιών  Ρωσικής Παραδόσεως, τη διατήρηση των συμφερόντων τους και τη ρύθμιση της σημερινής ασταθούς καταστάσεως.
Εν τω μεταξύ, το Διοικητικό Συμβούλιο ενημερώθηκε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ντουμνίσκ κ. Ιωάννης ασκεί μεγάλη πίεση στους κληρικούς της πρώην Εξαρχίας να ενταχθούν στο Πατριαρχείο Μόσχας. Ο Τοποτηρητής και το Διοικητικό Συμβούλιο αποδοκιμάζουν αυστηρά αυτές τις ενέργειες του πρώην επικεφαλής της διαλυθείσης Εξαρχίας Αρχιεπισκόπου Ιωάννου, και ζητούν από τους κληρικούς και τους προέδρους των ενοριών να παραμείνουν σταθεροί στη θέση τους.
Ένα τέτοιο περιστατικό πιέσεως από τον Αρχιεπίσκοπο Ντουμνίσκ έλαβε χώρα στις 8 Οκτωβρίου στον Ι. Ναό του Αγίου Σεργίου στο Παρίσι, του οποίου προϊστάμενος είναι ο π. Βλαντισλάβ Τρεμποβέλσκι. Ο συγκεκριμένος ιερέας ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο Ντουμνίσκ κ. Ιωάννη να σεβαστεί το γεγονός ότι η ενορία μετά από πολλή σκέψη, δεν δέχθηκε να προσχωρήσει στο Πατριαρχείο Μόσχας, σεβόμενη το ισχύον Καταστατικό. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης δεν ήθελε να ακούσει τίποτα και εισέβαλε στον Ναό με φωνές, προσδιορίζοντας τον εαυτό του ως «ποιμένα», και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στην οποία παρίστατο ο Κοσμήτωρ του Θεολογικής Σχολής του Αγίου Σεργίου, η οποία δεν σχετίζεται με τον Ναό εδώ και δύο χρόνια.
Ο Τοποτηρητής (Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ) και το Διοικητικό Συμβούλιο εξέφρασαν την εμπιστοσύνης τους για άλλη μια φορά προς το πρόσωπο του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Βλαντισλάβ Τρεμποβέλσκι, προϊσταμένου του Ι. Ναού Αγίου Σεργίου Παρισίων, και ζήτησαν ομοφώνως από τον Πανιερ. Αρχιεπίσκοπο Ντουμνίσκ κ. Ιωάννη και τη συνοδεία του, να μην υπερβαίνουν τα όρια.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη θα κοινοποιηθούν στις ενορίες σύντομα από το Διοικητικό Συμβούλιο. 

12 σχόλια:

Νικόλαος Μεσσαλάς είπε...

Γιά τίς ἀντικανονικές καί ἀντιεκκλησιαστικές εἰσπηδήσεις ἐκ μέρους τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, πού καταγγέλει καί ὁ σεβ. Πισιδίας, γιατί δέν μιλοῦν ὅσοι μέ τόσο μένος στρέφονται μόνο κατά τοῦ Παναγιωτάτου καί Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κκ Βαρθολομαίου;
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
π. Νικόλαος

Ανώνυμος είπε...

π. Νικόλα Μεσσαλά δεν έχεις δει οικουμενιστικές δραστηριότητες εκ μέρους του Βαρθολομαίου;
Δεν σ' έχω ακούσει να γράφεις κάτι;

Πώς λοιπόν κατηγορείτε άδικα και βλέπετε μένος στους αντιτιθέμενους στον Βαρθολομαίο;
Αλλάξτε εσείς μυαλά και στραφείτε κατά του οικουμενισμού!

Ανώνυμος είπε...

Σε επιστολή του στην Ιεραρχία ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος που πάει ταξιδάκι στη Ρουμανία μεταφέροντας «τό ἱερόν λείψανον τῆς δεξιᾶς χειρός τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος» επί του Ουκρανικού κάνει την πρότασή του «Καλό θά ἦταν νά ἀναμείνουμε τά πρεσβυγενῆ πατριαρχεῖα καί οἱ Ἐκκλησίας πού προηγοῦνται ἡμῶν στά δίπτυχα νά ἀποφασίσουν πρῶτα καί νά μήν σπεύσουμε ἐμεῖς.»
Ας μάθει ο Κερκύρας να μην υπηρετεί σκοπιμότητες και να παίρνει αποφάσεις με ναι ή με όχι.
Περιμένει από τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία που σε όλους είναι γνωστό ότι:
1. Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, για κάποιους λόγους που πολλοί υποψιάζονται, εξευτελίζεται σε πανορθόδοξο επίπεδο και σιωπά κρύβοντας το κεφάλι του στην άμμο όπως το γνωστό συμπαθέστατο και νοστιμότατο πτηνό.
2. Ο δε Πατριάρχης Ιεροσολύμων κοινώς «κάνει την πάπια», δημιουργώντας την εντύπωση ότι ακολουθεί την πολιτική του «μη μου τους κύκλους τάραττε» και ότι η απροκάλυπτη επεκτατική πολιτική της «τρίτης Ρώμης» δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να τον επηρεάσει… κρίμα… κρίμα γιατί θα μπορούσε, τουλάχιστον αυτός, να βάλει τη Μόσχα στη θέση της.
3. Ο Πατριάρχη Αντιοχείας, απλά θα ήταν καλύτερα για όλους αν και επίσημα μετονομαζόταν σε παράρτημα του Πατριαρχείου Μόσχας.
Ας περιμένει ο Κερκύρας παίζοντας τα παιχνίδια της Μόσχας. Η Εκκλησία της Ελλάδας πρέπει να στείλει μήνυμα στην Μόσχα ως εδώ ΟΧΙ δεν θα περάσουν οι εκβιασμοί σου.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

