Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019

Παρίσι - Πανήγυρις Αγίου Στεφάνου 2019

Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία ετελέσθη στον Μητροπολιτικό Ι. Ναό Αγίου Στεφάνου Παρισίων επί τη ιερά μνήμη του Πρωτομάρτυρος και Αρχιδιακόνου Στεφάνου.

Στον Όρθρο χοροστάτησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μελιτηνής κ. Μάξιμος και στη Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ, συλλειτουργών μετά του Πανιερωτάτου Αρχιεπισκόπου Τσερνιχίβ και Νίζιν κ. Ευστρατίου της Εκκλησίας της Ουκρανίας και των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων Ρηγίου κ. Ειρηναίο και Μελιτηνής κ. Μάξιμο. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ρηγίου κ. Ειρηναίος ετέλεσε την αρτοκλασία.



Μετά των αγίων Αρχιερέων συλλειτούργησαν οι Πρωτοπρεσβύτεροι Serge Sollogoub και Παναγιώτης Ξενιτέλης, ο Πρεσβύτερος Anton Gelyasov και ο Διάκονος Ivan Birr.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ, απευθυνόμενος προς τον Πανιερώτατο Αρχιεπίσκοπο Τσερνιχίβ και Νίζιν κ. Ευστράτιο, τόσο στο τέλος της Θείας Λειτουργία όσο και κατά το επίσημο γεύμα, αναφέρθηκε στην ένωση της επί σχεδόν ενός αιώνος σχισματικής Εκκλησίας της ROCOR με το Πατριαρχείο Μόσχας, δίχως καμία αναχειροτονία. “
Η ευλογημένη ένωση της ROCOR με το Πατριαρχείο Μόσχας έφερε την αποκατάσταση αυτής της Εκκλησίας και την ένταξη πολλών ψυχών στην κανονική Εκκλησία. Για σχεδόν ένα αιώνα αυτή η Εκκλησία βρισκόταν σε σχίσμα. Επίσκοποι ευρισκόμενοι σε σχίσμα χειροτονούσαν άλλους Επισκόπους για τρεις με τέσσερις γενιές. Ήρθε όμως η στιγμή που το Πατριαρχείο Μόσχας με μια απλή υπογραφή, δίχως καμία αμφισβήτηση της αποστολικής διαδοχής αυτών των Επισκόπων και χωρίς καμία αναχειροτονία, τους ενέταξε στο δυναμικό του Πατριαρχείου Μόσχας το 2007 και ήρθε σε πλήρη κοινωνία μαζί τους. Μάλιστα μία Αγία μορφή, ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο οποίος γεννήθηκε σχισματικός, χειροτονήθηκε Επίσκοπος από σχισματικούς και πέθανε σχισματικός, αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο Μόσχας ως Άγιος και σήμερα τιμάται από όλους μας. Η Εκκλησία της Ουκρανίας, αγαπητέ αδελφέ, η οποία επίσης βρίσκονταν σε σχίσμα αλλά για πολύ λιγότερα χρόνια σε σχέση με την ROCOR, η οποία Εκκλησία αποτελούσε πάντοτε κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, έλαβε πέρυσι Αυτοκεφαλία από την Μητέρα Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως, αφού πρώτα αποκαταστάθηκαν όλοι οι Επίσκοποι και οι κληρικοί αυτής της Εκκλησίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, χρησιμοποιώντας το  Έκκλητον, που αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα της Μητέρας Εκκλησίας. Μας λυπεί το γεγονός ότι, σε εσάς ειδικά, κάνει εξαίρεση το Πατριαρχείο Μόσχας και ακόμα δεν βρίσκεται σε πλήρη κοινωνία μαζί σας. Αυτό ευχόμαστε σύντομα να αλλάξει για το καλό της Εκκλησίας. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο προς χάριν της σωτηρίας των αδελφών Ουκρανών δεν δίστασε να έρθει σε αντιπαράθεση με πολλούς. Δεν επεδίωξε κανένα προσωπικό συμφέρον παρά μόνον το πνευματικό συμφέρον των Ορθοδόξων αυτής της χώρας. Δεν διεκδικεί τίποτα απολύτως πέρα από την ενότητα και την κοινωνία της πίστεως. Η προσευχές μας θα εισακουστούν και ο Άγιος Πρωτομάρτυρας και Αρχιδιάκονος Στέφανος θα πρεσβεύει ώστε γρήγορα όλα τα εμπόδια και οι εθνοφυλετικές διακρίσεις να εξαλειφθούν”.





2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ «αναφέρθηκε στην ένωση της επί σχεδόν ενός αιώνος σχισματικής Εκκλησίας της ROCOR με το Πατριαρχείο Μόσχας, δίχως καμία αναχειροτονία.» και παρακάτω λέει ως και για αναγνώριση αγίου «Μάλιστα μία Αγία μορφή, ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, ο οποίος γεννήθηκε σχισματικός, χειροτονήθηκε Επίσκοπος από σχισματικούς και πέθανε σχισματικός, αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο Μόσχας ως Άγιος και σήμερα τιμάται από όλους μας.»
Και τολμούν οι κληρικοί: Ζήσης, Μανώλης, Αγγελακόπουλος Γκοτσόπουλος να επικρίνουν τον Οικουμενικό θρόνο. Ή εγκάθετοι της Μόσχας είναι ή δεν γνωρίζουν Εκκλησιαστική ιστορία. Όταν τα κάνει η Μόσχα όλα καλά όταν τα κάνει η Κωνσταντινούπολη όλα κακά. Οι κληρικοί αυτοί είναι εκτεθειμένοι.
Απλός χριστιανός

Ανώνυμος είπε...

Έχοντας προσωπική επαφή με τη ROCOR στις ΗΠΑ και μελετώντας την ιστορία αυτής της Εκκλησίας μπορώ κατηγορηματικά να πω ότι δεν βρισκόταν ποτέ σε ανάλογη κατάσταση με αυτήν των Ουκρανών.

Οι ιεράρχες της ROCOR
α) δεν ειχαν αναθεματιστεί ποτέ,
β) βρισκόντουσαν διαρκώς σε επίσημη κοινωνία με την Εκκλησία της Σερβίας,
γ) αναγνωρίζονταν πλήρως τα μυστήρια τους από όλες της ορθόδοξες δικαιοδοσίες στις ΗΠΑ.
δ)το γεγονος ότι αναγνώρισαν τους εν Ελλάδι σχισματικούς παλαιοημερολογίτες για κάποια χρόνια είναι μια εξαίρεση λόγω υπερίσχυσης κάποιων ζηλωτικών τάσεων στους κόλπους της. Αλλά ακόμη και τότε υπήρχε κοινωνία κάποιων επισκόπων της ROCOR με κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ με την περίπτωση την περίπτωση της νέας Ουκρανικής Εκκλησίας.