π. Νεόφυτε όταν σας ζορίζουν στη συζήτηση για τον οικουμενισμό εξαφανίζεστε!
Σχόλια με πατριαρχικές κολακείες ξέρετε να γράφετε .....

Νικόλαος Μεσσαλάς είπε...

Ἀγαπητέ μου ἀνώνυμε 5:12,
Θέλω νά σοῦ ἀπαντήσω, ὅταν ὄμως ἀποκαλυφθεῖς καί πεῖς ὄχι τό ψευδόνυμό σου, ἀλλά τό πραγματικό ὄνομά σου.
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
π. Νικόλαος

Ανώνυμος είπε...

Ο οικουμενισμός είναι μια προσπάθεια διαλόγου των Χριστιανών όλων των ομολογιών που πιστεύουν στην Αγία Τριάδα, με σκοπό την αλληλογνωριμία, την προσέγγιση, τη συνεργασία πάνω σε κοινωνικά θέματα που υπάρχει ταυτόσημη οπτική (π.χ. αμβλώσεις, ευθανασία, φτώχεια κ.λπ.) και βέβαια ο διάλογος αφορά και θεολογικά θέματα, όπου ο καθένας έχει και καταθέτει την δική του άποψη. Πού το κακό σε όλα αυτά; Έχει να φοβηθή η Εκκλησία μας και η Θεολογία της από το διάλογο; Θέλουμε μια Εκκλησία εσωστρεφή και περιχαρακωμένη στην αυτάρκειά της, ή μια Εκκλησία ανοιχτή στη συνάντηση με τους ετεροδόξους ή και τους ετεροθρήσκους; Μήπως η συνάντηση αυτή και ο διάλογος είναι ξένα προς τον εσώτερο πυρήνα της Εκκλησίας ή, αντίθετα, η πιο γνήσια έκφραση της ταυτότητάς της; Ο Απόστολος Παύλος δεν διαλεγόταν διαρκώς με Ιουδαίους και Εθνικούς; Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς δεν διαλεγόταν επί ένα χρόνο με τους Μωαμεθανούς κατά την αιχμαλωσία του; Συνιστά ο διάλογος προδοσία της Πίστεως; Η Ορθόδοξη Εκκλησία συμμετέχοντας ευθύς εξαρχής στην Οικουμενική Κίνηση ή Οικουμενισμό, ουδέποτε απεμπόλησε την εκκλησιολογική της αυτοσυνειδησία. Ούτε βέβαια και η Σύνοδος στο Κολυμπάρι απεμπόλησε αυτή την αυτοσυνειδησία. Από πού κι ως πού "παναίρεσι" ο οικουμενικός διάλογος ή Οικουμενισμός; Είστε με τα καλά σας επιτέλους; Προφανώς και δεν είστε και, ειλικρινά, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι το κόλλημα των καθοδηγητών σας (εξαιρώ τους απλοϊκότερους, καλοπροαίρετους και ανυποψίαστους πιστούς που παρασύρονται) είναι πρόβλημα στενομυαλιάς και όχι δαιμονικής πλάνης. Ας σας πη ο απολελυμένος πρώην κληρικός του Οικουμενικού Πατριαρχείου και πρώην Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που τώρα παριστάνει και καλά τον ασυμβίβαστο και λαύρο αντι-οικουμενιστή, ας σας πη εσάς τους ομόφρονές του, όταν, λαϊκός ακόμα, συμμετείχε στους διαλόγους με ετεροδόξους, είχε απεμπολήσει τότε τη δική του εκκλησιολογική συνείδηση και πρόδιδε την ορθόδοξη πίστη; Ο Θεός ας μας ελεήση όλους και ας μας φυλάξη από το πονηρό πνεύμα πλάνης που ξέρει να καμουφλάρεται για να προκαλέση εκ των έσω τη μεγαλύτερη ζημιά στην Εκκλησία.

Γκουρβελος Παναγιωτης είπε...

Ας μην διακόψουμε τις σχέσεις αγάπης με τους ομόδοξους Ρώσους αδελφούς μας, για τα μάτια των Αμερικανών. Μη γένοιτο!

Ανώνυμος είπε...

Το οικουμενιστικό σχόλιο γράφτηκε από κάποιον οικουμενιστή που παριστάνει πώς δεν καταλαβαίνει τί είναι ο οικουμενισμός!
Οσο και να καμουφλάρεται ότι δεν καταλαβαίνει την διάλυση της Ορθοδοξίας και την ανάμειξη του ψεύδους των αιρέσεων με την Ορθοδοξία που προξενεί ο οικουμενισμός, φαίνεται η υποκρισία του.
Τα αντιοικουμενιστικά κείμενα έχουν μαδήσει τις οικουμενιστικές φανφάρες που πετάνε ως φωτοβολίδες οι οικουμενιστές για να πείσουν τους αφελείς και τους αγράμματους στα εκκλησιαστικά.

Αστέριος

Ανώνυμος είπε...

Μια απάντηση
Στον οικουμενιστή 10:37 μ.μ.

"Αναμφιβόλως όλα αυτά ακούγονται ευχάριστα και φαίνονται να είναι άγια και θεάρεστα, γι’ αυτό και πάρα πολλοί άνθρωποι ενθουσιάζονται με αυτές τις προοπτικές. Άλλωστε οι διάφορες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση σχολιάζονται θετικά και προβάλλονται εντυπωσιακά από τα μέσα μαζικής ενημερώσεως διαμορφώνοντας έτσι ατμόσφαιρα ενθουσιώδους αποδοχής τους από την κοινή γνώμη.

Ωστόσο ο Οικουμενισμός θεμελιώνεται εξ ολοκλήρου σε ανθρώπινους σχεδιασμούς, παραγνωρίζει τον ρόλο του Αγίου Πνεύματος στην καθοδήγηση της Εκκλησίας, και εν τέλει δρα επί τη βάσει καθαρά ανθρωποκεντρικών και κοσμικών κριτηρίων. Ως αποτέλεσμα, παρατηρούνται πολύ σημαντικές αστοχίες και αποκλίσεις σε θέματα πίστεως (για παράδειγμα, η ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι όλος ο χριστιανικός κόσμος αποτελεί μία ενιαία διευρυμένη εκκλησία και ότι όλες οι επιμέρους ομολογίες αποτελούν μέρη της ή κλάδους της, ανεξάρτητα από δογματικές διαφορές, που θεωρούνται δευτερεύουσες σε σημασία!!!) και εν τέλει η ποθητή ενότητα δεν επιτυγχάνεται, ενώ μάλλον διευρύνονται τα χάσματα. Ο Οικουμενισμός, όπως πορεύεται, εγείρει λοιπόν πάμπολλα ερωτήματα και δημιουργεί αδιέξοδα και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός Ορθοδόξως. "

https://agonistes.gr/2018/05/13/τι-είναι-ο-οικουμενισμός/

Μεταφορά: Αστέριος

Ανώνυμος είπε...

Ο διάλογος οικοδομεί και ωφελεί όταν ο συμμετέχων έχει ΕΠΙΓΝΩΣΗ του τι είναι, όταν ΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Πολύ φοβάμαι ότι, ορισμένοι τουλάχιστον, εκ των μετεχόντων στους θεολογικούς διαλόγους, δεν ζουν ως ορθόδοξοι, δεν ζουν την πίστη τους... Πώς να αρθρώσουν αυτοί σωστό θεολογικό διάλογο. Και κάτι ακόμα: ναι, όντως, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός συμμετείχαν σε θεολογικούς διαλόγους. ΔΕΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΑΝ ΟΜΩΣ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΜΙΣΗ ΙΝΤΣΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ!!! Διαλεγοντουσαν με βάση την ορθόδοξη παράδοση, με βάση αυτό που υποσχέθηκαν να παραδώσουν αλώβητο!

Υπογραφή: Ούτε οικουμενιστής, ούτε αντιοικουμενιστής. Απλά ορθόδοξος.

Ανώνυμος είπε...

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνώρισε προ ολίγου την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
Να πειθαρχήσουν στην απόφαση οι διαφωνούντες αν όντως πιστεύουν στο Συνοδικό Σύστημα και δεν υπήρξαν όργανα της «Τρίτης Ρώμης».

Επιφανίου Προκαθημένου της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, πολλά τα έτη.

Ανώνυμος είπε...

ΑΚΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ;
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2019/10/blog-post_62.html

Ακούνε οι κληρικοί που δεν βγάζουν άχνα επίκρισης του παν-αιρετικού οικουμενισμού;

Ακούει και ο π. Νεόφυτος;

Ακούει ο Κοτταδάκης;